Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knakker schreef:Oekraine heeft het gebied rondom de rampplek blijkbaar weer heroverd.
Positief toch? Of denk ik dan te simpel?
pmarena schreef:Tja het is wel oorlogsgebied... voor alle verhalen van alle kanten valt wel iets te zeggen... het kenmerk van een oorlog is toch wel een beetje dat het niet lukt om samen goede afspraken te maken en het lijkt me dan ook geen wonder dat dat hier ook niet lukt. Ukraïne wil blijkbaar niet afwachten maar (juist nu?) genadeloos toeslaan....
Teleurstellend is het natuurlijk wel.
Knakker schreef:Oekraine heeft het gebied rondom de rampplek blijkbaar weer heroverd.
Positief toch? Of denk ik dan te simpel?
pmarena schreef:Ik vind dit ook weer toevoegen aan het gevoel dat bij mij ontstaat dat Ukraïne hier de slechterik in het verhaal wel eens zou kunnen zijn.
Rebellen lijken naar omstandigheden netjes met de berging en alles omgegaan te zijn en zeggen dat ze graag willen dat er onderzoekers komen.
Maar van begin af aan wordt er allerlei zeer negatieve stemmingmakerij tegen hen de media in geslingerd.
De onderzoekers die nu naar het gebied willen komen, kunnen daar niet komen doordat Ukraïne met "beschietingen" bezig is. Waarbij wordt gezegd dat het doel is dat onderzoekers er heen kunnen
Klinkt mooi maar die onderzoekers hadden er al geweest als Ukraïne zich juist koest had gehouden
manie schreef:pmarena schreef:Ik vind dit ook weer toevoegen aan het gevoel dat bij mij ontstaat dat Ukraïne hier de slechterik in het verhaal wel eens zou kunnen zijn.
Rebellen lijken naar omstandigheden netjes met de berging en alles omgegaan te zijn en zeggen dat ze graag willen dat er onderzoekers komen.
Maar van begin af aan wordt er allerlei zeer negatieve stemmingmakerij tegen hen de media in geslingerd.
De onderzoekers die nu naar het gebied willen komen, kunnen daar niet komen doordat Ukraïne met "beschietingen" bezig is. Waarbij wordt gezegd dat het doel is dat onderzoekers er heen kunnen
Klinkt mooi maar die onderzoekers hadden er al geweest als Ukraïne zich juist koest had gehouden
100% mee eens!
En als NL direct daadkrachtig had opgetreden, dan waren ze allang in het gebied geweest, dan maar ff babbelen met de separatisten (met als Maleisië, met de zwarte dozen deed...)
SAKKIA schreef:Waarom babbelen met de seperatisten? Die lijken volledig mee te werken. Eigenlijk al die tijd al. De Oekraïne is nu al een poosje de boel aan het tegenhouden e.d.
Als er al een gewapende missie zou komen dan zou hiervoor toestemming moeten komen van de Oekraïne. Dit kon echter wel pas a.s. donderdag want het Oekraiense parlement was eerst even met vakantie
Nu snap ik sowies niet dat je op vakantie gaat als je land in oorlog is
LadyMadonna schreef:Onderzoekers hebben zich terug moeten trekken in donetsk vanwege "heavy shelling" (weet niet goed hoe ik dat moet vertalen)
pmarena schreef:Ik vind dit ook weer toevoegen aan het gevoel dat bij mij ontstaat dat Ukraïne hier de slechterik in het verhaal wel eens zou kunnen zijn.
pmarena schreef:Zo vind ik het eigenlijk ook wel frappant dat ik lees dat vanaf morgen toch stevigere sancties in gaan tegen Rusland, die getriggerd lijken te zijn door het neerstorten van dit vliegtuig... weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken maar op het eerste gezicht vind ik het geen goede keuze