Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:51

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:52

Wat bn ik dan blij met onze regering haha en dat er geen ministers op bokt zitten :+

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:52

Ik snap niet dat mensen nog steeds oorlog moet voeren, zijn ze het nou niet eens, dat na tig jaar oorlog voeren, er niets uit is gekomen, en het dus niks opschiet/helpt?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:18

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:21

vuurneon schreef:
Sammie schreef:
Sowieso het geneuzel dat lichamen niet per trein vervoerd zouden moeten worden, want dat roept WOII beelden op.. Ja heb je even.. Kijk dan ook maar niet naar prikkeldraad ofzo. :=

Wil je dat ook even uitleggen aan een paar cliënten die accuut weer het gevoel kregen alsof hun buurman werd weer afgevoerd? Voordat je het geneuzel durft te noemen....
Natuurlijk moesten ze vervoerd worden, maar vergis je niet in de impact die het zeker kon hebben op WO2 overlevers die zeer regelmatig die treinen zagen vertrekken met bekenden. Ik vind het echt oprecht jammer dat je het geneuzel durft te noemen, want zo voelt het voor een aantal van mijn cliënten helaas niet :n specifiek die treinen riepen inderdaad bepaalde gevoelens op die wij ons goddank niet kunnen voorstellen.

Ik geloof best dat het voor een aantal mensen 'lastig' kan zijn, maar dat gevoel is niet geldend voor heel Nederland (en ergens maar goed ook, want er zijn natuurlijk verschrikkelijke dingen gebeurd). Zoals het nu gesteld word mag een trein hier helemaal niet voor gebruikt worden, want het is WOII gerelateerd. Dát vind ik geneuzel en imo ook onjuist, als jij WOII heb meegemaakt en er borrelt in jouw lijf iets van pijn, angst oid dan is spijtig en vervelend. Maar een trein is een trein en kan voor diverse doeleinden worden gebruikt. In dit geval helaas voor lichamen en als iemand pakweg tussen de 30 of 50, iig iemand die heel de oorlog niet eens heeft meegemaakt gaat roepen dat het niet zo allemaal had mogen gebeuren, want... en boe Rutte! vind ik dat dus onderdeel van het geneuzel als in makkelijk roepen vanuit je sofa.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:30

Daadkrachtig optreden zoals genoemd kan idd ook gezien worden als een aanval. En Rusland moet je niet als vijand willen hebben. Dus wat is wijsheid? Trek al die mensen terug van de rampplek en laat ze hun eigen oorlog uitvechten want als dit internationaal de overhand gaat nemen, dan komen wij er besch.... bij uit. Nu is Rusland maar een oorlog in de geschiedenis zelf begonnen, en dat was tegen Afghanistan maar toch. Maar daadkrachtig optreden kan zo veel betekenis hebben. Wanneer ben je daadkrachtig? Als je troepen ergens naartoe stuurt, waar wij ergens tussen komen te zitten wat wij niet moeten willen? Of ben je daadkrachtig om te zeggen wij stoppen hiermee en zorgen ervoor dat wij de nabestaanden die hun geliefde niet terug krijgen, zo goed mogelijk gaan opvangen. De actie van de ouders van Fatima is ergens te begrijpen maar het was gewoon ronduit gevaarlijk. En al die verslaggevers....tsja risico van het vak.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:43

BootsScoot schreef:
Daadkrachtig optreden zoals genoemd kan idd ook gezien worden als een aanval. En Rusland moet je niet als vijand willen hebben. Dus wat is wijsheid? Trek al die mensen terug van de rampplek en laat ze hun eigen oorlog uitvechten want als dit internationaal de overhand gaat nemen, dan komen wij er besch.... bij uit. Nu is Rusland maar een oorlog in de geschiedenis zelf begonnen, en dat was tegen Afghanistan maar toch. Maar daadkrachtig optreden kan zo veel betekenis hebben. Wanneer ben je daadkrachtig? Als je troepen ergens naartoe stuurt, waar wij ergens tussen komen te zitten wat wij niet moeten willen? Of ben je daadkrachtig om te zeggen wij stoppen hiermee en zorgen ervoor dat wij de nabestaanden die hun geliefde niet terug krijgen, zo goed mogelijk gaan opvangen. De actie van de ouders van Fatima is ergens te begrijpen maar het was gewoon ronduit gevaarlijk. En al die verslaggevers....tsja risico van het vak.

Dit bedoel ik inderdaad, alleen ontbreekte het mij de woorden.
Het onderzoeken van de rampplek hadden ze al veel eerder moeten doen, op aansturen en eventueel op aandringen tot voor zover dat kan binnen de perken. Zo niet moeten ze alles afblazen en het laten voor wat het is en dan maar met andere bewijzen erachter komen wat er gebeurd is. Dit is natuurlijk erg triest voor de families die de lichamen niet terug krijgen, maar ik vraag mij af of dat zo veel erger is dan alleen een been terug krijgen wat zoveel families waarschijnlijk gebeurd. Buiten het feit of de lichamen wel of niet terug komen moeten de zij sowiezo goed opgevangen worden.

We horen nu zo weinig van onze regering, dat het soms net lijkt alsof ze in de luie stoel aan het afwachten zijn. Dat is natuurlijk niet zo, maar ik vraag me wel af of we niet meer hadden kunnen bereiken en die korte tijd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:45

PowerReiner schreef:
We horen nu zo weinig van onze regering, dat het soms net lijkt alsof ze in de luie stoel aan het afwachten zijn. Dat is natuurlijk niet zo, maar ik vraag me wel af of we niet meer hadden kunnen bereiken en die korte tijd.

Bijna elke dag een debat, vandaag ook weer om 2 uur... Zondag een debat... Ik weet niet hoor....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:45

Ik heb anders net nog gehoord dat Rutte met oekrainse president heeft gesproken en 'vriendelijk' heeft verzocht te stoppen met de gevechten.

Ik hoor eigenlijk elke dag wel over wat van de regering. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:46

Sammie schreef:
vuurneon schreef:

Wil je dat ook even uitleggen aan een paar cliënten die accuut weer het gevoel kregen alsof hun buurman werd weer afgevoerd? Voordat je het geneuzel durft te noemen....
Natuurlijk moesten ze vervoerd worden, maar vergis je niet in de impact die het zeker kon hebben op WO2 overlevers die zeer regelmatig die treinen zagen vertrekken met bekenden. Ik vind het echt oprecht jammer dat je het geneuzel durft te noemen, want zo voelt het voor een aantal van mijn cliënten helaas niet :n specifiek die treinen riepen inderdaad bepaalde gevoelens op die wij ons goddank niet kunnen voorstellen.

Ik geloof best dat het voor een aantal mensen 'lastig' kan zijn, maar dat gevoel is niet geldend voor heel Nederland (en ergens maar goed ook, want er zijn natuurlijk verschrikkelijke dingen gebeurd). Zoals het nu gesteld word mag een trein hier helemaal niet voor gebruikt worden, want het is WOII gerelateerd. Dát vind ik geneuzel en imo ook onjuist, als jij WOII heb meegemaakt en er borrelt in jouw lijf iets van pijn, angst oid dan is spijtig en vervelend. Maar een trein is een trein en kan voor diverse doeleinden worden gebruikt. In dit geval helaas voor lichamen en als iemand pakweg tussen de 30 of 50, iig iemand die heel de oorlog niet eens heeft meegemaakt gaat roepen dat het niet zo allemaal had mogen gebeuren, want... en boe Rutte! vind ik dat dus onderdeel van het geneuzel als in makkelijk roepen vanuit je sofa.

Zoals je het nu brengt, staat het al een stuk beter :) dank je daarvoor.
Als het een ns trein was geweest, riep het geen gevoelens op bij die groep cliënten. Maar puur het uiterlijk van deze trein in combi met gewapende mensen en lichamen was de druppel...

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:55

PowerReiner er zit toch wel wat in wat je zegt. Er had in begin mss anders actie ondernomen worden wie zal het nog zeggen.... er is wel elke dag een debat, ja. Laten we hopen dat deze dan ook de juiste vruchten gaan opwerpen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:59

Ik hoor weinig concrete informatie naar buiten komen. Maar nogmaals, dat is mijn mening. Ik snap dat de situatie heel precair is en ze echt moeten uitkijken wat ze doen, maar ze kunnen misschien wel wat meer aandringen.

Het is niet dat ik geen vertrouwen erin heb dat ze het goed gaan oplossen.....uiteindelijk. Ik denk gewoon dat het te lang duurt.

Maar goed, ik ga het topic verder niet vervuilen met mijn mening, gezien ik toch geen expert ben. Ik ben maar gewoon een burger die weer een mening moet hebben :+

PowerReiner

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:03

Het enige dat ik van harte hoop is dat alles zo snel mogelijk goed afgehandeld kan worden en dat de waarheid boven komt. Al zullen wij normale burgers die waarheid waarschijnlijk nooit horen helaas.

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:10

Ik wil toch even iets corrigeren wat ik hier al vaker voorbij zag komen.

Je kunt als land zijnde gewoon afspraken maken met de rebellen zonder ze te erkennen.
Op dit moment zou je de rebellen daar voorzichtig een De facto-regime kunnen noemen. De staat de oefent op dit moment even geen macht uit over bepaalde delen van haar grondgebied, maar de rebellen oefenen daar wel feitelijk gezag uit.
Dat heeft enige juridische betekenis. Waarom? Als het internationaal recht zich niet tot hen zou kunnen richten, dan kun je ze ook niet aanspreken op bepaalde afspraken die als wereldwijd gewoonterecht gelden (denk aan bepaalde mensenrechten).

Echter betekend dit vooral plichten, en geen rechten. Het gaat hierbij puur om het beschermen van de bevolking in die gebieden.

In feite kunnen er dus afspraken gemaakt worden met de rebellen zonder ze meteen te erkennen (ik neem aan dat jullie erkennen als zijnde een staat bedoelen. Zelfs erkennen zou overigens niet meteen een staat van ze maken hoor.) Enigste vraag die dan overblijft, is in hoeverre zij zich dan gesterkt zouden voelen, en of dit heel erg zou zijn. En wat dat doet voor de banden met oekraïne.
Maar daarvoor zit ik er niet genoeg in om daar over te oordelen. :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:20

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ze denken dat ze ervoor kunnen zorgen dat alle lichamen gegarandeerd terug in Nederland komen door een burgerinitiatief aan te gaan bieden bij de regering. Maar wat kan de regering (in de persoon van Rutte) daaraan doen? Wat niet kan, kan niet, hoe zuur ook.

oh,bedoel je dat.Nee,dat kan inderdaad niet.Dan hadden ze de vrijdag er op er moeten zijn om de plek te beveiligen tegen wilde beesten en ander gespuis,en dan nog.Iets wat in duizend stukjes is vind je niet meer terug.

Dat had ook gemoeten mi, alles wat ze nu nog doen (marrechaussee sturen) is allemaal mosterd na de maaltijd, alles wat daar gerommeld kan worden is allang gedaan.
Denk dat de plaatselijke bevolking er ook schande van zal spreken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:24

anneliesdj schreef:
Denk dat de plaatselijke bevolking er ook schande van zal spreken.

Alsof die daar nu mee bezig zijn... Het is daar oorlog, er zijn afgelopen paar dagen 19 mensen omgekomen door oorlogsgeweld in het gebied RONDOM het vliegtuig. Die mensen daar hebben een vliegtuig uit de lucht geschoten zien worden, die hebben zélf nu een trauma en moeten dit verwerken.

Sterker nog: De nederlandse experts die er NU zitten hebben al grote problemen... De bommen slaan op een paar km afstand van hen in...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:35

Ik moet eerlijk zeggen, ondanks dat ik de oorlog niet heb meegemaakt, dat de treinen me daar wel gelijk aan deden denken. Ik kan me zeker voorstellen dat ouderen daar ook aan denken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:35

Nee zouden die mensen het niet erg vinden dat de lijken 3 dagen lang bij hen in de tuin hebben gelegen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:44

Ik vind het eigenlijk zorgwekkend hoeveel mensen hier de media naroepen. Rusland dit/Rusland dat. Poetin moet dit, Poetin moet dat. Terwijl Kiev het staakt het vuren moment aangrijpt om een slagje te slaan waardoor onze onderzoekers niet op de plek van de ramp kunnen komen.

Ik las vandaag een stukje in de telegraaf en kan je zeggen, vond het alles behalve een objectief artikel. En zo zijn er vast nog meer kranten/websites die het misschien wat minder dik opleggen, maar ook hun mening hebben en in die versie het nieuws presenteren.

Ik weet nog goed dat mij op de basisschool is verteld dat zelfs kranten nooit objectief zijn en dat het daarom altijd raadzaam is artikelen met dit in het achterhoofd te lezen.

Wie heeft allemaal de link van kimberley12 gelezen? Ik raad het van harte aan en hoewel sommige (andere) bronnen wat dubieus zijn, ze stellen wel vragen op punten waar de media niet naar kijkt/negeert.

Bij elk VVDD of LZP topic waar iemand een probleem/conflict heeft gaan 99% van de reacties erover dat het verhaal maar van 1 kant is en dat je er zo dus geen oordeel over kunt vellen… Ondertussen doen we het nu met de hele ramp in Oekraïne wel.

Er speelt zich een heleboel af waar wij ons geen benul van hebben (of mogen hebben?). Of de crash/inslag nu met opzet of per ongeluk was, niemand van ons, de journalisten, onderzoekers ect was erbij. We zullen de waarheid wellicht nooit achterhalen, maar laten we a.u.b. geen boeman creëren door achter de media aan te hollen die duidelijk maar één kant van het verhaal belicht.

Ik zal nog een mooie presentatie van een professor linken over de rol van media met oorlogen… overigens over zaken die in het verleden gebeurd zijn. Maar het zet je wel aan het denken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:55

Ik heb de link van Kimberley gelezen. Ik heb al meerdere stukjes gelezen over het neo nazisme in de Oekraïne. Die willen dus ook niet bij de eu. Vraag me ook wel eens af of die het westen niet ophitsen tegen de Rusland. 2 honden vechten om een been, de derde gaat er mee heen.....

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:21

iemand al wat over de tweede zwarte doos vernomen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:42

dr waren toch 2 zwarte dozen overgedragen door de rebellen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:57

Klopt. Begrijp de vraag ook niet zo heel erg. :o Beide dozen zijn nu in Nederland en worden onderzocht.

Horde vanmorgen dat ze zelfs volgende week al een voorlopige rapport kunnen geven :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:58

De oranje dozen zijn gelukkig al veilig aangekomen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:01

Zijn er trouwens nou echt zoveel mensen met een dubbele nationaliteit? Nu is het dodenaantal bijgesteld van 194 naar 195. Ook ivm dubbele nationaliteit.