Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:12

ThePast03 schreef:
runningkawa schreef:
En dat meeroken de kans heel erg verhoogd is gewoon een feit..is niet anders omdat jij het toevallig leker vind Lachen

http://www.extra-media.nl/nummer27/inde ... roken.html

Misschien interessant om eens door te lezen. Knipoog

Zoals gezegd teken ik de petitie niet omdat ik weet dat de geur al smerig genoeg is en andere mensen wel degelijk kan hinderen.

het is maar net naar welk onderzoek je verwijst....
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ectid=3028

Ik teken dus absoluut niet, zal blij zijn als ik me niet meer in giftige dampen hoef te bewegen als ik uit eten ga of ergens wat drinken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:08

Ik zeg volmondig ja tegen elk rookverbod in openbare gelegenheden !

Als je graag wilt paffen moet je dat vooral doen , maar stook je eigen plafonnetje dan maar geel ipv. mijn longen Knipoog

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:40

pmarena schreef:
Ik zeg volmondig ja tegen elk rookverbod in openbare gelegenheden !

Als je graag wilt paffen moet je dat vooral doen , maar stook je eigen plafonnetje dan maar geel ipv. mijn longen Knipoog

mooi gezegt Pling

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:43

Er is niets zo irritant dat als je zit te eten & een hap rook mee binnen krijgt .
Of ergens binnen komt en je bijna van je stokje gaat door die geur ...
& bovenal is het nog superongezond ook ..
dus laat die rookverboden maar komen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:31

Jeutje wat een frustraties zeg...
Mss even relaxter doen steek een peuk op?

Trust me gaat een wereld open voor een vredelievend mens.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:34

Persoonlijk ben ik absoluut vredelievend hoor. Lachen Roken mag best, maar IK wil er geen last van hebben, da's alles.

Daarnaast... vind jij het dan eerlijk dat mensen met aandoeningen door de rook niet meer uitkunnen?

Het is net hoe je het bekijkt.

En waarom is buiten roken eigenlijk zo erg? :S

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:35

Wie is er nou gefrustreerd en niet vredelievend, met een of andere vage petitie Verward

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:36

dat er mensen die roken,prima heb ik echt geen problemen mee daar kies jezelf voor.maar als ik in een restaurantje zit te eten vind ik het vies als ik last heb van ander mans rook.
maar goed deze discussie had je kunnen verwachten als je hierover een topic opent.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:37

Ik dacht dat juist de rokers gefrustreerd waren Chiqa. Je advies om een peuk op te steken roept bij mij toch een beetje wrevel op. Vooral omdat het met relaxt in verband wordt gebracht. Waarom steken rokers dan 10 keer per uur er een op? Omdat ze er relaxed van worden? Ze lijken juist steeds nerveuser en onzekerder van te worden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:48

Nu maar even een domme situatie: alle sociale gelegenheden zijn gemaakt voor mensen, waar van uit wordt gegaan dat ze niet roken. Dan komen de rokers erbij: mensen+sigaret en daarvoor is de horeca niet gemaakt. Dus door dit onnozele sommetje wil ik eigenlijk zeggen dat de niet-rokers op dit vlak voorang hebben. Natuulijk hebben de rokers evenveel rechten, ze horen zich echter aan te passen aan de niet-roker omdat rokers een verslaving hebben die voor anderen schadelijk is!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:49

Zo getekend. Ik vind het zo'n achterlijke maatregel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:12

Ik vind gewoond at sommige mensen zich echt verschrikkelijk druk maken
en maar lopen peeuwen dat het stinkt en ongezond zou zijn.
Wij als rokers kunnen buiten in de koude gaan staan, terwijl er nog lang niet bewijzen zijn
dat meeroken daadwerkelijk schade aan kan richten.
Allemaal zo overdreven en zielig.
Al in het stenen tijdperk werd er al grookt, en tot ver in de jaren 90 werd er nooit een woord over gerept, ook niet door de mensen met astma en longaandoeningen, roken was gewoon iets wat
erbij hoorde, en ze hadden er oook geen last van, althans er werd iig nooit iets van gezegt.

Nu ineens worden alle mensen zo nodelaas bang gemaakt, en het ergste...Ze geloven hun eigen verhalen nog eens.

Ik als roker houd de heel dag door rekening met mensen die niet roken (Lollige is ze komen in de pauzes allemaal bij me staan maar goed zal wel de gezelligheid zijn)

En dan wordt je als een of andere para asociale afgeschilderd dat je verantwordelijk bent voor de gezondheid van een ander.
Gut, ik vraag altijd vriendelijk of ze er last van hebben als ik er eentje opsteek in een openbare gelegenheid of verjaardag, maar als ze para gaan lopen doen, zal ik er geen peuk minder om roken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:19

Och dat het ongezond is voor meerokers, dat is al lang, heeeeeeel lang bewezen. Knipoog Ik heb het zelf al onderovnden, als ik een volle teug rook ingeblazen krijg door iemand, krijg ik een walgelijk brandend gevoel in mijn borst en heb hier nog dagen last van. Zou dat niet slecht zijn? Sorry maar niet met argumenten gaan gooien waarvan het tegendeel al lang is bewezen. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:27

Ik vind het ook lüllig voor de rokers dat ze als para's behandelt worden , maar het is wel terecht. Als roker ben JIJ diegene die de ruimte beïnvloed op een manier dat iedereen ervan mee kan genieten. Is het je eigen ruimte : prima , vooral doen als je dat graag wilt.

Maar is het een gemeenschappelijke ruimte : laat het dan lekker.
Val een ander er niet mee lastig. Of zet een vissenkom op zodat je je rook bij je houdt en die niet door de hele ruimte heen gaat Tong uitsteken

Al zou het niet schadelijk zijn : het stinkt gewoon. Is niet fatsoenlijk als je andere mensen in jouw stank zet. Net zoals het niet gewenst is als je een smerige lijflucht hebt of scheten laat , dat wordt ook niet gewaardeerd door de mensen aan het tafeltje achter je Schijnheilig

Bij ons op de basisschool kwam iemand eens zo'n testje laten zien , een simpele opstelling van een blaasbalgje , houdertje en filtertje. Brandende sigaret in houdertje alsof iemand hem tussen de vingers heeft , een filtertje erachter , en de blaasbalg maar steeds trekjes nemen , wel grappig om te zien *LOL*

Na een halve sigaret was dat hele filter al zwart...ZO goor.
Kun je nagaan hoe je longen geasfalteerd worden door die dingen. En kijk eens naar huizen van rokers , gordijnen en plafond worden geel , als je er even binnen bent stinken je kleren een uur in de wind....en dat adem je allemaal in als je ernaast staat. Lekker hoor.

Roken mag , maar dan zonder anderen ermee tot last te zijn.
Zie het maar net als uit volle borst zingen als je dat niet goed kunt : dat doe je toch ook alleen als je alleen bent en niet ineens in de supermarkt ofzo waarmee je iedereen ermee lastig valt Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:33

Passief roken is wel bewezen, kijk maar op web of knowlidge of science dat zijn scheidsrechter artikkels, wat beter dan de gemiddeld idioot artikkel op internet die wat onzin uitkraait.
En logisch toch ook?

Je kiest toch voor de roken, waarom moeten deze acties andere beinvloeden. Een keuze moet geen negatieve gevolgen hebben voor iemand anders, dus snap ik ook niet de moeilijkheidsgraad om effie buiten te staan.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:34

overdreven en zielig....nee dat zijn lekkere uitspraken terwijl een ander zonodig zijn/haar verslaving niet vaarwel wil zeggen.

Je zegt dat je geen discussie wilt maar je gooit wel steeds water op het vuur zo tussen de regels door..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:34

Chiqa schreef:
Ik vind gewoond at sommige mensen zich echt verschrikkelijk druk maken
en maar lopen peeuwen dat het stinkt en ongezond zou zijn.
Wij als rokers kunnen buiten in de koude gaan staan, terwijl er nog lang niet bewijzen zijn
dat meeroken daadwerkelijk schade aan kan richten.
Allemaal zo overdreven en zielig.
Al in het stenen tijdperk werd er al grookt, en tot ver in de jaren 90 werd er nooit een woord over gerept, ook niet door de mensen met astma en longaandoeningen, roken was gewoon iets wat
erbij hoorde, en ze hadden er oook geen last van, althans er werd iig nooit iets van gezegt.

Nu ineens worden alle mensen zo nodelaas bang gemaakt, en het ergste...Ze geloven hun eigen verhalen nog eens.

Ik als roker houd de heel dag door rekening met mensen die niet roken (Lollige is ze komen in de pauzes allemaal bij me staan maar goed zal wel de gezelligheid zijn)

En dan wordt je als een of andere para asociale afgeschilderd dat je verantwordelijk bent voor de gezondheid van een ander.
Gut, ik vraag altijd vriendelijk of ze er last van hebben als ik er eentje opsteek in een openbare gelegenheid of verjaardag, maar als ze para gaan lopen doen, zal ik er geen peuk minder om roken.

Het eerste wetenschappelijk onderzoek naar passief roken is in 86 uitgekomen Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:40

Dat bedoel ik juist, gooien met onware argumenten en er maar een verhaaltje omheen breien.
@ Chiqa: Meid jij rookt en dat is jou keuze maar wij kiezen daar niet voor dus eigenlijk zou jij de gene zijn die zich zou moeten aanpassen. Ik ken trouwens veel rokers met die gedachte, waarom is het zo moeilijk een van hen te worden?
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 29-09-07 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:45

En om voorbeeld te staven ééntje uit 93 Respiratory health effects of passive smoking: Lung cancer and other diseases. Door de amerikaanse volksgezonheid, waarin duidelijk word verwezen naar klasse A effect van rook

nog een wild gegraaid "Involuntary Smoking", International Agency for Research on Cancer

zitten er meerdere in de zak als voorbeeld Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:51

Afbeelding

En de meest recente, mischien een aankoop tip voor de starter van de campagne, een boek die samenvatting geeft over onderzoeken en medische gevolgen, en zoveel meer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:51

Lara_Silver schreef:
Ik ken trouwens veel rokers met die gedachte, waarom is het zo moeilijk een van hen te worden?

O en ga jij jezelf nu op de borst slaan? Maak jezelf toch niet belachelijk.
Nogmaals, ik houdt rekening met anderen, zelf in mn eigen huis.
Vraag altijd toestemming dus snap niet wat je nu loopt te jammeren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:56

Omdat je in eerdere post iets heel anders zei, maar goed dan deze post is nu niet meer toepasselijk op jou echter op alle andere rokers die dus niet zo denken als jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:58

Lara_Silver schreef:
Omdat je in eerdere post iets heel anders zei, maar goed dan deze post is nu niet meer toepasselijk op jou echter op alle andere rokers die dus niet zo denken als jij.

Kan je even duidelijker zijn? Snap geen bal van deze zin eigenlijk wat wil je nu zeggen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:58

Chiqa schreef:
Trust me gaat een wereld open voor een vredelievend mens.

En zo ook de longen voor mensen die schone lucht ademen Knipoog

Doe relaxed, rook iets minder!
Zonder peuk, ben je ook leuk Haha!

Nu is het alsof we er iedere keer verplicht ééntje met je mee moeten drinken Nors opkijken

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 01:08

Ik teken ook niet.
Ben zelf zeer tegen roken.
Ik ben eigelijk best blij als het zo ver is.
In het restaurant eindelijk eten zonder het verpest word.
Alleen in de kroog hoeft het niet zo voor mij.
Daar hoort het toch wel een beetje bij.
Ik heb 2 jaar geleden wel gezien in ierland hoe de sweer in een kroog verander is.
Ene kant heerlijk gewoon frisse luch ander kant iedeer die rook staat buiten dus het is niet echt druk binnen en dus ook niet echt gezellig.
Maar ja als ik toch moet kiezen tussen die 2 kies ik toch voor een totaal rook verbod in de horeca.