steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:38

Een Mercedes is een sterke auto. Ik snap dat iemand die boer/agrarier is dat wil rijden.
En al rijdt hij een Ferrari, mij een biet. Hij heeft dat zelf bijeen gewerkt, dus ....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:39

Sabri schreef:
rien10 schreef:
Ik snap het wel, (de protesten) maar accepteer het niet. Of zo.
Mijn man is in de familie de eerste generatie die gestopt is met boeren. Hij zag het tig-jaar geleden al niet meer zitten. Ik ben niet blind voor wat er in de sector gebeurt. Maar op deze manier protesteren gaat niet helpen. Hoe dan wel? Ik zou het niet weten. Net zo min als dat ik een oplossing heb voor de problemen. Daar heb ik niet genoeg kennis van.

Ik ben opgegroeid tussen de koeien en varkens en heb genoeg gezien wat niet oké is..Ik ben lang vegetariër geworden en later gegaan voor biologisch vlees om juist deze sector te helpen.
Veel mensen hebben een veel te romantisch beeld van boeren wat niet meer gebaseerd is op de megafabrieksstallen waartoe nu is overgegaan. Ze zouden eens in mega varkensstallen moeten kijken, zien of ze nog zo achter de boeren staan.
Niet dat het de schuld van boeren is, want dit is ook opgelegd.
Variatie is ver te zoeken in de natuur. Gras zijn de kruiden doodgespoten etc.
Verder staat er vaak een groot vrijstaand huis, Mercedes etc, dat past niet meer in een land met huizentekort. Zou liever zien dat bv een ouderwetse boerderij ook een dagbestedingsplek wordt of combineer het boerenleven met woningen voor ouderen die daar kunnen meehelpen op het platteland!
Of bv een kinderopvang bij een boerenbedrijf.
Weer koeien met kalveren in de wei en een varken in de modder met biggen. Dit is totaal verdwenen en alles moet maar meer en opgesloten als vervuilende fabriek die megabedrijven.
Zo wordt het boerenleven weer zoals vroeger! En is het voor mens en dier prettiger wonen!

Met deze acties vind ik het veel te ver gaan. Zonde om oude bomen om te kappen, vervuilende branden aansteken, politici thuis opzoeken.

Wij wonen ook vrij op het boerenland met paarden. Ik heb een porsche voor de deur staan. Schandalig blijkt dus uit jou reactie.
Echter hebben wij daar jaren keihard voor gewerkt en nog steeds en nog nooit ons handje hoeven open houden bij de overheid.
Ik denk die boer met die mercedes ook niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:43

Citaat:
Verder staat er vaak een groot vrijstaand huis, Mercedes etc, dat past niet meer in een land met huizentekort.

deze snap ik niet helemaal? Hoe bedoel je dat?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:45

hier in de straat voornamelijk oudere fordjes en opels. duurste is denk ik een volvo, maar die boer heeft er een kinderdagverblijf bij als neventak.

Ik hoef helemaal geen mercedes. Mijn oude *(ja wel vrijstaande) huis is prima. Ik hoef niet eens meer geld. Gewoon rust en doen waar we goed in zijn en gelukkig van worden. boeren dus.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:48

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:53

Relschoppers.. (gelukkig geen winkels en auto's gesloopt, maar toch)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:18

Hebben die gasten nou echt geen benul dat de publieke steun zo onder het nulpunt daalt en ze het verzieken voor alle andere boeren die die steun goed kunnen gebruiken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:20

prompter schreef:
Hebben die gasten nou echt geen benul dat de publieke steun zo onder het nulpunt daalt en ze het verzieken voor alle andere boeren die die steun goed kunnen gebruiken?

Ik denk het niet, ik denk dat ze opgaan in een soort hysterie? Ze zouden tot de orde geroepen moeten worden (maar dat gaat FDF / Floor niet doen) én de overige boeren moeten er publiek afstand van nemen..

Anders is het waarschijnlijk inderdaad gedaan met de publieke steun (en terecht denk ik)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:23

Citaat:
BBB BoerBurgerBeweging

'Boeren, ik sta achter jullie strijd voor jullie bestaansrecht en die strijd voer ik hier in de Tweede Kamer. Voer actie, desnoods elke dag, maar blokkeer geen wegen en tref onze burgers niet!

- Oproep van Caroline van der Plas' #boerenprotesten #boerenzakdoek #boerkoos #stikstofwaanzin

Dus nee niet iedereen staat er achter. En word dus tot de orde geroepen.
Maar begrijp wel dat iemand die het gevoel heeft dat alles als verloren is te ver gaat.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:28

Ann schreef:
Exitium schreef:
Zegt niet zoveel, dat soort polls kan heel eenvoudig beïnvloed worden. Wil je een goed resultaat, dan zal je een bureau als Ipsos, I&O, etc onderzoek moeten laten doen.

Dit artikel kwam ik net tegen. Vorige week stond ongeveer 45% achter de protesten, de verwachting is dat het met acties zoals vandaag, gaat dalen.

https://nos.nl/artikel/2434382-onvrede- ... teloosheid

Bron: NOS

Bron NOS :D .
Die loopt aan de leiband van de overheid.
Waarheid is daar ook ver te zoeken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:30

wat enkele boeren doet gaat inderdaad (te) ver, maar hoe de overheid met alle boeren omgaat gaat ook veel te ver!

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:33

juval schreef:
wat enkele boeren doet gaat inderdaad (te) ver, maar hoe de overheid met alle boeren omgaat gaat ook veel te ver!

Ben ik het ook wel mee eens.
Fikkie stoken hoeft niet en vindt ik ook gevaarlijk.
Langzaam rijden op grote wegen sta ik wel achter.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:35

Als je de overheid wil veranderen, dan heb je stemmers nodig op partijen die achter de boeren staan. Verlies je de steun van die stemmers, dan wordt het een lastig verhaal. Daarom is die publieke opinie zo belangrijk voor alle boeren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:37

En ik denk toch dat ondanks alles de overheid gewoon verder gaat met wat ze van plan zijn... Hoe kunnen ze het anders doen?

Sidenote: wellicht wordt er daarom niet perse hard gehandhaafd... het is makkelijker om ze inderdaad die publieke steun te laten verliezen.. Dan hoeft er niets aangepast te worden en kunnen plannen gewoon verder uitgerold worden

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:38

loriene schreef:
Ann schreef:
Dit artikel kwam ik net tegen. Vorige week stond ongeveer 45% achter de protesten, de verwachting is dat het met acties zoals vandaag, gaat dalen.

https://nos.nl/artikel/2434382-onvrede- ... teloosheid

Bron: NOS

Bron NOS :D .
Die loopt aan de leiband van de overheid.
Waarheid is daar ook ver te zoeken.

Onderzoek gedaan door I&O, dat is een gerenommeerd onderzoeksbureau, doen ook o.a. peilingen over de tweede kamer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:39

Cer schreef:
En ik denk toch dat ondanks alles de overheid gewoon verder gaat met wat ze van plan zijn... Hoe kunnen ze het anders doen?

Sidenote: wellicht wordt er daarom niet perse hard gehandhaafd... het is makkelijker om ze inderdaad die publieke steun te laten verliezen.. Dan hoeft er niets aangepast te worden en kunnen plannen gewoon verder uitgerold worden

er zijn heeel veel manieren waarop ze het anders kunnen doen. Ten eerste eens luisteren naar de mensen met verstand van de sector en degenen die het aangaat. Boeren hebben al vaak oplossingen aangedragen die meteen van tafel worden geschoven. Het is echt niet zo moeilijk als ze het maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:42

juval schreef:
er zijn heeel veel manieren waarop ze het anders kunnen doen. Ten eerste eens luisteren naar de mensen met verstand van de sector en degenen die het aangaat. Boeren hebben al vaak oplossingen aangedragen die meteen van tafel worden geschoven. Het is echt niet zo moeilijk als ze het maken.

Maar dan moeten ze toegeven dat het anders kan, en dat ze het misschien niet goed gedaan hebben (en dat zie ik niet zo snel gebeuren?)

Overigens, excuus voor mn 'maar..wat.. als' ..berichten. het gaat een beetje vanzelf :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:42

loriene schreef:
juval schreef:

Ben ik het ook wel mee eens.
Fikkie stoken hoeft niet en vindt ik ook gevaarlijk.
Langzaam rijden op grote wegen sta ik wel achter.

Totdat je met spoed naar het ziekenhuis moet. Of met je paard naar de kliniek. Of er ergens een grote bosbrand woedt en omringende korpsen komen er niet doorheen. Of of of..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:44

Cer schreef:
juval schreef:

Overigens, excuus voor mn 'maar..wat.. als' ..berichten. het gaat een beetje vanzelf :)

Jij houd graag alle scenario's open :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:44

Dan bel je naar de politie en kan je begeleiding krijgen als er echt spoed is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:45

Cer schreef:

Persoonlijk vind ik jou berichten en vragen erg fijn.
Van welke kant ook wil jij gewoon meer weten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:47

chanicha schreef:

Als dat werkt. Hadden we het vanmorgen niet over een ambulance die met sirene en zwaailichten aan niet voorbij gelaten werd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:47

chanicha schreef:

Enig idee hoelang dat duurt? Er moeten eerst mensen geregeld worden en die zijn er op dit moment gewoon niet.

Nee gewoon niet met je trekker over de snelweg rijden, geen hooibalen op de snelweg gooien en geen balen in de fik steken.
Gewoon niet doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:51

Exitium schreef:
chanicha schreef:

Als dat werkt. Hadden we het vanmorgen niet over een ambulance die met sirene en zwaailichten aan niet voorbij gelaten werd?

Ik zag daar een filmpje van, denk ik?
Er rijdt een personenauto voor, en daarvoor rijdt een trekker.. die trekker is bezig met een andere trekker inhalen om ruimte te maken voor de ambulance (een trekker daarvóór maakt ruimte zodat de inhalende trekker kan invoegen... De trekker, en daarna de personenauto maken plaats en dan kan de ambulance erdoor..

Maar wellicht heb jij het over een andere situatie. Er is heel veel informatie, foto's en filmpjes in omloop.. Dus ik zeg hiermee niet dat het niet waar is

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:51

}:0 }:0 inmiddels staan er een aantal pinken voor de 2e kamer.