Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Nee al vanaf het moment dat hij zei dat de Koran hetzelfde is als Mein Kampf en verboden moest worden en op die uitspraak absoluut niet aanspreekbaar is vinden heel veel mensen die een beetje nadenken het een laffe man.
Als je een punt wilt maken ok, maar loop dan niet weg voor de gevolgen.
geerke schreef:ik hoor nooit eens de aangepaste goed fuctionerende moslims zich uiten over hun extremistische collega's,dat ze het niet tolereren,zou wel verstandig zijn soms,want zij zijn inderdaad de dupe van een paar(ik denk persoonlijk meer dan een paar,maar goed....)gekken.....
geerke schreef:ik hoor nooit eens de aangepaste goed fuctionerende moslims zich uiten over hun extremistische collega's,dat ze het niet tolereren,zou wel verstandig zijn soms,want zij zijn inderdaad de dupe van een paar(ik denk persoonlijk meer dan een paar,maar goed....)gekken.....
Citaat:Sorry Natalie, maar ik wil me niet verdeipen in die cultuur. Als ik dat zou willen dan ga ik naat Turkijke of Marokko, maar het trekt me gewoon niet. En ik wil er niet doorlopend mee worden geconfronteerd worden in mijn eigen land. Ik wordt moe van die gebrekkig sprekende lui aan de telefoon (weer zo´n callcenter die belt voor....), ik wil geen bourkini´s in het zwem, ik wil spaarvarkentjes zonder dat ze onrein zijn, ik wil gewoon een gozer tie met zijn tengels aan me zit een klap in zijn gezicht kunnen geven zonder dat ik bang ben dat ze me opwachten en mijn en mijn vriend wat aandoen... ik wil geen vrouwen onderdrukking, ik wil dat die mensen die hier komen wonen zich aanpassen!
Esperanza schreef:Ik heb niet speciaal respect voor mensen die zich moeten aanpassen naar standaarden hier. Dat krijg je als je gaat emigreren. Dat moeten wij ook als we gaan verhuizen en als je in een nieuw land een goede kans wil op een toekomst, dat is vrij normaal.
Nathalie schreef:Ten eerste vind ik het jammer dat hiermee ook Nederlandse moslims aangesproken worden terwijl het merendeel spreekt over een andere cultuur en een andere taal.
De Islam is geen cultuur het is een geloof.
Nathalie schreef:Misscien niet in de koran, maar ook niet in de andere 4 boeken?Maar om negatief te zijn over de Islam vind ik zelf wel te ver gaan.
De Islam is een mooi geloof en mensen die misdaden plegen in de naam van het geloof zijn in mijn ogen ook absoluut geen moslims.
Ik ben erg benieuwd naar de film want in de Koran staat echt niets wat er op neer komt dat je mensen moet vermoorden ofzo.
Nathalie schreef:Het enige is denk ik dat de Koran een oud boek is, deze is nooit aangepast. Dit heb je bij de bijbel wel. Het nieuwe testament is gewoon 'moderner'. Maar vroeger droegen Christelijke ook een hoofddoek e.d.
Citaat:Maar het Christendom gaat met de tijd mee en ik vind dat dat niet hoort bij een geloof.
Citaat:Inmiddels is Nederland modern. De Koran blijft het boek dat toenertijd geschreven is.
Citaat:Ja er gebeuren rare dingen in het geloof, maar zwaar christelijke zijn ook niet altijd even aardig.
Om maar een voorbeeldje te noemen, ik had een klant in mijn winkel die niet meer wil komen omdat er moslims in staan. Zij is extreem christelijk en wenst niet in contact te komen met ons. Toen zij kwam vroeg ze meteen waar mijn vriend vandaan kwam en of ik gek geworden was. Daarna verklaarde ze dat ze niet meer zal komen.
Citaat:prima als je wilt geloven in allah maar dring dat een ander niet op.
Citaat:Moslimgeleerden stellen echter dat deze Boeken aan tahrif lijden, dat wil zeggen dat de betekenis of woorden zijn gewijzigd, dat sommige passages worden genegeerd en dat andere passages er later aan toegevoegd zijn. De oorspronkelijke Boodschap zou dus in deze Boeken niet zuiver overgeleverd zijn.
Citaat:Haha, dus ik moet me in die cultuur verdiepen voordat ik er een mening over mag geven? Dat kun jij wel zo stellen, maar zo werkt het niet. Helaas dus. Zij horen zich aan te passen, ik niet. Zo werkt dat nou eenmaal. Dat is het leven. Je kunt niet naar anderen blijven kijken om goede kansen in het leven te krijgen. Moet je zelf doen.
Citaat:Ik ken genoeg normale mensen uit andere culturen. Ik heb Indo´s Chinezen, een Engelsman, Duitsers als vrienden en had ook moslims als vrienden, maar het klikt gewoon niet. We hebben hier een Mo(hammed), aardige lieve man, harde werker (ken hem van werk) zouden er meer van moeten zijn. En zou zijn er duizenden voorbeelden. Maar je hebt ze ook die ineens niet meer op het werk komen opdagen (weken niet, maanden niet onvindbaar, ineens naar Marokko vertrokken), komen terug, eisen geld en als je dat niet doet bedreigen ze je. En als je daar wat van zegt (wat me normaal lijkt in zo´n situatie) ben je een rascist? Sorry hoor, maar wie is er nu gek?
Citaat:Integreren moet je zelf ook doen, kun je wel op de nek van de regering schuiven(die had het moeten eisen), zo van die had daar geen aandacht voor, maar waar is de verantwoording van de mensen zelf ineens gebleven?
Citaat:Kun je wel weer over de CHristenen beginnen, maar daar gaat het hier toch niet over? Is zo´n dooddoener... En dat Christenen niet heilig zijn praat het gedrag van moslimextremisten toch niet goed? Heb ik gezegd dat Christenen geweldig zijn? Nee, ik heb met de meeste geleoven weinig op. Dat geneuzel daar in Ierland is ook te gek voor woorden. Ben ik met je eens, maar hebben we het daar nu over?
Citaat:Dit topic gaat over het feit dat Wilders wordt bedreigd om een stomme film die nog niet eens uit is. Over moslims die bij voorbaat al op hun pik getrapt zijn omdat... om wat eigenlijk? Schelden doet niet zeer zei men vroeger wel eens. En de waarheid is hard? Als het niet waar zou zijn, waar maak je je dan druk over? Maar iemand met zijn leven bedreigen dat doen we hier niet..... hier hebben we vrijheid van meningsuiting. En dus ook de mening van Wilders!