Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Nou, mooi toch? Hoeven de boeren de pijn niet alleen te dragen.
loriene schreef:prompter schreef:Nou, mooi toch? Hoeven de boeren de pijn niet alleen te dragen.
De gewone burger komt ook nog wel aan de beurt hoor.
Honden en katten straks maar verbieden?
Of het geitje ?
Dat hele stikstof gedoe maakt nederland kapot!
1 poepje van een gans op een ha land maakt al dat je boven de norm uitkomt!
Lekker zo doorgaan en nederland wordt straks een ontwikkelingsland.
Janneke2 schreef:... ander topic op bokt, over 'of een trailer hebben een must is' - ik heb geen trailer, ik probeer mijn ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden.
Wekelijks op wedstrijd en hoog in één of andere ranking hoort daar niet bij.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Dat ‘stikstof gedoe’ maakt (de natuur in) Nederland inderdaad kapot ja
Hoe lang duurt het dan nog voordat de natuur onherstelbaar beschadigt is? We horen continu dat de natuur op omvallen staat in Nederland. Maar de natuur is nog steeds springlevend.
Milieu Centraal schreef:Stikstof is onmisbaar voor de natuur, planten hebben het nodig. Maar te véél stikstof in de bodem is wél een probleem. Planten die van stikstof houden (zoals brandnetels, bramen en gras), groeien daardoor veel sneller en overwoekeren de planten die minder stikstof nodig hebben (bijvoorbeeld heide, maar ook zeldzame planten in natuurgebieden). Daardoor verdwijnen niet alleen planten, maar ook vlinders en andere insecten die van die planten leven. Te veel stikstof zorgt dus voor minder plant- en diersoorten: de neemt af, de natuur ‘verarmt’. Het evenwicht in de natuur (ecosysteem) raakt verstoord. In sloten, plassen en meren zorgt te veel stikstof voor veel algengroei, waardoor er minder zuurstof in het water zit en er geen waterplanten en vissen in kunnen leven.
nps schreef:En, het is ook nooit goed he? Wordt er een keer iets anders aangepakt dan de boeren, is dat weer poedersuiker. Dat jij niet snapt wat het met natuurherstel te maken heeft, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet snappen. Je moet ook een beetje willen begrijpen denk ik.
Cer schreef:Ik las in een ander topic dat de natuur in NL zandverstuivingen zijn, Ipv bossen… of begreep ik dat verkeerd?
NL is ook wel heel erg klein qua natuur. Als ze het Europees gaan bekijken valt t misschien wel mee.. hier voedsel en ergens anders natuur..
Cer schreef:Ja dat, is dat echt zo? Dat men hier liever zandverstuivingen heeft Ipv bos?
Citaat:Wat is het nadeel van bos?? Bomen zijn toch super belangrijk?