Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:juval schreef:wat enkele boeren doet gaat inderdaad (te) ver, maar hoe de overheid met alle boeren omgaat gaat ook veel te ver!
Ben ik het ook wel mee eens.
Fikkie stoken hoeft niet en vindt ik ook gevaarlijk.
Langzaam rijden op grote wegen sta ik wel achter.
Citaat:Bart Kemp, voorman van boerenactiegroep Agractie Nederland, zegt dat dit soort acties niet aangestuurd worden vanuit zijn groep. ,,Dat er hooibalen in brand worden gestoken is een uiting van woede, onmacht en frustratie. We voelen ons tegen de muur gezet, maar we roepen vooral op tot vreedzame acties”, zegt Kemp. ,,We roepen voortdurend het ministerie op om in gesprek te gaan, of we ergens iets kunnen vinden dat de rust doet wederkeren.”
Op dit moment is er weinig hinder vanwege branden langs de weg. Eerder vanochtend woedde langs de A12 bij Bodegraven een brand in de middenberm en was er brand langs de A50 richting Arnhem. Ook bij de A7 bij Wijdewormer was brand, net als op de A2 bij Beesd en op de A15 bij Andelst.
Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers om vandaag extra alert te zijn om brandende hooibalen in de berm. ,,Die zorgen voor afleiding en mogelijk slecht zicht door rook.” De ANWB laat weten dat de acties wel milder zijn dan van maandag en dat de overlast tot dusver beperkt is. ,,Er staan niet meer files dan gebruikelijk”, aldus een woordvoerder. Iets voor 10.30 uur lijkt de overlast door de acties voorbij.
loriene schreef:Exitium schreef:Ik heb hier nog niemand zien beweren dat wat de politie destijds deed wél door de beugel kon.
Dus kunnen de boeren het ook doen.
Niet de ene wel en andere niet.
DuoPenotti schreef:Citaat:Bart Kemp, voorman van boerenactiegroep Agractie Nederland, zegt dat dit soort acties niet aangestuurd worden vanuit zijn groep. ,,Dat er hooibalen in brand worden gestoken is een uiting van woede, onmacht en frustratie. We voelen ons tegen de muur gezet, maar we roepen vooral op tot vreedzame acties”, zegt Kemp. ,,We roepen voortdurend het ministerie op om in gesprek te gaan, of we ergens iets kunnen vinden dat de rust doet wederkeren.”
Op dit moment is er weinig hinder vanwege branden langs de weg. Eerder vanochtend woedde langs de A12 bij Bodegraven een brand in de middenberm en was er brand langs de A50 richting Arnhem. Ook bij de A7 bij Wijdewormer was brand, net als op de A2 bij Beesd en op de A15 bij Andelst.
Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers om vandaag extra alert te zijn om brandende hooibalen in de berm. ,,Die zorgen voor afleiding en mogelijk slecht zicht door rook.” De ANWB laat weten dat de acties wel milder zijn dan van maandag en dat de overlast tot dusver beperkt is. ,,Er staan niet meer files dan gebruikelijk”, aldus een woordvoerder. Iets voor 10.30 uur lijkt de overlast door de acties voorbij.
Het valt dus allemaal wel mee. Er staan niet meer files dan anders...dus moet je naar een afspraak had je gewoonlijk ook al pech.
En diverse boeren partijen staan er ook niet achter. BBB niet, LTO niet, Agractie niet.
Denk alleen maar FDF wel, de hooligans onder de boeren.
Dus zeker niet alle boeren.
Citaat:41 minuten geleden
Ondertussen is de A28 dicht tussen Groningen en Zwolle bij Staphorst vanwege boerenprotesten, meldt de ANWB. Als gevolg is een file van 3 kilometer ontstaan. Weggebruikers die vanuit Groningen en Leeuwarden richting het zuiden willen reizen, krijgen het advies om via Heerenveen, Joure en Emmeloord te rijden.
Exitium schreef:Nee, ik heb er niet specifiek naar gezocht, maar de discussie hier ging ervanmorgengisteravond over, vanaf hier.
bigone schreef:Inmiddels is meer dan de helft van alle boeren 55+, 60 % heeft geen opvolging. Dan heb je het over 15000 boerenbedrijven, misschien te simpel gedacht maar koop juist die uit, laat hun de boerderij met 10 bunder grond houden voor wat klein vee en een onbezorgd pensioen. Ook op vrijwillige basis natuurlijk en het moet wel lonen.
https://www.foodlog.nl/artikel/voor-het ... 5-plusser/
purny schreef:chanicha schreef:Dan bel je naar de politie en kan je begeleiding krijgen als er echt spoed is.
Enig idee hoelang dat duurt? Er moeten eerst mensen geregeld worden en die zijn er op dit moment gewoon niet.
Nee gewoon niet met je trekker over de snelweg rijden, geen hooibalen op de snelweg gooien en geen balen in de fik steken.
Gewoon niet doen.
Cer schreef:Exitium schreef:Nee, ik heb er niet specifiek naar gezocht, maar de discussie hier ging ervanmorgengisteravond over, vanaf hier.
Thanks![]()
Ik heb het even doorgelezen.. maar er was inderdaad niet echt een bron, alleen wat mensen die elkaar napraatten... (ik ook, ik heb het daarna pas opgezocht... Lastig is dat, gewoon wat overnemen en napraten.. blijft ingewikkeld, je zou bijna alles moeten factchecken.. :| )
Cer schreef:bigone schreef:Inmiddels is meer dan de helft van alle boeren 55+, 60 % heeft geen opvolging. Dan heb je het over 15000 boerenbedrijven, misschien te simpel gedacht maar koop juist die uit, laat hun de boerderij met 10 bunder grond houden voor wat klein vee en een onbezorgd pensioen. Ook op vrijwillige basis natuurlijk en het moet wel lonen.
Dat is ook wat ik ongeveer dacht... er zijn er die toch al willen stoppen.. als dat 50% zit, zit je op de helft, Is dat dan halvering van de veestapel?
zouden ze t niet wat concreter kunnen maken voor alle boeren die nu paniek hebben?
Cer schreef:bigone schreef:Inmiddels is meer dan de helft van alle boeren 55+, 60 % heeft geen opvolging. Dan heb je het over 15000 boerenbedrijven, misschien te simpel gedacht maar koop juist die uit, laat hun de boerderij met 10 bunder grond houden voor wat klein vee en een onbezorgd pensioen. Ook op vrijwillige basis natuurlijk en het moet wel lonen.
Dat is ook wat ik ongeveer dacht... er zijn er die toch al willen stoppen.. als dat 50% zit, zit je op de helft, Is dat dan halvering van de veestapel?
zouden ze t niet wat concreter kunnen maken voor alle boeren die nu paniek hebben?
DuoPenotti schreef:Zo zijn er de laatste jaren al diverse boeren gestopt
De veestapel is gewoon al gekrompen.
Nu de boeren ook recht van wonen geven.
Wij hebben een achterlijke gemeente die bij de gestopte boeren de vergunning van agrarisch niet naar wonen heeft omgezet. Daar ook niet aan meewerkt maar nu wel even brieven heeft rond gestuurd dat deze mensen nu illegaal wonen.... hoezo extra stress geven in onze woningnood. Voor een bedrijf dat niet eens meer bestaat.
purny schreef:chanicha schreef:Dan bel je naar de politie en kan je begeleiding krijgen als er echt spoed is.
Enig idee hoelang dat duurt? Er moeten eerst mensen geregeld worden en die zijn er op dit moment gewoon niet.
Nee gewoon niet met je trekker over de snelweg rijden, geen hooibalen op de snelweg gooien en geen balen in de fik steken.
Gewoon niet doen.
bigone schreef:Gewoon om de mening van een boerenzoon te lezen:
https://threadreaderapp.com/thread/1541 ... 99654.html