steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:37

Inderdaad. Ik koop zelf bijv biologische melk maar ben bang dat het verschil in prijs vooral de supermarkt ten goede komt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:30

prompter schreef:
Als je de overheid wil veranderen, dan heb je stemmers nodig op partijen die achter de boeren staan. Verlies je de steun van die stemmers, dan wordt het een lastig verhaal. Daarom is die publieke opinie zo belangrijk voor alle boeren.

Precies dat dus.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:45

Maar even heel simpel gedacht he...

Wat ga je doen met de grond van de gestopte boeren? Wat is het plan de campagne daarmee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:50

Helemaal nog niets, er wordt van alles gezegd maar de invulling van de plannen is nog niet bekend. Daarom is de opruiende taal van sommige agrariërs en hun aanhangers ook gewoon misplaatst met als enig doel de boel op te hitsen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:14

mysa schreef:
Inderdaad. Ik koop zelf bijv biologische melk maar ben bang dat het verschil in prijs vooral de supermarkt ten goede komt.

Ik ook en baal bij dat idee

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:18

bigone schreef:
Helemaal nog niets, er wordt van alles gezegd maar de invulling van de plannen is nog niet bekend. Daarom is de opruiende taal van sommige agrariërs en hun aanhangers ook gewoon misplaatst met als enig doel de boel op te hitsen.

Rutte had toch al iets gezegd over huizenbouw? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Daarnaast, er moeten huizen bij, waar is die ruimte ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:29

Cer schreef:
bigone schreef:

Rutte had toch al iets gezegd over huizenbouw? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Daarnaast, er moeten huizen bij, waar is die ruimte ?

Er moet inderdaad gebouwd worden maar gebrek aan grond is niet de enigste reden, grootste struikelblok is de stikstof. Er is geen stikstof ruimte waardoor projecten stilliggen of niet van de grond komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:39

Ik zag plannen om op een tiental meter van mn flatje een torenflat te plaatsen...
ook leuk ..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:41

In steden gaan ze inderdaad vaak de lucht in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:41

Ja, vind ik ook niet supertof... ik heb nu nog vrij uitzicht, straks niet meer -O-
maar ja, stad he, plemp ook maar vol +:)+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:44

DuoPenotti schreef:
Of we zouden eens massaal aan moeten sluiten.... want veel mensen zijn het niet eens met wat Den Haag allemaal verzint, niet alleen over stikstof, maar ook over huizen, zorg, klimaatdoelen

Eigenlijk wel ja. Ik ben hopelijk niet de enige die zich afvraagt hoe men de toekomst van NL voor zich ziet met de niet stoppende stroom vluchtelingen, terwijl we aan de andere kant geen woningen hebben, natuur over willen laten en de zorg betaalbaar willen houden.

Goede oplossingen hebben ze in ieder geval duidelijk niet in Den Haag. Alles een crisis maken en dan kortdurende oplossingen bedenken die het probleem niet wegnemen kan elke halve zool.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:52

bigone schreef:

Dus braakliggend terrein eigenlijk waar van alles op kan gebeuren. Lege schuren....

sarcasmemodus: Dacht dat we hier op het platteland al genoeg verlaten drugsschuren hadden (die nog wel eens exploderen). Komt dat er ook nog eens bij :+ https://nos.nl/artikel/2430986-drugslab ... aargewonde

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:01

Ik ben voor en met mijn laatste werk bij een paar boeren geweest en je vóelt gewoon hun trots en liefde voor hun dieren en bedrijf.
Ook al werken ze zich drie slagen in de rondte klagen ze niet, maakte echt indruk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:04

Wanneer je wil dat anderen jouw mening respecteren en vooral lezen kom dan niet aan met ongehoord nederland, echt. De grootste verkondiger van nepnieuws op de tv (voor zolang het nog duurt).

Blokkade op de a28 :
Voor de automobilisten op de A28 heeft het protest flinke consequenties. Sommigen stonden uren vast. Ook chirurgen, mensen met suikerziekte en gezinnen met kleine kinderen werden tegengehouden. En dat voor velen zonder drinken. Schrijnende en urgente gevallen werden gaandeweg doorgelaten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:22

chanicha schreef:
Weet je, de boeren zijn al jaren de banketstaaf.
Regeltjes hier en regeltjes daar, administratief dit en dat, uit mogen breiden ohh nee toch weer inkrimpen en daarbij een drol voor je melk krijgen per liter, eisen waar ze aan moeten voldoen, bij varkens moet er zoveel licht in de stallen zijn en ga zo maar door.
Nu bedrijven die al jaren in de familie zijn zo behandelen of het niets is terwijl de industrie vrolijk verder gaat met produceren van rotzooi.
Ik snap ze wel hoor.

Val jij er echt over dat die varkens daglicht krijgen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:35

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:52

Ik vraag mij overigens ook af of de mensen die hier zo afgeven op D66 en Groenlinks wel beseffen dat een hele grote groep Nederlanders juist op die partij gestemd hebben omdat ze een serieuze aanpak van het stikstofbeleid willen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:53

bigone schreef:
Wanneer je wil dat anderen jouw mening respecteren en vooral lezen kom dan niet aan met ongehoord nederland, echt. De grootste verkondiger van nepnieuws op de tv (voor zolang het nog duurt).

Blokkade op de a28 :
Voor de automobilisten op de A28 heeft het protest flinke consequenties. Sommigen stonden uren vast. Ook chirurgen, mensen met suikerziekte en gezinnen met kleine kinderen werden tegengehouden. En dat voor velen zonder drinken. Schrijnende en urgente gevallen werden gaandeweg doorgelaten.

Puur een gijzeling dus

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:00

Benzz schreef:
chanicha schreef:
Weet je, de boeren zijn al jaren de banketstaaf.
Regeltjes hier en regeltjes daar, administratief dit en dat, uit mogen breiden ohh nee toch weer inkrimpen en daarbij een drol voor je melk krijgen per liter, eisen waar ze aan moeten voldoen, bij varkens moet er zoveel licht in de stallen zijn en ga zo maar door.
Nu bedrijven die al jaren in de familie zijn zo behandelen of het niets is terwijl de industrie vrolijk verder gaat met produceren van rotzooi.
Ik snap ze wel hoor.

Val jij er echt over dat die varkens daglicht krijgen?

Dat zeg jij maar ik zeg dat de boeren aan een hoop regels moeten voldoen dus ik val er niet over dat de varkens daglicht krijgen alleen dat de boeren er veel energie in steken.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 28-06-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:01

Benzz schreef:
Ik vraag mij overigens ook af of de mensen die hier zo afgeven op D66 en Groenlinks wel beseffen dat een hele grote groep Nederlanders juist op die partij gestemd hebben omdat ze een serieuze aanpak van het stikstofbeleid willen?

Bedoel je met een serieuze aanpak de boeren onteigenen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:04

chanicha schreef:
Dat zeg jij maar ik zeg dat de boeren aan een hoop regels moeten voldoen dus ik val er niet over dat de varkens daglicht krijgen alleen dat de boeren er veel energie in steken.

De regels moesten ingevoerd worden voor het dierenwelzijn, omdat die varkens geen daglicht zagen. Dat is toch te gek voor woorden, dat er boeren waren die zoveel varkens in hokken hadden zonder daglicht?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:04

Benzz schreef:

Dat blijkt bij de D66-groep toch wat tegen te vallen, want die dalen juist heel sterk in de tussentijdse peilingen. BBB t.o.v. de vorige verkiezingen 17 zetels omhoog, GL (dus juist voor de strenge plannen) slechts 5 zetels ophoog, D66 12 zetels naar beneden en VVD 13 zetels naar beneden. Overigens is de groep die nu nog altijd D66 zou stemmen als er nu verkiezingen waren inderdaad wel voor een serieuze aanpak van het stikstofbeleid.

Afbeelding

https://peilingen.maurice.nl/2022/06/st ... er-op-vvd/

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:07

Loretta schreef:
Benzz schreef:

Bedoel je met een serieuze aanpak de boeren onteigenen?

Er zijn vrij veel boeren die geen opvolger hebben, dus daar is al een slag te slaan. Verder denk ik dat best veel boeren circulair willen boeren met minder dieren maar met betere prijzen voor hun zuivel en vee.

De intensieve veeteelt mag van mij wel keihard aangepakt worden, want die dieren in veel te kleine hokken vind ik afschuwelijk.

Maar vergeet niet dat een derde van het geld van de EU naar de landbouw gaat. Ik vind het prima dat ons belastinggeld naar boeren gaat, maar wel die circulair boeren en niet die megastallen. En veel minder dieren zodat de uitstoot van het stikstof minder wordt. Een goede boterham voor de boer door eerlijke prijzen en niet zo enorm veel export.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:13

Mizora schreef:
Benzz schreef:

Dat blijkt bij de D66-groep toch wat tegen te vallen, want die dalen juist heel sterk in de tussentijdse peilingen. BBB t.o.v. de vorige verkiezingen 17 zetels omhoog, GL (dus juist voor de strenge plannen) slechts 5 zetels ophoog, D66 12 zetels naar beneden en VVD 13 zetels naar beneden. Overigens is de groep die nu nog altijd D66 zou stemmen als er nu verkiezingen waren inderdaad wel voor een serieuze aanpak van het stikstofbeleid.

/

Tja peilingen, wat moet je er mee. Maurice De Hond selecteert de deelnemers aan zijn peilingen niet door middel van een willekeurige steekproef, maar hij werkt met respondenten die zichzelf hebben aangemeld.