Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
onpaard schreef:Mijn hond gaat er aan als we een wolf in het losloopgebied tegenkomen. Liep vandaag achter de dierentuin langs en daar liepen 2 wolven in gevangenschap dicht langs een dubbel hek. Mijn hond rent er gwn naar toe. Weten we dat ook weer
DubbelFun schreef:De wolf geeft wel duidelijke signalen af; de bek los als in aanvallend en de staart nog wel redelijk hoog gedragen als in dominantie.
Bij een prooi-achtervolging of -aanval is de staart meer recht naar achteren gericht.
SusanH schreef:Mijn hond heeft toen ze loops was een wolfshond die dus precies op een wolf lijkt, van zich af weten te houden. Ik vond dat echt stoer maar stond standby met mijn stok om evt mee te helpen indien nodig. Ik heb dus standaard een wandelstok met punt mee op mijn wandelingen. Volgens iemand die ik laatst tegen kwam helpt dat niet en moet je een fluitje hebben. Heb ik ook mee overigens.
Captain schreef:SusanH schreef:Mijn hond heeft toen ze loops was een wolfshond die dus precies op een wolf lijkt, van zich af weten te houden. Ik vond dat echt stoer maar stond standby met mijn stok om evt mee te helpen indien nodig. Ik heb dus standaard een wandelstok met punt mee op mijn wandelingen. Volgens iemand die ik laatst tegen kwam helpt dat niet en moet je een fluitje hebben. Heb ik ook mee overigens.
Ik heb sinds kort een hele felle zaklamp mee waar ik zo'n beest een tijdje mee zou kunnen verblinden. Volgens mij doen die fluitjes niets...
Citaat:24 november 2025
Geagiteerde wolf nadert wandelaars met hond tot op enkele meters bij Ansen
Op een smal bospad in de buurt van het Theehuys Anserdennen in Ansen werden zondag meerdere wandelaars geconfronteerd met een weinig schuwe wolf.
De wolf naderde een vrouw die met twee 11-jarige kinderen en de hond aan het wandelen was tot op enkele meters. De vrouw slaagde erin foto’s van het dier te maken (zie hieronder).
De vrouw wist de wolf te verjagen door zich groot te maken en te schreeuwen. Ze wil geen verdere toelichting geven, meldt haar partner.
De uitbaatster van het Theehuys Anserdennen, midden op het Dwingelderveld, vertelt dat ze zondag een groep gasten had die vertelden dat ze ook een wolf van dichtbij hebben gezien.
Op het Dwingelderveld leeft een roedel wolven. In totaal leven er naar schatting ongeveer 35 wolven in Drenthe.
https://dvhn.nl/drenthe/dewolden/brutal ... 72584.html

Captain schreef:SusanH schreef:Mijn hond heeft toen ze loops was een wolfshond die dus precies op een wolf lijkt, van zich af weten te houden. Ik vond dat echt stoer maar stond standby met mijn stok om evt mee te helpen indien nodig. Ik heb dus standaard een wandelstok met punt mee op mijn wandelingen. Volgens iemand die ik laatst tegen kwam helpt dat niet en moet je een fluitje hebben. Heb ik ook mee overigens.
Ik heb sinds kort een hele felle zaklamp mee waar ik zo'n beest een tijdje mee zou kunnen verblinden. Volgens mij doen die fluitjes niets...
SusanH schreef:Wow dat lijkt wel een schijnwerper! Wat voor lamp is dat? Die is ook handig voor andere klusjes.
Citaat:24 november 2025/Eemster/Dwingeloo/Drenthe
Aanval op schapen
Nog onduidelijk hoeveel schapen er gewond/gedood zijn
Eigenaar veel sterkte