Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:07

Sientje schreef:
Iemand vandaag die politiechef gehoord, over wat er tijdens het forensisch onderzoek, na openen van de zakken, is aangetroffen?

Lichamen in tig stukjes?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:10

Zit nog steeds die rtl nieuws uitzending terug te zoeken... maar bewegende beelden heb ik nog niet... wel dit.. http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ode_978901

@Geerke... Ze konden pas ergens vorige week satelliet beelden vrijgeven, omdat het tot die tijd te bewolkt was? ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:10

Suzanne F. schreef:
Sientje schreef:
Iemand vandaag die politiechef gehoord, over wat er tijdens het forensisch onderzoek, na openen van de zakken, is aangetroffen?

Lichamen in tig stukjes?

Yep, te verwachten maar toch -O-

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:23

pmarena schreef:
Dat is ook weer een interessante, in hoeverre is dit waar - en heeft het iets te betekenen...

Deze vraag stel je alleen als je 1 "waarheid als waarheid aanneemt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:24

Welnee, juist niet :?

Wat zou ik volgens jou als waarheid aannemen dan :?
Ik mis echt even de gedachtenkronkel hoe je tot die conclusie kan komen Y;(

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:26

Suzanne F. schreef:
Sientje schreef:

Lichamen in tig stukjes?

Sommige verwachten zoiets niet..tenzij je personen onder een trein hebt zien verongelukken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:27

[/quote]Lichamen in tig stukjes?[/quote]

Yep, te verwachten maar toch -O-[/quote]

Toch niet allemaal lijkt me. Anders hebben ze die eerste van het weekend knap snel geidentificeerd.... :o ;)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:36

Je weet niet van het geidentificeerde lichaam of dit nog compleet was of niet, kan ook slechts een deel zijn... Ik heb de uitspraken inderdaad gehoord op tv. Zelfs geharde zeer ervaren mensen waren geschokt... Het schijnt heel vreselijk te zijn. Hij zei het in zoveel mogelijk bedekte termen, voor de nabestaanden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:39

listiglistje schreef:
purny schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3703828/2014/07/28/Herdenkingsconcert-voor-slachtoffers-MH17-in-Gelredome.dhtml

Deze al tegengekomen? Een keer een concert kan ik me wel voorstellen maar het hoeft geen jaarlijks terugkerend iets te zijn. En gaan ze toegang vragen? Daar kan ik al helemaal niet tegen...

Ik denk dat iedereen zo een graantje wil meepikken....

Gewoon een gedenkplek creeeren met een mooi monument, waar iedereen naartoe kan en eens per jaar een gedenkceremonie daar ter plaatse.
Eerlijk....over een jaar of 2 jaar staat niemand er meer bij stil, behalve de naasten.
De Bijlmerramp, tripolislachtoffers of bv de watersnoodramp ed worden toch ook geen concerten voor gegeven?

Daarom vind ik het ook zo rare redenatie... wij zijn het verschuldigd aan de slachtoffers om elk jaar een concert te geven... Voor mij hoeft het niet 1 keer per jaar hoor... en wat gaan ze met het geld doen? Weer een stichting opzetten.. daar zijn er ook al genoeg van in NL.

stefje

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:43

Er gaan ook stemmen op om ze 'mee te nemen' in de 4 mei herdenking. Om de link te leggen dat het in feite ook oorlogsslachtoffers zijn. Ik zelf zie zowel redenen voor, alsook tegen. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, maar er zit ook wat in...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:44

stefje schreef:
Er gaan ook stemmen op om ze 'mee te nemen' in de 4 mei herdenking. Om de link te leggen dat het in feite ook oorlogsslachtoffers zijn. Ik zelf zie zowel redenen voor, alsook tegen. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, maar er zit ook wat in...

Nou ik vind de 2e wereldoorlog slachtoffers een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ander verhaal!
hoe halen mensen het in hun hoofd om het daarmee te vergelijken!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:45

Zelfs al lagen ze daar heel op de grond, ze hebben natuurlijk de kans gehad om af te breken... in de breedste zin van het woord.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:46

stefje schreef:
Je weet niet van het geidentificeerde lichaam of dit nog compleet was of niet, kan ook slechts een deel zijn... Ik heb de uitspraken inderdaad gehoord op tv. Zelfs geharde zeer ervaren mensen waren geschokt... Het schijnt heel vreselijk te zijn. Hij zei het in zoveel mogelijk bedekte termen, voor de nabestaanden.

Ja daar doel ik op... kan alleen het fragment nergens meer terug vinden... misschien zoek ik niet goed?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:47

Maar de 4 mei herdenking is toch voor Nederlandse oorlogsslachtoffers? Of dat nou personen uit de tweede wereldoorlog zijn, soldaten die zijn gesneuveld in Afghanistan, of slachtoffers van een neergeschoten vliegtuig in oorlogsgebied?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:50

Klopt, 4 mei is ook om de slachtoffers van andere oorlogen te herdenken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

Ik hoop dat iedereen de juiste delen ook meekrijgt, hoewel je dat zelf natuurlijk niet meer kan zien maar voor het idee wel zo mooi dat je geliefde zo goed als compleet weer teruggegeven wordt aan de aarde (of crematie, maar dat klinkt minder mooi dan teruggeven aan de aarde)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:53

xConnie schreef:
Maar de 4 mei herdenking is toch voor Nederlandse oorlogsslachtoffers? Of dat nou personen uit de tweede wereldoorlog zijn, soldaten die zijn gesneuveld in Afghanistan, of slachtoffers van een neergeschoten vliegtuig in oorlogsgebied?

Precies, zo raar is de gedachtengang dus niet.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:54

vuurneon schreef:
Ik hoop dat iedereen de juiste delen ook meekrijgt, hoewel je dat zelf natuurlijk niet meer kan zien maar voor het idee wel zo mooi dat je geliefde zo goed als compleet weer teruggegeven wordt aan de aarde (of crematie, maar dat klinkt minder mooi dan teruggeven aan de aarde)

Ja, ik denk dat elk lichaamsdeel apart geïdentificeerd gaat worden. Zou het niet? Dan gaat het inderdaad heel lang duren lijkt me. Vreselijk onderwerp, maar goed, het is wel aan de orde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:54

Ze gaan toch automatisch al mee in de 4 mei herdenking omdat ze onbedoeld ook slachtoffers van de oorlog zijn geworden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:57

Van het 4/5 mei committee:
Het Memorandum uit 1961 is voor het Nationaal Comité de richtlijn wie er op 4 mei wordt herdacht. Het gaat om een nationale herdenking waarbij de Nederlandse oorlogsslachtoffers worden herdacht.

Het Memorandum luidt: “Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen - burgers en militairen - die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”

Ze zijn natuurlijk wel slachtoffer geworden van een oorlogssituatie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:02

Ik vind dat wel vreemd, deze mensen wisten van niks, nooit geen oorlog meegemaakt of iets van deze oorlog meegekregen...

ze zijn idd slachtoffer van de situatie, maar geen oorlogsslachtoffer imo, gewoon dikke pech dat het (daar) gebeurde!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:03

Dat dacht ik dus al inderdaad, vond het al helemaal geen gek idee om ook deze slachtoffers op 4 mei te herdenken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:04

geerke schreef:
Sientje schreef:

er is nog steeds geen enkele expert op de plek geweest....er was net een intervieuw op t.v met een journalist.Er was geen mens bij het wrak.Ook geen vechtende mens.
Worden we niet in de maling genomen?
De hele dag worden overal sateliet beelden van genomen,en in dit geval weten ze niet waar het toestel door geraakt is en waar het vandaan kwam? :o?

De journalisten gaan op eigen houtje en op eigen risico. Daar heeft Nederland geen verantwoording over.
Heb vandaag van diverse journaliste. Gelezen dat ze vertrekken omdat het te dichtbij komt.

Een jaarlijks concert.... Dat is er voor de vliegramp in Tenerife toch ook niet?

De doden bij de slachtoffers van 4 mei trekken, tja, iedereen herdenkt daar toch voor zichzelf?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:05

Hoe weet jij of er niemand bij zit die geen oorlog ooit heeft meegemaakt :?

Tja, maar hoe je het ook went of keert; ze zijn onbedoeld slachtoffer geworden van een oorlogssituatie. Laat ik het zo zeggen; ieder herdenkt maar op zijn/haar manier en ik hoop dat niemand er moeilijk over gaat doen als er wel wordt gekozen om ook deze vlucht de herdenken op 4 mei. Laat dan anderen ook in hun waarde als men het wel wil herdenken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:06

Maar vuurneon, laat een ieder dat voor zichzelf beslissen en gooi er geen protocol op