Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
Winged schreef:anjali schreef:Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
Ik vind hem totaal niet leuk.
maar ik vind Wilders een grotere ramp.
VOLT heb ik ook wel eens overwogen, maar die zaten op een paar belangrijke punten vorig jaar best wel een eindje bij mij vandaan. Ik begrijp de pitch voor VOLT zeker en het zou mooi zijn als ze groeien (en vlieguren kunnen maken).
dems75 schreef:anjali schreef:Nou kijk. Niet dat het mij iets aangaat, ik sta hier helemaal buiten want ik heb een vaste andere partij. Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
Oh sorry hoor maar dit vind ik zo'n typisch tenenkrommend en vooringenonem commentaar dat ik er al niet eens antwoord op wil geven.
Ik ben lid van de PvdD maar zit ook een strategische stem te overwegen op gl/pvda
Winged schreef:anjali schreef:Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
Ik vind hem totaal niet leuk.
maar ik vind Wilders een grotere ramp.
VOLT heb ik ook wel eens overwogen, maar die zaten op een paar belangrijke punten vorig jaar best wel een eindje bij mij vandaan. Ik begrijp de pitch voor VOLT zeker en het zou mooi zijn als ze groeien (en vlieguren kunnen maken).
dems75 schreef:anjali schreef:Nou kijk. Niet dat het mij iets aangaat, ik sta hier helemaal buiten want ik heb een vaste andere partij. Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
Oh sorry hoor maar dit vind ik zo'n typisch tenenkrommend en vooringenonem commentaar dat ik er al niet eens antwoord op wil geven.
Ik ben lid van de PvdD maar zit ook een strategische stem te overwegen op gl/pvda
anjali schreef:Er wordt gevraagd waarom Frans Timmermans niet bij iedereen goed valt. Jammer dat je dan boos wordt op mij, terwijl ik vooraf zei dat ik er helemaal buiten sta ,omdat ik in een volkomen andere partij zit .Ik schrijf alleen wat ik heb waargenomen.
dems75 schreef:Jimmy Dijk vind ik ook een fijne!
Raineri schreef:dems75 schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat Anjali kwaad in de zin had. Ze stelt naar mijn idee gewoon beleefd een vraag en is ze gewoon benieuwd waarom mensen wat in hem zien?
Om het te beantwoorden: woke en feministische betekenen simpelweg een gelijkheid in kansen voor verschillende groeperingen. Wellicht is hij niet de ideale belichamingdaar vanuit fysiek aspect. Desondanks denk ik wel dat hij die waarden nastreeft.
Tevens, voor mij persoonlijk, links of rechts maakt me niets uit op dit punt. Wil simpelweg fatsoen en ervaring. Daar voldoet hij aan. Op mijn lijstje staan nu: PvdA/gl, d66, volt en wellicht cda. Allemaal rond het midden grofweg, maar niet getrouwd met 1 stroming.
journee schreef:Aan de ene kant begrijp ik waarom mensen strategisch stemmen, daar kleine partijen vaker niet dan wel in de coalitie terecht komen. Aan de andere kant krijgen kleinere partijen met goede plannen op die manier ook niet de kans om te groeien.
Als je echt iets wilt veranderen zouden misschien andere partijen dan de gevestigde grootheden weer eens een kans moeten krijgen. Voor mensen die zowel in gl/PvdA, VVD en PVV geen brood zien kan een stem op CDA, D66 of volt ook een verschil maken.
Dat lijkt me zinvoller dan stemmen op een partij omdat je niet wilt dat de andere grote partij de grootste wordt. Want daardoor geef je de grote partijen het signaal dat ze goed bezig zijn, terwijl je er zelf niet echt achter staat en dan gaan ze hun standpunten en gedrag ook niet veranderen. Want de kiezers heeft gekozen. Tja, alleen kiest de kiezer dan dus niet voor een partij, maar tegen een andere partij. Een beetje omgekeerde wereld dus, maar iets wat in mijn optiek wel steeds meer speelt.
journee schreef:Raineri schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat Anjali kwaad in de zin had. Ze stelt naar mijn idee gewoon beleefd een vraag en is ze gewoon benieuwd waarom mensen wat in hem zien?
Om het te beantwoorden: woke en feministische betekenen simpelweg een gelijkheid in kansen voor verschillende groeperingen. Wellicht is hij niet de ideale belichamingdaar vanuit fysiek aspect. Desondanks denk ik wel dat hij die waarden nastreeft.
Tevens, voor mij persoonlijk, links of rechts maakt me niets uit op dit punt. Wil simpelweg fatsoen en ervaring. Daar voldoet hij aan. Op mijn lijstje staan nu: PvdA/gl, d66, volt en wellicht cda. Allemaal rond het midden grofweg, maar niet getrouwd met 1 stroming.
Aan de ene kant begrijp ik waarom mensen strategisch stemmen, daar kleine partijen vaker niet dan wel in de coalitie terecht komen. Aan de andere kant krijgen kleinere partijen met goede plannen op die manier ook niet de kans om te groeien.
Als je echt iets wilt veranderen zouden misschien andere partijen dan de gevestigde grootheden weer eens een kans moeten krijgen. Voor mensen die zowel in gl/PvdA, VVD en PVV geen brood zien kan een stem op CDA, D66 of volt ook een verschil maken.
Dat lijkt me zinvoller dan stemmen op een partij omdat je niet wilt dat de andere grote partij de grootste wordt. Want daardoor geef je de grote partijen het signaal dat ze goed bezig zijn, terwijl je er zelf niet echt achter staat en dan gaan ze hun standpunten en gedrag ook niet veranderen. Want de kiezers heeft gekozen. Tja, alleen kiest de kiezer dan dus niet voor een partij, maar tegen een andere partij. Een beetje omgekeerde wereld dus, maar iets wat in mijn optiek wel steeds meer speelt.
IMANDRA schreef:Ja dat ja. Dat ze maar een steengoed communicatiebureau inschakelen vanuit PVDA/GL, met goede PR-mensen en iemand die Timmermans zal begeleiden om zijn huidige imago bij de niet-al-PVDA/GL stemmers te overkomen. Alles gaat afhangen van hoe ze dingen framen, hoe ze dingen uitleggen, waar ze de focus op leggen en hoe ze op andere partijen reageren die hen aanvallen.
Tango1979 schreef:Ik heb mijn hele leven GL gestemd ook toen ze maar 5 zetels hadden. Behalve 1x PvdA en dat was denk ik in de jaren 90 op te zorgen dat zij de verkiezingen zouden winnen.
Ik vind Bontenbal een hele goede politicus waar ik nooit op ga stemmen. Het Christelijke standpunt mbt abortus en vrijwillige levensbeeindiging is iets waar ik nooit overheen ga kunnen stappen. Daarom heb ik NSC ook nooit overwogen.
Mbt VVD: Y weet donders goed dat ze haar stemmen moet winnen van de PVV. Het domste wat je dan kan doen, is zeggen dat je met Timmermans wil gaan samenwerken.
Electra63 schreef:In de tijd van Baudet heb ik weleens gedacht dat sommige vrouwen verliefd op hem waren. Zo bizar toen, sommige reacties.
Electra63 schreef:@Anjali,
Ook mannen kunnen feministisch zijn (= gelijke rechten voor iedereen). Ik weet dat dit ver van je bed is, maar vooral de huidige jonge mannen zijn zeker een stuk moderner; zij moeten wel, de vrouwen werken ook, dus zorgtaken moeten ook door de man worden opgepakt.
Maar feminisme gaat natuurlijk veel verder dan dat.
Dat kan Timmermans prima uitdragen, al heeft hij zijn uiterlijk (middelbare, witte man) niet mee.
Veronica2 schreef:Electra63 schreef:In de tijd van Baudet heb ik weleens gedacht dat sommige vrouwen verliefd op hem waren. Zo bizar toen, sommige reacties.
Dat kwam door die foto op de rand van het zwembad, denk ik.Electra63 schreef:@Anjali,
Ook mannen kunnen feministisch zijn (= gelijke rechten voor iedereen). Ik weet dat dit ver van je bed is, maar vooral de huidige jonge mannen zijn zeker een stuk moderner; zij moeten wel, de vrouwen werken ook, dus zorgtaken moeten ook door de man worden opgepakt.
Maar feminisme gaat natuurlijk veel verder dan dat.
Dat kan Timmermans prima uitdragen, al heeft hij zijn uiterlijk (middelbare, witte man) niet mee.
Feminisme betekent ook een andere rol voor mannen en daar twijfel ik of Timmermans daar ook heel erg vóór zou zijn.
Nog even over strategisch stemmen of protest-stemmen, het kan geen kwaad om gewoon te stemmen op wat het beste past.
Als anderen nou veel op het CDA stemmen, dan vind ik dat Bontebal premier mag worden. Als de VVD de grootste wordt, dan graag Brekelmans.
Denken jullie dat PVV stemmers thuis gaan blijven deze ronde of juist wel gaan stemmen (op de PVV)?