Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 09:22

Vooral door andere politici.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 09:34

Ik hoop oprecht dat de EU landen zich niet mee laten slepen.
Wat mij betreft mag de handelsbazooka wel van de plank gehaald om de VS te sturen naar een duurzame oplossing van deze oorlog.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 09:58

hakkipilke87 schreef:
echt hilarisch je post. en weet je de Trump beweging zal blijven bestaan als straks JD Vance de volgende president is, dus wen er maar aan ;)

Het is niet hilarisch, ik trek een parallel op basis van jouw logica.
Dus het is duidelijk dat je vindt dat dit in Amerika niet hoeft te gebeuren.

Waarom in het ene land de slechte leider die het niet nauw neemt met de regels niet aanpakken en in het andere wel?

Dit is een DISCUSSIE topic, dus het zou wel netjes zijn als we op elkaars redeneringen in zouden gaan met hoe wij dat zien, zodat er -weet je wel- een discussie kan ontstaan.

In plaats daarvan dump je steeds oneliners en van dit soort onzinnige berichten die totaal niet bijdragen aan die discussie.

Er is al meermaals eea uitgelegd waarom wij Trump niet zo'n goede president vinden, maar voor alle negatieve dingen sluit jij je ogen, steek jij je kop in het zand en als reactie komt er dan zo'n kinderachtige "lekker puh" reactie.

Dus zoals anderen ook al aangeven: speel eens op de bal in plaats van de man.

Cer schreef:
Ik weet niet of t met geduld te maken heeft of toch gewoon een punt willen blijven maken :D

Ik trek een parallel op basis van hakkipilke87's logica. Ik ga mee / in op de discussie. Dus ja, dat is geduld en gewoon doen waar het topic voor bestaat.

Gnome schreef:
Laten we nou niet doen alsof in de VS een regime heerst dat net als in Iran gewoon tienduizenden mensen afslacht. Nu nog steeds ophangt omdat ze tegen het regime zijn.

Het Trump regime is echt verre van heilig maar ik vind het echt nog twee totaal verschillende werelden. Gelukkig.

Er zit een verschil in ernst, zeker, maar qua basisgedrag? Daar kan je prima een parallel tussen trekken. En niet om maar weer te vervallen in Godwin's Law, maar Trump's "way of working" en gedrag ligt ook akelig dicht bij dat van Hitler, die later wél is gekomen tot afslachting toen alle weerstand weg was. Dus ja, dan kan je de parallellen wel trekken lijkt me. Thank god dat er nog enigszins checks en balances in Amerika zijn..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 10:02

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 10:29

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 10:35

fransje23 schreef:
Wat mij betreft mag de handelsbazooka wel van de plank gehaald om de VS te sturen naar een duurzame oplossing van deze oorlog.

Dat zei Jesse Klaver vorige week al.
Europa is een belangrijke handelspartner. Dat moeten we gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 11:20

hakkipilke87 schreef:
https://www.foxnews.com/ Trump geeft iran 48 uur uur om Hormuz open te stellen , als ze verstandig zijn doen ze dat ..

Jij hebt blijkbaar niet door dat Trump niets meer te eisen heeft , hij heeft , doordat hij zich de oorlog in heeft laten rommelen door Israël een vijand wakker gemaakt die nooit een ander land heeft aangevallen. Israël heeft zich ook zwaar vergist, iron dome werkt niet. Trump kan wel eisen en voorstellen doen maar zo werkt het niet .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 11:22

fransje23 schreef:

Ik vraag me af wat de gevolgen voor de EU zullen zijn als de EU daadwerkelijk die handelsbazooka in zet.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 11:29

BigOne schreef:
hakkipilke87 schreef:
https://www.foxnews.com/ Trump geeft iran 48 uur uur om Hormuz open te stellen , als ze verstandig zijn doen ze dat ..

Jij hebt blijkbaar niet door dat Trump niets meer te eisen heeft , hij heeft , doordat hij zich de oorlog in heeft laten rommelen door Israël een vijand wakker gemaakt die nooit een ander land heeft aangevallen. Israël heeft zich ook zwaar vergist, iron dome werkt niet. Trump kan wel eisen en voorstellen doen maar zo werkt het niet .

die vijand is al tientallen jaren klaar wakker met alle dreigementen die ze uiten , Trump stelt weer een grens en geeft ze 48 uur de tijd , weer een daadkrachtig handelen . ik hoop dat Trump en Netanyahu de klus snel klaren in het midden oosten _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 11:56

Wilders is ook weer lekker bezig op X.

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 11:58

hakkipilke87 schreef:
die vijand is al tientallen jaren klaar wakker met alle dreigementen die ze uiten ,

Welke dreigementen bedoel je precies?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:06

Electra63 schreef:

[ Afbeelding ]

Ome Donald, Ome Donald, Stinky Rob doet gemeen tegen neef Victor! Man man man wat glijden we als mensheid af……

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:11

mysa schreef:
hakkipilke87 schreef:
die vijand is al tientallen jaren klaar wakker met alle dreigementen die ze uiten ,

Welke dreigementen bedoel je precies?

"Israël zal over 25 jaar niet meer bestaan": Ayatollah Ali Khamenei deed deze beroemde uitspraak in september 2015, kort na het sluiten van de nucleaire deal. Hij herhaalde dit in 2016, stellende dat het "zionistische regime" door gezamenlijke strijd van moslims zou verdwijnen.
"Kankergezwel": Khamenei heeft Israël herhaaldelijk omschreven als een "historisch kankergezwel" dat uit de regio moet worden "verwijderd" of "ontworteld".
"Toewijding aan vernietiging": Zelfs meer gematigd geachte leiders, zoals president Masoud Pezeshkian in juli 2024, bevestigden bij hun aantreden de steun aan het "verzet" tegen het "onwettige zionistische regime".

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:14

Electra63 schreef:

[ Afbeelding ]

is dit echt?

bizar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:18

hakkipilke87 schreef:
"Israël zal over 25 jaar niet meer bestaan": Ayatollah Ali Khamenei deed deze beroemde uitspraak in september 2015, kort na het sluiten van de nucleaire deal. Hij herhaalde dit in 2016, stellende dat het "zionistische regime" door gezamenlijke strijd van moslims zou verdwijnen.
"Kankergezwel": Khamenei heeft Israël herhaaldelijk omschreven als een "historisch kankergezwel" dat uit de regio moet worden "verwijderd" of "ontworteld".
"Toewijding aan vernietiging": Zelfs meer gematigd geachte leiders, zoals president Masoud Pezeshkian in juli 2024, bevestigden bij hun aantreden de steun aan het "verzet" tegen het "onwettige zionistische regime".

Maar denk je dan dat die dreigementen serieus zijn te nemen?
Ik denk dat het gebral is. Zoals er in de wereld zoveel gebrald wordt.

Men weet echt wel dat als ze een grootschalige actie opzetten om Israël te vernietigen, ze zelf een dag later ook niet meer bestaan. Ook zonder Trump.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:23

juval schreef:
Electra63 schreef:

[ Afbeelding ]

is dit echt?

bizar.

Ja, hij heeft dit zelf geplaatst op X. Hij is ook weer druk bezig om Orban te promoten, net als Trump en Netanyahu.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:24

mysa schreef:
hakkipilke87 schreef:

Maar denk je dan dat die dreigementen serieus zijn te nemen?
Ik denk dat het gebral is. Zoals er in de wereld zoveel gebrald wordt.

Men weet echt wel dat als ze een grootschalige actie opzetten om Israël te vernietigen, ze zelf een dag later ook niet meer bestaan. Ook zonder Trump.

met zulke uitspraken en dan ontwikkelen van een kernwapen ?? dat is pas het kop in het zand steken en weg kijken .. altijd maar weg kijken , dat is het het probleem van westen waar alles kapot aan gaat als we zo door gaan , daarom ben ik zo blij met Trump

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 12:46

Ik kijk niet weg, ik zie de logica gewoon niet.

Edit: ach jemig, zie nu dat bericht van W.
Nog zo'n type zonder fatsoen. (En zonder brein kennelijk)
Zou hij in zijn geliefde Rusland moeten doen, hoogverraad heet het daar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 13:19

Wat heeft Wilders voor oplossingen voor de naderende economische problemen, een rem op de vluchtelingenstroom en de weg naar wereldvrede?

Heeft Wilders weer geld beloofd gekregen afgelopen weekend?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 13:43

Electra63 schreef:

[ Afbeelding ]

Tjee, dit gedrag zie je normaal gesproken alleen bij 4-9 jarigen ongeveer. Tenminste, bij mij thuis komt dit elke dag voor :')
En sommigen groeien er blijkbaar nooit overheen… verdrietig voor die mensen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 13:58

hakkipilke87 schreef:
die vijand is al tientallen jaren klaar wakker met alle dreigementen die ze uiten , Trump stelt weer een grens en geeft ze 48 uur de tijd , weer een daadkrachtig handelen . ik hoop dat Trump en Netanyahu de klus snel klaren in het midden oosten _/-\o_

Dreigementen richting Iran hebben historisch nooit tot rust geleid, alleen tot méér escalatie. Ultimatums klinken daadkrachtig, maar in het Midden-Oosten werken ze als een lucifer in een kruitvat: je krijgt geen oplossing, je krijgt een kettingreactie.
Plus dat Trump en Netanyahu niet dezelfde agenda hebben in deze oorlog.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 14:12

hakkipilke87 schreef:
met zulke uitspraken en dan ontwikkelen van een kernwapen ?? dat is pas het kop in het zand steken en weg kijken .. altijd maar weg kijken , dat is het het probleem van westen waar alles kapot aan gaat als we zo door gaan , daarom ben ik zo blij met Trump

:)F

Hilarisch!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 14:16

Jetten sprak wel profetische woorden!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 14:21

fransje23 schreef:
Jetten sprak wel profetische woorden!

Precies, er is geen woord gelogen aan zijn woorden.

Vind hem sowieso erg sterk in zijn communicatie.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 14:21

d66 had deze 'man' nooit premier kunnen laten worden met deze bizarre uitspraak , geeft welaan wat voor enge partij dit is .. dacht dat het niet erger kon met mevrouw kaag