BootsScoot schreef:Daadkrachtig optreden zoals genoemd kan idd ook gezien worden als een aanval. En Rusland moet je niet als vijand willen hebben. Dus wat is wijsheid? Trek al die mensen terug van de rampplek en laat ze hun eigen oorlog uitvechten want als dit internationaal de overhand gaat nemen, dan komen wij er besch.... bij uit. Nu is Rusland maar een oorlog in de geschiedenis zelf begonnen, en dat was tegen Afghanistan maar toch. Maar daadkrachtig optreden kan zo veel betekenis hebben. Wanneer ben je daadkrachtig? Als je troepen ergens naartoe stuurt, waar wij ergens tussen komen te zitten wat wij niet moeten willen? Of ben je daadkrachtig om te zeggen wij stoppen hiermee en zorgen ervoor dat wij de nabestaanden die hun geliefde niet terug krijgen, zo goed mogelijk gaan opvangen. De actie van de ouders van Fatima is ergens te begrijpen maar het was gewoon ronduit gevaarlijk. En al die verslaggevers....tsja risico van het vak.
Dit bedoel ik inderdaad, alleen ontbreekte het mij de woorden.
Het onderzoeken van de rampplek hadden ze al veel eerder moeten doen, op aansturen en eventueel op aandringen tot voor zover dat kan binnen de perken. Zo niet moeten ze alles afblazen en het laten voor wat het is en dan maar met andere bewijzen erachter komen wat er gebeurd is. Dit is natuurlijk erg triest voor de families die de lichamen niet terug krijgen, maar ik vraag mij af of dat zo veel erger is dan alleen een been terug krijgen wat zoveel families waarschijnlijk gebeurd. Buiten het feit of de lichamen wel of niet terug komen moeten de zij sowiezo goed opgevangen worden.
We horen nu zo weinig van onze regering, dat het soms net lijkt alsof ze in de luie stoel aan het afwachten zijn. Dat is natuurlijk niet zo, maar ik vraag me wel af of we niet meer hadden kunnen bereiken en die korte tijd.