Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raineri schreef:Hmm. Interessant, want jij weet hier meer vanaf. Over welke periode heb je het dan specifiek? Dan ga ik hier eens wat meer over lezen.

ruitje schreef:Ik vind het vooral belangrijk dat wij als EU leren van het verleden en dat hebben we niet genoeg gedaan. Ik denk dat wij in die zin een heel interessant continent zijn... kijk hoeveel oorlog we hebben gehad binnen de EU... we zouden expert moeten zijn in de wereld op dat vlak
hakkipilke87 schreef:Ohja dan hadden ze meteen in moeten grijpen , maar nu in grijpen in Iran is helemaal fout ..
hakkipilke87 schreef:Ohja dan hadden ze meteen in moeten grijpen , maar nu in grijpen in Iran is helemaal fout ..
hakkipilke87 schreef:IMANDRA schreef:
Lees je de uitleg van de mensen hier wel of blijf je alleen dit soort onzinnige oneliners delen?
zeker , dat jij het onzinnig vindt boeit me niet , genoeg stille mee lezers die het met mij eens zijn
hakkipilke87 schreef:MarlindeRooz schreef:Enorme armoede, geen toegang tot gezondheidszorg en steeds slechtere infrastructuur. Klinkt niet als een ontwikkeld land…
Door de amerikanen* hebben wij altijd in vrede kunnen leven na de tweede wereld oorlog , wat zeg je daar van? wij hebben het hier idd beter voorelkaar met de voorzieningen die je op noemt , maar wij hebben ook de defensie uitgave niet wat de Amerikanen al tig jaren wel hebben .
Citaat:- Verkiezingsuitslagen in twijfel trok en probeerde ongeldig te verklaren na verlies
- Een poging tot het ondermijnen van de machtsoverdracht steunde of aanwakkerde
- De pers bestempelde als “vijand van het volk”
- Minderheden aanwees als oorzaak van nationale problemen
- Sterk nationalistische slogans en retoriek gebruikte
- Massabijeenkomsten organiseerde met emotioneel geladen toespraken
- Politieke tegenstanders afschilderde als verraders of vijanden
- Loyaliteit aan hem persoonlijk belangrijker vond dan instituties of wetgeving
- De rechterlijke macht en verkiezingsprocessen probeerde te beïnvloeden
- Zichzelf neerzette als de enige die het land kan redden
- Een sterk “wij vs zij”-narratief gebruikte
- Geweld van aanhangers bagatelliseerde of niet expliciet veroordeelde
- Herhaaldelijk desinformatie of onbewezen claims verspreidde over verkiezingen
- Overheidsinstanties en checks & balances in diskrediet bracht
- Dreigende taal gebruikte richting politieke tegenstanders
IMANDRA schreef:hakkipilke87 schreef:Ohja dan hadden ze meteen in moeten grijpen , maar nu in grijpen in Iran is helemaal fout ..
Oké. Zullen de wereldmachten dan nu ook in de VS ingrijpen dan? De huidige machthebber is immers grote delen van de bevolking bewust opzij aan het zetten rondom verkiezingen in hoeverre hij dat kan doen (democraten), heeft totaal geen respect voor de wetten en precedenten daarbinnen, zet de juridische kant geheel naar zijn hand terwijl die neutraal zou horen te zijn, verspreid volop misinformatie, komt binnen mum van tijd terug op afspraken of uitspraken die hij heeft gedaan en gedraagt zich eigenlijk alom als een dictator. Gelukkig zijn er nog mensen die tegen hem in opstand komen (zowel in de regering als daarbuiten), maar als het aan Trump lag kon hij lekker met z’n scepter zwaaien daar.Citaat:- Verkiezingsuitslagen in twijfel trok en probeerde ongeldig te verklaren na verlies
- Een poging tot het ondermijnen van de machtsoverdracht steunde of aanwakkerde
- De pers bestempelde als “vijand van het volk”
- Minderheden aanwees als oorzaak van nationale problemen
- Sterk nationalistische slogans en retoriek gebruikte
- Massabijeenkomsten organiseerde met emotioneel geladen toespraken
- Politieke tegenstanders afschilderde als verraders of vijanden
- Loyaliteit aan hem persoonlijk belangrijker vond dan instituties of wetgeving
- De rechterlijke macht en verkiezingsprocessen probeerde te beïnvloeden
- Zichzelf neerzette als de enige die het land kan redden
- Een sterk “wij vs zij”-narratief gebruikte
- Geweld van aanhangers bagatelliseerde of niet expliciet veroordeelde
- Herhaaldelijk desinformatie of onbewezen claims verspreidde over verkiezingen
- Overheidsinstanties en checks & balances in diskrediet bracht
- Dreigende taal gebruikte richting politieke tegenstanders

hakkipilke87 schreef:Trump als een dictator weg zetten , wereld machten die de VS maar moeten binnen vallen .. kan ik niet serieus nemen en vindt ik hilarisch