Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Wanhopige mensen doen wanhopige dingen.
Kijktip: nieuwsuur vanavond.
Sommige boeren zitten op familiebedrijven die al honderden jaren in de familie zijn. Daar vecht je voor.
Sommige boeren zitten op familiebedrijven die al honderden jaren in de familie zijn. Daar vecht je voor.
Spenk schreef:Anne_GTI schreef:Wanhopige mensen doen wanhopige dingen.
Die overeind gehouden worden met miljardensubsidie vanuit de EU in veel gevallen.....
Er zijn ook genoeg familie bedrijven in andere sectoren die dat niet hebben en kapot gingen. Ik zou ook zeggen dan de subsidie maar er af en eens zien welke bedrijven levensvatbaar zijn en welke niet.
idinn schreef:Een plan van tafel is ook lastig, als het plan enkel nog maar gestoeld is op een wazig kaartje en de provincies het allemaal nog maar uit moeten gaan zoeken. Vervolgens merk ik qua berichtgeving vanuit provincies dat zoals het landelijk gebracht wordt, ze niet bepaald om staan te springen.
Dat het in hun ogen vaak ook allemaal wel minder drastisch kan qua reductie. Eerst zien wat de opkoopregeling doet. Wat voor velen zonder bedrijfsopvolging een hele interessante regeling kan gaan worden. Vervolgens inzetten op innovatie, anders gaan boeren en de keten aanpakken. Dat zal ook afhangen van de uitspraak deze/na de zomer over het Rav systeem. En het zou mooi wezen als ze in die vorming de sector betrekken. Wat moet er? Wat kan er om dat te bereiken, direct een omslag in gang te zetten in de sector én een eerlijkere beloning voor de boer zelf te krijgen. In plaats van een boer die zich de blubber werkt gesteund door subsidies en toeslagen. Nu is wel de kans om een andere koers te varen. De na oorlogse koers is niet toekomstbestendig. Dat is prima, maar die omslag maken moet je dan wel met elkaar gaan doen. Dat met elkaar doen, mis ik erg vanuit de landelijke politiek.
En een flinke demonstratie nav dat wazige plan is echt volkomen terecht. Het is goed om wat van je te laten horen als sector, waar veel in moet en zal gaan veranderen. Het rellen slaat helaas zoals al het rellen kant nog wal. Men zou nooit over stag moeten voor een groep relschoppers. Dat zou wat wezen zeg. Gewoon ff de boel terroriseren met een groepje en je hoeft je niet aan de regels te houden. Doek de hele beschaving dan maar op..
En ja, je kan prima voor de boeren wezen en tegen de relschoppers. Je kan zelfs prima voor de boeren én natuur wezen. De ludieke acties, zoals bij het korenburgerveen en de dieseltreinen, daar maak je óók je punt mee en wekt sympathie op. Die moedig ik alleen maar aan, laat maar op een positieve manier van je horen. Want een beetje druk op de ketel kan nooit kwaad.
rien10 schreef:Bron RTL nieuws.
Waar ik al bang voor was. Tussen de rellende boeren mengen zich lieden die geen boer zijn, geen agrariër. De politie heeft mensen gezien die ook bij de Corona rellen aanwezig waren.