Ninx schreef:En wanneer jij groenten van je oma kunt krijgen.... zou ik zeker dat eten ipv van supermarktgroenten.
Ik heb trouwens nergens gezegd dat je helemaal geen vlees mag eten he? En de andere vegetariers ook niet.
Maar met mate, en van een bioslager.... AH verkoopt ook biovlees, maar ik weet niet zeker hoe betrouwbaar dat is. Iedere dag vlees eten is iig niet nodig en ook niet gezond. Het kost je lichaam 48 uur om het te verwerken, en dat redt je dus niet wanneer je 24 uur later alweer je volgende stuk vlees eet. Je krijgt dan een soort 'file' 'trafficjam' in je darmen, en dat niet erg gezond en ook knap vermoeiend. Waarom denk je dat veel sporters weinig vlees eten, en zeker niet voor wedstrijden? Omdat het energie vreet om te verteren.
Je kunt toch hooguit 2x i.d. wk vlees eten, 2x i.d. vis, en de andere drie dagen die lekker vegaburgers e.d. die er nu zijn? Er zit er altijd voor iedereen wel 1 tussen die ze lekker vinden. Dat assortiment is enorm!!!!
Iedere keer naar Duitsland voor groentes is een beetje een duur grapje
(al nemen we wel steeds wat mee in die glazen potten)
Ik vertrouw zelf het bio spul bij mij in de supermarkt ook niet. Ten eerste is het 2x zo duur maar het bederft ook sneller.
Tja met Duitse ouders ben je ook al snel 'verplicht' om iedere dag een stukkie vlees te eten. Tja en de macht der gewoonte speelt ook mee.