Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:germie schreef:Bij mij is er nog nooit pvda uit een stemwijzer gekomen, ook geen groenslinks of die combi. Wel eens sp, en heb daar ook wel eens op gestemd.
Wat trok jpu dan eigenlijk in de SP aan?
Ook omdat je zegt dat je met jouw eigen portemenee in gedachten stemt en daarbij noemde je een hele rits partijen zoals Ja21, BVNL en FVD.
Dat zijn toch wel partijen voor een heel ander soort portemenee.
Winged schreef:Yonker schreef:En wat nou als uit de stemwijzer blijkt dat groenslinks/pvda voor jou de beste optie is? Gewoon nieuwsgierigheid vanuit mij
Deze pik ik er even uit, want het blijft ook 1 waar ik wel eens mee in mijn maag zit.
Ik stem in principe niet op een partij met een gelovige achtergrond. Ik vind dat kerk en staat gescheiden moeten zijn. Toch heb ik schijnbaar raakvlakken met - tot mijn verbazing - SGP. Ik heb er niet op gestemd, maar toch kwam deze partij wel hoog bij mij uit. Dus kieswijzer zeg 'ja' ideologie zegt volop 'nee'. Kies ik dan naar mijn keuzes? nee, ik ga dan voor een partij waarmee ik het op de belangrijkste standpunten eens ben.
Ik verwacht dat NSC en BBB deels gaan verdwijnen. Hopelijk forum nu eindelijk ook. En dat de PVV ook gaat krimpen. Ik hoop op een kabinet dat vooruit wil. En ja, dat gaat mij mogelijk ook geld kosten (boven modaal). En misschien is dat ook volledig terecht, we moeten met zijn allen de schouders eronder zetten om de boel leefbaar te houden. Voor iedereen.
Yonker schreef:Winged schreef:Deze pik ik er even uit, want het blijft ook 1 waar ik wel eens mee in mijn maag zit.
Ik stem in principe niet op een partij met een gelovige achtergrond. Ik vind dat kerk en staat gescheiden moeten zijn. Toch heb ik schijnbaar raakvlakken met - tot mijn verbazing - SGP. Ik heb er niet op gestemd, maar toch kwam deze partij wel hoog bij mij uit. Dus kieswijzer zeg 'ja' ideologie zegt volop 'nee'. Kies ik dan naar mijn keuzes? nee, ik ga dan voor een partij waarmee ik het op de belangrijkste standpunten eens ben.
Ik verwacht dat NSC en BBB deels gaan verdwijnen. Hopelijk forum nu eindelijk ook. En dat de PVV ook gaat krimpen. Ik hoop op een kabinet dat vooruit wil. En ja, dat gaat mij mogelijk ook geld kosten (boven modaal). En misschien is dat ook volledig terecht, we moeten met zijn allen de schouders eronder zetten om de boel leefbaar te houden. Voor iedereen.
Hier ben ik het ook zeker mee eens hoor, een stemwijzer geeft een richting maar geen uitsluitsel. Ik zou bijv ook nooit op SGP stemmen door idd alleen al het feit dat ze nog steeds vinden dat vrouwen niet mogen regeren. Dat vind ik meer mee wegen in mijn keuze dan sommige andere standpunten dus ik snap je zeker wel![]()
Ik was gewoon alleen benieuwd naar germie gezien die heel stellig is. En germie even een sidenote; Groenlinks/pvda is tegenwoordig 1 partij
germie schreef:prompter schreef:Schoof zal blij zijn als het straks afgelopen is, het zal die man vies tegen gevallen zijn.
Of hij gaat voor een Schoof 2. Ik denk dat dat allemaal afhangt van hoe er straks weer gekozen gaat worden.
journee schreef:germie schreef:
Of hij gaat voor een Schoof 2. Ik denk dat dat allemaal afhangt van hoe er straks weer gekozen gaat worden.
Volgens mij heeft Schoof zelf al aangegeven dat een Schoof 2 niet in zijn planning zit? Dus lijkt me niet heel waarschijnlijk.
germie schreef:En nu erg offtopic, waarom krijg ik bij dit onderwerp ineens allemaal mailtjes bij nieuwe antwoorden? En hoe zet ik dat uit? Ik wil geen mail van nieuwe antwoorden ontvangen, dat vervuilt mijn mailbox nogal.
IMANDRA schreef:@Yonker: ik denk inderdaad een mix van die twee. Maar dat PVV nog best groot blijft (is de laatste jaren sowieso een relatief grote partij geweest —je ziet nu op social media dat mensen 'de linkse droeftoeters' de schuld geven dat 'Wilders continu is tegengewerkt'. Dus huilie huilie Wilders is zo zielig lijkt de toon te zijn, niet per se afstraffen van Wilders... Bijzonder wel, die framing.).
Veronica2 schreef:IMANDRA schreef:@Yonker: ik denk inderdaad een mix van die twee. Maar dat PVV nog best groot blijft (is de laatste jaren sowieso een relatief grote partij geweest —je ziet nu op social media dat mensen 'de linkse droeftoeters' de schuld geven dat 'Wilders continu is tegengewerkt'. Dus huilie huilie Wilders is zo zielig lijkt de toon te zijn, niet per se afstraffen van Wilders... Bijzonder wel, die framing.).
Waar ik aan dacht... kan het zijn dat Wilders een groot trollenleger heeft om dit soort framing vorm te geven? Zijn trollen beginnen, volgers duiken er bovenop en dikken het nog eens aan omdat het precies is wat ze willen horen en voila, het lijkt heel wat.
Yonker schreef:Winged schreef:Deze pik ik er even uit, want het blijft ook 1 waar ik wel eens mee in mijn maag zit.
Hier ben ik het ook zeker mee eens hoor, een stemwijzer geeft een richting maar geen uitsluitsel. Ik zou bijv ook nooit op SGP stemmen door idd alleen al het feit dat ze nog steeds vinden dat vrouwen niet mogen regeren. Dat vind ik meer mee wegen in mijn keuze dan sommige andere standpunten dus ik snap je zeker wel![]()
Ik was gewoon alleen benieuwd naar germie gezien die heel stellig is. En germie even een sidenote; Groenlinks/pvda is tegenwoordig 1 partij
Agh dat Baudet hier weer opstapt is natuurlijk geen verrassing dat hadden we allemaal wel verwacht.
PVV is trouwens helemaal niet heel rechts, op het asielbeleid EXTREEM RECHTS maar ze hebben ook best veel linksere standpunten.
Ik hoop gewoon vooral dat niet PVV weer de grootste wordt maarja we zullen zien. FVD is voor mijn idee allang afgeschreven, maar geen idee.