Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:38

er is veel meer aan de hand...economische belangen...en als we inderdaad militairen zouden sturen en het loopt uit de hand zijn de NAVO landen verplicht ons bij te staan,en daar zitten ze niet op te wachten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:42

geerke schreef:
er is veel meer aan de hand...economische belangen...en als we inderdaad militairen zouden sturen en het loopt uit de hand zijn de NAVO landen verplicht ons bij te staan,en daar zitten ze niet op te wachten.

Dan nog .. tuurlijk spelen er aan alle kanten bij alle partijen zaken mee. Wat de Oekraine op het moment aan het doen is daar wordt ik eigenlijk niet goed van.. De boel een beetje extra opstoken ipv echt gelegenheid geven om zaken af te ronden. MAAR de kern van de zaak is, de slachtoffers zijn er al niet meer, die willen we het liefst terug hebben maar het is niet de bedoeling dat daar nog weer nieuwe slachtoffers voor gemaakt moeten worden. Dus met beleid..

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:45

En uiteindelijk weet niemand meer waar het nog over gaat. Ik denk dat het goed is dat ze dat ultimatum gaan stellen wanneer ze gaan stoppen met zoeken cq pogingen tot onderzoek doen daar ter plekke. En dat is heel sneu dat mss niet alle nabestaanden hun geliefde thuis hebben, maar ik denk dat er dan een stuk rust komt. Voor alle partijen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:51

Ik weet niet of NL betrokken is in dit politieke spel of dat wij slachtoffer zijn cq gebruikt worden. Ik vind het echt heel erg voor de nabestaanden maar zoals die moeder het zei, dat is helaas de harde waarheid. En het ultimatum daar sta ik ook achter.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:55

Kamy schreef:
Ik weet niet of NL betrokken is in dit politieke spel of dat wij slachtoffer zijn cq gebruikt worden. Ik vind het echt heel erg voor de nabestaanden maar zoals die moeder het zei, dat is helaas de harde waarheid. En het ultimatum daar sta ik ook achter.

Waar en wanneer werd dat aangegeven door die nabestaanden .. dat heb ik even gemist.. :o :o

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:59

Er is vuil spel gespeeld en ik vind dat de Nederlandse regering wel wat daadkrachtiger mag zijn. Ook in oorlog gelden er regels en zouden wij daar gewoon ons onderzoek moeten kunnen doen. Ik wordt er misselijk van hoe alles nu naar de mensen gebracht wordt. Er is veel meer achter de schermen aan de hand waar wij geen weet van hebben. Ik ben ervan overtuigd dat het vliegtuig niet "per ongeluk" uit de lucht is geschoten. Dit is net zo zeer een ongeluk als de beste man die electricien was bij de olympische spelen. Die was ook "per ongeluk" op zijn messenblok gevallen.

Uiteindelijk gaan we naar alle waarschijnlijkheid het hele verhaal niet te horen krijgen. Wat natuurlijk in en in triest is.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:02

Kamy schreef:

Kamy soms kwam bij mij ook de gedachte oppoppen dat NL en de situatie " gebruikt " zou kunnen worden als onderdeel van iets veel groters. En dat moeten wij niet willen. Die moeder was daar idd heel realistisch in. Hard maar wel reel denk ik.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:03

PowerReiner schreef:
Er is vuil spel gespeeld en ik vind dat de Nederlandse regering wel wat daadkrachtiger mag zijn. Ook in oorlog gelden er regels en zouden wij daar gewoon ons onderzoek moeten kunnen doen. Ik wordt er misselijk van hoe alles nu naar de mensen gebracht wordt. Er is veel meer achter de schermen aan de hand waar wij geen weet van hebben. Ik ben ervan overtuigd dat het vliegtuig niet "per ongeluk" uit de lucht is geschoten. Dit is net zo zeer een ongeluk als de beste man die electricien was bij de olympische spelen. Die was ook "per ongeluk" op zijn messenblok gevallen.

Uiteindelijk gaan we naar alle waarschijnlijkheid het hele verhaal niet te horen krijgen. Wat natuurlijk in en in triest is.

Dat is hier niet zoveel anders als in veel andere gevallen en ja daar doe je helaas niet zoveel aan..
In een reguliere oorlog gelden inderdaad regels, in een soort van patriotische burgeroorlogachtige situatie is de regel meer dat er GEEN regels zijn - ben ik bang..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:17

Van al die mensen hier die graag zouden zien dat onze regering daadkrachtiger gaat optreden, hebben jullie dan wel eens serieus nagedacht over de consequenties van een optreden in de Oekraïne, ook al is dat dan alleen maar om de rampplek te verdedigen? Dat zal door Rusland worden gezien als een oorlogsactie.
En wat men wij als Nederland nou in oorlog met Rusland?
De beste stuurlui staan ook hier weet met beide voeten op de kant. Zo denk ik erover het staat iedereen vrij om er anders over te denken.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 29-07-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:18

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:26

Tis gewoon realistisch, je moet geen nieuwe wereldoorlog willen. Rusland wil je niet tegen je hebben. Niemand wil nog meer doden neem ik aan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:35

moonfish13 schreef:
Tis gewoon realistisch, je moet geen nieuwe wereldoorlog willen. Rusland wil je niet tegen je hebben. Niemand wil nog meer doden neem ik aan.

Dit :j

Daarnaast gaan bij mij de haren overeind staan dat er nu opeens een facebookpagina is over dat er een jaarlijkse herdenking hiervoor moet komen. Hoe zit het met de mensen van bijvoorbeeld de vliegramp in Tripoli? Om maar wat te noemen?

Ja, dit IS een ramp, maar wat is er als toeschouwer aan de kant van de weg voor toegevoegde waarde om daar te gaan staan, met je mobieltje in de hand om die rouwstoet te filmen? Of foto's op facebook te plaatsen? Het hele 'kijk ik ben er bij, zie mij eens goed zijn dat ik hier bij sta? Te FILMEN???'

Het is al erg genoeg voor de slachtoffers en nabestaanden, maar het hele sensatiezoeken eromheen vind ik meer dan belachelijk. Als je écht steun wil bieden doe je dat niet via een facebookpagina....

*frustratiemodus uit*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:41

Ik kan je wel gelijk geven Winged. Ik zit ook niet te springen om een herdenking ieder jaar, laat staan van een concert waar ze geld aan verdienen over de rug van zoveel overledenen. Wat gaan we na dit krijgen? Een bioscoopfilm?
Gister bij Knevel en van den Brink hadden ze het over Tripoli. Goh, dat er zoveel mensen zijn overleden was ik allang vergeten.
Ik denk niet dat mensen zitten te springen om een herdenking. Dat men nu er zoveel mee bezig is is goed, maar niet ieder jaar.
Mijn ouders zijn er nu op dit moment niet. Ik hou ze op de hoogte via de krant, ik heb nog nooit zoveel kranten gekocht als afgelopen week. Als een tijd als dit vind ik Ramses Shaffy wel heel toepasselijk.. met het nummer Laat me...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:41

Rusland wil je niet tegen je hebben. Mee eens hoor! Maar worden wij nu niet opgestookt in de hetze tegen Rusland? Er is nog steeds geen bewijs tegen Rusland.
Zag dat Rutte nu weer in gesprek was met Oekraïne. Dat er nu echt een staakt het vuren moet komen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:46

moonfish13 schreef:

Precies, het kan toch niet zo wezen dat er nóg meer slachtoffers gaan vallen uit wraakzucht.
Natuurlijk is het frustrerend dat er niet één dader is aan te wijzen en die dan achter de tralies te zetten, ik zou ook willen dat dat kon...
Maar zelfs al zou het lukken die personen te pakken te krijgen, de slachtoffers krijgen we er niet mee terug, hun levens en die van hun nabestaanden zijn verwoest.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:50

+:)+

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:10

MargreetW schreef:
Van al die mensen hier die graag zouden zien dat onze regering daadkrachtiger gaat optreden, hebben jullie dan wel eens serieus nagedacht over de consequenties van een optreden in de Oekraïne, ook al is dat dan alleen maar om de rampplek te verdedigen? Dat zal door Rusland worden gezien als een oorlogsactie.
De beste stuurlui staan ook hier weet met beide voeten op de kant. Zo denk ik erover het staat iedereen vrij om er anders over te denken.

Niemand wil oorlog, ook ik niet. Maar om alles beter en sneller te laten verlopen zal het niet de enige oplossing zijn om zwaar op te treden daar. Hoe het nu op mij iig overkomt is dat NL op zn rug gaat liggen en zegt: loop maar over me heen.
Eerst zeggen dat zowel Nederland als Australië Mogen komen met onbewapende marachaussee en onderzoeksteam, en vervolgens niet meer kunnen toelaten omdat de situatie onrustig is vind ik raar. Iedereen wil zogezegt meewerken, maar toch kunnen we niet fatsoenlijk onderzoek doen, terwijl journalisten en seperatisten daar al een week vrij rondlopen en rondkijken.
Hierin zou NL wel wat daadkrachtiger kunnen zijn ja. Maar goed, dat is one womans opinion :')
En nee, ik denk absoluut niet dat ik een "beste stuurlui" ben, maar ik ben wel van mening dat er wat meer gedaan mag worden om alles sneller te laten verlopen. De crash site ligt er al een week, veel slachtoffers nog niet geruimd, en hoe langer alles duurt hoe minder er uit het onderzoek gaat komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:16

In princiepe komt het er gewoon op neer,dat je niets moet beginnen tegen Rusland en op alles Ja en Amen moet zeggen om een Oorlog te voorkomen.
Als Nederland zegt tegen Poetin dat wij het leger sturen,puur uit bescherming voor de onderzoekers,waarom gelooft hij dat dan niet? waarom denken ze dan dat we op oorlog uit zijn?
Zo kan je dus nooit iets doen als Rusland het niet wil hebben.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:23

gohya schreef:
In princiepe komt het er gewoon op neer,dat je niets moet beginnen tegen Rusland en op alles Ja en Amen moet zeggen om een Oorlog te voorkomen.
Als Nederland zegt tegen Poetin dat wij het leger sturen,puur uit bescherming voor de onderzoekers,waarom gelooft hij dat dan niet? waarom denken ze dan dat we op oorlog uit zijn?
Zo kan je dus nooit iets doen als Rusland het niet wil hebben.

De onrust nu heeft in zoverre "niets" met Rusland te maken (alles is natuurlijk gerelateerd..) maar met het feit dat Oekraine extra oorlogsactiviteiten heeft ontwikkeld rondom het rampgebied.. en het dus gewoon niet veilig is om over wegen (naar de rampplek toe) te reizen waar actief gevochten wordt..

En bij geschiedenisles op de VWO heb ik mogen leren dat de Russen een erge grote angst hebben - al eeuwenlang om belaagd te worden en ingesloten door het Westen. DAT is een al heel lang bestaande angst al van tijden terug. (Net als het Westen de russen van oudsher als oprukkende barbaren zag).
Laatst bijgewerkt door fargo op 29-07-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:24

Wat ik dan niet begrijp: waarom kunnen journalisten wél veilig op de rampplek komen al die tijd?
En zelfs de ouders van dat meisje Fatima?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:25

Toen de USSR uiteen viel is het een berg rommel geworden. Putin is bezig om de oude USSR te herstellen.
Weet niet wat wijsheid is als ik kijk hoe het in Joegoslavië is geworden nadat Tito was gaan hemelen/hellen.
Wij hebben zeker uit het Joegoslavië verhaal een hele harde les geleerd.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:26

gohya schreef:
Wat ik dan niet begrijp: waarom kunnen journalisten wél veilig op de rampplek komen al die tijd?

Wie zegt dat ze er veilig zijn? Die lopen ook het risico op een kogel maar die nemen dat risico maar.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:26

gohya schreef:

Omdat die gewend zijn hun levens te wagen, oorlogsverslaggevers kennen dat risico en dat is hun vak.

En die ouders van het meisje Fatima mochten van geluk spreken dat ze niets is overkomen, het is ze van alle kanten afgeraden om te gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:33

Sammie schreef:
Sowieso het geneuzel dat lichamen niet per trein vervoerd zouden moeten worden, want dat roept WOII beelden op.. Ja heb je even.. Kijk dan ook maar niet naar prikkeldraad ofzo. :=

Wil je dat ook even uitleggen aan een paar cliënten die accuut weer het gevoel kregen alsof hun buurman werd weer afgevoerd? Voordat je het geneuzel durft te noemen....
Natuurlijk moesten ze vervoerd worden, maar vergis je niet in de impact die het zeker kon hebben op WO2 overlevers die zeer regelmatig die treinen zagen vertrekken met bekenden. Ik vind het echt oprecht jammer dat je het geneuzel durft te noemen, want zo voelt het voor een aantal van mijn cliënten helaas niet :n specifiek die treinen riepen inderdaad bepaalde gevoelens op die wij ons goddank niet kunnen voorstellen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:48

PowerReiner schreef:
MargreetW schreef:

Niemand wil oorlog, ook ik niet. Maar om alles beter en sneller te laten verlopen zal het niet de enige oplossing zijn om zwaar op te treden daar. Hoe het nu op mij iig overkomt is dat NL op zn rug gaat liggen en zegt: loop maar over me heen.
Eerst zeggen dat zowel Nederland als Australië Mogen komen met onbewapende marachaussee en onderzoeksteam, en vervolgens niet meer kunnen toelaten omdat de situatie onrustig is vind ik raar. Iedereen wil zogezegt meewerken, maar toch kunnen we niet fatsoenlijk onderzoek doen, terwijl journalisten en seperatisten daar al een week vrij rondlopen en rondkijken.
Hierin zou NL wel wat daadkrachtiger kunnen zijn ja. Maar goed, dat is one womans opinion :')
En nee, ik denk absoluut niet dat ik een "beste stuurlui" ben, maar ik ben wel van mening dat er wat meer gedaan mag worden om alles sneller te laten verlopen. De crash site ligt er al een week, veel slachtoffers nog niet geruimd, en hoe langer alles duurt hoe minder er uit het onderzoek gaat komen.

Oke, maar noem dan eens wat op wat in jouw ogen daadkrachtiger zou mogen zijn zonder dat Rusland het idee krijgt van een militaire interventie?
Jij en ik weten toch ook niet wat er allemaal achter de schermen besproken wordt?
Oorlogsjournalisten zijn geen onbewapende forensische experts, de journalisten weten wat de risico's zijn. Er zijn de afgelopen 1.5 jaar al meer dan 100 oorlogsverslaggevers overleden.
Hoe erg het ook is, soms moet je niet zulke leuke beslissingen nemen voor de veiligheid van andere mensen.