Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:43

Nou, ja... dan zullen er ongetwijfeld ook een hoop mensen 'niet nadenken'
Jammer dat andermans mening die net ff anders is dan die van jou afgedaan wordt als niet nadenkend.

Buiten het feit dat ik het wel of niet met hem eens vind, vind ik het geen laffe man. Ik denk dat je flink wat lef in je flikker moet hebben zitten als je weet dat je iets gaat doen, waarbij je ontzettend bedreigd gaat worden en je zelfs net zo kan eindigen als je voorgangers ( wat overigens bijna iedereen - om ook maar even lekker over 1 kam te scheren- wél normaal lijkt te vinden)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:51

Hij heeft geen voorgangers, want de mensen die jij bedoelt, die vermoord werden om hun mening, waren wel degelijk aanspreekbaar op die meningen en konden ze uitleggen.
Of je het er dan mee eens bent of niet, daar heb ik respect voor.
Maar niet voor iemand die voor de camera's maar wat roept en daar geen uitleg over wil geven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:31

Dan kun je ook stellen dat het niet zijn voorgangers waren omdat de 1 kaal was en de ander dik Clown ook iets wat wilders geen van beide is

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:55

sarabande schreef:
Nee al vanaf het moment dat hij zei dat de Koran hetzelfde is als Mein Kampf en verboden moest worden en op die uitspraak absoluut niet aanspreekbaar is vinden heel veel mensen die een beetje nadenken het een laffe man.
Als je een punt wilt maken ok, maar loop dan niet weg voor de gevolgen.

Helemaal met je eens. Ik vind ook dat Wilders misbruik maakt van mening van vrijheidsuiting... Ik bedoel die vent is echt niet gek... waarom zou je een andere godsdienst (en daarbij miljoenen moslims). Het enige wat hij ermee krijgt is aandacht ( dat is natuurlijk ook wat hij wil) en nog meer haat op de wereld... want weg krijgt hij die godsdienst echt niet hoor!!!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:09

Ik denk dat hij die godsdienst gewoon niet meer in Nederland wil hebben. Persoonlijk gaat het wel ver, maar ik vind wel: die mensen komen in Nederland, dat is hun keuze, dus kiezen ze ook voor onze cultuur en onze taal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:40

ik vind het best dat ze hun eigen godsdienst houden,maar die lijkt niet echt op onze vrije manier van denken...en al die moskeen,betalen wij daar ook niet aan mee?En als ze vervolgens in diezelfde moskeen zich tegen ons westerlingen gaan afzetten en dood aan de ongelovigen gaan roepen,nou,wat moet je dan?
Heb je weleens geprobeerd een christelijke kerk neer te zetten in een zwaar islamitisch land zoals afghanistan ofzo?Succes!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:50

In dat soort landen is de bijbel een verboden boek hoor....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:10

Ik vind dit zo jammer he.
Ten eerste vind ik het jammer dat hiermee ook Nederlandse moslims aangesproken worden terwijl het merendeel spreekt over een andere cultuur en een andere taal.
De Islam is geen cultuur het is een geloof. Een geloof dat je tegen komt onder rasechte Nederlanders, Engelsen, Amerikanen en ga zo maar door.
Daarbij vind ik ook dat je Nederland niet kunt vergelijken met een zwaar islamitisch land wat een hele hoop achter loopt op ons en waar weinig tot geen Christelijke zouden wíllen wonen, dus kerken zijn ook niet eens nodig.

Ik ben het er mee eens dat als je hier wil wonen je de taal moet spreken en je ook wel moet aanpassen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak genoeg met mensen in gesprek ben waarbij ik gewoon de kriebels krijg. Mensen die hier 40 jaar wonen en geen Nederlands spreken. Dat klopt niet. Ik vind het raar, ik heb twee jaar in Turkije gewoont en spreek de taal wel, zonder te studeren of naar school te gaan. In 40 jaar tijd moet je een taal toch op kunnen pakken, je hoort het overal om je heen.

Maar om negatief te zijn over de Islam vind ik zelf wel te ver gaan.
De Islam is een mooi geloof en mensen die misdaden plegen in de naam van het geloof zijn in mijn ogen ook absoluut geen moslims.
Ik ben erg benieuwd naar de film want in de Koran staat echt niets wat er op neer komt dat je mensen moet vermoorden ofzo. Het is jammer dat sommige mensen dat wíllen zien, en ik vrees dat Wilders dat ook graag wíl zien.
Het is hoe je er zelf mee om gaat en dat maakt de Islam of de Koran niet slecht, maar de mens.
Zulke mensen heb je in elk geloof en ook atheisten heb je die alles donker zien. Zoiets heeft niets met het geloof te maken maar met de persoon zelf.

Nouja ik weet niet goed wat ik wil/moet typen. Maar ik vind dit erg jammer. Ik voel me ook aangesproken terwijl ik Nederlands ben. En zo ken ik nog meerdere moslims met mij die stuk voor stuk geintegreert zijn of zelfs gewoon Nederlands zijn.
Maar daar wordt niet aan gedacht. Bij de Islam wordt gedacht aan mannen die vrouwen slaan, vrouwen die de deur niet uit mogen, vrouwen die een hoofddoek dragen (en dat vind ik helemaal gezeik om niks trouwens!), en ga zo maar door.
Dat is niet het geloof, dat is vaak de cultuur!

Het enige is denk ik dat de Koran een oud boek is, deze is nooit aangepast. Dit heb je bij de bijbel wel. Het nieuwe testament is gewoon 'moderner'. Maar vroeger droegen Christelijke ook een hoofddoek e.d.
Maar het Christendom gaat met de tijd mee en ik vind dat dat niet hoort bij een geloof.
De Koran is geschreven in een tijd dat als een vrouw zich 'blootgaf' aan een man deze man gelijk opgewonden zal raken. Is geschreven in een tijd dat de vrouw binnenshuis bleef en voor het huishouden zorgde en de man werkte om het gezin te onderhouden. Deze tijd hebben we in Nederland ook gehad.
Inmiddels is Nederland modern. De Koran blijft het boek dat toenertijd geschreven is.
Je hebt daardoor ook verschillende moslims. Namelijk moslims die vinden dat je in geloofsovertuiging niet met de tijd eme kan gaan maar aan je geloof moet blijven. (respect voor hun) Maar je hebt ook zat moslims die vinden dat je wél met de tijd mee kunt gaan omdat de mannen van tegenwoordig bijv niet meer op je springen zodra ze wat meer van je lichaam zien.
En dan heb je nog het 'probleem' dat de Koran een boek is waaruit je kunt halen wat je wilt.
Je kunt alles letterlijk opnemen maar je kunt er ook iets achter zoeken.

Ik kan wel uren door bljven typen, maar wat ik wil zeggen is dat ik het gewoon erg jammer vind dat alle moslims afgerekent worden op het feit dat er extremisten tussen zitten.
Ja er gebeuren rare dingen in het geloof, maar zwaar christelijke zijn ook niet altijd even aardig.
Om maar een voorbeeldje te noemen, ik had een klant in mijn winkel die niet meer wil komen omdat er moslims in staan. Zij is extreem christelijk en wenst niet in contact te komen met ons. Toen zij kwam vroeg ze meteen waar mijn vriend vandaan kwam en of ik gek geworden was. Daarna verklaarde ze dat ze niet meer zal komen.
Ja jammer, een klant minder, maar iemand die zo weinig respect heeft voor de medemens, mag van mij wegblijven...

Nogmaals, IK en meerdere met mij, zien extremisten niet als Moslims. En het is héél erg vervelend dat zij het geloof slecht maken voor de échte moslims.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:17

ik hoor nooit eens de aangepaste goed fuctionerende moslims zich uiten over hun extremistische collega's,dat ze het niet tolereren,zou wel verstandig zijn soms,want zij zijn inderdaad de dupe van een paar(ik denk persoonlijk meer dan een paar,maar goed....)gekken.....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:23

Nou ik uit me genoeg. Haha! Ook in gesprekken met mensen op straat of in de winkel.
En zo zijn er meer met mij. Het probleem is dat vaak niemand er geinteresseerd in is. Of mensen bij voorbaat al geen gesprek aan gaan met een moslim.

Ik denk dat het 'probleem' is dat je alleen maar denkt 'Moslim' als een vrouw met een hoofddoek ziet lopen of iets in die richting.
Als je een leuke vlotte meid ziet lopen dan denk je niet He dat is een moslim.
Er wordt alleen gelet op de oude vrouwtjes die hier 40 jaar geleden gekomen zijn en geen nederlands spreken, en meer van zulke gevallen.

Al krijg ik ook vaak genoeg oude vrouwtjes waarvan IK denk dat het gewoon een rasechte Nederlander is, en het dan toch een turkse of marokkaanse blijkt te zijn.
Ik heb heel veel respect voor de mensen die zich aangepast hebben want dat is echt niet zo makkelijk als dat wij denken.
Maar ik ben idd wel van mening dat het moet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:24

geerke schreef:
ik hoor nooit eens de aangepaste goed fuctionerende moslims zich uiten over hun extremistische collega's,dat ze het niet tolereren,zou wel verstandig zijn soms,want zij zijn inderdaad de dupe van een paar(ik denk persoonlijk meer dan een paar,maar goed....)gekken.....

Daarbij, het zijn er zeker niet een paar, maar het aantal extremisten op de wereld is tegenover het aantal moslims wel een paar.
Maar ze vallen op omdat ze het groots aanpakken. Die echte terroristen handelen vanuit hun geloof zeggen ze. Maar ik weet toch zeker dat er iemand op hun neer kijkt die het daar écht niet mee eens is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:25

geerke schreef:

Dan zou je naar de opinieerende programma's op de publieke zenders moeten kijken, en zelfs naar de door moslims gemaakte programma's daar.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:24

Maar het is altijd zo dat een kleine groep het voor de meerderheid verpest, waar is dat nu niet zo mee? (Niet dat het goed is, maar zo werkt het wel.)

En ik vind niet dat die groep diehet dan "goed" doet, die wel normaal zijn, niet mag worden aangesproken op de gedragingen van die extremisten. Het gaat namelijk om hetzelfde geloof. Die extremistische uitingen zijn uit naam van dat geloof! Dan moeten die ´goeien´ maar zelf eens laten zien dat ze tegen die extremisten zijn! En niet alleen met een vage opmerinking in een opinieprogramma, maar ga er actief achteraan om dat soort uitingen de kop in te drukken. Eis actie bij je regering!

Sorry Natalie, maar ik wil me niet verdeipen in die cultuur. Als ik dat zou willen dan ga ik naat Turkijke of Marokko, maar het trekt me gewoon niet. En ik wil er niet doorlopend mee worden geconfronteerd worden in mijn eigen land. Ik wordt moe van die gebrekkig sprekende lui aan de telefoon (weer zo´n callcenter die belt voor....), ik wil geen bourkini´s in het zwem, ik wil spaarvarkentjes zonder dat ze onrein zijn, ik wil gewoon een gozer tie met zijn tengels aan me zit een klap in zijn gezicht kunnen geven zonder dat ik bang ben dat ze me opwachten en mijn en mijn vriend wat aandoen... ik wil geen vrouwen onderdrukking, ik wil dat die mensen die hier komen wonen zich aanpassen!

Ik heb niet speciaal respect voor mensen die zich moeten aanpassen naar standaarden hier. Dat krijg je als je gaat emigreren. Dat moeten wij ook als we gaan verhuizen en als je in een nieuw land een goede kans wil op een toekomst, dat is vrij normaal.!

En ik leg de schuld niet bij de moslims, maar bij onze slappe regering die nooit regels heeft opgesteld (terwijl dat in andere landen heel normaal is). Ik ben dat slappe gedoe van Den Haag zat, en ik ben het zat dat de mensen die misstanden aan de kaak stellen worden neergeknald....

Wij hebben hier in Nederland te makkelijk onze eigen cultuur, normen en waarden overboord gegooid. We zijn te slap geweest, en daar kijgen we nu de rekening voor gepresenteerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:02

niets aan toe tevoegen ,helemaal mee eens!!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:45

Citaat:
Sorry Natalie, maar ik wil me niet verdeipen in die cultuur. Als ik dat zou willen dan ga ik naat Turkijke of Marokko, maar het trekt me gewoon niet. En ik wil er niet doorlopend mee worden geconfronteerd worden in mijn eigen land. Ik wordt moe van die gebrekkig sprekende lui aan de telefoon (weer zo´n callcenter die belt voor....), ik wil geen bourkini´s in het zwem, ik wil spaarvarkentjes zonder dat ze onrein zijn, ik wil gewoon een gozer tie met zijn tengels aan me zit een klap in zijn gezicht kunnen geven zonder dat ik bang ben dat ze me opwachten en mijn en mijn vriend wat aandoen... ik wil geen vrouwen onderdrukking, ik wil dat die mensen die hier komen wonen zich aanpassen!

Als je je nergens in wilt verdiepen, dan moet je ook je mening voor je houden, op het moment dat je van geen achtergrond weet en dingen niet in het perspectief kunt plaatsen, kun je je mening niet met doordachte argumenten staven, daarvoor heb je namelijk die verdieping hard nodig.
Gebrekkig sprekende mensen heb je overal en hebben over het algemeen niet eens de achtergrond waar jij naar verwijst. Bovendien wil ik nog wel even zeggen dat de gemiddelde nederlander nou ook niet bepaald uitblinkt in het spreken en schrijven van (n.b.!) de EIGEN taal, dus zolang dat nog het geval is mag je anderen daar ook niet op afrekenen.

Ik ben het ermee eens dat mensen die naar NL emigreren, de taal moeten leren en zich enigszins zouden moeten verdiepen in de cultuur, maar dat houdt zeker niet in dat niemand zijn eigen cultuur mag behouden of zijn eigen geloof zou mogen blijven belijden. Juist die diversiteit van culturen in NL is iets waar we trots op zouden moeten zijn.

Kortzichtigheid is geen typisch islamitisch trekje, zoals vaak verondersteld wordt (zo ook hier), in iedere tak van cultuur of geloof heb je extremisten, Geert Wilders is zo'n extremist. Dappr kun je die man zeer zeker niet noemen, onnadenkend ook niet eens, want alles wat hij zegt doet hij zeer bewust, dat is ook het ergste. Hij is bewust bezig met onrust veroorzaken door kwetsende en onjuiste opmerkingen te maken naar een groep gelovigen die momenteel al flink onder vuur ligt, dat is sowieso kiezen voor de makkelijkste weg, en bovendien brengt hij moedwillig andere mensen in gevaar, die niets met hem en zijn uitspraken te maken hebben. Dat is iets wat ik persoonlijk erg beschamend vind, een man als wilders mag wat mij betreft ook de mond gesnoerd worden, vrijheid van meningsuiting is ieders goed recht, maar niet als het op een dergelijke manier misbruikt wordt.

Een vergelijking trekken met arabische landen is niet geheel terecht, het gros van dergelijke landen is niet eens democratisch, sterker nog, daar heerst vaak nog een dictatuur, in een dergelijke omgeving is nergens ruimte voor verandering, dus is het ook geen eerlijke vergelijking. In dergelijke landen zijn er ook nog vaak grote verschillen tussen arm en rijk, zijn vrijwel geen sociale voorzieningen, zolang dat ook niet geval is, is er ook geen ruimte om over andere dingen na te denken, voor velen zijn de eerste levensbehoeften niet eens beschikbaar, dus waarom zouden zij zich dan druk gaan maken over het toestaan van de bouw van een kerk. De prioriteiten liggen daar nu eenmaal (terecht) anders. In NL hebben we de luxe om ons daar druk over te maken.

Wat iedereen ook lijkt te vergeten is dat de Nederlanders, Christenen of wie dan ook, alles behalve heilig zijn. Nog niet al te lang geleden hebben wij Nederlanders hele volkeren tot slaven gemaakt en of uitgeroeid. Adolf Hitler was geen moslim voor zover mijn informatie reikt, en dat is nog geen eeuw geleden geweest. De Christenen hebben ook een heleboel mensen uitgeroeid in naam van de bijbel. Het zijn en blijven boeken die geïnterpreteerd moeten worden, en dat houdt in dat iedereen daar andere conclusies uit kan trekken.
De terroristische organisatie ETA heeft een Room-Katholieke geloofsachtergrond, de paus komt ook zeer regelmatig met extreme opvattingen aanwaaien, waarom is er niemand die daarop let???

De focus ligt nu enkel op een andere groep mensen, zo gaat het altijd. Over een aantal jaar is er weer een andere groep mensen met een geloof dat anderen niet aanstaat. Het is onzin om te zeggen dat de normale mensen zich moeten verantwoorden vanwege een stel rotte appels dat de aandacht opeist, bovendien interesseert het niemand ene moer als ze dat daadwerkelijk doen, daar wil niemand namelijk naar luisteren.

Ik wordt zo moe van al die vooroordelen die nergens op slaan, ik zie het zo vaak om mij heen gebeuren, mensen die een heel zwaar accent hebben maar perfect engels spreken en superintelligent zijn, worden door simpele zielen afgedaan als debielen met een spraakgebrek, terwijl de mensen die de vinger wijzen over het algemeen nog niet half zo goed zijn in hun engels als degene die ze afkraken. Zo gaat het precies hier in Nederland, mensen die foutloos nederlands spreken/schrijven, maar wel een zwaar accent hebben worden daarop afgerekend, en een 'echte' Nederlander met een streekaccent en gebrekkig taalgebruik wordt dan wel voor vol aangezien, dat snap ik niet en vind ik zeer beschamend en triest bovenal ...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:55

Esperanza schreef:
Ik heb niet speciaal respect voor mensen die zich moeten aanpassen naar standaarden hier. Dat krijg je als je gaat emigreren. Dat moeten wij ook als we gaan verhuizen en als je in een nieuw land een goede kans wil op een toekomst, dat is vrij normaal.

Jij gaat niet met een paar duizend landgenoten gelijk verhuizen, die samen op kleine kamertjes worden gestopt, vervolgens familie laten overkomen en weer bij elkaar in wijken worden gestopt.
De meeste eerste generatie Turken en Marokkanen die hier wonen zijn meer achtergebleven dan hun broers en zusters daar omdat iedere vorm van intregatie en aandacht daarvoor ontbrak.
Nu 3 generaties later moet dat opeens alleemaal in een klap en niet iedereen is flexibel genoeg om zich daar aan aan te passen.

Trouwens die troel in die bourkinnie is een blanke Nederlandse een gelovige moslima zou zich zo niet gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:07

Die generatie haalde zelf illegaal familie in huis zonder medeweten van de woningbouwvereniging. God, mijn vader heeft destijds heel wat huizen leeg moeten halen omdat er illegaal mensen woonden die overlast bezorgden.
Ze lieten hun landgenoten grof betalen, onderhuur noemden ze dat, maar wel illegaal.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:30

Haha, dus ik moet me in die cultuur verdiepen voordat ik er een mening over mag geven? Dat kun jij wel zo stellen, maar zo werkt het niet. Helaas dus. Zij horen zich aan te passen, ik niet. Zo werkt dat nou eenmaal. Dat is het leven. Je kunt niet naar anderen blijven kijken om goede kansen in het leven te krijgen. Moet je zelf doen.

Ik ken genoeg normale mensen uit andere culturen. Ik heb Indo´s Chinezen, een Engelsman, Duitsers als vrienden en had ook moslims als vrienden, maar het klikt gewoon niet. We hebben hier een Mo(hammed), aardige lieve man, harde werker (ken hem van werk) zouden er meer van moeten zijn. En zou zijn er duizenden voorbeelden. Maar je hebt ze ook die ineens niet meer op het werk komen opdagen (weken niet, maanden niet onvindbaar, ineens naar Marokko vertrokken), komen terug, eisen geld en als je dat niet doet bedreigen ze je. En als je daar wat van zegt (wat me normaal lijkt in zo´n situatie) ben je een rascist? Sorry hoor, maar wie is er nu gek?

Integreren moet je zelf ook doen, kun je wel op de nek van de regering schuiven(die had het moeten eisen), zo van die had daar geen aandacht voor, maar waar is de verantwoording van de mensen zelf ineens gebleven?

Kun je wel weer over de CHristenen beginnen, maar daar gaat het hier toch niet over? Is zo´n dooddoener... En dat Christenen niet heilig zijn praat het gedrag van moslimextremisten toch niet goed? Heb ik gezegd dat Christenen geweldig zijn? Nee, ik heb met de meeste geleoven weinig op. Dat geneuzel daar in Ierland is ook te gek voor woorden. Ben ik met je eens, maar hebben we het daar nu over?

Dit topic gaat over het feit dat Wilders wordt bedreigd om een stomme film die nog niet eens uit is. Over moslims die bij voorbaat al op hun pik getrapt zijn omdat... om wat eigenlijk? Schelden doet niet zeer zei men vroeger wel eens. En de waarheid is hard? Als het niet waar zou zijn, waar maak je je dan druk over? Maar iemand met zijn leven bedreigen dat doen we hier niet..... hier hebben we vrijheid van meningsuiting. En dus ook de mening van Wilders!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:32

het probleem is begonnen met de gezinshereniging,ik meen in de jaren 70,ik neem die mensen overgens niets kwalijk....ze maken gebruik van de wetten die wij hier hebben,en het sociale vangnet,ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen als ik in die armoedige situatie verkeerde.....je kunt wel de regering veel dingen kwalijk nemen...
verder zou ik het op prijs stellen dat ze blij zijn dat ze hier wonen,en werken,en die paar die het nodig vinden om bedreigingen te uiten naar een aantal figuren,die mogen echt met het eerste vliegtuig terug,dat doen we niet in nederland.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:47

Nathalie schreef:
Ten eerste vind ik het jammer dat hiermee ook Nederlandse moslims aangesproken worden terwijl het merendeel spreekt over een andere cultuur en een andere taal.
De Islam is geen cultuur het is een geloof.

Maar in een land waar een bepaald geloof de overhand heeft, wordt het geloof de cultuur. Eigenlijk gaat het dus over beide. Je leeft immers volgens de regels van je geloof.

Nathalie schreef:
Maar om negatief te zijn over de Islam vind ik zelf wel te ver gaan.
De Islam is een mooi geloof en mensen die misdaden plegen in de naam van het geloof zijn in mijn ogen ook absoluut geen moslims.
Ik ben erg benieuwd naar de film want in de Koran staat echt niets wat er op neer komt dat je mensen moet vermoorden ofzo.
Misscien niet in de koran, maar ook niet in de andere 4 boeken?

Nathalie schreef:
Het enige is denk ik dat de Koran een oud boek is, deze is nooit aangepast. Dit heb je bij de bijbel wel. Het nieuwe testament is gewoon 'moderner'. Maar vroeger droegen Christelijke ook een hoofddoek e.d.

Er zijn boeken die deel zijn van het fundament zijn van de Islam op volgorde waarop ze zijn geschreven:
Suhuf-i-Ibrahim - Ibrahim
Tawrat -> Musa
Zaboe -> Dawud
Indjil -> Isa
Koran-> Mohammed
Moslimgeleerden stellen echter dat deze Boeken aan tahrif lijden, dat wil zeggen dat de betekenis of woorden zijn gewijzigd, dat sommige passages worden genegeerd en dat andere passages er later aan toegevoegd zijn. De oorspronkelijke Boodschap zou dus in deze Boeken niet zuiver overgeleverd zijn.

Bovendien klopt het ook niet dat het nieuwe testament de moderne versie van de bijbel is. De bijbel bestaat uit beide delen. Het oude testament is 2000 jaar voor christus geschreven en bestaat uit Thora en uit wat profeten en schriftgeleerden geschreven hebben. (De joden geloven alleen in de Thora.)
Het nieuwe testament werd een eeuw na christus geschreven en gaat over het Christus, die dus ná het schrijven van het oude testament, pas kwam. Enkele apostellen hebben in hun eigen woorden het leven van Christus geschreven, en in 72 na christus zijn de boeken van Matheus, Johannes, Lucas en Marcus samengevoegd tot het nieuwe testament. Er staat dus totaal iets anders in als in het oude testament. Wel wordt er in het oude testament gesproken over een Massias. Later verklaard Jezus deze Messias te zijn en dat daarmee de profetie uit het oude testament is vervuld. Tijd voor een nieuw tijdperk, maar de joden vonden dit zo'n grootspraak dat zij hem aan de romeinen hebben uitgeleverd, om hem te laten kruisigen.

Ook Christenen dragen idd wel eens een hoofddoek, maar dit alleen als zij naar de kerk gaan en dan niet alleen de vrouwen. De mannen dragen een hoed. Dit is ook totaal iets anders als de islamitische hoofddoek, omdat zij dit niet doen om zichzelf te bedekken en ook hooguit een uur per week.

Citaat:
Maar het Christendom gaat met de tijd mee en ik vind dat dat niet hoort bij een geloof.

In dat geval zouden moslims nog steeds in een tent in de woestijn wonen, en niet in een flatgebouw in Amsterdam. Dat deden ze immers ook in de tijd dat de koran geschreven werd.

Citaat:
Inmiddels is Nederland modern. De Koran blijft het boek dat toenertijd geschreven is.

De bijbel ook. De bijbel is namelijk 9 eeuw ouder als de Koran, maar goed, dat scheelt niet veel he Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Citaat:
Ja er gebeuren rare dingen in het geloof, maar zwaar christelijke zijn ook niet altijd even aardig.
Om maar een voorbeeldje te noemen, ik had een klant in mijn winkel die niet meer wil komen omdat er moslims in staan. Zij is extreem christelijk en wenst niet in contact te komen met ons. Toen zij kwam vroeg ze meteen waar mijn vriend vandaan kwam en of ik gek geworden was. Daarna verklaarde ze dat ze niet meer zal komen.

Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen, dat die vrouw dat niet zei omdat ze toevallig christen was. Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:52

Het probleem is dat nederland veelste lang en nog steedst doet aan struisvogel politiek.
Kop veelste land is het zand steken en nu hebben we een groot probleem.
In nederland mag je nu eenmaal zeggen wat je vind,dat is iets waar jaren geleden door ONZE voorouders voor is gevochten.
dat nu moslims op een p.k getrapt zijn is hun probleem.
We hebben het nu over een film die nog helemaal niemand heeft gezien.
ik ben het met wilders eens als het om zijn fundering gaat ik ben alleen niet blij met zijn aanpak.
maat hij zegt wel dingen die 80% van de NEDERLANDSE bevolking denkt!
Het is toch bezopen dat hij zijn mond niet open mag doen omdat nederland gewoon weg bang is voor reprasailles.
Dan zie je een balkende op tv die nog niet weet hoe hij een normaal antwoord kan formuleren laatstaan dit ondersteunen.
alleen om balkende als semi staatshoofd zal ik al bang dat ze binnenvallen.
Moskees laten bouwen en meer van die onzin moet ophouden.
we leven in nederland protestand-katoliek land dus geen plaats voor moskees etc.
prima als je wilt geloven in allah maar dring dat een ander niet op.
En als je het er niet mee eesn bent wat de heer wilders te melden heeft kan je 2 dingen doen dat is op een normale manier daar protest tegen tekenen of het voorbij laten gaan.
Zodra er gezegd word dat nederland gevaar loopt moet hij zijn mond houden en dan word het een regelrechte ramp.
dus nederland staat wel gebukt voor terreur en word het dus een schaap van de islam!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:55

Eens Moniek Ja

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:42

Ik weet niet of ik het ooit zo met jou eens geweest ben Moniek!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:59

Ik ben tegen iedere vorm van extreme uiting van religie. Wat er nu gebeurd qua dreigingen vind ik niet gezond en zelfs abnormaal. Ik kan niet oordelen over een film die er nog niet is. Ik kan dus niet oordelen of Wilders nu misbruik maakt van vrijheid van meningsuiting. De bedreigingen zijn absurd. Ik ken geen andere religie in het westen die zo absurd reageert. Ik wacht rustig af...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:39

Citaat:
prima als je wilt geloven in allah maar dring dat een ander niet op.

Mooi, dan mogen wij onze overtuigingen dus ook niet aan anderen opdringen, je eist nu van anderen dat ze dingen niet doen die we zelf wel doen.... dat heet krom.

Zowel de bijbel als de koran zijn uit de tijd, maar in beide geloven is er de ruimte voor modernisatie, maar dat is aan de mensen zelf om daarover te beslissen en helaas is het ontzettend moeilijk voor velen om door het bestaande patroon heen te breken.

Citaat:
Moslimgeleerden stellen echter dat deze Boeken aan tahrif lijden, dat wil zeggen dat de betekenis of woorden zijn gewijzigd, dat sommige passages worden genegeerd en dat andere passages er later aan toegevoegd zijn. De oorspronkelijke Boodschap zou dus in deze Boeken niet zuiver overgeleverd zijn.

Dit is met de bijbel ook het geval, zoals ik eerder al zei, is het altijd al een kwestie van interpretatie geweest, daar ligt ook de oorzaak van dit soort problemen, als je kwaad wilt, dan is alles krom te praten.

Citaat:
Haha, dus ik moet me in die cultuur verdiepen voordat ik er een mening over mag geven? Dat kun jij wel zo stellen, maar zo werkt het niet. Helaas dus. Zij horen zich aan te passen, ik niet. Zo werkt dat nou eenmaal. Dat is het leven. Je kunt niet naar anderen blijven kijken om goede kansen in het leven te krijgen. Moet je zelf doen.

En daar zit 'm juist de oorzaak, IEDEREEN moet zich aanpassen aan anderen, dat is de realiteit, en jij valt ook onder iedereen. Je spreekt jezelf ook tegen, je zegt dat je niet naar anderen kunt kijken om kansen te krijgen, maar ondertussen zeg je zelf dat anderen zich aan moeten passen, niet jij. Dus zul jij je ook moeten aanpassen, je kunt het niet van 1 partij eisen, waar 2 vechten hebben 2 schuld, dus beide partijen zullen concessies moeten doen, zo werkt dat in een democratie. Als je dat niet acceptabel vindt, dan zul je naar een land met een dictatuur moeten verhuizen, dan is er altijd maar 1 manier. Maar dan nog zul jij je moeten aanpassen...

Citaat:
Ik ken genoeg normale mensen uit andere culturen. Ik heb Indo´s Chinezen, een Engelsman, Duitsers als vrienden en had ook moslims als vrienden, maar het klikt gewoon niet. We hebben hier een Mo(hammed), aardige lieve man, harde werker (ken hem van werk) zouden er meer van moeten zijn. En zou zijn er duizenden voorbeelden. Maar je hebt ze ook die ineens niet meer op het werk komen opdagen (weken niet, maanden niet onvindbaar, ineens naar Marokko vertrokken), komen terug, eisen geld en als je dat niet doet bedreigen ze je. En als je daar wat van zegt (wat me normaal lijkt in zo´n situatie) ben je een rascist? Sorry hoor, maar wie is er nu gek?

Kan gebeuren, het hoeft ook niet met iedereen te voegen, maar ik betwijfel of dat godsdienst afhankelijk is. Die mensen die je noemt, die zomaar verdwijnen, zijn dat uitzonderingen of is dat de regel bij jullie op het werk? En dat je er iets van zegt is dat heel normaal, maar als je daarom vervolgens iedereen over een kam gaat scheren, dat is nu net hetgene wat niet terecht is.

Citaat:
Integreren moet je zelf ook doen, kun je wel op de nek van de regering schuiven(die had het moeten eisen), zo van die had daar geen aandacht voor, maar waar is de verantwoording van de mensen zelf ineens gebleven?

Hier ben ik het redelijk mee eens, uiteindelijk moeten de mensen zelf de verantwoording dragen, maar je moet ook kijken naar de mogelijkheden die geboden zijn en die zijn vaak toch heel beperkt.

Citaat:
Kun je wel weer over de CHristenen beginnen, maar daar gaat het hier toch niet over? Is zo´n dooddoener... En dat Christenen niet heilig zijn praat het gedrag van moslimextremisten toch niet goed? Heb ik gezegd dat Christenen geweldig zijn? Nee, ik heb met de meeste geleoven weinig op. Dat geneuzel daar in Ierland is ook te gek voor woorden. Ben ik met je eens, maar hebben we het daar nu over?

Het feit dat christenen verre van heilig zijn praat niets goed, maar zet dingen wel in perspectief. Ieder geloof heeft zijn extremisten, maar nu wordt er maar 1 kant uitvergroot en uit het verband gerukt. Zoals nu wordt gereageerd lijkt het alsof extremisten alleen maar binnen de Islam voorkomen en dat is pertinent niet het geval. Je kunt het een niet los van het ander zien.

Citaat:
Dit topic gaat over het feit dat Wilders wordt bedreigd om een stomme film die nog niet eens uit is. Over moslims die bij voorbaat al op hun pik getrapt zijn omdat... om wat eigenlijk? Schelden doet niet zeer zei men vroeger wel eens. En de waarheid is hard? Als het niet waar zou zijn, waar maak je je dan druk over? Maar iemand met zijn leven bedreigen dat doen we hier niet..... hier hebben we vrijheid van meningsuiting. En dus ook de mening van Wilders!

Ondertussen heeft het zich toch aardig bewezen dat schelden wel degelijk zeer doet, dus waarom zou je er dan mee doorgaan? Die film wekt frustratie op, omdat de hele insteek van die film is om agressie uit te lokken.

Als ik tegen jou zeg dat paardenmensen alleen maar domme penny's zijn, zich asociaal gedragen als ze buiten rijden, geen rekening houden met andere mensen en maar verwachten dat de rest van de wereld zich aanpast omdat ze hun paard niet eens onder controle hebben aangezien het aan de kletter kan gaan. En dat ik het absurd vind dat automobilisten zich op de weg maar aan moeten passen omdat die ruiters per se langs de weg moeten rijden, of dat hardlopers niet eens op het ruiterpad kunnen trainen omdat die paarden er per se moeten rijden. Dat alle ruiters sowieso dierenmishandelaars zijn omdat een paard helemaal niet gemaakt is om te berijden? Dat 'Normals' alleen maar egoïstisch bezig zijn en helemaal niet aan het welzijn van hun paard denken (en zo kan ik er nog wel meer bedenken).

Durf jij dan in volle eerlijkheid toe te geven dat jij er geen aanstoot aan zou nemen aan wat ik zojuist gezegd heb??? Dat je niet pissig zou worden als iemand zonder enig verstand van paarden zoiets zou zeggen? Als het niet waar is, dan maak je je er toch ook niet druk om? Het tegendeel is al meerdere malen op bokt bewezen. Het is namelijk heel normaal als je er aanstoot aan neemt als dit soort dingen gezegd worden, zeker als het onjuist is. De wijze waarop het soms gaat is niet goed te praten, maar de eerste reactie is heel menselijk hoor.

Zoals ik al eerder zei, wordt er te vaak met 2 maten gemeten.

*edit* Ik weet het nog sterker te vertellen, in de situatie zoals ik 'm geschetst heb, kom je zelfs ook regelmatig doodsbedreigingen tegen, er zijn genoeg situaties te beschrijven waarin automobilisten bewust te hard op een paard zijn gereden, in de wetenschap dat het gevaarlijk en zelfs levensgevaarlijk kan zijn. Iedereen is schuldig aan de manier waarop mensen tegenwoordig reageren.