Sammie: Niemand zegt dat het een toffe man enz. is dus je hoeft die woorden ook niet bij mij in de mond te leggen, bedankt 
Het is een leider van een heel groot land met een roerige geschiedenis. Er leven heel veel Russen in afgescheiden gebieden die vroeger bij Rusland hoorden.
Wanneer zowel (de leider van) Rusland, als heel veel van de inwoners in die gebieden er de voorkeur aan geven dat die gebieden weer onder Rusland gaan vallen, dan is het toch logisch dat Rusland die inwoners daarbij wil steunen 
Ik vind het eigenlijk juist heel fatsoenlijk wanneer een Putin zegt: jullie zijn al generaties lang Russen geweest en ik laat jullie niet in de kou staan, als jullie terug willen bij Rusland dan zijn jullie welkom.
Geef die man eens ongelijk.
Wij horen toch maar een heel 1-zijdig verhaal en hebben geen idee hoe het voor de mensen daar ter plekke is. Die lang niet allemaal "het westen" zien als iets geweldigs maar als een gevaarlijk manipulerend volkje met allerlei stiekeme bedoelingen en dubbele agenda's, wat we misschien ook wel gewoon zijn 
Ik zag nog ergens dat iemand dit postte over de rebellen.
Of dit is hoe de situatie werkelijk is dat weet ik natuurlijk niet. Maar we zouden toch in staat moeten zijn om niet klakkeloos achter de verhalen van de media aan te hobbelen, maar te beseffen dat het wel eens heel anders kan zijn. Genoeg voorbeelden in de geschiedenis waarbij hele volkeren opgehitst werden op basis van gemanipuleerde informatie....
Deze reactie kwam op een wijsneus die vond dat de seperatisten maar lekker in Moskou moesten gaan wonen als zij bij Rusland wilden horen:
Citaat:
Zij wonen als jarenlang in een gebied dat sterk onder Russische controle staat en zij zijn daar tevreden mee.
De democratische regering van Oekraïne sloot een deal met Rusland voor samenwerking in de komende jaren, ook dat zagen zij zitten.
Toen was er plots een pro Europa revolutie die dmv geweld de macht kreeg. Zij geloofden de mooie woorden die voorgehouden werden door de EU. De seperatisten wilden dit liever niet en waren tevreden met hoe het altijd was.
Zij wilden geen deel uitmaken van een pro Europees Oekraïne en verklaren zich onafhankelijk.
De Oekraïense regering accepteert dit niet en gaat actief oorlog voeren.
Probeer mij nog eens uit te leggen waarom deze mensen weg zouden moeten uit het gebied waar zij al tijden wonen. Zij hebben niet om een revolutie en de hedendaagse situatie gevraagd. Zij waren tevreden met hoe het was, Oekraïne met een Russische invloed.
Stel je nu voor de grap eens even voor dat het grootste deel van de inwoners liever bij Rusland wil horen.
Is het dan fair wanneer Ukraïne met behulp van het buitenland blijft volhouden om "onafhankelijk" van Rusland te willen zijn? En er daarbij niet voor terugdeinst om de eigen burgers te vermoorden die gewoon weer terug bij Rusland willen?
En is het een walgelijke daad van Putin om de Krim terug te nemen, wanneer de bewoners dat gewoon graag willen? Of zijn de betreffende partijen daar gewoon tevreden mee en zijn onze westerse media de enigen die er een probleem van maken en het breed uitmeten om Putin / Rusland maar weer eens zwart te maken?
Net als dat gezeur over die homo-rechten, daar hoor je ook hele wisselende verhalen over.
Door de media krijgen wij weer gevoerd dat Putin een homo-hater is met anti-homo-wetten. Schending van mensenrechten en wat nog meer wordt hem weer verweten.
Terwijl als je wat verder zoekt naar informatie, je juist weer leest dat dat allemaal weer enorm opgeblazen is en het ter plaatse heel anders is dan het beeld dat wij hier in het westen weer schetsen.
Wat betreft het aandeel van Rusland in deze opstand: waarom wordt dit gebeuren nu weer direct als mooi excuus gebruikt om Rusland weer eens lekker mee zwart te maken
Zijn we niet allemaal verstrikt in een netwerk van gebeurtenissen die tot deze problemen en het neerstorten van het vliegtuig heeft geleid? En allerlei ellende elders op de wereld?
Waarom nu weer meteen met dat vingertje richting Rusland 
En Ukraïne lekker steunen, terwijl we helemaal niet weten of zij er niet juist achter zitten, het zou voor hen sowieso veel beter uitkomen dat dit nu gebeurd is
Ik zeg absoluut niet dat zij het gedaan hebben, maar het automatisme waarmee we zonder bewijs meteen maar aannemen dat Rusland hier verantwoordelijk voor is en hen hiervoor sancties opleggen vind ik heel erg dom en gevaarlijk
Putin (en volk / rebellen e.d.) heeft dan toch eigenlijk een heel goed punt dat hij het westen niet vertrouwd?
We kakelen als kippen zonder kop zomaar aan achter wat onze niet bepaald zelf-kritische media ons voert