Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:12

Tsja, druipt af klinkt toch echt anders dan wat ik hier op deze foto’s zie.

Hannanas

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:22

Of ziek?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:34

onpaard schreef:
Mijn hond gaat er aan als we een wolf in het losloopgebied tegenkomen. Liep vandaag achter de dierentuin langs en daar liepen 2 wolven in gevangenschap dicht langs een dubbel hek. Mijn hond rent er gwn naar toe. Weten we dat ook weer -O-

We hebben daar ook een aantal keren gewandeld maar mijn reu is dan super gespannen en wil daar zo snel mogelijk weg, zodra we ver genoeg weg zijn ontspant hij weer, mijn teef boeit het dan weer totaal niet.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:51

DubbelFun schreef:
De wolf geeft wel duidelijke signalen af; de bek los als in aanvallend en de staart nog wel redelijk hoog gedragen als in dominantie.
Bij een prooi-achtervolging of -aanval is de staart meer recht naar achteren gericht.

Welnee..die komt alleen maar spelen joh :') :+

Maar idd, hoe duidelijk kan het zijn.
De zogenaamde deskundigen en liefhebbers vinden dit vast natuurlijk gedrag en proberen het vast weer recht te praten :roll:

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 06:22

Kaja schreef:
Tsja, druipt af klinkt toch echt anders dan wat ik hier op deze foto’s zie.

Geen zin om het over te typen. Maar hier een afbeelding van mijn post op fb van hoe het ging gisteren.

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:08

Tjonge wat naïef...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:23

Wat is er naïef aan?

Ik zie een vrij preciese weergave van een ontmoeting.

Waarbij blijkt dat 1 van de dingen waarvan gezegd is dat het werkt tegen wolven niet werkt in de praktijk.

(Wat mij persoonlijk niet verbaast, maar het wordt echt ook voor die reden verkocht, net als fluitjes etc)

Los van dat de wolf hier duidelijk gedrag laat zien dat een probleem weergeeft kan ik me goed voorstellen dat er tegelijkertijd een stuk bewondering is.
Dat zou ik waarschijnlijk ook hebben. Ik vind wolven prachtig.

Een probleem én prachtig. Dat bestaat naast elkaar.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:30

Captain schreef:
Tjonge wat naïef...

Wat bedoel je hier precies mee?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:32

Ik begrijp vet cool samen met niet schuw niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:42

Mijn hond heeft toen ze loops was een wolfshond die dus precies op een wolf lijkt, van zich af weten te houden. Ik vond dat echt stoer maar stond standby met mijn stok om evt mee te helpen indien nodig. Ik heb dus standaard een wandelstok met punt mee op mijn wandelingen. Volgens iemand die ik laatst tegen kwam helpt dat niet en moet je een fluitje hebben. Heb ik ook mee overigens.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:46

Sure_lee schreef:
Captain schreef:
Tjonge wat naïef...

Wat bedoel je hier precies mee?

Dat je het een prachtige ervaring vond, maar je had elk moment bij je lurven gegrepen kunnen worden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:47

SusanH schreef:
Mijn hond heeft toen ze loops was een wolfshond die dus precies op een wolf lijkt, van zich af weten te houden. Ik vond dat echt stoer maar stond standby met mijn stok om evt mee te helpen indien nodig. Ik heb dus standaard een wandelstok met punt mee op mijn wandelingen. Volgens iemand die ik laatst tegen kwam helpt dat niet en moet je een fluitje hebben. Heb ik ook mee overigens.

Ik heb sinds kort een hele felle zaklamp mee waar ik zo'n beest een tijdje mee zou kunnen verblinden. Volgens mij doen die fluitjes niets...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:53

Oh dan ben ik wel naïef ja. Want ik denk niet dat dat zo snel gebeurt. Het alarm was overigens niet het enige wat ik bij me had.
Ik wandel mega veel (ook alleen) op de Veluwe en rijd daar ook vaak te paard. Ik ben in al die jaren nog nooit een wolf tegengekomen dus in dat opzicht vond ik het vet cool.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:00

Captain schreef:
SusanH schreef:

Ik heb sinds kort een hele felle zaklamp mee waar ik zo'n beest een tijdje mee zou kunnen verblinden. Volgens mij doen die fluitjes niets...

Dat denk ik ook niet hoor, dat die fluit iets doet. Maar mijn hond luistert er wel goed naar dus hij is standaard mee. Is gewoon mijn honden fluitje. Ik denk eerder dat overdag een zaklamp weinig uithaalt. Alle ervaringen die ik tot nog toe lees heeft het meest geholpen slaan of schoppen om een wolf weg te krijgen. Ik heb dus nog steeds de meeste hoop op mijn stok gevestigd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:08

Ik ben er vrij zeker van dat deze zaklamp ook overdag tijdelijk verblind, maar ik hoop het nooit te hoeven testen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 08:59

Citaat:
24 november 2025
Geagiteerde wolf nadert wandelaars met hond tot op enkele meters bij Ansen

Op een smal bospad in de buurt van het Theehuys Anserdennen in Ansen werden zondag meerdere wandelaars geconfronteerd met een weinig schuwe wolf.
De wolf naderde een vrouw die met twee 11-jarige kinderen en de hond aan het wandelen was tot op enkele meters. De vrouw slaagde erin foto’s van het dier te maken (zie hieronder).

De vrouw wist de wolf te verjagen door zich groot te maken en te schreeuwen. Ze wil geen verdere toelichting geven, meldt haar partner.
De uitbaatster van het Theehuys Anserdennen, midden op het Dwingelderveld, vertelt dat ze zondag een groep gasten had die vertelden dat ze ook een wolf van dichtbij hebben gezien.

Op het Dwingelderveld leeft een roedel wolven. In totaal leven er naar schatting ongeveer 35 wolven in Drenthe.

https://dvhn.nl/drenthe/dewolden/brutal ... 72584.html

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1VgDq7 ... tid=wwXIfr

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:03

Zou een laserpen dan niet beter werken ?? Misschien wel wat lastiger goed richten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 09:05

Met een Maglite kun je tenminste nog een harde klap uitdelen.
Ik zou een koordje aan zo’n zaklantaarn doen zodat je hem om de pols kunt laten hangen en hem niet zo snel verliest als je klap uitdeelt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:09

DubbelFun schreef:
Zou een laserpen dan niet beter werken ?? Misschien wel wat lastiger goed richten.

Dat is te smal denk ik? Geen idee..
Dit is de zaklamp in ieder geval...

Afbeelding

En je kunt de 'beam' dus ook kleiner maken..

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:14

Die geeft wel licht genoeg ja :)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:53

Captain schreef:
SusanH schreef:

Nee, dat denk ik ook niet. Ik heb een schril scheidsrechtersfluitje even getest met de hond: geen enkele reactie, niet eens kijken war dat geluid opeens vandaan komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 11:03

Wow dat lijkt wel een schijnwerper! Wat voor lamp is dat? Die is ook handig voor andere klusjes.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 11:15

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 11:28

Nog niet :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 11:29