detour schreef:Ja, als modern Christen (erg modern want ik praktiseer het heerlijk op eigen wijze) vind ik die tekst inderdaad afschuwelijk, want ze wekt haat en nijd op.
Ik ben groot gebracht met het idee dat God lief is, niet oordeelt, dat je de ander lief hebt als jezelf ( erg moeilijke dingen, want het is zo menselijk om te oordelen, je te ergeren etc).. Dat degene die zonder zonde is de eerste steen werpe; kortom: Laat een ander in zijn waarde, heb lief zoals je zelf geliefd wilt zijn..
Daarom gruwel ik van deze tekst, vind het afschuwelijk.
Paps heeft in zijn protestante kerk nooit homo's getrouwd omdat ze simpelweg niet vroegen naar zijn zegen maar als ze bij hem waren gekomen had hij vanuit zijn overuitging dat God liefde is, deze mensen getrouwd. Hij besefte dat hij dan veel gemeenteleden over zich heen zou krijgen (protestanten nemen de Bijbel zo letterljik mogeljik namelijk) en eigenlijk heeft het zo dus geen onrust gegeven.
Zoals ik God ervaar denk ik dat hij liever mannen ziet die elkaar liefhebben, repsecteren en het geloof belijden dan een hetero stel wat vecht, ontrouw is, gaat scheiden etc..
Misschien wil ik God zo alleen zien en kan hij alleen op die wijze voor mij iets betekenen in mijn leven.
Hier kan ik prima achter staan detour

Dapper van je vader dat hij er zo tegenover staat. daar is zeker moed voor nodig