Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:er is veel meer aan de hand...economische belangen...en als we inderdaad militairen zouden sturen en het loopt uit de hand zijn de NAVO landen verplicht ons bij te staan,en daar zitten ze niet op te wachten.
Kamy schreef:Ik weet niet of NL betrokken is in dit politieke spel of dat wij slachtoffer zijn cq gebruikt worden. Ik vind het echt heel erg voor de nabestaanden maar zoals die moeder het zei, dat is helaas de harde waarheid. En het ultimatum daar sta ik ook achter.
Kamy schreef:Ik weet niet of NL betrokken is in dit politieke spel of dat wij slachtoffer zijn cq gebruikt worden. Ik vind het echt heel erg voor de nabestaanden maar zoals die moeder het zei, dat is helaas de harde waarheid. En het ultimatum daar sta ik ook achter.
PowerReiner schreef:Er is vuil spel gespeeld en ik vind dat de Nederlandse regering wel wat daadkrachtiger mag zijn. Ook in oorlog gelden er regels en zouden wij daar gewoon ons onderzoek moeten kunnen doen. Ik wordt er misselijk van hoe alles nu naar de mensen gebracht wordt. Er is veel meer achter de schermen aan de hand waar wij geen weet van hebben. Ik ben ervan overtuigd dat het vliegtuig niet "per ongeluk" uit de lucht is geschoten. Dit is net zo zeer een ongeluk als de beste man die electricien was bij de olympische spelen. Die was ook "per ongeluk" op zijn messenblok gevallen.
Uiteindelijk gaan we naar alle waarschijnlijkheid het hele verhaal niet te horen krijgen. Wat natuurlijk in en in triest is.
moonfish13 schreef:Tis gewoon realistisch, je moet geen nieuwe wereldoorlog willen. Rusland wil je niet tegen je hebben. Niemand wil nog meer doden neem ik aan.
moonfish13 schreef:Tis gewoon realistisch, je moet geen nieuwe wereldoorlog willen. Rusland wil je niet tegen je hebben. Niemand wil nog meer doden neem ik aan.
MargreetW schreef:Van al die mensen hier die graag zouden zien dat onze regering daadkrachtiger gaat optreden, hebben jullie dan wel eens serieus nagedacht over de consequenties van een optreden in de Oekraïne, ook al is dat dan alleen maar om de rampplek te verdedigen? Dat zal door Rusland worden gezien als een oorlogsactie.
En wat men wij als Nederland nou in oorlog met Rusland?
De beste stuurlui staan ook hier weet met beide voeten op de kant. Zo denk ik erover het staat iedereen vrij om er anders over te denken.
gohya schreef:In princiepe komt het er gewoon op neer,dat je niets moet beginnen tegen Rusland en op alles Ja en Amen moet zeggen om een Oorlog te voorkomen.
Als Nederland zegt tegen Poetin dat wij het leger sturen,puur uit bescherming voor de onderzoekers,waarom gelooft hij dat dan niet? waarom denken ze dan dat we op oorlog uit zijn?
Zo kan je dus nooit iets doen als Rusland het niet wil hebben.
gohya schreef:Wat ik dan niet begrijp: waarom kunnen journalisten wél veilig op de rampplek komen al die tijd?
En zelfs de ouders van dat meisje Fatima?
Sammie schreef:Sowieso het geneuzel dat lichamen niet per trein vervoerd zouden moeten worden, want dat roept WOII beelden op.. Ja heb je even.. Kijk dan ook maar niet naar prikkeldraad ofzo.
PowerReiner schreef:MargreetW schreef:Van al die mensen hier die graag zouden zien dat onze regering daadkrachtiger gaat optreden, hebben jullie dan wel eens serieus nagedacht over de consequenties van een optreden in de Oekraïne, ook al is dat dan alleen maar om de rampplek te verdedigen? Dat zal door Rusland worden gezien als een oorlogsactie.
En wat men wij als Nederland nou in oorlog met Rusland?
De beste stuurlui staan ook hier weet met beide voeten op de kant. Zo denk ik erover het staat iedereen vrij om er anders over te denken.
Niemand wil oorlog, ook ik niet. Maar om alles beter en sneller te laten verlopen zal het niet de enige oplossing zijn om zwaar op te treden daar. Hoe het nu op mij iig overkomt is dat NL op zn rug gaat liggen en zegt: loop maar over me heen.
Eerst zeggen dat zowel Nederland als Australië Mogen komen met onbewapende marachaussee en onderzoeksteam, en vervolgens niet meer kunnen toelaten omdat de situatie onrustig is vind ik raar. Iedereen wil zogezegt meewerken, maar toch kunnen we niet fatsoenlijk onderzoek doen, terwijl journalisten en seperatisten daar al een week vrij rondlopen en rondkijken.
Hierin zou NL wel wat daadkrachtiger kunnen zijn ja. Maar goed, dat is one womans opinion![]()
En nee, ik denk absoluut niet dat ik een "beste stuurlui" ben, maar ik ben wel van mening dat er wat meer gedaan mag worden om alles sneller te laten verlopen. De crash site ligt er al een week, veel slachtoffers nog niet geruimd, en hoe langer alles duurt hoe minder er uit het onderzoek gaat komen.