Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:ThreeFingers schreef:Grof gezegd. ...is het toch logisch dat de lichamen zwaar gehavend zijn. De warmte daar...insecten...
Maar moeten we hier over praten?
Waarom niet? Het is, hoe erg ook, wel de realiteit
Iris82 schreef:http://m.europe.wsj.com/articles/after- ... 2?mobile=y
Artikel over de inwoners van de dorpjes waar mh17 op terecht gekomen is. Hun levens zijn ook onherstelbaar veranderd.
Iris82 schreef:
vuurneon schreef:Uit het artikel:
On Thursday, an elderly woman showed up at her office in tears and handed over a doll with the name Emma stitched in pink across its shirt. The woman was digging potatoes. Emma turned up instead.
Ms. Voloshina is keeping the doll in a purple plastic bag on top of a large pile of passenger belongings that villagers keep finding every day: suitcases, wallets, a USB cord, and on and on.
"We're keeping them, we're waiting," Ms. Voloshina said. She vowed to get Emma home.
Dat breekt toch je hart... Wat een geweldige mensen ondanks deze vreselijke traumatische gebeurtenis.
BootsScoot schreef:Sientje ja de foto stond ook in de krant. Waar de vrouwen bijelkaar stonden. De ene had zelfgeplukte bloemen in de hand....ik vergeet die foto nooit meer weer. Ik vind dat er veel meer qua hulpverlening had moeten gebeuren daar, niet alleen dat onderzoek moet vlotten maar ook deze mensen hadden moeten worden opgevangen.
SAKKIA schreef:Mooie uitzending van Knevel en van den Brink.
Daar zit de broer van een slachtoffer en hij wil ook geen gewapende missie. Zijn moeder heeft gezegd: Als er kans is op meer slachtoffers laat hem dan maar daar.
Natuurlijk zal niet elke nabestaande er over denken en zullen er ook mensen die koste wat kost hun dierbare terug willen hebben. Maar ik vond het wel tekenend.
Daarbij nog twee journalisten doe beamen dat het nu gevaarlijker is dan vorige week en we misschien in het begin kansen hebben laten liggen.
De defensie deskundige haalde idd nog sebrenica aan.
BootsScoot schreef:Sientje ja de foto stond ook in de krant. Waar de vrouwen bijelkaar stonden. De ene had zelfgeplukte bloemen in de hand....ik vergeet die foto nooit meer weer. Ik vind dat er veel meer qua hulpverlening had moeten gebeuren daar, niet alleen dat onderzoek moet vlotten maar ook deze mensen hadden moeten worden opgevangen.
stefje schreef:De afbeelding doet me ook denken aan wat ik dacht vlak nadat de aanslag had plaatsgevonden: zou dit alles niet tot gevolg kunnen hebben dat de partijen daar zich realiseren 'waar zijn we in Godsnaam hier mee bezig' en dat het geweld daar dan zou stoppen...