Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:24

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:27

De marchausse is, net als de militaeren voor helpen tijdens het onderzoek. Ze zijn in overleg om toestemming te verkrijgen voor handwapens als veiligheid. Ik vraag mij af of dat dan mss niet verkeerd gaat vallen al vind ik het best riskant om deze mensen geheel onbewapend in dit gebied te laten. Het blijft dubbel. En vooral gevaarlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:33

Het lijkt mij pure, degelijke logica dat je je daar zonder wapens meldt bij degenen die daar de baas zijn, zodat je aan hen laat zien dat je geen kwaad in de zin hebt.

En dat je vervolgens met die mensen gaat overleggen over de mogelijkheden, of ze het okee vinden als je daar wapens naartoe haalt ter extra bescherming van de aanwezigen.

Het lijkt me voor die machthebbers / rebellen daar ter plaatse een erg tricky situatie.... allemaal mensen van buiten die met wapens rond gaan lopen. Je moet die buitenlanders dan maar op hun blauwe ogen geloven dat ze zich niet tegen je gaan keren met die wapens, zo achter je rug -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:34

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Volgens mij zeiden ze op het nieuws dat ze er naar toegingen om de veiligheid van de onderzoekers te waarborgen. Niet dat ze daadwerkelijk gingen zoeken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:36

Oekraine heeft het gebied rondom de rampplek blijkbaar weer heroverd.
Positief toch? Of denk ik dan te simpel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:37

Sammie: Ik hoor daar wisselende verhalen over, ze zeggen dat de M. meegaat om de onderzoekers te helpen.

En de ene keer zeggen ze dat dat helpen bestaat uit meehelpen met het werk dat daar gedaan moet worden, de andere keer zeggen ze dat het helpen bestaat uit het beschermen van de onderzoekers.

Ik hoop dat ze goed Russisch spreken :P
Op de juiste manier communiceren zal hun enige manier van beschermen zijn zonder wapens....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:37

Ik geloof dat de letterlijke woorden waren 'Voor extra handen, ogen en hersenen"(Van Rutte). Dus zowel als bewaking, als extra handen voor het onderzoek.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:40

Knakker schreef:

ten koste van wat |(
mijn hart bloed voor de normale inwoners daar die alleen maar verwoesting krijgen.

Misschien denk ik te simpel, maar ik snap niet waarom er geen tijdelijke wapenstilstand van beide partijen voor dat gebied kon zijn. Nu wil Oekraïne koste wat kost dat gebied heroveren om 'de rampplek veilig te stellen', waar naar mijn mening met onderhandelen met de rebellen misschien ook toegang verleend kon worden. Maar dit is/was nu niet mogelijk ivm teveel onrust. Die onrust komt van beide kanten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:45

Tja het is wel oorlogsgebied... voor alle verhalen van alle kanten valt wel iets te zeggen... het kenmerk van een oorlog is toch wel een beetje dat het niet lukt om samen goede afspraken te maken en het lijkt me dan ook geen wonder dat dat hier ook niet lukt. Ukraïne wil blijkbaar niet afwachten maar (juist nu?) genadeloos toeslaan....

Teleurstellend is het natuurlijk wel.
En inderdaad die arme normale burgers over wiens hoofden het allemaal uitgevochten wordt -O-
Die zijn altijd de dupe...

Marechaussee is best een interessant / veelzijdig beroep trouwens:
http://www.defensie.nl/organisatie/mare ... houd/taken

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:49

pmarena schreef:
Tja het is wel oorlogsgebied... voor alle verhalen van alle kanten valt wel iets te zeggen... het kenmerk van een oorlog is toch wel een beetje dat het niet lukt om samen goede afspraken te maken en het lijkt me dan ook geen wonder dat dat hier ook niet lukt. Ukraïne wil blijkbaar niet afwachten maar (juist nu?) genadeloos toeslaan....

Teleurstellend is het natuurlijk wel.

Dat het oorlogsgebied is weet ik, realiseer ik me, en ik volg de situatie al langere tijd.
Ik heb alleen zeer veel moeite ermee dat Oekraïne dit grootschalige offensief inzet tbv het veiligstellen van de rampplek... Dat klinkt gewoonweg als kul in mijn oren, en ik krijg er echt een naar gevoel van dat de ramp op deze manier zo misbruikt wordt.

Dat Oekraïne het gebied terugwil snap ik daarentegen natuurlijk, de manier waarop en de timing vind ik echter verschrikkelijk

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:57

Knakker schreef:

Totdat blijkt dat Oekraine die 777 heeft neer geschoten.
Ik geloof nog niet in de onschuld van Oekraine (ook niet in die van Rusland overigens...)
Eerst echte bewijzen, maar ben bang dat die er nooit komen :n

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:58

Ik heb nooit in de onschuld van Oekraïne geloofd, t komt ze wel erg goed uit als iedereen naar Rusland gaat wijzen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:58

Ik vind dit ook weer toevoegen aan het gevoel dat bij mij ontstaat dat Ukraïne hier de slechterik in het verhaal wel eens zou kunnen zijn.

Rebellen lijken naar omstandigheden netjes met de berging en alles omgegaan te zijn en zeggen dat ze graag willen dat er onderzoekers komen.
Maar van begin af aan wordt er allerlei zeer negatieve stemmingmakerij tegen hen de media in geslingerd.

De onderzoekers die nu naar het gebied willen komen, kunnen daar niet komen doordat Ukraïne met "beschietingen" bezig is. Waarbij wordt gezegd dat het doel is dat onderzoekers er heen kunnen :?

Klinkt mooi maar die onderzoekers hadden er al geweest als Ukraïne zich juist koest had gehouden _-:(

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:02

pmarena schreef:
Ik vind dit ook weer toevoegen aan het gevoel dat bij mij ontstaat dat Ukraïne hier de slechterik in het verhaal wel eens zou kunnen zijn.

Rebellen lijken naar omstandigheden netjes met de berging en alles omgegaan te zijn en zeggen dat ze graag willen dat er onderzoekers komen.
Maar van begin af aan wordt er allerlei zeer negatieve stemmingmakerij tegen hen de media in geslingerd.

De onderzoekers die nu naar het gebied willen komen, kunnen daar niet komen doordat Ukraïne met "beschietingen" bezig is. Waarbij wordt gezegd dat het doel is dat onderzoekers er heen kunnen :?

Klinkt mooi maar die onderzoekers hadden er al geweest als Ukraïne zich juist koest had gehouden _-:(

100% mee eens!
En als NL direct daadkrachtig had opgetreden, dan waren ze allang in het gebied geweest, dan maar ff babbelen met de separatisten (met als Maleisië, met de zwarte dozen deed...)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:11

manie schreef:
pmarena schreef:

100% mee eens!
En als NL direct daadkrachtig had opgetreden, dan waren ze allang in het gebied geweest, dan maar ff babbelen met de separatisten (met als Maleisië, met de zwarte dozen deed...)

Als Nl contact opgenomen had met se separatisten, dan had Nl ze erkend. En dat hoort niet in het spel dat nu gespeeld wordt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:14

Waarom babbelen met de seperatisten? Die lijken volledig mee te werken. Eigenlijk al die tijd al. De Oekraïne is nu al een poosje de boel aan het tegenhouden e.d.
Als er al een gewapende missie zou komen dan zou hiervoor toestemming moeten komen van de Oekraïne. Dit kon echter wel pas a.s. donderdag want het Oekraiense parlement was eerst even met vakantie :=
Nu snap ik sowies niet dat je op vakantie gaat als je land in oorlog is :o

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:15

Reconstructie van de vlucht + aanslag: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_01194491 (geen choquerende beelden)

Er wordt ook gezegd dat de inzittenden direct overleden zijn doordat door de aanslag de cabinedruk onmiddellijk is weggevallen met als gevolg een direct zuurstoftekort.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:20

Onderzoekers hebben zich terug moeten trekken in donetsk vanwege "heavy shelling" (weet niet goed hoe ik dat moet vertalen)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:21

SAKKIA schreef:
Waarom babbelen met de seperatisten? Die lijken volledig mee te werken. Eigenlijk al die tijd al. De Oekraïne is nu al een poosje de boel aan het tegenhouden e.d.
Als er al een gewapende missie zou komen dan zou hiervoor toestemming moeten komen van de Oekraïne. Dit kon echter wel pas a.s. donderdag want het Oekraiense parlement was eerst even met vakantie :=
Nu snap ik sowies niet dat je op vakantie gaat als je land in oorlog is :o

Met babbelen bedoel ik ook samenwerken met de separatisten, en Oekraine links laten liggen.
Juist dat politieke spel met wel/niet erkennen zorgt juist voor deze enorme vertraging....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:27

LadyMadonna schreef:
Onderzoekers hebben zich terug moeten trekken in donetsk vanwege "heavy shelling" (weet niet goed hoe ik dat moet vertalen)

Zware bombardementen denk ik. Ik snap 'm iig. :D (zware gevechten etc).

Helaas kun je juist politiek gezien niet met de seperatisten gaan praten en Oekraine links laten liggen. Dat zorgt voor nog meer onrust en ruzie.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:37

pmarena schreef:

Dit is precies wat ik bedoelde alleen verwoord jij het wat beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:42

Zo vind ik het eigenlijk ook wel frappant dat ik lees dat vanaf morgen toch stevigere sancties in gaan tegen Rusland, die getriggerd lijken te zijn door het neerstorten van dit vliegtuig... weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken maar op het eerste gezicht vind ik het geen goede keuze -O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:58

Ga de maar van uit dat nederland dit terug zal voelen. De vion die varkensvlees leverd aan Rusland is sinds de grenzen dicht zijn gegaam bijna op zijn gat. Zo zijn er meer economische belangen waarmee Rusland ons de halt toe kan roepen helaas....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:13

pmarena schreef:
Zo vind ik het eigenlijk ook wel frappant dat ik lees dat vanaf morgen toch stevigere sancties in gaan tegen Rusland, die getriggerd lijken te zijn door het neerstorten van dit vliegtuig... weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken maar op het eerste gezicht vind ik het geen goede keuze -O-

Precies, dat is wat ik hier ook vandaag schreef.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:22

Jullie ook gehoord over het herdenkingsconcert. Betaald concert in Arnhem. Bah vind dat zo commerciële achterbakse actie weer. Zat er al op te wachten. En ze willen er een jaarlijks iets van maken. Artiesten willen belangeloos meewerken. Durf te wedden dat er meer wordt gevraagd dan alleen de onkosten