Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Sommige personen denken hier dat een boer een keus krijgt. Minder dieren, andere manier van boeren, of negentak erbij.
Maar de overheid kan de grond zo inpikken. Dan krijg je geen keus voor gelegd.
Zoals deze boer
https://ongehoordnederland.tv/2022/06/2 ... ofplannen/
Benzz schreef:bigone schreef:Gewoon om de mening van een boerenzoon te lezen:
https://threadreaderapp.com/thread/1541 ... 99654.html
Heel goed geschreven!
Citaat:Wat ook schandalig is: wat laad je op de schouders van een negenjarige, hoe indoctrineer je iemand met misschien heel andere kwaliteiten of ambities met een soort onnozele boerenstoerheid, en zadel je 'm (m/v) op met een onmogelijke opvolgersopdracht... denk daar eens over na.)
ruitje schreef:[
Die reageren jammer genoeg steeds minder hier en als ze inhoudelijk reageren word er gewoon over heen gepraat. Gezien de topictitel zou je anders verwachten
ruitje schreef:Ja, ik denk dat zijn ouders trots zijn op 'm![]()
In alles lees ik een eenzijdige belichting van het verhaal maar ik heb niet eens zin meer om er inhoudelijk op in te gaan
Cer schreef:Volgens mij heb ik veeeeel meer nuances gelezen, en voorbeelden van hoe de overheid met cijfers en regels omgaat, en mensen iets voorhoud wat ze niet waar kunnen maken etc ..
Wellicht moet de topic titel naar “anti boer”? Ik vind t ook wel vermoeiend en het betreft mij niet eens
Benzz schreef:chanicha schreef:Dat zeg jij maar ik zeg dat de boeren aan een hoop regels moeten voldoen dus ik val er niet over dat de varkens daglicht krijgen alleen dat de boeren er veel energie in steken.
De regels moesten ingevoerd worden voor het dierenwelzijn, omdat die varkens geen daglicht zagen. Dat is toch te gek voor woorden, dat er boeren waren die zoveel varkens in hokken hadden zonder daglicht?
ruitje schreef:Dat is gewoon niet waar, alle schrijvers in dit topic geven al vanaf pagina 1 aan dat ze best willen veranderen, maar de overheid een onbetrouwbare partner vinden, dat ze al jaren veranderen maar dat je nooit weet waar je aan toe bent.
En er is een vast groepje, wat op de eerste pagina's al riep dat 'als je een goede boer' ( whatver dat dan is he? ) bent, je niks te vrezen hebt.
Las dat 2 pagina's terug nog hier, als je een groene boer bent, heb je niks te vrezen....
En dat is gewoon niet waar, want ook dan heb je dus wat te vrezen voor deze overheid.
Ik ben eerlijk gezegd het topic zat, het is opgezet als steun voor de boeren. Een tijd lang was er een prettige discussie, maar de laatste pagina's loopt het juist vol met mensen die het hebben over 'vlees is niet nodig' en 'varkens zien geen daglicht' .
Ik kom ook niet in het veganisten topic biefstuk recepten delen denk ik dan
Benzz schreef:ruitje schreef:[
Die reageren jammer genoeg steeds minder hier en als ze inhoudelijk reageren word er gewoon over heen gepraat. Gezien de topictitel zou je anders verwachten
Omdat ze inhoudelijk blijven hangen in het feit dat ze niet minder willen. Op een aantal na dan, die reageren juist dat ze ook graag met behoud van natuur een normale boterham willen verdienen.
We kunnen als een van de kleinste landjes niet de helft van de wereldbevolking proberen te voeden. En daarbij zoveel vlees is gewoon niet nodig.
ruitje schreef:Dat is gewoon niet waar, alle schrijvers in dit topic geven al vanaf pagina 1 aan dat ze best willen veranderen, maar de overheid een onbetrouwbare partner vinden, dat ze al jaren veranderen maar dat je nooit weet waar je aan toe bent.
En er is een vast groepje, wat op de eerste pagina's al riep dat 'als je een goede boer' ( whatver dat dan is he? ) bent, je niks te vrezen hebt.
Las dat 2 pagina's terug nog hier, als je een groene boer bent, heb je niks te vrezen....
En dat is gewoon niet waar, want ook dan heb je dus wat te vrezen voor deze overheid.
Ik ben eerlijk gezegd het topic zat, het is opgezet als steun voor de boeren. Een tijd lang was er een prettige discussie, maar de laatste pagina's loopt het juist vol met mensen die het hebben over 'vlees is niet nodig' en 'varkens zien geen daglicht' .
Ik kom ook niet in het veganisten topic biefstuk recepten delen denk ik dan
Benzz schreef:ruitje schreef:Ja, ik denk dat zijn ouders trots zijn op 'm![]()
In alles lees ik een eenzijdige belichting van het verhaal maar ik heb niet eens zin meer om er inhoudelijk op in te gaan
Ik mag hopen van wel. Moeten mijn ouders ook niet trots op mij zijn omdat ik het slachthuis niet wilde overnemen? Dat ik niet wilde werken in een wereld waarbij er voor de kleinere ondernemer het niet vol te houden was omdat het centenwerk was wat de marge was? We moesten naar megagroot en dat weigerden ze, omdat goed vlees dieren zijn die veel buiten hebben gelopen en niet de kiloknallers die door de overconsumerende consument gegeten werd. Ik praat over 30 jaar geleden toen zij hun liefde werk opgaven.
Want niet alleen de boeren hebben klappen gehad de afgelopen jaren.