Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:23

Dat we onszelf er mee hebben dat is sowieso duidelijk, wij verdienen op allerlei manieren heel veel geld aan handel met Rusland :j

Ik vind het ook echt een hele, hele akelige manier van doen hoe we steeds allerlei "nieuws" over Rusland gevoerd krijgen dat ervoor moet zorgen dat we Putin uit gaan kotsen en geen handel meer met hem willen bedrijven.

En dan zitten er her en der in van die Nieuwsuur-achtige actualiteiten programma's van die "belangrijke mannetjes" te vertellen hoe de Russen gehersenspoeld worden door propaganda en het onbegrijpelijk is dat die mensen daar zijn gaan geloven dat "het westen" een bedreiging voor hen vormt.

Een beetje kritische gespreksleider zou zich dan af moeten vragen in hoeverre de Russen gelijk kunnen hebben hierin, in plaats van maar klakkeloos te geloven dat "zij" domme mensen zijn die allerlei propaganda gevoerd krijgen en daardoor een compleet verkeerd beeld van de wereld hebben, terwijl wij zeker veel slimmer en beter zijn en alleen maar de pure waarheid te horen krijgen en men ons hier zeker helemaal geen propaganda zal voeren :P

Hoe naïef en onafhankelijk ben je dan als je de mogelijkheid niet open laat dat je zelf net zo goed in een stroom van propaganda zou kunnen zitten.... :=

Ik zie werkelijk waar eigenlijk nog geen fractie van de narigheid / slechtheid van Putin uitgaan die hem door onze media toegeschreven wordt. Er spelen natuurlijk wel dingen die "niet leuk" zijn, maar daar zitten veelal op zich best begrijpelijke redenen achter die je helemaal niet zo zwartgallig uit hoeft te leggen als onze media zo dolgraag schijnt te willen doen -O-

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:26

Laten we nu ook weer niet net gaan doen als Poetin nu zo’n toffe man is die helemaal niks heeft gedaan in het verleden en op dit moment. Poetin is echt niet zielig en heeft overduidelijk laten blijken een dubbele agenda te hebben. Dat Rusland een aandeel heeft in de opstand in dat gebied is echt wel duidelijk gebleken. De vraag blijft nog wel hoe groot is dat aandeel en zou je misschien kunnen zeggen dat elk aandeel al te veel is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:46

Quote: Klinkt mooi maar die onderzoekers hadden er al geweest als Ukraïne zich juist koest had gehouden.

Lijkt me wel logisch dat de Oekraïne zich niet koest houd,die willen hun stukje land terug,wat Rusland wil inpikken.

Ben ik helemaal met je eens Sammie. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:52

Nee, wat de esperantisten in willen pikken/gepikt hebben/onafhankelijk willen maken.
Betreft zo'n concert, ik denk dat als je dat gratis doet, de massa mensen die daar op af komt niet te controleren is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:56

Sammie: Niemand zegt dat het een toffe man enz. is dus je hoeft die woorden ook niet bij mij in de mond te leggen, bedankt :)

Het is een leider van een heel groot land met een roerige geschiedenis. Er leven heel veel Russen in afgescheiden gebieden die vroeger bij Rusland hoorden.

Wanneer zowel (de leider van) Rusland, als heel veel van de inwoners in die gebieden er de voorkeur aan geven dat die gebieden weer onder Rusland gaan vallen, dan is het toch logisch dat Rusland die inwoners daarbij wil steunen :?

Ik vind het eigenlijk juist heel fatsoenlijk wanneer een Putin zegt: jullie zijn al generaties lang Russen geweest en ik laat jullie niet in de kou staan, als jullie terug willen bij Rusland dan zijn jullie welkom.
Geef die man eens ongelijk.

Wij horen toch maar een heel 1-zijdig verhaal en hebben geen idee hoe het voor de mensen daar ter plekke is. Die lang niet allemaal "het westen" zien als iets geweldigs maar als een gevaarlijk manipulerend volkje met allerlei stiekeme bedoelingen en dubbele agenda's, wat we misschien ook wel gewoon zijn :=

Ik zag nog ergens dat iemand dit postte over de rebellen.
Of dit is hoe de situatie werkelijk is dat weet ik natuurlijk niet. Maar we zouden toch in staat moeten zijn om niet klakkeloos achter de verhalen van de media aan te hobbelen, maar te beseffen dat het wel eens heel anders kan zijn. Genoeg voorbeelden in de geschiedenis waarbij hele volkeren opgehitst werden op basis van gemanipuleerde informatie....

Deze reactie kwam op een wijsneus die vond dat de seperatisten maar lekker in Moskou moesten gaan wonen als zij bij Rusland wilden horen:

Citaat:
Zij wonen als jarenlang in een gebied dat sterk onder Russische controle staat en zij zijn daar tevreden mee.
De democratische regering van Oekraïne sloot een deal met Rusland voor samenwerking in de komende jaren, ook dat zagen zij zitten.
Toen was er plots een pro Europa revolutie die dmv geweld de macht kreeg. Zij geloofden de mooie woorden die voorgehouden werden door de EU. De seperatisten wilden dit liever niet en waren tevreden met hoe het altijd was.
Zij wilden geen deel uitmaken van een pro Europees Oekraïne en verklaren zich onafhankelijk.
De Oekraïense regering accepteert dit niet en gaat actief oorlog voeren.

Probeer mij nog eens uit te leggen waarom deze mensen weg zouden moeten uit het gebied waar zij al tijden wonen. Zij hebben niet om een revolutie en de hedendaagse situatie gevraagd. Zij waren tevreden met hoe het was, Oekraïne met een Russische invloed.

Stel je nu voor de grap eens even voor dat het grootste deel van de inwoners liever bij Rusland wil horen.

Is het dan fair wanneer Ukraïne met behulp van het buitenland blijft volhouden om "onafhankelijk" van Rusland te willen zijn? En er daarbij niet voor terugdeinst om de eigen burgers te vermoorden die gewoon weer terug bij Rusland willen?

En is het een walgelijke daad van Putin om de Krim terug te nemen, wanneer de bewoners dat gewoon graag willen? Of zijn de betreffende partijen daar gewoon tevreden mee en zijn onze westerse media de enigen die er een probleem van maken en het breed uitmeten om Putin / Rusland maar weer eens zwart te maken?

Net als dat gezeur over die homo-rechten, daar hoor je ook hele wisselende verhalen over.
Door de media krijgen wij weer gevoerd dat Putin een homo-hater is met anti-homo-wetten. Schending van mensenrechten en wat nog meer wordt hem weer verweten.

Terwijl als je wat verder zoekt naar informatie, je juist weer leest dat dat allemaal weer enorm opgeblazen is en het ter plaatse heel anders is dan het beeld dat wij hier in het westen weer schetsen.

Wat betreft het aandeel van Rusland in deze opstand: waarom wordt dit gebeuren nu weer direct als mooi excuus gebruikt om Rusland weer eens lekker mee zwart te maken >;)

Zijn we niet allemaal verstrikt in een netwerk van gebeurtenissen die tot deze problemen en het neerstorten van het vliegtuig heeft geleid? En allerlei ellende elders op de wereld?

Waarom nu weer meteen met dat vingertje richting Rusland -O-

En Ukraïne lekker steunen, terwijl we helemaal niet weten of zij er niet juist achter zitten, het zou voor hen sowieso veel beter uitkomen dat dit nu gebeurd is :=

Ik zeg absoluut niet dat zij het gedaan hebben, maar het automatisme waarmee we zonder bewijs meteen maar aannemen dat Rusland hier verantwoordelijk voor is en hen hiervoor sancties opleggen vind ik heel erg dom en gevaarlijk -O-

Putin (en volk / rebellen e.d.) heeft dan toch eigenlijk een heel goed punt dat hij het westen niet vertrouwd?

We kakelen als kippen zonder kop zomaar aan achter wat onze niet bepaald zelf-kritische media ons voert :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:59

Ik begrijp werkelijk niet waarom je zo agressief doet in je eerste alinea. Ik heb jou niks je mond gelegd. Ik reageer gewoon algemeen dat Poetin echt niet zielig is en dat ie genoeg op z'n kerfstok heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:05

Agressief :?

Jij reageert op mij:

Citaat:
Laten we nu ook weer niet net gaan doen als Poetin nu zo’n toffe man is die helemaal niks heeft gedaan in het verleden en op dit moment.

En ik zeg gewoon dat je het verkeerd hebt begrepen als je denkt dat ik doe alsof Putin....enz.
Wil dat graag even duidelijk maken dat dat absoluut niet is wat ik zeg of denk :)

Je maakte ook al zo'n misplaatste Stockholm-syndroom opmerking een poosje geleden :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:09

Eens met pmarena.
Vergeet ook niet dat die Oekraïense president er ook alleen zit nadat er een coup gepleegd is.
Het Oostblok is niet te vergelijken met het westen, maar we leggen ze maar wat graag onze normen en waarden op.
Ik heb in Tsjechië een keer een medewerker van een bouwmarkt aangesproken omdat ik iets niet kon vinden. Hier is dat normaal. Daar niet... Hij schrok zich een hoedje en haalde de baas erbij. Dat is kennelijk het aanspreekpunt van de winkel. Medewerkers zijn ondergeschikt.
Voor ons vreemd, voor hun normaal

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:10

Zo misplaatst was die niet. Is maar net hoe je het leest. :D

Ik vind de reactie agressief overkomen icm met in de mond leggeb. Bedankt en de ;)

Ik begrijp de twijfels over het aandeel dat poetin ed heeft. Maar ondanks dat hij blijft imo niet 'lief' en ik denk ook niet dat ie dat ooit gaat worden.

Coup? Er zijn toch gewoon verkiezingen gehouden.. de vorige reagering is zelf opgestapt na aanhoudende protesten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:15

Quote: Wanneer zowel (de leider van) Rusland, als heel veel van de inwoners in die gebieden er de voorkeur aan geven dat die gebieden weer onder Rusland gaan vallen, dan is het toch logisch dat Rusland die inwoners daarbij wil steunen.

En dat andere gedeelte inwoners dat NIET bij Rusland wil horen dan? die hebben dan maar pech gehad.
Rusland is zó groot,dan gaan die russen die graag onder rusland willen wonen toch verhuizen naar Rusland?
Ze wonen járen in de Oekraïne en nu moeten ze stel op sprong bij Rusland willen horen?

En w.b.t. Poetin? IK vind hem een levens gevaarlijke gek. Nogmaals,zo begon het in de jaren 30 ook!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:17

LadyMadonna: Dat staat me ook vooral zo tegen, dat "wij" als het westen (met de USA voorop...) overal maar met ons door onszelf superieur verklaarde vingertje staan te zwaaien en vinden dat wij beter voor anderen kunnen bepalen wat goed voor hen is, dan dat mensen het zelf kunnen...

Zo'n USA dat overal maar oorlogen begint en aanwakkert, puinhopen achterlatend.... weinig zelfkritiek maar wel lekker hakken op anderen en er niet voor schuwen om d.m.v. verregaande manipulatie en propaganda hun zin te krijgen.

Laat ze in Rusland of elders lekker zelf bepalen hoe ze hun zaakjes willen regelen. Wat geeft een land het recht om een ander land hun wil op te leggen....

Maargoed daar staat tegenover dat we hier in o.a. Nederland wel weer erg blij zijn dat de USA zich met WWII heeft bemoeid, anders hadden we hier nu misschien in het Duits zitten typen :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:21

Quote: Laat ze in Rusland of elders lekker zelf bepalen hoe ze hun zaakjes willen regelen. Wat geeft een land het recht om een ander land hun wil op te leggen....

Dat is ook zo pmarena, maar dan moet je niet zeggen:als er Russische inwoners onder Rusland willen horen. De andere inwoners van Oekraïne willen dat niet [het grootste gedeelte zelfs] die hebben het recht om niet onder Rusland te moeten horen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:23

Sammie schreef:
Zo misplaatst was die niet. Is maar net hoe je het leest. :D

Ik vind de reactie agressief overkomen icm met in de mond leggeb. Bedankt en de ;)

Ik begrijp de twijfels over het aandeel dat poetin ed heeft. Maar ondanks dat hij blijft imo niet 'lief' en ik denk ook niet dat ie dat ooit gaat worden.

Ik denk ook niet dat Putin 100% lief is, maar dat hij ook gewoon net als ieder ander een eigen beeld heeft van wat het beste is voor zijn volk :)

En dat hij dus groot gelijk heeft als hij dat gezeik van "het westen" zachtjes aan wel eens beu wordt.
Met al die beschuldigingen aan zijn adres van zaken die je prima vanuit een heel ander daglicht kan bekijken dan dat vooringenomen "Putin is een levensgevaarlijke gek" dat onze media ons lekker succesvol heeft lopen voeren +:)+

Hoe begon het in de jaren '30? Volgens mij kwam het neer op het wegzetten van een hele bevolkingsgroep als minderwaardige beesten die de bron waren van alle ellende en kwaad op de wereld.

Beetje zoals de basis nu al goed ligt om de Russen zo neer te zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:25

Ik vind dat jij hele flinke totaal niet onderbouwde uitspraken over Rusland en Poetin hebt pmarena.... Jij doet nu overkomen alsof poetin al jaren onschuldig is en die gekke westerlingen hem van alles beschuldigen. Verdiep je dan maar eerst eens wat meer in de geschiedenis :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:28

Yvank_ schreef:
Ik vind dat jij hele flinke totaal niet onderbouwde uitspraken over Rusland en Poetin hebt pmarena.... Jij doet nu overkomen alsof poetin al jaren onschuldig is en die gekke westerlingen hem van alles beschuldigen. Verdiep je dan maar eerst eens wat meer in de geschiedenis :=

Idd! hoeveel onschuldige mensen o.a. journalisten zijn er niet door/in opdracht van hem vermoord?
Er is zóveel meer wat wij niet weten wat hij gedaan heeft en nóg doet.
We weten ook niet wat hij allemaal geflikt heeft toen hij nog bij de KGB zat. Ik wil het ook niet eens weten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:31

gohya schreef:
Quote: Laat ze in Rusland of elders lekker zelf bepalen hoe ze hun zaakjes willen regelen. Wat geeft een land het recht om een ander land hun wil op te leggen....

Dat is ook zo pmarena, maar dan moet je niet zeggen:als er Russische inwoners onder Rusland willen horen. De andere inwoners van Oekraïne willen dat niet [het grootste gedeelte zelfs] die hebben het recht om niet onder Rusland te moeten horen.

Ja want wij weten nogal lekker met zekerheid hoeveel procent van de mensen daadwerkelijk een onafhankelijk Ukraïne wil, en hoeveel er liever terug bij Rusland wil.... heb jij die stemmen persoonlijk geteld en je er daarbij van verzekerd dat iedereen netjes zijn eigen keuze heeft kunnen maken? :P

Het blijft gewoon altijd lastig als niet alle inwoners hetzelfde willen.

En ik kan ook vanuit mijn stoeltje zeggen dat ik het op zich fatsoenlijker had gevonden wanneer een Putin zich niet ging bemoeien met een interne strijd in een buurland, maar gewoon af zou wachten wat men intern zou besluiten.

Maar zo simpel zal het daar vast niet liggen, als Ukraïne bereid is de eigen inwoners af te slachten die liever bij Rusland willen horen... is die regering dan wel zo goed voor zijn mensen?

Is het dan niet misschien juist een goede keuze van Rusland om de inwoners van het land te helpen?
Het is in principe nog maar heel kort onder de vleugels van Rusland vandaan.

Ik denk dat wij er echt niet genoeg van weten om conclusies te kunnen trekken in hoeverre Rusland zich hier buiten had moeten houden. Zo gek veel info hebben we niet en de info die we hebben kan weer geschreven zijn vanuit een bepaalde invalshoek waardoor het vertekend -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:33

Quote:Hoe begon het in de jaren '30? Volgens mij kwam het neer op het wegzetten van een hele bevolkingsgroep als minderwaardige beesten die de bron waren van alle ellende en kwaad op de wereld.

En Poetin zet nu geen groep mensen weg als minderwaardige beesten? kijk eens naar de Homo's die daar wonen? de Pedofielen die daar wonen?

Nee Poetin is niet goed voor ál zijn mensen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:38

Het hele handelen rondom pussy riot zegt toch al genoeg. Voorheen dacht ik dat ze dat alleen in noord korea deden.

Als groepen mensen het niet met elkaar eens zijn gebruik je de afgesproken vreedzame middelen. Geen bommen, granaten en geweld. Belgie heeft ook af en tor (milde) ruzie tussen wallonie en vlaanderen. Nederland bemoeit zich daar ook niet mee. Ookal was t vroeger Nederlands grondgebied :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:39

Sammie schreef:
Coup? Er zijn toch gewoon verkiezingen gehouden.. de vorige reagering is zelf opgestapt na aanhoudende protesten.

Op stappen of vluchten daar zit een groot verschil in.

Porosjenko was in 2001 betrokken bij de oprichting van de Partij van de Regio's maar sloot zich er niet bij aan. In 2005 werd hij secretaris van de Nationale Veiligheids- en Defensieraad. Van 9 oktober 2009 tot 11 maart 2010 was hij minister van Buitenlandse Zaken onder premier Joelia Timosjenko (gas Prinses) en enkele dagen onder interim-premier Oleksander Toertsjynov. Van 23 maart tot 24 december 2012 was hij minister van handel en economische ontwikkeling onder premier Mykola Azarov.

Vanaf 2007 tot 2012, Poroshenko was hoofd van de Raad van Oekraïne Nationale Bank .
Hij plunderde met zijn vriendjes en ex vriendjes "Olichargen" mede het land en bezit aan vermogen 1,6 miljard dollar.

En het westen geeft nu Miljarden steun. |(
Laatst bijgewerkt door ceasario op 28-07-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:39

Ow ja Sammie, die was ik nog vergeten, Pussy Riot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:43

Yvank_ schreef:

Misschien moet je beter lezen wat ik schrijf, dan zou je moeten kunnen zien dat ik helemaal niet zeg dat hij al jaren onschuldig is...dat zijn echt jouw woorden en niet de mijne :)

Ik begrijp dat jij heel veel weet over "de geschiedenis", dat is altijd enorm meegenomen om je ergens een mening over te vormen +:)+

Zou je mij (en de rest van de lezers) dan wellicht wat tips willen geven qua onderwerpen waarin ik me zou moeten verdiepen? :)

Nogmaals: ik ben helemaal niet overtuigd van de goedheid van Putin, het enige dat ik zeg is dat het mij erg opvalt hoe snel er van "onze" media steeds vingertjes zijn kant op schieten om hem waar mogelijk maar lekker mee zwart te maken.

En dat het opvallend is hoe weinig tegengeluid er is waarbij men zich afvraagt of dit wel terecht is.
Iemand kan prima allerlei slechte dingen gedaan hebben, maar dat is nog geen goede reden om er dan ook nog maar allerlei andere dingen bij te gaan verzinnen die half zo slecht nog niet blijken zijn :=

Dat met dat gezeur over die homo-haat in Rusland is wellicht ook lang niet zo erg als onze media ons weer wijs hebben gemaakt. Even snel een linkje gezocht, niet de meest degelijke website maar goed :P

Staan wellicht zat verwijzingen op waar je wel wat mee kan om in twijfel te trekken of dat beeld van Rusland versus homo's dat ons is wijsgemaakt, wel echt bestaat :)

Nogmaals: IK weet het niet met 100% zekerheid en ik denk jullie ook niet: wij weten allemaal maar wat we in de media kunnen horen en zien.... en iedereen met een beetje verstand weet dat dat niet de absolute waarheid hoeft te zijn. Overigens heb ik wat dit onderwerp betreft ook wel wat filmpjes gezien van mensen (zichtbare homo's) in Rusland op straat die het probleem niet zo zagen en vertelden geen problemen te hebben. Dus wat dat betreft is het nieuws wellicht wat transparanter geweest door ook de andere kant te belichten? :)

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

Goed, ik kan weer verder met mijn werk dus zit niet bovenop het topic :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:48

Als je nog tijd hebt, zou je even 'Rusland' kunnen intypen op een site als Amnesty International...
Pmarena, met alle respect voor jou als persoon, je mening in deze vind ik bijna 'wereldvreemd' te noemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:50

Tja als je iemand het voordeel van de twijfel gunnen totdat het tegendeel bewezen is, wereldvreemd wilt noemen :=

Meer dan dat doe ik namelijk eigenlijk niet :)

Nogmaals: iemand kan allerlei hele foute dingen doen, maar dat wil niet zeggen dat dan meteen maar alles dat vervelend is op de wereld uit die hoek komt, of alle beschuldigingen aan dat adres terecht zijn.

Lijkt me alleen maar heel realistisch om dat te beseffen :)

Maargoed de tijd zal het leren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:13

Oh, Poetin is zeker geen lieverdje. Poetin is een grote boef, absoluut. Zeker in de zin van pers vrijheid etc.
Maar toch staat een groot gedeelte van de normale bevolking achter hem.
Maar goed. Het gaat weer over Poetin, en Poetin heeft niet op de knop gedrukt, geen opdracht gegeven...
Is nu ook niet betrokken bij de gevechten tussen de esperantisten en het Oekraïense leger....
Waarom blijft die discussie om poeting gaan en niet om de oekraniense president waarvan ik zijn naam wel weet maar niet kan schrijven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:20

Omdat Putin er steeds aan de haren bijgesleept wordt om hem maar weer ergens van te kunnen beschuldigen :P
Bokkers doen gewoon mee met wat de media doen.

Ik ben wel benieuwd of er nu binnenkort wat meer nieuws gaat komen.
Ben bvb. ook wel erg benieuwd naar de conversatie tussen cockpit en buitenwereld, gezien gezegd wordt dat men op aanwijzingen van de grond een afwijkende route gevlogen heeft precies over oorlogsgebied heen en ook nog expres bijzonder laag... als dat zo is dan is dat ook best wel apart natuurlijk.

Dergelijke gesprekken zouden toch uit die vluchtrecorders gehaald moeten kunnen worden zou je denken :=