Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:07

LadyMadonna schreef:
Maar vuurneon, laat een ieder dat voor zichzelf beslissen en gooi er geen protocol op

Dat laat ik aan het committee over en respecteer hoe dan ook hun keuze en ik herdenk dan zelf wie of wat ik wil :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:13

LadyMadonna schreef:
De journalisten gaan op eigen houtje en op eigen risico. Daar heeft Nederland geen verantwoording over.
Heb vandaag van diverse journaliste. Gelezen dat ze vertrekken omdat het te dichtbij komt.

Precies, dat is het verschil.

Link gevonden: http://nos.nl/video/680476-korpschef-bo ... raine.html

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:25

Ik kan mij voorstellen dat men alles wil onderzoeken en de laatste slachtoffers wil bergen, maar tegen welke prijs?

Als er straks meer mensen sneuvelen door gevechten, is dat het wel waard?

Ik zag vanavond op het nieuws 2 vrouwen vluchten, echt hartverscheurend! Ze renden echt voor hun leven daar! En dan gaat Nederland er mensen juist heensturen, terwijl de locale bevolking juist moet vluchten?

En nogmaals, ik kan mij voorstellen dat men wil weten wat er is gebeurd, maar iedere dode die er nu nog valt omdat het nu direct dient te gebeuren, lijkt mij eigenlijk van de zotte.

Mochten er mensen over vallen, dan sorry, maar dit is waar ik aan zat te denken. Even heel cru gezegd, laat de separatisten en rebellen elkaar maar lekker bevechten en blijf er zo ver mogelijk vandaan. Er komt een moment dat ze uitgeknokt zijn. Als er al mensen heen moeten, kunnen ze beter de onschuldige levenden helpen vluchten ipv een onderzoek doen. De doden krijg je er niet mee terug, maak geen nieuwe slachtoffers!

Die arme, arme mensen daar!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:44

geerke schreef:
R12312 schreef:

Het gaat over militair ingrijpen om meer kans te hebben om de plaats van delict te onderzoeken. Jij roept dat ze wel ff zouden ingrijpen, en dat wordt juist weerlegd.

dat hoeft echt niet meer...we zijn nu 11 dagen verder.Iedereen daar,bevolking enzo hebben 11 dagen de tijd gehad om in het wrak te 'roeren'.Alle bewijslast is verdwenen.
Maar dat heb ik mevr.Appelbaum vorige week al horen zeggen.Dat de kans erg klein is op gedegen onderzoek.

Maar geen militairen sturen omdat het daar te gevaarlijk is snap ik niet.Die stuur je toch juist naar plekken waar iets aan de hand is?Dat is hun werk toch? :o?

Dat is precies wat ik bedoel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:46

Het is ook moeilijk, maar ik hoop wel dat de onderzoekers alsnog vrij toegang krijgen tot het rampgebied. Het is een ongeluk geweest, maar belemmeren ze dan niet in hun werk om iedereen te kunnen repatriëren. Ik wou gewoon dat je een lint om het rampgebied kon trekken en zeggen: 'jongens, hier ga je niet vechten'

Of van mij part gaan de separatisten hand in hand door het veld lopen en stukjes rapen en die naar een neutraler gebied te brengen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-07-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:47

En wat denk je dat er gebeurt als je daar met een hoop bombarie binnen komt vallen?

ThreeFingers

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:51

Nationale rouwdag...

Kan toch een ieder voor zichzelf invullen.
Dus een dag voor alle dierbaren die heen gegaan zijn....niet alleen voor MH 17 slachtoffers.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:57

stefje schreef:
Je weet niet van het geidentificeerde lichaam of dit nog compleet was of niet, kan ook slechts een deel zijn... Ik heb de uitspraken inderdaad gehoord op tv. Zelfs geharde zeer ervaren mensen waren geschokt... Het schijnt heel vreselijk te zijn. Hij zei het in zoveel mogelijk bedekte termen, voor de nabestaanden.

Mijn partner zit bij een van de teams. De uitspraken op tv zijn nog zacht uitgedrukt. :( de identificatie is echt een hele klus.
Ik hoop echt van harte dat het onderzoek op de rampplek op gang gaat komen, maar heb er een hard hoofd in als ik dat allemaal zo hoor en lees. Ik heb veel respect voor al die mensen die hierbij zijn betrokken. Maar ik leef ook mee met de bevolking daar. Het is een chaos.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:59

BootsScoot schreef:
stefje schreef:
Je weet niet van het geidentificeerde lichaam of dit nog compleet was of niet, kan ook slechts een deel zijn... Ik heb de uitspraken inderdaad gehoord op tv. Zelfs geharde zeer ervaren mensen waren geschokt... Het schijnt heel vreselijk te zijn. Hij zei het in zoveel mogelijk bedekte termen, voor de nabestaanden.

Mijn partner zit bij een van de teams. De uitspraken op tv zijn nog zacht uitgedrukt. :( de identificatie is echt een hele klus.

Sterkte voor je partner... Respect!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:01

Grof gezegd. ...is het toch logisch dat de lichamen zwaar gehavend zijn. De warmte daar...insecten...
Maar moeten we hier over praten?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:02

een gedeelte is geexplodeert...dan blijven de slachtoffers ook niet heel...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:03

Er gaat nu weer een of andere petitie rond dat ze weet ik veel hoeveel duizend leuks moeten hebben, want alle lichamen moéten terug!
En als ik dan die reacties lees... Ga ik maar weer met plaatsvervangende schaamte in een hoekje zitten....

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:04

Huh Lady Madonna is dat zo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:04

Alsof het ook maar enigszins zou helpen die fb likes :')
Met Facebook win je de oorlog *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:06

LadyMadonna schreef:
Er gaat nu weer een of andere petitie rond dat ze weet ik veel hoeveel duizend leuks moeten hebben, want alle lichamen moéten terug!
En als ik dan die reacties lees... Ga ik maar weer met plaatsvervangende schaamte in een hoekje zitten....

allemaal leuk en aardig, vast goed bedoeld...maar ver weg van de realiteit! Gaat hem niet worden...zelfs niet met 10.000'en leuks!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:06

Facebook blijft toch een bijzonder verschijnsel ....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:07

Helaas wel, zag m net langs komen.
Het komt van " nationale herdenking voor mh17"

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:07

vuurneon schreef:

volgens mij krijg je juist oorlog door FB.Stelletje halve zolen.. :D

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:08

Ik zal eens ff kijken voor de aardigheid. Wat een gedoe zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:08

geerke schreef:
vuurneon schreef:

volgens mij krijg je juist oorlog door FB.Stelletje halve zolen.. :D

Als je met de mensen die het liken de oorlog moet winnen.... :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:10

Echt, zucht. Ik heb de pagina even bekeken en dan denk ik... ja.
Want Rutte kan mensen die volledig verbrand zijn terugbrengen door er een keer overheen te blazen. Ook kan hij eigenhandig wolven en beren opensnijden om de verteerde resten daaruit weer tot mensen te vormen. Wisten jullie niet he? Balkenende was toch Harry Potter? Nou...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:13

volgens mij doet Rutte geen enkel onderzoek wat betreft stoffelijke resten...maar dat bedoelde je denk ik niet.Wat je wel bedoelt weet ik niet,misschien valt het kwartje nog bij mij..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:15

Ze denken dat ze ervoor kunnen zorgen dat alle lichamen gegarandeerd terug in Nederland komen door een burgerinitiatief aan te gaan bieden bij de regering. Maar wat kan de regering (in de persoon van Rutte) daaraan doen? Wat niet kan, kan niet, hoe zuur ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:18

Blue_Eyes schreef:
Ze denken dat ze ervoor kunnen zorgen dat alle lichamen gegarandeerd terug in Nederland komen door een burgerinitiatief aan te gaan bieden bij de regering. Maar wat kan de regering (in de persoon van Rutte) daaraan doen? Wat niet kan, kan niet, hoe zuur ook.

oh,bedoel je dat.Nee,dat kan inderdaad niet.Dan hadden ze de vrijdag er op er moeten zijn om de plek te beveiligen tegen wilde beesten en ander gespuis,en dan nog.Iets wat in duizend stukjes is vind je niet meer terug.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:19

Nee, precies. Er zijn ongetwijfeld lichamen volledig verbrand, of zo ver weggeslingerd dat ze ergens in een boom hangen, of weet ik het. De regering kan niet garanderen dat alle lichamen thuiskomen. Simpelweg onmogelijk.