Benzz schreef:Journee, er zijn niet zoveel linkse partijen, voornamelijk midden partijen.
Hier ben ik het mee eens. Persoonlijk vind ik het vreemd dat er alleen gesproken wordt over links en rechts, terwijl de meerderheid van de kiezers ook aangeeft zich geen van beide te voelen. Maar om één of andere reden is die verdeling nooit zo gemaakt?
Persoonlijk zou ik veel liever een coalitie zien van gl/PvdA-vvd-CDA-d66 dan nog een coalitie met PVV. Maar dan moet Dilan wel op haar uitspraak terugkomen. Ik vermoed dat het afhankelijk is van wat de achterban gaat zeggen als partijen voor die keuze gesteld staan.
Op dit moment is mijn gok dat PVV, VVD en gl/PvdA ieder in elk geval zo'n 30 zetel gaan halen, maar dat in elk geval 1 van de partijen er meer zal krijgen sluit ik zeker niet uit. Zeker CDA maar ook D66 zullen beide veel zetels terug krijgen. Als er niet plotseling een nieuwe NSC-partij opduikt denk ik dat een coalitie uit bovenstaande partijen zal gaan komen. De vraag is vooral hoe de verhouding precies zal gaan liggen en welke partijen de samenwerking aan durven gaan. Maar dat is op voorhand niet met zekerheid te zeggen.