Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Omdat wij, Nederlanders, deze mensen zélf de kamer in stemmen. En dat is het trieste van het verhaal. Lieve medebokkers en Nederlanders, zullen we pretty please in het vervolg alsjeblieft stemmen voor partijen mét een inhoudelijk volledig programma, die dit hebben laten doorrekenen? Waarvan de leden zich houden aan algemeene fatsoens- en omgagsnormen? Compleet los van of het nou links of rechts is.
IMANDRA schreef:Ik vrees dat dit meer een droom is dan realiteit.. je ziet op social media zo veel mensen die zeggen dat ze vorige keer niet gestemd hebben maar nu wél op PVV / Wilders gaan stemmen want oh oh oh hij is zo zielig en wordt tegengewerkt en hij probeert in ieder geval wat te doen. Ook veel opmerkingen dat hij het land red en als Timmermans aan de 'macht' komt, Nederland helemaal vernield gaat worden. Of een 'als Wilders het niet kan, stem ik wel weer op FvD'.
Zucht. Men leert het ook gewoon niet, vrees ik.
Laten we hopen dat PVDAGL volgende verkiezingen net aan de grootste is, na VVD, en dat zij het voortouw mogen nemen in de kabinetsformatie. Ik denk dat het goed is om een keer géén (extreem) rechts kabinet te hebben, een frisse wind, zeg maar.
Winged schreef:IMANDRA schreef:Ik vrees dat dit meer een droom is dan realiteit.. je ziet op social media zo veel mensen die zeggen dat ze vorige keer niet gestemd hebben maar nu wél op PVV / Wilders gaan stemmen want oh oh oh hij is zo zielig en wordt tegengewerkt en hij probeert in ieder geval wat te doen. Ook veel opmerkingen dat hij het land red en als Timmermans aan de 'macht' komt, Nederland helemaal vernield gaat worden. Of een 'als Wilders het niet kan, stem ik wel weer op FvD'.
Laten we hopen dat PVDAGL volgende verkiezingen net aan de grootste is, na VVD, en dat zij het voortouw mogen nemen in de kabinetsformatie. Ik denk dat het goed is om een keer géén (extreem) rechts kabinet te hebben, een frisse wind, zeg maar.
Dit precies. En hoewel ik absoluut geen pvda/GL stemmer ben gaat mijn stem daar waarschijnlijk wél heen. Juist om te voorkomen dat we nog een keer over rechts gaan.
Tango1979 schreef:Ik vind het alleen een probleem dat mensen niet door de one liners heen kunnen kijken.
Als je goed fatsoenlijk debateert, win je het niet. Het is zo makkelijk: grenzen dicht/inflatie omlaag/geen huurstijging/vuist op tafel in Europa/Nexit. En mensen trappen daar in.
Ik heb bijna het idee dat je noet gaan liegen/roeptoeteren om stemmen te krijgen. En moet je dat dan willen?
Fatsoen en onderbouwing lijkt er minder en minder toe te doen.
Winged schreef:IMANDRA schreef:Ik vrees dat dit meer een droom is dan realiteit.. je ziet op social media zo veel mensen die zeggen dat ze vorige keer niet gestemd hebben maar nu wél op PVV / Wilders gaan stemmen want oh oh oh hij is zo zielig en wordt tegengewerkt en hij probeert in ieder geval wat te doen. Ook veel opmerkingen dat hij het land red en als Timmermans aan de 'macht' komt, Nederland helemaal vernield gaat worden. Of een 'als Wilders het niet kan, stem ik wel weer op FvD'.
Dit precies. En hoewel ik absoluut geen pvda/GL stemmer ben gaat mijn stem daar waarschijnlijk wél heen. Juist om te voorkomen dat we nog een keer over rechts gaan.
Tango1979 schreef:Ik heb bijna het idee dat je noet gaan liegen/roeptoeteren om stemmen te krijgen. En moet je dat dan willen?
IMANDRA schreef:Zucht. Men leert het ook gewoon niet, vrees ik.
Roodvos schreef:Ik denk dat dit onderdeel is van het "probleem":
https://www.communicatierijk.nl/vakkenn ... lniveau-b1
Zoals ik al eerder schreef. Wilders is een ster in het tot op het bot vereenvoudigen van complexe problemen en te benoemen in one-liners en woorden van 2 lettergrepen. Dat is voor mensen begrijpelijk en daarmee betrouwbaar.
Helaas zijn heel veel problemen helemaal niet eenvoudig maar juist enorm ingewikkeld en complex.
Het probleem waar veel fatsoenlijke politici en partijen tegenaan lopen is dat ze door het erkennen van deze complexiteit van het probleem, en dat proberen uit te leggen, de kiezer kwijt raken.
Ik denk dat dit ook het probleem is waar Timmermans tegenaan loopt. Door zijn kennis en kunde wordt hij onbegrijpelijk en daarmee ongrijpbaar en onbetrouwbaar voor de kiezer.
nps schreef:Tango1979 schreef:Ik vind het alleen een probleem dat mensen niet door de one liners heen kunnen kijken.
Als je goed fatsoenlijk debateert, win je het niet. Het is zo makkelijk: grenzen dicht/inflatie omlaag/geen huurstijging/vuist op tafel in Europa/Nexit. En mensen trappen daar in.
Ik heb bijna het idee dat je noet gaan liegen/roeptoeteren om stemmen te krijgen. En moet je dat dan willen?
Fatsoen en onderbouwing lijkt er minder en minder toe te doen.
Zo ontzettend eens. Het Timmermans bashen is ook alweer begonnen, het is echt om te huilen en moedeloos van te worden. Je kan geen groen beleid willen, het partijprogramma kan je niet aanstaan - dikke prima - maar wat heeft die man in hemelsnaam misdaan? Waarom zo haatdragend en ongefundeerd op de persoon?
anjali schreef:nps schreef:
Zo ontzettend eens. Het Timmermans bashen is ook alweer begonnen, het is echt om te huilen en moedeloos van te worden. Je kan geen groen beleid willen, het partijprogramma kan je niet aanstaan - dikke prima - maar wat heeft die man in hemelsnaam misdaan? Waarom zo haatdragend en ongefundeerd op de persoon?
Nou kijk. Niet dat het mij iets aangaat, ik sta hier helemaal buiten want ik heb een vaste andere partij. Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
anjali schreef:Nou kijk. Niet dat het mij iets aangaat, ik sta hier helemaal buiten want ik heb een vaste andere partij. Maar...heel veel woke types, feministische types enzo, zeiden altijd dat ze niet wilden worden geregeerd door rijke oude witte mannen. En Timmermans voldoet wel precies aan dat criterium. Ik snap eerder niet waarom zo veel Bokkers die me behoorlijk woke en feministisch lijken, hem wel leuk vinden?!
nps schreef:Omdat wij, Nederlanders, deze mensen zélf de kamer in stemmen. En dat is het trieste van het verhaal. Lieve medebokkers en Nederlanders, zullen we pretty please in het vervolg alsjeblieft stemmen voor partijen mét een inhoudelijk volledig programma, die dit hebben laten doorrekenen? Waarvan de leden zich houden aan algemeene fatsoens- en omgagsnormen? Compleet los van of het nou links of rechts is.