Loretta schreef:Ik vraag me af wat de gevolgen voor de EU zullen zijn als de EU daadwerkelijk die handelsbazooka in zet.
Misschien minder erg dan de gevolgen als een langdurige oorlog in het Midden Oosten?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hakkipilke87 schreef:d66 had deze 'man' nooit premier kunnen laten worden met deze bizarre uitspraak , geeft welaan wat voor enge partij dit is .. dacht dat het niet erger kon met mevrouw kaag
hakkipilke87 schreef:d66 had deze 'man' nooit premier kunnen laten worden met deze bizarre uitspraak , geeft welaan wat voor enge partij dit is .. dacht dat het niet erger kon met mevrouw kaag
Benzz schreef:hakkipilke87 schreef:d66 had deze 'man' nooit premier kunnen laten worden met deze bizarre uitspraak , geeft welaan wat voor enge partij dit is .. dacht dat het niet erger kon met mevrouw kaag
Het is nogal makkelijk om D66 weg te zetten als ‘eng’ omdat Jetten in 2024 een scherpe uitspraak deed over Trump. Maar dat soort retoriek mist volledig de kern. Zowel Jetten als Kaag hebben zich altijd uitgesproken vanuit democratische waarden, mensenrechten en internationale rechtsorde — precies de principes waarop Nederland al decennia drijft.
En dan dat ‘man’ tussen haakjes zetten… laten we niet doen alsof dat subtiel is. Dat is een goedkope sneer naar zijn geaardheid, geen inhoudelijk argument. Als je iemands politieke legitimiteit probeert te ondermijnen door te hinten op zijn seksuele oriëntatie, dan ben je niet met inhoud bezig maar met stigmatisering. Het zegt niets over Jetten, maar alles over het niveau van het argument.
Kaag erbij slepen alsof zij ‘het ergste’ was, is bovendien een karikatuur die niets te maken heeft met haar daadwerkelijke werk. Zij heeft jarenlang op het hoogste diplomatieke niveau geopereerd, conflicten helpen oplossen en internationale samenwerking versterkt. Dat is geen ‘engheid’, dat is professionaliteit en ervaring.
Dat Jetten zich kritisch uitliet over een buitenlandse leider die op dat moment strafrechtelijk veroordeeld was en openlijk autoritaire leiders bewonderde, is geen bewijs van extremisme — het is een teken van politieke ruggengraat. Een premier die misstanden benoemt, ook als dat gevoelig ligt, laat zien dat hij staat voor Nederlandse waarden.
Dus als er iets ‘eng’ is, dan is het niet dat politici principes hebben, maar dat sommigen liever op de man spelen — letterlijk — dan een inhoudelijke discussie voeren.
prompter schreef:Waarom er energie in steken.
fransje23 schreef:Loretta schreef:Ik vraag me af wat de gevolgen voor de EU zullen zijn als de EU daadwerkelijk die handelsbazooka in zet.
Misschien minder erg dan de gevolgen als een langdurige oorlog in het Midden Oosten?
? Heb je een voorkeur voor een bepaald staat? Shadow0 schreef:Toch ben ik benieuwd wat je zo aanspreekt... de hoge criminaliteitscijfers? De lagere levensverwachting? De onbetaalbare gezondheidszorg? Het gebrek aan rechtsbescherming? Verhoogde hoeveelheid gif in je omgeving? De economie die actief de grond in wordt gedreven? Wat precies trekt je aan aan de 'politieke' situatie daar? Wat verwacht je daar precies te treffen dat je hier niet hebt?