Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:49

Diablo schreef:
Ik begrijp dat het heel hard is voor ouders van gedetineerden. Maar die zullen toch al niet blij zijn dat ze een kind hebben die ik weet niet uitgespookt heeft.
En ja, ik ben daar dan misschien (te) hard in, maar ik zou alles doen om mijn kind te beschermen.

Komen we dus op de vraag als jou kind een zwaar misdrijf zou hebben gedaan je het goed zou keuren dat er testen enz op zouden worden gedaan ??

Dat is de keerzijde dan he ...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:56

Goedkeuren? Nooit zal ik het goedkeuren dat ze mijn kind wat aandoen. Gelukkig kan ik ook niet zeggen wat ik er écht van zou vinden, want ik hoop toch dat mijn kinderen dit soort enge dingen nooit zullen gaan halen. Maar als dit in de wet zou staan en dus een bekende consequentie is van een verschrikkelijk misdrijf dat gepleegd is, zou ik daar misschien wel vrede mee hebben.
Maar nogmaals, ik denk niet dat je familie van verkrachters en moordenaars moet vragen wat een geschikte straf voor hun kind is.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:10

Diablo schreef:
Goedkeuren? Nooit zal ik het goedkeuren dat ze mijn kind wat aandoen. Gelukkig kan ik ook niet zeggen wat ik er écht van zou vinden, want ik hoop toch dat mijn kinderen dit soort enge dingen nooit zullen gaan halen. Maar als dit in de wet zou staan en dus een bekende consequentie is van een verschrikkelijk misdrijf dat gepleegd is, zou ik daar misschien wel vrede mee hebben.
Maar nogmaals, ik denk niet dat je familie van verkrachters en moordenaars moet vragen wat een geschikte straf voor hun kind is.

Nee je haalt het wel keer op keer aan in dit topic ... maar over de keerzijde wil je niets horen ..
Ik ben zelf ook moeder van 3 kinderen ze zijn alles voor mij .... ik probeer ze alle goede dingen mee te geven respect liefde voor hun medemens/dieren/natuur.... te beschermen tegen kwaad verkeerde invloeden enz ...

Ik heb de keerzijde meegemaakt mijn broer verongelukte door een dronken idioot die veel meer op zijn kerfstok had .... Ik zou NOOIT willen dat er op de dader proeven of wat dan ook zouden worden uitgevoerd ..

Hij is gestraft .... en de rechtbank heeft zijn straf bepaald ....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:32

Diablo schreef:

Ben je dan bang om de waarheid te horen.
Dat het leven van hn kind in hun ogen ook
heel belangrijk is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:39

Dat zou ik gevaarlijk vinden om te stellen, want in veel gevallen zijn die voor de familie niks meer waard hoor Lachen
Dat kun je niet algemeen stellen, dat is per situatie en familie afhankelijk, en ook natuurlijk wat er is gepleegd

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:17

Ellis, wie zegt dat ik over de keerzijde niets wil horen? Ik vertel je toch hoe ik er over denk?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:35

ellis, ten eerste: Wat moet dat ongelofelijk zwaar zijn om je broer te verliezen en dan ook nog op die manier!

Mag ik vragen wat je dan wel voelt naar iemand die zonodig bezopen achter het stuur kroop? Voel je dan woede? Of kijk je op de persoon in kwestie neer omdat je er gewoonweg geen recpect voor hebt?

Het klinkt misschien stom, maar ik vind iemand die dronken achter het stuur kruipt behoorlijk asociaal en stom, maar geen crimineel.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:44

detour schreef:
ellis, ten eerste: Wat moet dat ongelofelijk zwaar zijn om je broer te verliezen en dan ook nog op die manier!

Mag ik vragen wat je dan wel voelt naar iemand die zonodig bezopen achter het stuur kroop? Voel je dan woede? Of kijk je op de persoon in kwestie neer omdat je er gewoonweg geen recpect voor hebt?

Het klinkt misschien stom, maar ik vind iemand die dronken achter het stuur kruipt behoorlijk asociaal en stom, maar geen crimineel.

Heb je een punt wanneer is iemand een crimmineel ..........
Waar zouden jullie de grens leggen ? Welke crimineel is expirimentwaardig?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:54

Dronken bestuurder is dood door schuld, met voorwaardelijk opzet als ik niet verkeerd ben. Dus die horen al niet bij de zware criminelen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:59

Voor mij zou het afhangen van het het type onderzoek. Stel dat er sprake zou zijn van een ernstige pedofiel of een onverbeterlijke verslaafde en er zou sprake zijn van een mogelijk "genees"middel. Ik zou er dan niet zo'n bezwaar tegen hebben om dat te testen mits de risico's niet groot zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:01

@ elllis daar heb ik al meerdere keren antwoord op gegeven Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:04

runningkawa schreef:
@ elllis daar heb ik al meerdere keren antwoord op gegeven Lachen

Ik ook, en degene die roept hoe goed het was, en elk detail nog eens trots verteld kan ik redelijk zeker zijn dat hij het heeft gedaan Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:06

Crimineel volgens woordenboek:Betrekking hebbend op misdrijven; strafrechtelijk..

In dat geval zou de man die jouw broer heeft aangereden dus een crimineel zijn, denk ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:07

detour schreef:
Crimineel volgens woordenboek:Betrekking hebbend op misdrijven; strafrechtelijk..

In dat geval zou de man die jouw broer heeft aangereden dus een crimineel zijn, denk ik.

Ja maar hier word ook elke keer wel duidelijk gesteld dat het voor de zware delicten gaat

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:08

Dus ieder tbs kliniek ......... zou in jullie ogen een aardig begin zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:08

Misschien het topic wat verder terug lezen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:10

Vind het een beetje onzin om mensen die dronken achter het stuur zitten in een TBS kliniek te stoppen..

wat is een zwaar delict en wat niet, inderdaad? waar ligt daar de grens?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:12

runningkawa schreef:
Misschien het topic wat verder terug lezen?

Ben aardig op de hoogte ....... vraag me af hoeveel mensen in aanmerking zouden komen ........... er lopen nogal wat proefdieren rond en ratten en muizen vermeerderen sneller dat tbssers ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:13

Blijkbaar lezen enkele dan toch niet zo goed
Je zou mijn antwoord daar iig al op hebben...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:16

een zwaar delict zijn de baton rouge moorden, of iemand zoals joseph edward duncan, of bind torture and kill.

Drie waar uitsluitend bewijs op is, drie die er trots op zijn. één die zelfs erover geblogd heeft op het internet.

Mens mag je zelf bepalen Lachen zijn er genoeg van om nog op te noemen.
Maar goed lekker voort doen in het buitenland spijtig dat niemand daar om roept, sadisme gaat blijkbaar zo ver tot het beschuldigen van mensen, maar niet denken of nog strijden om de dingen die nu verkeerd gaan

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:19

detour schreef:

Lijkt me wel hij is veroordeeld ....... maar als ik lees dat er anderen dronken achter het stuur stappen alleen dom vinden ....dan niet ... dus idd wat zijn de eisen voor de ideale crimineel ..... wanneer kan de wetenschap zijn gang op iemand gaan ???

Nooit dus ......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:20

Er staan boven jou wel drie mooie voorbeelden Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:23

lastige keuze... ik vind het voor beide niet eerlijk om op te testen. Ik kies eerder voor de crimineel mits hij toerekeningsvatbaar is (en dan bij 'voorkeur' een crimineel die zijn slachtoffer heeft gemarteld). Niet iedere crimineel kan er volledig wat aan doen dat hij/zij een daad heeft begaan (enorm zwakbegaafd, stoornis etc). Het is niet eerlijk om iemand op die manier zo te straffen voor iets waar hij eigenlijk niets aan kan doen (of beseft wat hij/zij heeft gedaan). Maar technisch gezien ben je dan net zo slecht bezig als de crimineel zelf. Jij verbiedt iemand om te martelen en dan veroordeel je hem door hem te martelen... sja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:27

Van die toerekeningsvatbaarheid begrijp ik wel Ja
Zoals syndroom van renfield, maar goed dat is ook weer een grens en moeilijk op te vatten hoe je het moet zien, want ziek zijn ze allemaal

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:30

Die mensen help ik liever (in de gevangenis natuurlijk Knipoog ) dan dat ik ze martel...