Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaantsje schreef:En zo leest, beleeft ieder mens het op zijn eigen manier.
Persoonlijk, de natuur is machtig, daar kan geen mens tegenop.
jaantsje schreef:We kunnen gelukkig niet voorspellen wat er allemaal zal gaan gebeuren. Dus of de aarde ten onder gaat aan Global Warming?
Ik kan je geen antwoord geven. Ik leef nu en probeer dat zo goed mogelijk te doen met respect voor een ander.
Albert schreef:Goof schreef:En toen was daar de missionaris om zelfs in de verste uithoek de wereld tot het Christendom te bekeren en de mens, wild en volop in het leven als die was, te veranderen....
Maar wat gebeurd er met de mensen die nooit een missionaris hebben gezien?????
En wat is er gebeurd met de zielen van de mensen die geboren zijn voor christus en dus bij voorbaat geen christenen waren?
Abraham en Mozes waren ook geen christenen![]()
Waar zijn de Noormannen en Batavieren gebleven naar hun dood?
De kerk heeft het voorgeborchte afgeschaft, zijn deze zielen nu dakloos of alsnog naar hemel of hel gestuurd???
Albert schreef:Spettic, dat is geen antwoord op mijn vraag waar de mensen zijn gebleven die voor het christendom zijn geboren...
Dus niet alleen de joden maar ook andere volken....
spettic schreef:Albert schreef:Spettic, dat is geen antwoord op mijn vraag waar de mensen zijn gebleven die voor het christendom zijn geboren...
Bedoel je de mensen die nog nooit van God hadden gehoord?
Dat waren de heidenen en die zijn niet naar de hemel gegaan.
Ze dienden afgoden en niet God.
Ik neem aan dat je dit bedoeld?
spettic schreef:Albert schreef:Spettic, dat is geen antwoord op mijn vraag waar de mensen zijn gebleven die voor het christendom zijn geboren...
Bedoel je de mensen die nog nooit van God hadden gehoord?
Ze dienden afgoden en niet God.
Ik neem aan dat je dit bedoeld?
spettic schreef:Bedoel je de mensen die nog nooit van God hadden gehoord?
Moniek schreef:maar om antwoord te geven op je vraag "volgens de bijbel ga je naar het vagevuur waar je alsnog vergeven kan worden voor je (dood) zonde en dan alsnog naar de hemel mag gaan.
de hel komt geen eens ter spraken dan.
Ik vraag me af wat mensen denken vand e hel en of ze wel weten wat het is.
Moniek schreef:maar om antwoord te geven op je vraag "volgens de bijbel ga je naar het vagevuur waar je alsnog vergeven kan worden voor je (dood) zonde en dan alsnog naar de hemel mag gaan.
eefangel schreef:Moniek schreef:maar om antwoord te geven op je vraag "volgens de bijbel ga je naar het vagevuur waar je alsnog vergeven kan worden voor je (dood) zonde en dan alsnog naar de hemel mag gaan.
O en jij weet wel wat de hel is?
Puur op basis van een boek,
dat 'de waarheid' zou moeten bevatten?
Moniek schreef:ik ben niet zo zeer bezig met de hel,soms wel als ik denk aan mijn verleden heb immers ben ik heel eerlijk in abortus laten doen.
dat is strikt tegen het geloof.
ik ben hiervoor naar naar de kerk geweest in rome en heb gebiecht en een goed gesprek aangegaan met een priester over mijn daden en mijn gevoel erbij.
ik ben vergeven voor mijn zonde en gezegend,dit was voor mij een hele opluchting en voel me sinds dien erg sterk in mijn velen god is weer met mij.
Want ik heb echt een tijd gehad dat god mij verlaten had.
dus dde hel ja daar ben ik zeker mee bezig geweest nu niet meer maar ikben het niet vergeten.
Schimmelig schreef:Moniek schreef:maar om antwoord te geven op je vraag "volgens de bijbel ga je naar het vagevuur waar je alsnog vergeven kan worden voor je (dood) zonde en dan alsnog naar de hemel mag gaan.
Waarom zou God zijn eigen creatie, zichzelf - want wij zijn allen deel van God naar een plek als 'het vagevuur', of 'de hel' willen sturen? Waarom denk je dat God een hypocriete God is?
Als God buiten de tijd staat weet God wat jij gaat doen nog voor jij geboren wordt, hij voorziet alles. Alles, dus ook zonden zijn deel van zijn 'Goddelijk plan', want als God niet wenste dat het er was, was het er toch niet? Je beperkt God in zijn 'almachtigheid' als je beweert dat wij God kunnen kwetsen, of wij niet doen wat zijn wens is, want als puntje bij paaltje komt... was alles God, is alles God en is alles dat komt 'God'.
Een moeilijk concept waar je misschien niet 123 bij kunt, maar je best doen om het te begrijpen levert je zeker meer levensvreugde op, dan zo'n beperkt boek van zo'n 6000 jaar oud.