Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:50

Ann schreef:
Weet iemand die hier meer verstand van heeft of het echt mogelijk is om deze Russische militairen op deze manier te volgen?
https://twitter.com/EerikNKross/status/ ... 3304030210

Wat heftig, Pien.

Wat bedoel je met volgen? Ik begrijp hier uit dat ze gekeken hebben op basis van paspoorten van gesneuvelde/ gevangen genomen Russische militairen waar ze vandaan kwamen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:36

martichr schreef:
Ann schreef:
Weet iemand die hier meer verstand van heeft of het echt mogelijk is om deze Russische militairen op deze manier te volgen?

Ik las vanmorgen in de Telegraaf (in een premium artikel) inderdaad dat er een lijst is van ca 1000 russen die dienend waren in de 64e gemotoriseerde brigade die betrokken zouden zijn. Omdat deze ten tijde van de slachting in Boetsja in de omgeving was gelegerd. Luitenant-kolonel Azatbek Omurbekov voerde op dat moment het commando over de 64e brigade. Deze eenheid was de laatste die Boetsja verliet.
Op 7 maart maakte de Russische legerzender Swesda opnamen van de brigade toen die ten noorden van Kiev in gevecht was. Op dezelfde dag werden er volgens getuigen acht burgers vermoord in Boetsja.
Volgens experts heeft het Russische leger de slachting in Boetsja van tevoren gepland. Deze oorlogsmisdaden zijn een zuiveringsactie volgens de Russische doctrine. Er zijn speciale eenheden met die opgave belast. De gruweldaden zijn dus opzettelijk gepleegd, niet door een paar soldaten die uit de bocht vliegen, maar zijn een strategie om de wil van de Oekrainers om te vechten te breken.

De daders van deze gruwelen zijn dus in de smiezen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:40

Van die zuiveringen verbaasd mij helemaal niets. Poetin heeft dat, volgens mij, al meerdere keren gemeld. Dit is helaas hooguit een bevestiging.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:48

De update van de nacht. Sorry gisteren hadden ze geen dagsluiting.

Citaat:
⚡️Nieuws Nieuws Digest:

▪️Er wordt een avondklok ingevoerd in de Gostomel-gemeenschap in de regio Kiev voor een hele week. Het loopt van 06:00 op 7 april tot 06:00 op 14 april. In de rest van de regio Kiev geldt de avondklok 's nachts - van 21.00 uur op 6 april tot 06.00 uur op 7 april

▪️Het Oekraïense leger in de Verenigde Staten leerde de Switchblade kamikaze-drone te gebruiken. Oekraïne zal twee soorten van dergelijke drones ontvangen en hun operators, die in de Verenigde Staten hebben gestudeerd, zullen binnenkort naar Oekraïne gaan.

▪️Sinds het begin van de oorlog heeft de Oekraïense politie bijna 5.000 schendingen van de Russische wetten en oorlogsgewoonten geregistreerd.

▪️Ongeveer 60 Pskov-parachutisten weigerden te vechten in Oekraïne - Russische media.

▪️Russische bezetters rukten op naar Izyum in de richting van Slavyansk en Kramatorsk - Arestovich.

▪️President Andrzej Duda is het eens met de verklaring van Volodymyr Zelensky dat de acties van Rusland in Bucha genocide zijn op het Oekraïense volk.

▪️In Konotop in de regio Sumy worden voor maart mensen schulden afgeschreven - dit geldt voor watervoorziening en onderhoud van woonwijken, de kwestie van betaling voor verwarming - wordt overwogen. Wie al betaald heeft, wordt herberekend.

Citaat:
Generale Staf van de strijdkrachten van Oekraïne: De belangrijkste inspanningen van de bezetters zijn gericht op de voorbereidingen voor de offensieve operatie in Oost-Oekraïne, die tot doel heeft volledige controle te krijgen over het grondgebied van de regio's Donetsk en Loehansk

▪️In de richting van Slobozhansky blijft de vijand de stad Charkov blokkeren en artilleriebeschietingen uitvoeren. In de richtingen Donetsk en Tavriya gaat de vijand door met artilleriebeschietingen op de nederzetting Popasna. Het doel is om de eenheden van de strijdkrachten in brand te steken en het offensief op Rubizhne, Nyzhne en Novobachmutivka te hervatten. De bezetters probeerden ook tevergeefs de verdediging van onze troepen in het gebied van de nederzetting Novotoshkivske te doorbreken.

▪️In de richting van de South Bug verdedigt de vijand de eerder bezette grenzen, neemt hij maatregelen om de gevechtscapaciteit van zijn eenheden te herstellen. Blijft strikte filtratiemaatregelen uitvoeren in de tijdelijk bezette gebieden van de Cherson-regio.

▪️Russische militaire commissariaten intensiveerden het werk met dienstplichtigen die na 2012 uit militaire dienst werden ontslagen. Ook wordt op het grondgebied van de Transnistrisch-Moldavische Republiek passend propagandawerk verricht met de bevolking die het Russische staatsburgerschap heeft.

▪️Bezetters blijven de bevolking van Mariupol onder dwang naar de tijdelijk bezette districten van de regio Donetsk deporteren.

▪️De eenheden van de luchtmacht van de strijdkrachten van Oekraïne hebben de vorige dag drie luchtdoelen geraakt: een kruisraket, een UAV en een straaljager. De luchtmacht bleef raket- en bomaanvallen uitvoeren op de bezetter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:49

Anonymous heeft ook lijsten met namen en alle info vrijgegeven van Russische militairen. Via hacken hebben ze dit voor elkaar gekregen, maakt het ook wat gemakkelijker.
Een groep die opereert onder anonymous heeft gisteren de camera’s van het Kremlin gekraakt . Alle beveiligingscamera’s gaven een inkijkje in het Kremlin .

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:41

bigone schreef:
Anonymous heeft ook lijsten met namen en alle info vrijgegeven van Russische militairen. Via hacken hebben ze dit voor elkaar gekregen, maakt het ook wat gemakkelijker.
Een groep die opereert onder anonymous heeft gisteren de camera’s van het Kremlin gekraakt . Alle beveiligingscamera’s gaven een inkijkje in het Kremlin .

bigone, het zou leuk zijn wanneer je zo af en toe wat bronnen bij je informatie plaatst :)*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:47

Ann schreef:
Weet iemand die hier meer verstand van heeft of het echt mogelijk is om deze (Russische/voor Rusland vechtende) militairen op deze manier te volgen?

Wat heftig, Pien.

Ja, als zij hun paspoort bij zich dragen, dan is dat theoretisch inderdaad mogelijk. Of dit bericht echt waar is, durf ik niet te zeggen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:47

Een twitterbericht:
De Duitse veiligheidsdienst heeft gesprekken tussen Russische militaire officieren onderschept waarin de moorden van Bucha worden besproken. Blijkbaar is sommige informatie zo specifiek dat ze terug te leiden zijn naar een gevonden persoon.
https://twitter.com/gebauerspon/status/ ... 2001398787

Citaat:
The BND intercepts suggest that these were neither random acts nor the actions of individual soldiers who got out of hand. Rather, the material reportedly suggests that the soldiers were talking about the atrocities as if they were talking about their everyday lives.
These BND findings indicate that killings of civilians have become part of the Russian military's usual actions, according to Berlin sources, possibly part of a clear strategy [to] spread fear and terror among the civilian population and to stifle resistance. @derspiegel
The material is also said to show that members of Russian mercenary troops such as "Wagner Group" were significantly involved in the atrocities. The latter had already attracted attention for their particular cruelty during their deployment in Syria.

Vertaling:
Citaat:
De BND-onderscheppingen suggereren dat dit geen willekeurige handelingen waren, noch de acties van individuele soldaten die uit de hand liepen. Integendeel, het materiaal suggereert naar verluidt dat de soldaten over de gruweldaden spraken alsof ze het over hun dagelijks leven hadden.
Deze bevindingen van de BND geven aan dat het doden van burgers een onderdeel is geworden van de gebruikelijke acties van het Russische leger, volgens Berlijnse bronnen, mogelijk onderdeel van een duidelijke strategie [om] angst en terreur te zaaien onder de burgerbevolking en het verzet te onderdrukken. @derspiegel
Het materiaal zou ook aantonen dat leden van Russische huurtroepen zoals 'Wagner Group' significant betrokken waren bij de wreedheden. Deze laatste hadden al de aandacht getrokken voor hun bijzondere wreedheid tijdens hun uitzending in Syrië.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:56

irmaz schreef:
bigone schreef:

bigone, het zou leuk zijn wanneer je zo af en toe wat bronnen bij je informatie plaatst :)*

Niet Bigone maar de lijst stond op twitter.
https://twitter.com/YourAnonNews/status ... 0713840641

Ze hebben buiten de data ook foto's vrijgegeven van sommige van de soldaten.
https://t.me/truexanewsua/38778

Persoonlijk weet ik niet wat ik daar van moet denken. Het gaat een heksenjacht tot gevolg geven, met een oog om oog vrees ik...

Van die camera's had ik nog niets vernomen, wel van de printers.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:06

Dit is uiterst kwalijk!

Vergeet niet dat er dienstplichtige tussen zitten die helemaal niet wilde vechten.
Het zal je zoon maar wezen...

Man,man....kijk naar de leeftijd van die knullen. Vraag me af hoeveel ervan nog in leven zijn. Triest dit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:12

Pareltjes schreef:
Dit is uiterst kwalijk!

Vergeet niet dat er dienstplichtige tussen zitten die helemaal niet wilde vechten.

Man,man....kijk naar de leeftijd van die knullen. Vraag me af hoeveel ervan nog in leven zijn. Triest dit.

Dit. Ik vind dit ook niet de manier... Pak dan de mannen verantwoordelijk, niet jongens die geen keuze hebben.

nikkel

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:07

De verantwoordelijke krijg je, volgens mij, niet te pakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:29

_San87_ schreef:
Pareltjes schreef:
Dit is uiterst kwalijk!

Dit. Ik vind dit ook niet de manier... Pak dan de mannen verantwoordelijk, niet jongens die geen keuze hebben.

Die jongens hebben zeker een keuze, niet op burgers je frustratie botvieren maar vechten tegen andere militairen. Die verantwoordelijke zit in een bunker 2000 kilometer van het Kremlin en ze ritsen toch echt zelf de broek open om vrouwen en kinderen te verkrachten. En gebouwen met burgers of ziekenhuizen te bombarderen. Of gewoonweg burgers af te knallen die hun neus laten zien.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:46

Wat een romantisch beeld van oorlog voeren. Alsof ze een keuze hebben. Alsof ze kunnen aan de kant gaan staan en tegen hun overste "nee" zeggen. Alsof ze kunnen beslissen om in hun jeepje te blijven zitten als de rest door het dorp raast. Alsof ze kunnen kiezen om niet op een knop te klikken om niet te bombarderen.

Rusland en hun bevelhebbers draaien hun hand er niet voor om om hun eigen bevolking af te knallen, om families in Siberie te laten verdwijnen. Wat denk jij dat er gebeurt als zij nee zeggen? Dat hun generaal dan eens lachend gaat zeggen: "Goede keus mannetje? ". Zij zijn niet opgevoed in een scenario waar nee een optie is. Zij zijn niet opgevoed waar je je mening zomaar mag verkondingen. Zij zijn opgevoed in een scenario waar je je buurman verlinkt om zelf niet naar de Gulag gestuurt te worden, waar nee niet bestaat als de staat iets zegt. Waar je zelfs niet vrijwillig kiest om naar het leger te gaan.

Waarbij ik niet wil zeggen dat ze niet gestraft moeten worden, maar hou ook niet het romantische Rambo beeld in je hoofd waarin je denkt dat 1 man die nee zegt in dat leger, ongestraft naar huis gaat. Er is net een reden waarom sommige liever kiezen om krijgsgevangen te zijn dan terug te gaan.

Wat ze doen is onmenselijk, en wat er in die dorpen gebeurt breekt mijn hart en dan wil ik ook actie en straffen zien. Maar denken dat iedereen een keuze heeft is al lang verleden tijd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:49

bigone schreef:
_San87_ schreef:

Die jongens hebben zeker een keuze, niet op burgers je frustratie botvieren maar vechten tegen andere militairen. Die verantwoordelijke zit in een bunker 2000 kilometer van het Kremlin en ze ritsen toch echt zelf de broek open om vrouwen en kinderen te verkrachten. En gebouwen met burgers of ziekenhuizen te bombarderen. Of gewoonweg burgers af te knallen die hun neus laten zien.

Ik vind dit wat naïef. Maar goed, laat het straffen van die jongens aan de bevoegde instanties over, heksenjachten heeft niemand iets aan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:04

[quote="bigone]

Die jongens hebben zeker een keuze, niet op burgers je frustratie botvieren maar vechten tegen andere militairen. Die verantwoordelijke zit in een bunker 2000 kilometer van het Kremlin en ze ritsen toch echt zelf de broek open om vrouwen en kinderen te verkrachten. En gebouwen met burgers of ziekenhuizen te bombarderen. Of gewoonweg burgers af te knallen die hun neus laten zien.[/quote]

Die jongens hebben geen keuze lijkt mij. Zijn onderdeel van het leger, bevelen niet opvolgen wordt niet gewaardeerd maar bestraft! En hebben ze pech worden ze standrechtelijk geexecuteerd vanwege dienstweigering/landverraad. Het is wel het russische leger waar we het over hebben, daar zijn geen soldatenvakbonden o.i.d.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:22

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:32

Er zijn talloze berichten over hongerige mensen die honden doden en opeten. Ook in Mariupol en ook Oekraïners. Kwestie van je kinderen en jezelf in leven houden. Gruwelijk maar snap het wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:35

Die Russische jongens zijn van een leeftijd dat ze op het voetbalveld rond horen te rennen, niet in een oorlog....

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:36

bigone schreef:

Woon jij op dezelfde planeet als ik? Een knul die niet wil verkrachten zal met een pistool op zn kop van een collega toch echt verkrachten. Hetzelfde geldt voor martelen en doden. Het spijt me maar je leeft in een fantasiewereld. Je oordeelt met westerse waarden over vrijheden. In het Russische leger zijn geen individuele vrijheden mogelijk. Je doet wat je wordt opgedragen of je eindigt hetzelfde als de Oekraïners.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:45

De verantwoordelijke legercommandant van de betreffende brigade = Luitenant-kolonel Azatbek Omurbekov, die dus linksboven 1e foto staat.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:47

bigone schreef:
Er zijn talloze berichten over hongerige mensen die honden doden en opeten. Ook in Mariupol en ook Oekraïners. Kwestie van je kinderen en jezelf in leven houden. Gruwelijk maar snap het wel.

Het gaat niet over inwoners die zichzelf en hun kinderen in leven proberen te houden, maar over soldaten die ook nog op een onverantwoorde manier dieren ook afmaken. Of waarom zou je anders met vijzen door een hond zijn poten draaien om hem vast te hangen aan wat houtwerk?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:52

The_Cat schreef:
bigone schreef:

Het gaat niet over inwoners die zichzelf en hun kinderen in leven proberen te houden, maar over soldaten die ook nog op een onverantwoorde manier dieren ook afmaken. Of waarom zou je anders met vijzen door een hond zijn poten draaien om hem vast te hangen aan wat houtwerk?

Gewoon een manier om een dier te villen. Zo deden de boeren het vroeger ook met een varken. Dan knoop je ze vast op een ladder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:54

Pareltjes schreef:
bigone schreef:

Woon jij op dezelfde planeet als ik? Een knul die niet wil verkrachten zal met een pistool op zn kop van een collega toch echt verkrachten. Hetzelfde geldt voor martelen en doden. Het spijt me maar je leeft in een fantasiewereld. Je oordeelt met westerse waarden over vrijheden. In het Russische leger zijn geen individuele vrijheden mogelijk. Je doet wat je wordt opgedragen of je eindigt hetzelfde als de Oekraïners.

Dus jij was er wel bij? Jij weet precies hoe het gaat? Ik denk dat niemand het precies weet maar dat het gebeurd staat wel vast.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:56

bigone schreef:
The_Cat schreef:

Gewoon een manier om een dier te villen. Zo deden de boeren het vroeger ook met een varken. Dan knoop je ze vast op een ladder.

Nou niet echt. Een varken vil je niet. Villen doe je alleen als je de huid nog zou willen gebruiken voor andere doeleinden.