Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:21

Heb ik idd ook gelezen. Dat er op verzoek van de Oekraïense luchtverkeersleiding van de oorspronkelijke koers afgeweken zou zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:41

Dat is ook weer een interessante, in hoeverre is dit waar - en heeft het iets te betekenen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:02

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:08

Gewoon-nieuws is een nogal gekleurde site... Complottheorieen zoeken is hun core business.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:10

Precies, heeft iemand nog een andere bron van dit nieuwsbericht kunnen vinden?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:22

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:53

Dat van die gewijzigde vluchtroute staat op verschillende websites. Vaak ook dat binnen no-time ineens "Ukraïne" de geluidsopnames confisqueerde.

In hoeverre het waar is is maar de vraag, de grotere media lijkt het vreemd genoeg nog steeds weinig te interesseren?

http://www.globalresearch.ca/malaysian- ... ne/5392540

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:15

Maar op de voice recorder zou toch ook dat verzoek van Oekraine om wijziging route moeten staan, en ook het evt. verzoek om lager te gaan vliegen -las ik ergens-.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:17

Nou daar ben ik dus ook heel erg benieuwd naar, of er iets van een conversatie te horen is op de "zwarte dozen" die de onderzoekers nu in handen hebben gekregen :j

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:22

CVR = cockpit voice recorder, die dus kennelijk -qua data- onbeschadigd en niet-gemanipuleerd teruggevonden is en inmiddels is uitgelezen:
'De CVR neemt niet alle geluiden tijdens een vlucht op, maar beperkt zich - afhankelijk van het type- tot de laatste 30 tot 120 minuten van de vlucht. De CVR neemt -door middel van een 'area microfoon'- geluiden in de cockpit op (zoals alarmsignalen van instrumenten, knallen, pistoolschoten). Ook de volledige communicatie met de luchtverkeersleiding wordt opgenomen.'
Bron: Wikipedia

Da's mooi dus, lijkt mij, in dit verhaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:39

Blue_Eyes schreef:
Gewoon-nieuws is een nogal gekleurde site... Complottheorieen zoeken is hun core business.

Oh vast. Via Google kom je zat sites tegen die dit aangeven, heb toevallig de eerste link gepakt.
Had het zelf ook ergens anders gelezen, maar weet niet meer waar.

Ik heb de waarheid niet in pacht, was dat maar zo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:42

Punt is alleen wel dat het verzoek an sich niet vreemd hoeft te zijn. Je kan er iets achter zoeken, maar het kan ook een heel normaal verzoek zijn geweest. Ik geloof trouwens dat in het begin ook al werd gezegd dat er een kleine omleiding werd doorgegeven. Weet alleen niet of dat boven Duitsland of Oekraïne was.

edit: Polen blijkbaar

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ap.svg.png

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:19

Sientje schreef:

er is nog steeds geen enkele expert op de plek geweest....er was net een intervieuw op t.v met een journalist.Er was geen mens bij het wrak.Ook geen vechtende mens.
Worden we niet in de maling genomen?
De hele dag worden overal sateliet beelden van genomen,en in dit geval weten ze niet waar het toestel door geraakt is en waar het vandaan kwam? :o?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:21

Nou wat ik vooral zo raar vind is dat de verslaggevers er al een week rondlopen en kunnen filmen en foto's kunnen maken maar dat er geen onderzoekers naar toe zouden kunnen.
Ik snap dat niet.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 28-07-14 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:26

Suzanne F. schreef:
Nou wat ik vooral zo raar vindt is dat de verslaggevers er al een week rondlopen en kunnen filmen en foto's kunnen maken maar dat er geen onderzoekers naar toe zouden kunnen.
Ik snap dat niet.

dat snap ik dus ook niet....wat wel goed uitkomt nu is dat ze in Donetsk gaan boren naar schaliegas.Omdat de aandacht daar nu toch niet ligt.Terwijl de bevolking tegen is.
Wie weet heeft Amerika dat vliegtuig wel uit de lucht geschoten...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:40

geerke schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou wat ik vooral zo raar vindt is dat de verslaggevers er al een week rondlopen en kunnen filmen en foto's kunnen maken maar dat er geen onderzoekers naar toe zouden kunnen.
Ik snap dat niet.

dat snap ik dus ook niet....wat wel goed uitkomt nu is dat ze in Donetsk gaan boren naar schaliegas.Omdat de aandacht daar nu toch niet ligt.Terwijl de bevolking tegen is.
Wie weet heeft Amerika dat vliegtuig wel uit de lucht geschoten...

Afgelopen mei is er bij het bedrijf dat de vergunningen heeft om proefboringen te doen in de Donetsk regio een Amerikaan toegetreden tot de raad van bestuur.
Dit is R. Hunter Biden de zoon van de vice-president van Amerika Joe Biden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:44

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:49

geerke schreef:
Sientje schreef:

er is nog steeds geen enkele expert op de plek geweest....er was net een intervieuw op t.v met een journalist.Er was geen mens bij het wrak.Ook geen vechtende mens.
Worden we niet in de maling genomen?
De hele dag worden overal sateliet beelden van genomen,en in dit geval weten ze niet waar het toestel door geraakt is en waar het vandaan kwam? :o?

Pas op dalijk krijg je het verwijt dat je onzin verhalen vertelt ;-) maar dit is ook precies wat Ik bedoelde met mijn referentie naar de andere mh die in de oceaan zou liggen. Men weet alles vanuit satelliet beelden. En nu willen we de waarheid en wordt er gezwegen en alles is telkens anders. De recorders waren ongeschonden en ze zouden duidelijk maken dat het een raket inslag was. Hou op met die halve verklaringen! Geef zodra het kan (tis toch een crime scene met bijbehorende regels) alle info vrij! Maar ja dan weet de hele wereld het en ik vraag me af of dat de bedoeling is....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:52

Iemand vandaag die politiechef gehoord, over wat er tijdens het forensisch onderzoek, na openen van de zakken, is aangetroffen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:54

Sientje schreef:
Iemand vandaag die politiechef gehoord, over wat er tijdens het forensisch onderzoek, na openen van de zakken, is aangetroffen?

Nee, nu maak je me wel heel nieuwsgierig! :o

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:55

Kamy schreef:
Pas op dalijk krijg je het verwijt dat je onzin verhalen vertelt ;-) maar dit is ook precies wat Ik bedoelde met mijn referentie naar de andere mh die in de oceaan zou liggen. Men weet alles vanuit satelliet beelden. En nu willen we de waarheid en wordt er gezwegen en alles is telkens anders. De recorders waren ongeschonden en ze zouden duidelijk maken dat het een raket inslag was. Hou op met die halve verklaringen! Geef zodra het kan (tis toch een crime scene met bijbehorende regels) alle info vrij! Maar ja dan weet de hele wereld het en ik vraag me af of dat de bedoeling is....

Satelliet-beelden, heb je alleen maar, als het niet bewolkt is.. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:57

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:57

Sientje schreef:
Kamy schreef:

Als in het vervolg een vliegtuig verdwijnt...
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... -1.4288622

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:00

Sientje schreef:
Kamy schreef:

Hoe kom je daar nu bij???
Trouwens,infra-rood zie je altijd....neem toch aan dat die raketten niet uit de vriezer kwamen. :+
Vliegtuigen maken ook continue radarbeelden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:07

purny schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3703828/2014/07/28/Herdenkingsconcert-voor-slachtoffers-MH17-in-Gelredome.dhtml

Deze al tegengekomen? Een keer een concert kan ik me wel voorstellen maar het hoeft geen jaarlijks terugkerend iets te zijn. En gaan ze toegang vragen? Daar kan ik al helemaal niet tegen...

Ik denk dat iedereen zo een graantje wil meepikken....

Gewoon een gedenkplek creeeren met een mooi monument, waar iedereen naartoe kan en eens per jaar een gedenkceremonie daar ter plaatse.
Eerlijk....over een jaar of 2 jaar staat niemand er meer bij stil, behalve de naasten.
De Bijlmerramp, tripolislachtoffers of bv de watersnoodramp ed worden toch ook geen concerten voor gegeven?