steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:19

Is dat echt zo? Dan kun je hun peilingen toch niet serieus nemen? Althans, ik denk dat er een behoorlijk aantal zich op die manier wil uitspreken tegen van alles en nog wat. Al helemaal sinds corona.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:20

OleJon schreef:
Sommige personen denken hier dat een boer een keus krijgt. Minder dieren, andere manier van boeren, of negentak erbij.
Maar de overheid kan de grond zo inpikken. Dan krijg je geen keus voor gelegd.
Zoals deze boer
https://ongehoordnederland.tv/2022/06/2 ... ofplannen/

Je valt in herhaling

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:21

Herhaling is de kracht van de reclame. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:22

Zijn t leugens, de verhalen in dit topic, van mensen die zelf boer zijn?
Hoe worden deze verhalen opgevat?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:22

mysa schreef:
Is dat echt zo? Dan kun je hun peilingen toch niet serieus nemen? Althans, ik denk dat er een behoorlijk aantal zich op die manier wil uitspreken tegen van alles en nog wat. Al helemaal sinds corona.

Hij wordt door een hoop kenners daarvan beschuldigd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:23

mysa schreef:

En reclames hebben meestal ook een twijfelachtig waarheidsgehalte…

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:23

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:

En reclames hebben meestal ook een twijfelachtig waarheidsgehalte…

Wij van wc eend :+

Ik vind de tread die Bigone heeft gepost van de boerenzoon wel erg sterk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:28

Wie de peilingen ook doet BBB groeit flink. Dat is niet zomaar.
Citaat:
BBB - nu één zetel in de Tweede Kamer - stijgt door naar 12 zetels en is daarmee het CDA (9 zetels) voorbij, blijkt uit de nieuwste zetelpeiling van EenVandaag en Ipsos. De partij van Caroline van der Plas.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:28

Ik snap de wanhoop wel… het maakt niet uit wat de persoonlijke verhalen zijn, uiteindelijk vinden mensen een anekdote van iemand die het niet persoonlijk treft, maar aansluit bij wat ze zelf vinden, en dat is dan waarheid …

Dezelfde mensen die tijdens Corona zeiden dat mensen niet in hun eigen rabbit hole moesten blijven zitten…

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:29

Cer schreef:

Die reageren jammer genoeg steeds minder hier en als ze inhoudelijk reageren word er gewoon over heen gepraat. Gezien de topictitel zou je anders verwachten :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:31

ruitje schreef:
Cer schreef:

Die reageren jammer genoeg steeds minder hier en als ze inhoudelijk reageren word er gewoon over heen gepraat. Gezien de topictitel zou je anders verwachten :+

:j +:)+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:34

Benzz schreef:
bigone schreef:
Gewoon om de mening van een boerenzoon te lezen:

https://threadreaderapp.com/thread/1541 ... 99654.html

Heel goed geschreven!

Citaat:
Wat ook schandalig is: wat laad je op de schouders van een negenjarige, hoe indoctrineer je iemand met misschien heel andere kwaliteiten of ambities met een soort onnozele boerenstoerheid, en zadel je 'm (m/v) op met een onmogelijke opvolgersopdracht... denk daar eens over na.)

Ja, ik denk dat zijn ouders trots zijn op 'm :+

In alles lees ik een eenzijdige belichting van het verhaal maar ik heb niet eens zin meer om er inhoudelijk op in te gaan :o

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:35

ruitje schreef:
[

Omdat ze inhoudelijk blijven hangen in het feit dat ze niet minder willen. Op een aantal na dan, die reageren juist dat ze ook graag met behoud van natuur een normale boterham willen verdienen.

We kunnen als een van de kleinste landjes niet de helft van de wereldbevolking proberen te voeden. En daarbij zoveel vlees is gewoon niet nodig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:39

ruitje schreef:

In alles lees ik een eenzijdige belichting van het verhaal maar ik heb niet eens zin meer om er inhoudelijk op in te gaan :o

Ik mag hopen van wel. Moeten mijn ouders ook niet trots op mij zijn omdat ik het slachthuis niet wilde overnemen? Dat ik niet wilde werken in een wereld waarbij er voor de kleinere ondernemer het niet vol te houden was omdat het centenwerk was wat de marge was? We moesten naar megagroot en dat weigerden ze, omdat goed vlees dieren zijn die veel buiten hebben gelopen en niet de kiloknallers die door de overconsumerende consument gegeten werd. Ik praat over 30 jaar geleden toen zij hun liefde werk opgaven.

Want niet alleen de boeren hebben klappen gehad de afgelopen jaren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:39

Volgens mij heb ik veeeeel meer nuances gelezen, en voorbeelden van hoe de overheid met cijfers en regels omgaat, en mensen iets voorhoud wat ze niet waar kunnen maken etc ..

Wellicht moet de topic titel naar “anti boer”? Ik vind t ook wel vermoeiend en het betreft mij niet eens

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:41

Cer schreef:
Volgens mij heb ik veeeeel meer nuances gelezen, en voorbeelden van hoe de overheid met cijfers en regels omgaat, en mensen iets voorhoud wat ze niet waar kunnen maken etc ..

Wellicht moet de topic titel naar “anti boer”? Ik vind t ook wel vermoeiend en het betreft mij niet eens

Nee de titel moet naar: Overconsumerende consument die voor een dubbeltje op de eerst rang wil zitten. Of Anti AHold en Anti supermarkten ( ik vergeet vast nog veel meer bedrijven die miljarden aan voedsel verdienen).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:42

Dat is gewoon niet waar, alle schrijvers in dit topic geven al vanaf pagina 1 aan dat ze best willen veranderen, maar de overheid een onbetrouwbare partner vinden, dat ze al jaren veranderen maar dat je nooit weet waar je aan toe bent.

En er is een vast groepje, wat op de eerste pagina's al riep dat 'als je een goede boer' ( whatver dat dan is he? ) bent, je niks te vrezen hebt.

Las dat 2 pagina's terug nog hier, als je een groene boer bent, heb je niks te vrezen....

En dat is gewoon niet waar, want ook dan heb je dus wat te vrezen voor deze overheid.

Ik ben eerlijk gezegd het topic zat, het is opgezet als steun voor de boeren. Een tijd lang was er een prettige discussie, maar de laatste pagina's loopt het juist vol met mensen die het hebben over 'vlees is niet nodig' en 'varkens zien geen daglicht' .

Ik kom ook niet in het veganisten topic biefstuk recepten delen denk ik dan :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:43

Benzz schreef:
chanicha schreef:
Dat zeg jij maar ik zeg dat de boeren aan een hoop regels moeten voldoen dus ik val er niet over dat de varkens daglicht krijgen alleen dat de boeren er veel energie in steken.

De regels moesten ingevoerd worden voor het dierenwelzijn, omdat die varkens geen daglicht zagen. Dat is toch te gek voor woorden, dat er boeren waren die zoveel varkens in hokken hadden zonder daglicht?

Dus hebben de boeren daar een hoop tijd, geld en energie ingestoken en werden ze daarop gecontroleerd.
Je hoort mij nergens zeggen dat ik vind dat varkens maar in een donker hok moeten leven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:44

ruitje schreef:
Dat is gewoon niet waar, alle schrijvers in dit topic geven al vanaf pagina 1 aan dat ze best willen veranderen, maar de overheid een onbetrouwbare partner vinden, dat ze al jaren veranderen maar dat je nooit weet waar je aan toe bent.

En er is een vast groepje, wat op de eerste pagina's al riep dat 'als je een goede boer' ( whatver dat dan is he? ) bent, je niks te vrezen hebt.

Las dat 2 pagina's terug nog hier, als je een groene boer bent, heb je niks te vrezen....

En dat is gewoon niet waar, want ook dan heb je dus wat te vrezen voor deze overheid.

Ik ben eerlijk gezegd het topic zat, het is opgezet als steun voor de boeren. Een tijd lang was er een prettige discussie, maar de laatste pagina's loopt het juist vol met mensen die het hebben over 'vlees is niet nodig' en 'varkens zien geen daglicht' .

Mee eens ruitje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:45

Benzz schreef:
ruitje schreef:
[

Omdat ze inhoudelijk blijven hangen in het feit dat ze niet minder willen. Op een aantal na dan, die reageren juist dat ze ook graag met behoud van natuur een normale boterham willen verdienen.

We kunnen als een van de kleinste landjes niet de helft van de wereldbevolking proberen te voeden. En daarbij zoveel vlees is gewoon niet nodig.

We kunnen als een van de kleinste landjes ook niet de helft van de wereldbevolking proberen te huisvesten...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:45

ruitje schreef:

Oh die heb ik net op, lekker biefstukje van de biologische scharrelslager omdat het vlees uit de diepvries op was van wat ik normaal rechtstreeks bij de boer haal.

Overigens was ik het van die varkens die geen daglicht zien, omdat er werd beweerd dat al die regels waar boeren aan moesten voldoen en daar werd die regel bijgehaald, wat mij uitermate stoort omdat het mijn inziens heel normaal moet zijn dat varkens daglicht krijgen en het feit dat daar een regel van gemaakt is al laat inzien dat er in die sector iets goed mis is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:46

Benzz schreef:
ruitje schreef:

Ik mag hopen van wel. Moeten mijn ouders ook niet trots op mij zijn omdat ik het slachthuis niet wilde overnemen? Dat ik niet wilde werken in een wereld waarbij er voor de kleinere ondernemer het niet vol te houden was omdat het centenwerk was wat de marge was? We moesten naar megagroot en dat weigerden ze, omdat goed vlees dieren zijn die veel buiten hebben gelopen en niet de kiloknallers die door de overconsumerende consument gegeten werd. Ik praat over 30 jaar geleden toen zij hun liefde werk opgaven.

Want niet alleen de boeren hebben klappen gehad de afgelopen jaren.

Als jij over je vader op internet zet dat hij je indoctrineert met onnozele gedachtes, dan is hij vast ook trots op jou.

Misschien helpt praten over zijn ervaringen in zijn jeugd beter dan een column schrijven, maar wie ben ik :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:46

elnienjo schreef:
[
We kunnen als een van de kleinste landjes ook niet de helft van de wereldbevolking proberen te huisvesten...

:+ :+ :+ :+ :+
Lolbroek, dat doen we ook helemaal niet. In de verste verte niet. Check de cijfers als je dit soort uitspraken doet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:49

Benzz schreef:
Nee de titel moet naar: Overconsumerende consument die voor een dubbeltje op de eerst rang wil zitten. Of Anti AHold en Anti supermarkten ( ik vergeet vast nog veel meer bedrijven die miljarden aan voedsel verdienen).

Dat is niet wat ik de laatste pagina’s gelezen heb

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:50

ruitje schreef:
[

Als jij over je vader op internet zet dat hij je indoctrineert met onnozele gedachtes, dan is hij vast ook trots op jou.

Misschien helpt praten over zijn ervaringen in zijn jeugd beter dan een column schrijven, maar wie ben ik :+

En als zijn vader hem indoctrineerde?