Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:00

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:02

En de VS beweert dat Rusland een nuclaire raket heeft getest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:04

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:06

Of het bedacht is weten we niet,we weten niet wat de waarheid is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:08

Wat ik ook sneu vind voor de mensen is de onzekerheid waar ze in moeten zitten. Al zou er in dat gebied een wapenstilstand komen zodat er onderzoek gedaan kan worden.... Wat als we weer vertrekken. Dan ontstaat er op die plek een soort machtsvaccuum waar beide partijen natuurlijk meteen bovenop duiken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:18

Daar hebben ze ons niet voor nodig. := Oekraine heeft de laatste paar dagen juist de gevechten intensifieert. Ze willen Odensk afsnijden vanaf Rusland.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:47

Sammie schreef:
En de VS beweert dat Rusland een nuclaire raket heeft getest.

Nee VS beweert dat de Kremlin krachtigere raketten levert aan Oekraine. Echter heeft de VS niets bewezen, ik vraag mij af wat nog klopt van al die geruchten. Waar staat het dat er een nuclaire raket is getest, bron?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:50

Edit bron staat hier wel mijn excuus Sammie maar er staat dat het een raket is die nuclaire lading KAN vervoeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:51

pmarena schreef:

Malaysie is al lang klaar met het onderzoek.Wat zijn wij in vredesnaam aan het doen?
Behalve drie dagen kisten verslepen laten door mensen met nette pakken?Waar ligt de prioriteit?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:53

gohya schreef:
Of het bedacht is weten we niet,we weten niet wat de waarheid is.

Ik zeg ook niet of (ik denk dat) het wel of niet de waarheid is :)

Maar het is wel weer fraai hoe ze weer lekker toevallig met zo'n claim komen, komt over alsof iemand bedacht heeft dat dit wel een mooi moment zou zijn voor een volgende "provocatie" om mensen tegen de Russen te keren. Het is natuurlijk wel een geweldige timing weer om het gevoel van "Russisch gevaar" nog even wat op te voeren :P

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:55

geerke schreef:
pmarena schreef:

Malaysie is al lang klaar met het onderzoek.Wat zijn wij in vredesnaam aan het doen?
Behalve drie dagen kisten verslepen laten door mensen met nette pakken?Waar ligt de prioriteit?

Bam _/-\o_

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:59

geerke schreef:
pmarena schreef:

Maleisie had meer dan 100 mensen ter plaatse waarvan er welgeteld DRIE op de site hebben mogen rondlopen, dus dat was ook een GROOT succes te noemen. En ja ze hebben dus hun onderzoek "afgerond" en mensen naar huis gehaald...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:02

iedergeval meer dan niet een...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:08

geerke schreef:
iedergeval meer dan niet een...

Maar je kunt je rustig afvragen hoe grondig en succesvol het is geweest en of ze het niet gewoon maar een soort van opgegeven hebben om daar 100 mensen te hebben die niet op het terrein mogen en kunnen..

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:09

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:12

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:13

Geerke you hit the point.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:16

geerke schreef:
BootsScoot schreef:

eindelijk lees ik iets wat ik zinnig vind....een heel circus organiseren met vlaggen halfstok,snelwegen afzetten.Dit allemaal om te vergeten wat er vooral niet goed ging.

Jemig, jullie zijn lekker bezig zeg, ga zelf lekker een oorlogsgebied in waar de nationalistische groeperingen/Rusland en de Oekraine elkaar naar het leven staan. Echt ik heb de link niet eens gelezen want ik vind dit zo'n stemmingmakerij.. Jullie vergeten dat er toch een heel groot deel van de lichamen binnen een week in NL terug was. Wat heeft dit nu voor zin, BAH.
Dit topic gaat me al meer tegenstaan - al die betweters

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:22

Fargo beetje minder mag ook wel. Er worden meer linkjes geplaatst hier. Dit is onze maatschappij, zo veel mensen zo veel meningen toch en betweterij dat hou ik in t midden. Niets des te min vind ik ze wel een punt hebben in dit blog. Maar mss ben ik als partner van iemand die en twee uitzendingen achter de rug heeft en nu ook ingezet is, daar wat anders in ingesteld. Je krijgt een kritischere blik op dingen maar goed ik zal geen links meer delen. Voor de gemoedsrust.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:22

oorlogsgebied of niet...je moet het recht hebben om daar onderzoek uit te kunnen voeren.En als je dat recht niet krijgt dan neem je het.
Maar Nederland is wat dat betreft niet daadkrachtig genoeg en gaat een week zitten te vergaderen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:26

geerke schreef:
oorlogsgebied of niet...je moet het recht hebben om daar onderzoek uit te kunnen voeren.En als je dat recht niet krijgt dan neem je het.
Maar Nederland is wat dat betreft niet daadkrachtig genoeg en gaat een week zitten te vergaderen.

Als het recht niet krijgt dan neem je het en dan zit je in WOIII - wat heb je daar in vredesnaam aan. Wat een bullshit.

En Bootscoot, ik ben ook kritisch, maar je moet je wel blijven afvragen wat je oproept met (militaire) acties daar ter plekke en of je dat kunt handelen als NL en als wereld. Nog meer slachtoffers onder eventuele militairen ter plekke die je kunt voorkomen zijn wat mij betreft altijd te prefereren. De slachtoffers van de ramp zijn al dood, dat is erg genoeg, we hoeven er niet meer bij te "maken" als dat niet nodig is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:29

Ik mis eigenlijk het ‘punt’ van die blog.. :=

Sowieso het geneuzel dat lichamen niet per trein vervoerd zouden moeten worden, want dat roept WOII beelden op.. Ja heb je even.. Kijk dan ook maar niet naar prikkeldraad ofzo. := Dan de opmerking waarom ze niet per vliegtuig vervoert worden.. Dat zijn ze wel .. Maar ze moesten wel eerst vanuit gevaarlijk gebied waar geen militair vliegtuig mag komen/ opstijgen naar ‘neutraal’ gebied waarvandaan ze wel konden (en mochten) opstijgen. En dan werden die wagons nog (grotendeels) beschermd door de rebellen ook (!).

Het is lekker makkelijk oordelen vanuit je luie stoel hoe het daar moet.. maar als je met een regering, rebellen die je vanuit politiek oogpunt niet kan (en mag) erkennen en dus niet mee mag en kan onderhandelen en met nog een regering waarbij dubieuze aanwijzingen zijn te maken hebt wordt het wel erg lastig. Ik denk dat we helemaal niet mogen klagen hoe het gegaan is.

Ik vind het een vrije zwakke blog, zonder conclusie. Alleen maar een hoop geschop. Jammer

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:29

BootsScoot schreef:
Fargo beetje minder mag ook wel. Er worden meer linkjes geplaatst hier. Dit is onze maatschappij, zo veel mensen zo veel meningen toch en betweterij dat hou ik in t midden. Niets des te min vind ik ze wel een punt hebben in dit blog. Maar mss ben ik als partner van iemand die en twee uitzendingen achter de rug heeft en nu ook ingezet is, daar wat anders in ingesteld. Je krijgt een kritischere blik op dingen maar goed ik zal geen links meer delen. Voor de gemoedsrust.

Heb het artikel toch ook gelezen, titel impliceert meer dan het verhaal uiteindelijk inhoudt. Gros van wat daar gezegd wordt, is toch door iedereen al wel gezegd en aangegeven? INDERDAAD Sammie, boel gewauwel weinig echte inhoud ;-)
En nogmaals ik denk dat het een prestatie is dat de lichamen zo snel uit oorlogsgebied zijn weggehaald, dat was je in WOII of in Vietnam of Korea niet gelukt ... "excuse me, mogen we even onze lichamen komen ophalen..."

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:34

Duidelijk Fargo! +:)+

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:35

geerke schreef:

Wat geeft ons dan dat recht? Wij hebben geen enkel recht om daar binnen te walsen. Wat dat betreft reageert NL prima! En die ouders van het slachtoffer ook: als het meer ellende oplevert laat het lichaam dan maar daar.
Het is daar oorlog. En daar moeten wij uit blijven. Tis niet anders.