Chiqa schreef:Ik vind gewoond at sommige mensen zich echt verschrikkelijk druk maken
en maar lopen peeuwen dat het stinkt en ongezond zou zijn.
Wij als rokers kunnen buiten in de koude gaan staan, terwijl er nog lang niet bewijzen zijn
dat meeroken daadwerkelijk schade aan kan richten.
Allemaal zo overdreven en zielig.
Al in het stenen tijdperk werd er al grookt, en tot ver in de jaren 90 werd er nooit een woord over gerept, ook niet door de mensen met astma en longaandoeningen, roken was gewoon iets wat
erbij hoorde, en ze hadden er oook geen last van, althans er werd iig nooit iets van gezegt.
Nu ineens worden alle mensen zo nodelaas bang gemaakt, en het ergste...Ze geloven hun eigen verhalen nog eens.
Ik als roker houd de heel dag door rekening met mensen die niet roken (Lollige is ze komen in de pauzes allemaal bij me staan maar goed zal wel de gezelligheid zijn)
En dan wordt je als een of andere para asociale afgeschilderd dat je verantwordelijk bent voor de gezondheid van een ander.
Gut, ik vraag altijd vriendelijk of ze er last van hebben als ik er eentje opsteek in een openbare gelegenheid of verjaardag, maar als ze para gaan lopen doen, zal ik er geen peuk minder om roken.
Het eerste wetenschappelijk onderzoek naar passief roken is in 86 uitgekomen