ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:19

Pas na minstens twee uur geeft een lichaam de geur af die door de hond die daar specifiek op getrained is, kan worden opgepakt. En dat is dus gebeurd. Een hond heeft aangegeven dat er een lijk in de slaapkamer heeft gelegen (van minstens twee uur oud dus, hoewel het met kinderen misschien sneller gaat) en ook van plek veranderd is (meerdere plekken aangegeven) en de andere hond heeft het bloed opgespoord (op verschillende plekken).
Het is onomstotelijk bewezen dat er een lijk heeft gelegen, alleen niet van wie het lijk was, maar door de analises die nu gemaakt worden, moet dat dus duidelijk worden. Overigens heb ik net op het journal vernomen dat ze donderdag waarschijnlijk komen, die uitslagen.
(en je mag toch aannemen dat als er eerder iemand daar gestorven is, dat de Ocean Club daar weet van had)

Overigens waren beide honden (met aparte opdrachten dus) in het apartement "byzonder nerveus".
Het is slechts een onderdeeltje van de hele puzzel. Het begon met tegenstrijdige getuigenissen en dan wel die van de McCanns en hun vrienden(die te mooi kloppen, omdat het gewoon onderling allemaal afgesproken is en daarom geen waarde meer hebben) tegen die van omstanders en personeel.
Vervolgens spreken ze zichzelf ook nog tegen (zie bv voorbeeld van de knuffel) en geven zeer omslachtige, omtwijkende antwoorden op normale directe vragen. Daardoor is de politie (weken geleden) gaan geloven dat het niet om een roof gaat en is het onderzoek van richting veranderd, als hebben ze elke getuigenis van dat ze gezien was, wel serieus onderzocht. Maar ondertussen dus wel die speciaal getrainde honden uit engeland over laten komen en die gaven dus resultaten die kloppen met hun vermoedens.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:20

Maar opzich is dat ook niet helemaal logisch. Scheve mond
Wie laat zijn vermoordde kind nou minstens 2 uur liggen in die hotelkamer?
Dat zusje van haar zou alleen maar meer gezien hebben, en bovendien lijkt het me logisch dat je een lijk zo snel mogelijk zou afvoeren..

Als die ouders het zouden hebben gedaan, moet dat haast wel met voorbedachte rade zijn. Hoe kunnen ze het lijk anders zo snel zo goed verstopt hebben? Scheve mond

Ze zouden haar toch niet verkocht hebben ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:26

Eigenlijk klinkt het wel logisch dat haar knuffel nog daar lag..áls de ouders er meer van weten, want dan moest het op een ontvoering lijken.
Laten we het zo zeggen, het zou mij totaal niets verbazen als het bloed van Maddie is en dat de ouders opgepakt gaan worden..ik zou dr niet gek van opkijken. Ergens hoop ik dat het niet zo is en datz e nog gevonden gaat worden..maar het verhaal heeft een te wat vreemde wending gekregen.
Verbaasd me overigens dat die ouders niet geweigerd is het land te verlaten en geen verdachten zijn in de zaak..dat zal denk ik wel gebeuren als het bloed van Maddie blijkt te zijn, althans dat mag ik toch hopen.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:02

Bloed slaapkamer waarschijnlijk niet van Maddie
Uitgegeven: 16 augustus 2007 09:53
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2007 10:08

PRAIA DA LUZ - De bloedsporen die in de slaapkamer van Madeleine McCann zijn gevonden, zijn waarschijnlijk niet van het verdwenen Britse meisje.

Dit meldde de Britse krant The Times donderdag vanuit het Portugese Praia da Luz, waar de kleuter begin mei verdween uit een vakantieappartement.

De ontdekking van de bloedsporen twee weken geleden deed de vrees toenemen dat de al meer dan honderd dagen verdwenen Madeleine is vermoord. Maar uit onderzoek in een forensisch laboratorium in het Britse Birmingham blijkt nu dat de bloedsporen van een Noord-Europese man zijn.

Onderzoek

De betrouwbaarheid van de uitslag is echter slechts 72 procent, wegens de slechte staat van het monster. De oude bloedsporen bevonden zich op een muur die was schoongemaakt met een schoonmaakmiddel. Het laboratorium gaat nader onderzoek doen.

Lijk

De Portugese politie blijft een moord op Madeleine onderzoeken als een van diverse mogelijkheden. Volgens inspecteur Olegário Sousa heeft een speurhond in de slaapkamer aanwijzingen gevonden dat zich er een lijk heeft bevonden.

Madeleine verdween terwijl haar ouders zaten te eten even verderop in de Ocean Club.

Bron: http://www.nu.nl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:05

Maar dat bloed kan al oud zijn, dus ergens waarschijnlijk geen deelname in heel de zaak. Lachen

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:05

Ben benieuwd...
Zou het dan van haar ontvoerder zijn? Of was het er al langer?
Maar ja er heeft wel een lijk gelegen he?
Wat een rotzaak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:07

Nou wordt het wel helemaal vreemd.
Ik had ergens gehoopt dat het bloed van haar zou zijn, maar natuurlijk niet hopende dat ze overleden is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:07

Als het van der ontvoerder geweest is, en bv met messteken snijd de dader zichzelf vaker. Maar dan moet er ook bloed van maddie zijn. En een hele kamer bloedloos maken is niet tot onmogelijk

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:15

hmm kheb gene idee meer hoe dit nou inmekaar zit..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:15

Het bloed is (volgens woordvoerder)ouder, dus van voordat de McCanns in het appartement waren, van een man, een noord europees, dus geen Portugees.
In elk geval heeft het niks met de McCanns te maken.
Dit maakt voor het onderzoek niet zoveel uit. Blijft de gevonden lijklucht en de tegenstrijdigheden in de getuigenissen. De politie was al op het spoor dat ze niet geroofd is vóórdat die bloedsporen gevonden waren, vergeet dat niet. De onderzoeken met de honden is gedaan omdat ze al een andere weg waren ingeslagen met het onderzoek (al staan de andere nog open).

De McCanns zitten ondertussen in een huis van 5000 euro per maand (!!!!) en dat betalen ze dus met geld uit het fonds. Dat vind ik persoonlijk nogal grof. Helemaal omdat ze aangeven niet naar huis te gaan voordat Maddie gevonden is.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:21

5 duizend eurie's p.maand...pff das nog al een bedrag
zal het fonds wel snel leeg lopen.
fonds was toch ook bedoeld voor andere vermissing zaken?

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:23

Dan zijn we weer terug bij af, ik hoop echt dat ze levend teruggevonden gaat worden. Maar het lijkt me steeds minder waarschijnlijk.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:30

Het leek mij al niet logisch dat het bloed van Maddie was. Als ik poetsvrouw was geweest en ik zag bloedsporen in de kamer van een meisje dat er net verdwenen was zou ik eerst de politie waarschuwen en niet eerst even schoonmaken of ligt het nu aan mij...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:56

terorita schreef:
5 duizend eurie's p.maand...pff das nog al een bedrag
zal het fonds wel snel leeg lopen.
fonds was toch ook bedoeld voor andere vermissing zaken?

Ik heb altijd al geweten dat ze geen enkele consideratie hebben met andere ouders die hun kind kwijt zijn. Dat blijkt nu dus wel. En dat versterkt mijn gevoel dat ze er zelf bij betrokken zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:35

Loveable schreef:
Dan zijn we weer terug bij af, ik hoop echt dat ze levend teruggevonden gaat worden. Maar het lijkt me steeds minder waarschijnlijk.

Nee, ze zijn niet terug naar af, het onderzoek gaat al een tijd een ander kant op, nl dat ze niet geroofd is, en de politie zit al weken daaraan te werken. Dit bloedsporen onderzoek was maar een klein onderdeel, dat dingen had kunnen vergemakkelijken, maar het is niet het belangrijkste.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:36

Nele18 schreef:
Het leek mij al niet logisch dat het bloed van Maddie was. Als ik poetsvrouw was geweest en ik zag bloedsporen in de kamer van een meisje dat er net verdwenen was zou ik eerst de politie waarschuwen en niet eerst even schoonmaken of ligt het nu aan mij...?

De sporen waren niet met het blote oog te zien.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:58

He ergens denk ik, verdorie, had in ergens gehoopt dat het bloed wel van har was, dan was er vast en zeker snel duidelijkheid..nu geeft het toch ook wel weer een prettig gevoel, dat zou de kans er toch nog zijn datz e nog in leven is..(wat ik overigens niet meer denk hoor).
Is er al onderzocht hoe oud dat bloed was? Noord Europese man, kan dus ook een Britse papa zijn?

Ben het met Faye eens, blijft een smerig luchtje aan zitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:55

Nee, bloed is al heel oud, van voor de tijd dat de McCanns er waren en in elk geval niet van een Brit met strafblad, want die staan in de DNA bank daar.

Bloed van haar wil op zich dan ook niet zeggen dat ze DUS door haar ouders vermoord is, het zou slechts een aanvullend bewijs kunnen zijn. Het onderzoek veranderd verder niet en er zijn vorderingen, al wil men daarover niks bekend maken, want dat brengt het onderzoek in gevaar.
Maar er wordt hoe dan ook binnenkort wel een ontsluiting verwacht.

Er zijn ook auto´s onderzocht op sporen, sporen van die lijklucht her en der gevonden etc....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:08

En zowaar, ineens willen de ouders maar wél terug naar Engeland. Volgens hen om de tweeling een normaal leven te bieden. Alsof het voor hen uitmaakt of ze in een Portugese crèche gedumped worden of een engelse... en familie kwam toch al steeds over, die zagen ze ook niet minder. Maar goed, dan zijn ze in elk geval uit het huis van 5000 per maand....

En oja, de crèche wilde ze niet meer en nu moeten ze zelf met de tweeling rondsjouwen, blijkbaar valt het tegen. Clown

(sorry voor het sarcasme, maar dat moest er even uit)

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:11

nu ineens wel naar huis???
word de grond ze miss te heet onder de voeten

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:13

Hmmm, ervan tussen voordat er een arrestatiebevel tegen hen uitgevaardigd wordt?
Lijkt er inderdaad op dat ze de hakken nemen omdat het onderzoek een richting opgaat die hen niet bevalt.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:15

Hier staat in de kranten dat het bloed zou zijn van 'na' de verdwijning van Maddie.. En dat dat ook de reden is dat ze het bloed op het moment zelf niet hadden opgemerkt, want het was er nog niet..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:20

Dat is helemaal raar aangezien het appartement verzegeld is na de verdwijning.
Dan zou een van de inspecteurs dus bloed op de muur hebben gesmeerd, en het er dan vervolgens ook weer afgehaald en niks gezegd hebben tegen zijn collega's.

Heeft ie dan ook een lijk geleend uit het mortuarium om de geursporen neer te leggen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:52

Niet helemaal waar, jacimatho, het appartement is erg genoeg nog twee maal verhuurd geweest ná de MCCanns (kwam later boven water), dit is een ernstige fout geweest aan de kant van de Portugese politie die daarom flink bekritiseerd is geweest. De McCanns waren toen al naar een ander appartement vertrokken. Maar de lijklucht staat als een huis, want het is natuurlijk makkelijk na te gaan of er iemand dood is gegaan voor of na). Doch, hier in de kranten stond dat het bloed ouder was. Hoe dan ook, het is niet van Maddie. Maar er zijn dus nog wel andere labonderzoeken nog gaande!!!!!

De McCanns kunnen ten alle tijde opnieuw verhoord worden, ook in Engeland, maar in elk geval lopen ze zo inderdaad niet het risico dat ze moeten blijven en paspoort inleveren zodra ze als verdachte worden gezien. Ik heb het idee dat alle stappen die ze zetten worden ingefluisterd door de vriendin die ex advokate is, en erbij was die avond.
Tot nu toe is alles wat ze doen en zeggen (met name Gerry, Kate lijkt niets te mogen zeggen van hem) ontzettend berekend. Dat was het eerste wat me zo tegenstond en afwijkend leek in zo´n situatie (van kidnapping). Maar het klopt wél weer perfect met het verdoezelen van een doding (het hoeft geen moord te zijn, hoewel een dekundige opmerkte dat zodra je bezig bent een lijk te verdoezelen je ook best van moord kunt spreken, want per ongeluk doden gaat gepaard met bellen naar dokters etc).

Het blijft vreemd dat het schoonmaakpersoneel niks wist, maar misschien wisselt dat wel regelmatig.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:15

ok, in dat geval is er idd een ernstige fout gemaakt door de uitbaters van het appartement.

Ik hoop dat de waarheid nog eens boven tafel komt maar dat zie ik somber in.

De ouders kunnen in ieder geval een fortuin verdienen met het boek en de filmrechten.