Cer schreef:Nou, Bigone, dat heb ik me al heel lang afgevraagd.. hoe het werkt met die zuivelprijzen enzo.. Ik hoor al heel wat jaren dat het eigenlijk niet uit kan... maar toch bleven mensen doorgaan met hun bedrijf. Waarom dan? Is dat dan echt de liefhebberij, je helemaal zuur werken voor niks eigenlijk? Terwijl de mega bedrijven om je heen vergroten..
het zou inderdaad fijn zijn als er, ook al jaren, concrete plannen zouden zijn om het echt om te gooien, en niet nu ineens om 5 over 12 zeg maar...
Ja dat is de passie, daarom nu ook die emotie.
Een familiebedrijf dat je niet wilt laten klappen.
De Way of life die de gewone werknemer zelden zo kent. Het is niet van dan ga je toch bij een ander werken.
En boeren zijn gewend, 7 slechte 7 goede jaren, dus doorgaan want er komt vast wel een betere tijd speelt ook mee.
Die zijn al geen vast loon gewend, geen vast jaarsalaris. Kijken over een veel langer geheel.
Citaat:1 op de 3 boeren verdient bruto onder het minimumloon
Uit onderzoek van de Rekenkamer uit 2019 blijkt dat een op de drie Nederlandse boeren een inkomen heeft onder het bruto wettelijk minimumloon, ondanks de financiële steun uit Brussel.
Maar wat zijn we jaloers op de Mercedes en het grote huis.... en dat met die uren die ze draaien... de stress die ze hebben....