Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:anca schreef:Ja laat oma -- oh k bedoel wolf -- maar even lekker slapen.
Zonder gekheid voor het dier vind ik het sneu en hoop dat hij uit zijn waarschijnlijke lijden wordt verlost.
Nee de "liefhebbers" verdienen er liever aan.
[ Afbeelding ]
Sassy4barrel schreef:Vraag me af ; deze wolf kan nu wel verdoofd worden en word dan weer uitgezet ? Waarom kan dit nu dan wel maar niet om te castreren en te zenderen?..
Citaat:s-Heerenberg Gelderland
20-01-2025
15.00 uur
Zichtmelding Wolf
Linthorststraat ging richting 's-Heerenberg het bos in.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
SusanH schreef:Ja laat hem lekker wennen aan mensen. Dit is echt zo niet verstandig op zoveel vlakken.
Sassy4barrel schreef:Vraag me af ; deze wolf kan nu wel verdoofd worden en word dan weer uitgezet ? Waarom kan dit nu dan wel maar niet om te castreren en te zenderen?..
tamary schreef:Wat wij een schuur noemen kan voor een wolf een grot/hol zijn en die geven betere bescherming dan een struik, want gevaar kan maar van 1 kant komen.
GDG schreef:tamary schreef:Wat wij een schuur noemen kan voor een wolf een grot/hol zijn en die geven betere bescherming dan een struik, want gevaar kan maar van 1 kant komen.
Nee, absoluut niet. Een schuur (aan een huis ook nog zo te zien) vol met mensengeur zou op geen enkele wijze voor een wolf een grot of hol kunnen (en al helemaal niet mogen) zijn waar het veilig is om even lekker te gaan liggen. Echt geen natuurlijk gedrag.
tienus63 schreef:Hoorde ik het goed in een nieuwsuitzending, volgens mij in Hart van Nederland, dat het een vijfjarig vrouwelijk dier betrof?
Hoe weten ze dat het beest vijf jaar is, gechipt als jonge wolf?
Sassy4barrel schreef:“Hij weegt zo’n 40 kilo en wordt uitgezet in de natuur. Hij is lichtgewond doordat ie is aangereden. Volgens dierenarts Henk Luten is de wolf aan ‘een kant beurs’. Ook heeft hij lichte snijwonden in de tong, omdat hij door de impact van de aanrijding zijn kaken stijf op elkaar heeft gezet.
Na de aanrijding is de wolf volgens Luten naar een voor hem veilige plek gevlucht.
Pijnstillers en weer terug de natuur in”
Veilige plek .. dus hij ziet de mens als iemand die hem veiligheid geeft; toch raar voor een wilde wolf