Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 18:18

Electra heb je een filmpje van de bestorming? Lijkt me wel interessant, heb hem nooit gezien. Ze wilde dat destijds in Berlijn ook doen. Geef je in een ding gelijk, alles is de schuld van Poetin. Nu Trump niet meer aan het bewind is, is Putin schuld van alles.

Putin is ook schuld dat de belasting op produkten in Amerika is verhoogd, aldus Biden. Die man heeft een macht. En grote bedrijven verlaten New York omdat het daar zo veilig is.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:27


Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 18:34

Oh heerlijk.In dat filmpje zijn er trouwens 5 doden. Zijn er vier intussen opgestaan. Het was verschrikkelijk al dat bloed. In Berlijn hebben ze het ook geprobeerd. En dat waren niet de demonstranten maar de querdenkers. ( lees mensen van de door de BRD betaald). Zij komen al jaren vreedzame demonstraties rellen.

Maar toch, ondanks (gekochte) zielige verhalen, zie ik niet in, dat dit te vergelijken is met een oorlog?

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:11

enzino schreef:
Volgens mij is dat de strekking wel degelijk en zal het ook de strekking worden van je toekomstige berichten erover (gokje).


Ik als schrijver van die post weet mijn EIGEN strekking wel degelijk, dus ik zou het waarderen als je mij geen woorden in de mond zou leggen.

@Dino: trump zegt wel meer.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 20:23

Feit: Trump: werkeloosheid nam af, belasting nam af, geen oorlogen, terugdringen illegalen.
Biden: Oorlog, afghanistan blunder, enz. toestroom illegalen, toename criminaliteit.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:53

#correlatieencausaliteit

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:22

secricible schreef:
#correlatieencausaliteit


+:)+

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 01:12

Dinopino schreef:
Feit: Trump: werkeloosheid nam af, belasting nam af, geen oorlogen, terugdringen illegalen.
Biden: Oorlog, afghanistan blunder, enz. toestroom illegalen, toename criminaliteit.


Trump plukte de vruchten na Obama :D
Hij had mazzel dat de economie aantrok, na zijn aantreden.

Maar goed, ik weet dat het geen zin heeft om met jou in discussie te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 02:16

IMANDRA schreef:
enzino schreef:
Volgens mij is dat de strekking wel degelijk en zal het ook de strekking worden van je toekomstige berichten erover (gokje).


Ik als schrijver van die post weet mijn EIGEN strekking wel degelijk, dus ik zou het waarderen als je mij geen woorden in de mond zou leggen.

Ik haal het laagje vernis er vanaf, dan komen we een stuk sneller bij de kern van het betoog uit.

Als er iets goed ging onder Trump was het geluk of was het dankzij Obama, als er iets fout ging onder Trump dan was het opzettelijk en vanwege Trump.
Als er ooit iets goed zal gaan onder Biden dan is het opzettelijk en dankzij Biden, als er weer iets fout gaat onder Biden dan is het pech en vanwege Trump.


Het riedeltje is niet heel moeilijk om te begrijpen, dat gaat hier op bokt al jaren rond. De vraag is meer of de Amerikanen die mogen stemmen er net zo over denken.

Afbeelding

Verwacht dus maar wat behoorlijke manipulatie rondom de "January 6 show", want ze hebben het nodig.

De kijkcijfers: 20 miljoen voor de donderdagavond prime-time show. Op de zender CBS deed de afgelopen aflevering van "Young Sheldon" het beter (3.8m vs 3.2m).

Inauguration Trump: 38 miljoen kijkers
Christine Blasey Ford's die liegt over Justice Brett Kavanaugh: 20 miljoen
Biden State of the Union: 38 miljoen

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 07:34

Het gaat toch al tig jaar hetzelfde.. De republikeinen plukken te vruchten van hun voorganger, het gaat even lekker, dan maken ze stomme beslissingen, komt er een democraat aan de macht die de rotzooi van zijn voorganger weer mag opruimen en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 07:37

Dat is inderdaad het verhaaltje dat veel mensen hier lijken te geloven.

mysa

Berichten: 10644
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 08:11

Ach, wij dommerds toch...

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 08:14

Inderdaad, haha. :D

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:23

Dinopino schreef:
Electra heb je een filmpje van de bestorming? Lijkt me wel interessant, heb hem nooit gezien. [knip]


Hoe kan je nou nog nooit een filmpje van die bestorming hebben gezien en hier toch een mening over hebben.... Het is verdorie gewoon anderhalf jaar geleden gebeurd allemaal, we hebben allemaal live kunnen volgen hoe dit zich ontwikkelde. Trump die zijn verlies niet toe kon geven en ging spartelen als een loser in het nauw, en opruiende berichtjes ging posten op Twitter. Pence ging bedreigen via Twitter. Nu dankzij de Jan 6 Committee gaat nog veel duidelijker worden hoe diep het hielenlikken ging van het volk om deze wannabe-dictator heen....

Afgelopen vrijdag, tijdens de hearing, was er een mooi filmpje te zien van de op die dag gemaakte filmbeelden, mooi in volgorde gezet voor een duidelijk verloop van die dag. Als je even kijkt vanaf ongeveer 58 minuten in dit filmpje, dan zie je een behoorlijk ingekort overzicht van wat er die dag is gebeurd:



Het is overigens een aanrader om gewoon de hele hearing te kijken, dit hele filmpje. En ook de gatuigen te horen :j Zonder allerlei commentaar van andere mensen er overheen: gewoon de hearing zelf zodat je zèlf een mening kan vormen en er geen sausje (of allerlei knip-en-plak-werk.....) van 1 of ander nieuws netwerk overheen gaat :j


Kinke schreef:
liever struikelen dan mensen aanzetten tot zoiets


Precies :j
Een 80-jarige die een keer struikelt, poe-poeh, wat een schandaal.

En wat er dan door die Trumpets van gemaakt wordt voor leugenachtig filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hSuwA_RY8bk

"Biden FALLS bla-bla-bla" terwijl het duidelijk maar een onschuldig struikeltje is wat een 20-jarige kan overkomen :roll:

(heb je Trump wel eens zien stuntelen? Of zien proberen om een slokje water te drinken...? Als je daar de oorlog mee moet winnen... ohnee wacht even, dat hoeft niet want hij zorgt wel dat hij niet met zijn poten in de modder hoeft tussen het normale volk en wurmt zich wel onder zijn diensttijd uit, want dat is voor losers vind hij.... := )

Dinopino schreef:
Trump zelf zegt dat de oorlog er nooit was gekomen [knip]


Trump had Putin waarschijnlijk een handje geholpen ipv. de Ukraïners dus dan zou je wel een heel ander verloop zien inderdaad, zo'n self-absorbed type als Trump zou maar wat graag de Ukraïners of wie dan ook opofferen als hij dan geen last heeft van inflatie. En ik denk inderdaad dat er héél veel egoïstische mensen achter zulk beleid zouden staan :j

Dinopino schreef:
... en het debacle van Afghanistan was bij hem ook niet gebeurd, met het materiaal voor de vijand achterlaten.
Klopt, het daadwerkelijke terugtrekken van de laatste manschappen uit Afghanistan is bij hem niet gebeurd, maar hij heeft wel alles in gang gezet op zijn manier, gemanaged op zijn manier, en het Biden team achtergelaten met een ontzettende puinhoop in Afghanistan, nog maar een handjevol soldaten ter plaatse en een deadline van 3 maanden om het hele proces af te ronden.

Dat is wel lekker als je als heel nieuw team nog helemaal ingewerkt moet worden in de situatie, en het vorige team ook niet "willing" was om je al voor het aantreden van Biden goed in te werken omdat je baas zijn verlies niet toe kan geven -O-

Dan moet team Biden de t*ringzooi opruimen die team Trump er van gemaakt heeft..... maar Biden had dan wel de ballen om door te pakken, die wilde er ook een einde aan maken. Maar wat hij overnam was een zooitje. Te weinig soldaten nog ter plaatse om dingen goed te regelen. De Taliban hield zich al niet aan de agreements met Trump. Opnieuw (tijdelijk) soldaten er in pompen om orde op zaken te stellen zou ook niet in goede aarde gevallen zijn. Dan had je de Trumpets ook eens moeten horen :=

Team Biden kòn het eigenlijk niet goed doen in de situatie die team Trump had achtergelaten.
En dat is natuurlijk een héérlijke situatie voor zulk volk +:)+

Het is niet goed gegaan nee. Maar als je gelooft dat het onder Trump feilloos was gelopen, terwijl in het begin dat hij gemaakt heeft al heel duidelijk was hoe slecht het ging, dan ben je wel heel naïef hoor.... het is gewoon een ontzettend complexe situatie en de door Trump gemaakte deal om een paar 1000 Taliban gevangenen vrij te laten nog voor de US uit het land is.....zal daar niet aan geholpen hebben want die mannen zijn vast niet op hun handen gaan zitten....

Hier wel een interessante tijdlijn (ziet er vrij un-biased uit) van het hele terugtrek- gebeuren:
https://www.factcheck.org/2021/08/timel ... ghanistan/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:48

pmarena schreef:
Het is overigens een aanrader om gewoon de hele hearing te kijken, dit hele filmpje. En ook de gatuigen te horen :j Zonder allerlei commentaar van andere mensen er overheen: gewoon de hearing zelf zodat je zèlf een mening kan vormen en er geen sausje (of allerlei knip-en-plak-werk.....) van 1 of ander nieuws netwerk overheen gaat :j

En ze zullen het zonder sausje serveren denk je?
Zal het comité redelijk "onpartijdig" zijn, of zal het sterk anti-Trump leunend zijn?
(hint:er zitten 9 mensen in het comité, waarvan er 2 Republikeins zijn en die twee hebben zich sterk anti-Trump uitgelaten in het verleden).

Dit is als aanraden om een monoloog van Tucker Carlson te kijken om er achter te komen wat de waarheid is.

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:59

enzino schreef:
Dat is inderdaad het verhaaltje dat veel mensen hier lijken te geloven.


Dat kan goed zijn voor andere berichten hier, maar van dat specifieke bericht was dat niet de strekking dus ik zou het waarderen als je de opmerking die je daarover maakte terugneemt ;). Want nogmaals, ik weet prima wat de strekking is van mijn eigen bericht.

Maar eh, enzino. Afgezien van wat jij beoordeelt als manipulatie enzo, zonder (de acties van) andere presidenten erbij te halen. Wat vindt jij van de acties van Trump op 6 januari? Keur je ze goed, keur je ze af?

En jij vindt Tucker Carlson onpartijdig? Die man heeft nog nooit misinformatie verspreidt aldus jou?

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:02

Waarheid en Tucker Carlson gaan niet goed samen in 1 zin als het over Trump gaat.

Het is uiteraard altijd goed om wat dan ook te bekijken met het idee dat er een sausje overheen zit.
Maar deze filmbeelden liegen niet. De hele getuigenissen bekijken, de hele filmpjes bekijken, dat is altijd verstandig. Tenminste als je een eerlijk beeld ergens over wilt vormen.

Bijvoorbeeld: Alleen een hapklaar stukje van een Biden die eerst naar iemand anders toeloopt om hem te begroeten, en vervolgens naar "de belangrijke persoon" en dan zo knippen dat het lijkt dat hij zich vergist en naar de juiste persoon gestuurd moet worden 8)7 Dan ben je toch ook wel een goedgelovig sulletje hoor als je dan niet even de moeite neemt om het hele filmpje op te zoeken en te zien dat er wel een heel gekleurd sausje gaat over een klein snippertje van een gebeurtenis.

Net als wanneer er maar stukjes van de hearing getoond worden, en de meest gewelddadige filmbeelden weggelaten worden, of de tekstberichten weggelaten worden die die FOX news etterballen verzonden hebben. Het is niet voor niets dat FOX er alles aan doet om hun kijkers niet te laten zappen naar die hearing, want stel je eens voor dat ze andere informatie zien dan wat FOX zorgvuldig heeft uitgekozen om hun narrative te ondersteunen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:14

Waarom zouden de filmbeelden niet liegen? Er is meer dan 14,000 uur beeldmateriaal en het comité kan beslissen wat ze wel en wat ze niet laten zien. Daarmee kan je heel makkelijk een verhaal creëren. De vraag is dus of het comité onpartijdig is. Als dat niet zo is, dan is hun selectie van het beeldmateriaal hoogst waarschijnlijk bedekt met een sausje en zal het volledig volgen van de hoorzittingen je niet verder helpen.

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:19

Het zal je prima helpen om een goed beeld te krijgen van hoe de hoorzittingen daadwerkelijk verlopen, en welk materiaal er daadwerkelijk gepresenteerd wordt :j Of heb je liever dat Tucker je wel even gaat vertellen wat er gezegd en getoond wordt...?

Uiteraard worden er beelden uitgekozen die laten zien wat ze willen laten zien :j
Net zoals er van die malloten zijn die durven beweren dat het een heel vredelievend stelletje toeristen was die daar rondliepen, en dan alleen wat beelden tonen van makke schaapjes die achter de gewelddadige meute aan lopen :=

Het lijkt me erg zinvol om niet alleen naar dat stukje nepnieuws te kijken maar ook te zien hoe gewelddadig het er daadwerkelijk aan toe gegaan is :j En dàt wil FOX natuurlijk niet, dat hun nepnieuws consumerende volkje er achter komt hoe serieus de situatie daadwerkelijk was, en dat wannabe dictator Trump maar wat graag wilde dat deze meute er in geslaagd was om de regering omver te werpen in zijn voordeel :=

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:27

Wat het starten van een oorlog betreft, dat laat zien dat Trump niks maar dan ook echt helemaal niks kan, behalve dan teren op het geld van zijn vader. Hij heeft zo zijn best gedaan om een oorlog tegen Iran beginnen, het is hem gewoon niet gelukt.

Maar ik vraag me af hoe dat nou voor de Trumplovers voelt dat zelfs golden girl Ivanka hem afvalt over de poging tot staatsgreep en dat papa Trump haar nou weer afvalt tegen die drie volgers op zijn eigen social media netwerk? Doet dat nou pijn en heb je al besloten welke mening je nou moet gaan volgen?

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:27

enzino schreef:
Waarom zouden de filmbeelden niet liegen? Er is meer dan 14,000 uur beeldmateriaal en het comité kan beslissen wat ze wel en wat ze niet laten zien. Daarmee kan je heel makkelijk een verhaal creëren. De vraag is dus of het comité onpartijdig is. Als dat niet zo is, dan is hun selectie van het beeldmateriaal hoogst waarschijnlijk bedekt met een sausje en zal het volledig volgen van de hoorzittingen je niet verder helpen.


Maar als filmbeelden niet liegen… waar baseer jij je mening op dan? (Welke mening is dat ook eigenlijk, zie mijn vraag?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:38

Maar als filmbeelden de waarheid weergeven, waarom kan je dan twee volstrekt tegenstrijdige video's vinden van wat er heeft plaats gevonden? Wat een doordenkers komen er langs. Hier ga ik eens een paar dagen over na denken.

Karl66 schreef:
Wat het starten van een oorlog betreft, dat laat zien dat Trump niks maar dan ook echt helemaal niks kan, behalve dan teren op het geld van zijn vader. Hij heeft zo zijn best gedaan om een oorlog tegen Iran beginnen, het is hem gewoon niet gelukt.

De mensen die niet in die oorlogen gestorven zijn mogen hem dankbaar zijn dat hij zo incompetent is. Helaas is Biden een stuk beter in een oorlog starten, dat heeft hij mogelijk van Obama geleerd. :D

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:44

Welke tegenstrijdige video’s?

En wat vindt je zelf nu van January 6th en trumps gedrag rondom en op die dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:50

Video's van rellen die de suggestie wekken dat het een bloedige en geweldadige strijd was versus video's van mensen die binnen werden gelaten en netjes binnen de touwtjes bleven alsof ze een tour geboekt hadden.

Trump vond ik trouwens incompetent die dag, hij had voorop moeten lopen, wapens uit moeten delen, en politie te lijf moeten gaan. Maar ook dat kon hij niet, net zoals oorlog uitlokken met Iran. Teleurstellend.

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:54

enzino schreef:
Video's van rellen die de suggestie wekken dat het een bloedige en geweldadige strijd was versus video's van mensen die binnen werden gelaten en netjes binnen de touwtjes bleven alsof ze een tour geboekt hadden.


Je realiseert je dat die niet mutually exclusive zijn? Het was een grote groep: ik geloof best dat een deel rustig en binnen de touwtjes bleef, maar een ander deel herrie is gaan schoppen. Maar dat een deel rustig bleef maakt nog niet dat het als geheel geen problematische situatie was en dat de oorzaak niet bij Trump en co lag, die vol bleven houden dat er fraude was gepleegd en mensen bleven ophitsen.

Maar mag ik de conclusie trekken dat jij geen problemen had met Trumps gedrag en wat er die dag is gebeurd?

Edit: wapens uitdelen? Aan welke groep?