Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabri schreef:rien10 schreef:Ik snap het wel, (de protesten) maar accepteer het niet. Of zo.
Mijn man is in de familie de eerste generatie die gestopt is met boeren. Hij zag het tig-jaar geleden al niet meer zitten. Ik ben niet blind voor wat er in de sector gebeurt. Maar op deze manier protesteren gaat niet helpen. Hoe dan wel? Ik zou het niet weten. Net zo min als dat ik een oplossing heb voor de problemen. Daar heb ik niet genoeg kennis van.
Ik ben opgegroeid tussen de koeien en varkens en heb genoeg gezien wat niet oké is..Ik ben lang vegetariër geworden en later gegaan voor biologisch vlees om juist deze sector te helpen.
Veel mensen hebben een veel te romantisch beeld van boeren wat niet meer gebaseerd is op de megafabrieksstallen waartoe nu is overgegaan. Ze zouden eens in mega varkensstallen moeten kijken, zien of ze nog zo achter de boeren staan.
Niet dat het de schuld van boeren is, want dit is ook opgelegd.
Variatie is ver te zoeken in de natuur. Gras zijn de kruiden doodgespoten etc.
Verder staat er vaak een groot vrijstaand huis, Mercedes etc, dat past niet meer in een land met huizentekort. Zou liever zien dat bv een ouderwetse boerderij ook een dagbestedingsplek wordt of combineer het boerenleven met woningen voor ouderen die daar kunnen meehelpen op het platteland!
Of bv een kinderopvang bij een boerenbedrijf.
Weer koeien met kalveren in de wei en een varken in de modder met biggen. Dit is totaal verdwenen en alles moet maar meer en opgesloten als vervuilende fabriek die megabedrijven.
Zo wordt het boerenleven weer zoals vroeger! En is het voor mens en dier prettiger wonen!
Met deze acties vind ik het veel te ver gaan. Zonde om oude bomen om te kappen, vervuilende branden aansteken, politici thuis opzoeken.
prompter schreef:Hebben die gasten nou echt geen benul dat de publieke steun zo onder het nulpunt daalt en ze het verzieken voor alle andere boeren die die steun goed kunnen gebruiken?
Citaat:BBB BoerBurgerBeweging
'Boeren, ik sta achter jullie strijd voor jullie bestaansrecht en die strijd voer ik hier in de Tweede Kamer. Voer actie, desnoods elke dag, maar blokkeer geen wegen en tref onze burgers niet!
- Oproep van Caroline van der Plas' #boerenprotesten #boerenzakdoek #boerkoos #stikstofwaanzin
Ann schreef:Exitium schreef:Zegt niet zoveel, dat soort polls kan heel eenvoudig beïnvloed worden. Wil je een goed resultaat, dan zal je een bureau als Ipsos, I&O, etc onderzoek moeten laten doen.
Dit artikel kwam ik net tegen. Vorige week stond ongeveer 45% achter de protesten, de verwachting is dat het met acties zoals vandaag, gaat dalen.
https://nos.nl/artikel/2434382-onvrede- ... teloosheid
Bron: NOS
loriene schreef:Ann schreef:Dit artikel kwam ik net tegen. Vorige week stond ongeveer 45% achter de protesten, de verwachting is dat het met acties zoals vandaag, gaat dalen.
https://nos.nl/artikel/2434382-onvrede- ... teloosheid
Bron: NOS
Bron NOS.
Die loopt aan de leiband van de overheid.
Waarheid is daar ook ver te zoeken.
Cer schreef:En ik denk toch dat ondanks alles de overheid gewoon verder gaat met wat ze van plan zijn... Hoe kunnen ze het anders doen?
Sidenote: wellicht wordt er daarom niet perse hard gehandhaafd... het is makkelijker om ze inderdaad die publieke steun te laten verliezen.. Dan hoeft er niets aangepast te worden en kunnen plannen gewoon verder uitgerold worden
juval schreef:er zijn heeel veel manieren waarop ze het anders kunnen doen. Ten eerste eens luisteren naar de mensen met verstand van de sector en degenen die het aangaat. Boeren hebben al vaak oplossingen aangedragen die meteen van tafel worden geschoven. Het is echt niet zo moeilijk als ze het maken.
loriene schreef:juval schreef:wat enkele boeren doet gaat inderdaad (te) ver, maar hoe de overheid met alle boeren omgaat gaat ook veel te ver!
Ben ik het ook wel mee eens.
Fikkie stoken hoeft niet en vindt ik ook gevaarlijk.
Langzaam rijden op grote wegen sta ik wel achter.
chanicha schreef:Dan bel je naar de politie en kan je begeleiding krijgen als er echt spoed is.
Exitium schreef:chanicha schreef:Dan bel je naar de politie en kan je begeleiding krijgen als er echt spoed is.
Als dat werkt. Hadden we het vanmorgen niet over een ambulance die met sirene en zwaailichten aan niet voorbij gelaten werd?