Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Helemaal nog niets, er wordt van alles gezegd maar de invulling van de plannen is nog niet bekend. Daarom is de opruiende taal van sommige agrariërs en hun aanhangers ook gewoon misplaatst met als enig doel de boel op te hitsen.
Cer schreef:bigone schreef:Helemaal nog niets, er wordt van alles gezegd maar de invulling van de plannen is nog niet bekend. Daarom is de opruiende taal van sommige agrariërs en hun aanhangers ook gewoon misplaatst met als enig doel de boel op te hitsen.
Rutte had toch al iets gezegd over huizenbouw? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Daarnaast, er moeten huizen bij, waar is die ruimte ?
DuoPenotti schreef:Of we zouden eens massaal aan moeten sluiten.... want veel mensen zijn het niet eens met wat Den Haag allemaal verzint, niet alleen over stikstof, maar ook over huizen, zorg, klimaatdoelen
bigone schreef:Helemaal nog niets, er wordt van alles gezegd maar de invulling van de plannen is nog niet bekend. Daarom is de opruiende taal van sommige agrariërs en hun aanhangers ook gewoon misplaatst met als enig doel de boel op te hitsen.
chanicha schreef:Weet je, de boeren zijn al jaren de banketstaaf.
Regeltjes hier en regeltjes daar, administratief dit en dat, uit mogen breiden ohh nee toch weer inkrimpen en daarbij een drol voor je melk krijgen per liter, eisen waar ze aan moeten voldoen, bij varkens moet er zoveel licht in de stallen zijn en ga zo maar door.
Nu bedrijven die al jaren in de familie zijn zo behandelen of het niets is terwijl de industrie vrolijk verder gaat met produceren van rotzooi.
Ik snap ze wel hoor.
bigone schreef:Gewoon om de mening van een boerenzoon te lezen:
https://threadreaderapp.com/thread/1541 ... 99654.html
bigone schreef:Wanneer je wil dat anderen jouw mening respecteren en vooral lezen kom dan niet aan met ongehoord nederland, echt. De grootste verkondiger van nepnieuws op de tv (voor zolang het nog duurt).
Blokkade op de a28 :
Voor de automobilisten op de A28 heeft het protest flinke consequenties. Sommigen stonden uren vast. Ook chirurgen, mensen met suikerziekte en gezinnen met kleine kinderen werden tegengehouden. En dat voor velen zonder drinken. Schrijnende en urgente gevallen werden gaandeweg doorgelaten.
Benzz schreef:chanicha schreef:Weet je, de boeren zijn al jaren de banketstaaf.
Regeltjes hier en regeltjes daar, administratief dit en dat, uit mogen breiden ohh nee toch weer inkrimpen en daarbij een drol voor je melk krijgen per liter, eisen waar ze aan moeten voldoen, bij varkens moet er zoveel licht in de stallen zijn en ga zo maar door.
Nu bedrijven die al jaren in de familie zijn zo behandelen of het niets is terwijl de industrie vrolijk verder gaat met produceren van rotzooi.
Ik snap ze wel hoor.
Val jij er echt over dat die varkens daglicht krijgen?
chanicha schreef:Dat zeg jij maar ik zeg dat de boeren aan een hoop regels moeten voldoen dus ik val er niet over dat de varkens daglicht krijgen alleen dat de boeren er veel energie in steken.
Benzz schreef:Ik vraag mij overigens ook af of de mensen die hier zo afgeven op D66 en Groenlinks wel beseffen dat een hele grote groep Nederlanders juist op die partij gestemd hebben omdat ze een serieuze aanpak van het stikstofbeleid willen?
Loretta schreef:Benzz schreef:Ik vraag mij overigens ook af of de mensen die hier zo afgeven op D66 en Groenlinks wel beseffen dat een hele grote groep Nederlanders juist op die partij gestemd hebben omdat ze een serieuze aanpak van het stikstofbeleid willen?
Bedoel je met een serieuze aanpak de boeren onteigenen?
Mizora schreef:Benzz schreef:Ik vraag mij overigens ook af of de mensen die hier zo afgeven op D66 en Groenlinks wel beseffen dat een hele grote groep Nederlanders juist op die partij gestemd hebben omdat ze een serieuze aanpak van het stikstofbeleid willen?
Dat blijkt bij de D66-groep toch wat tegen te vallen, want die dalen juist heel sterk in de tussentijdse peilingen. BBB t.o.v. de vorige verkiezingen 17 zetels omhoog, GL (dus juist voor de strenge plannen) slechts 5 zetels ophoog, D66 12 zetels naar beneden en VVD 13 zetels naar beneden. Overigens is de groep die nu nog altijd D66 zou stemmen als er nu verkiezingen waren inderdaad wel voor een serieuze aanpak van het stikstofbeleid.
/