Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraamJarig

Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:39

ik ga zo vaak wel eens naar het toilet onder het eten Tong uitsteken
maar meestal ervoor
maar ja als ik moet dan ga ik hoor, ik ga het niet ophouden
tenzij ik netjes en beschafd moet overkomen Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:07

Poeh ik vind het wel streng hoor...netjes en voordelig dat je het nu zo gewend bent , maar wel streng ja.

Krijg bij veel dingen die ik lees meteen een soort kippenvel van oeh daar moet je toch niet aan denken Bloos

Dat gevoel wat ik vroeger ook wel eens had als ik bij een vriendje of vriendinnetje ging eten en stijve ouders eerst eens voor het aan tafel gaan gingen uitleggen hoe je diende te gaan zitten enzo en wat wel en vooral NIET mocht. Nu ben ik heus geen lomperd maar van zo'n waslijst dan heb ik al geen zin meer

Brood niet mogen dubbelvouwen , niet mogen prakken (gaat niks boven een lekkere prak Vingers aflikken Haha! ) , opletten dat alle lichaamsdelen in precies de juiste hoek blijven , bang om wat fout te doen gezien de vele regeltjes... lekker welkom en op je gemak voel je je dan Tong uitsteken

Aan verwende koters die hun korstjes niet opeten heb ik ook een pesthekel trouwens Clown

Gewoon zonder er een zooitje van te maken , zitten en je eten opeten , niet andere dingen lopen te klieren ondertussen , en als iedereen klaar is , van tafel. Je eten wegspoelen met drinken hoeft van mij ook niet maar zo af en toe een slokje melk bij patat of brood is wel lekker Ja En bij uit eten ook lekker een glas drinken erbij Ja

Niet als een holbewoner op de tafel hangen ofzo , maar kaarsrecht zitten met ellebogen wel of niet in een bepaalde hoek enzo daar krijg ik de kriebels van...net zoals patat eten met bestek , ook zoiets onzinnigs , je moet niet overdrijven hoor Knipoog

Ik probeerde het wel eens in restaurants of bij anderen ofzo omdat het er netter uitziet , maar dacht toch al gauw : waar ben je nou helemaal mee bezig eigenlijk Verward Dat gepruts.... en weer overgeschakeld op gewoon tussen de vingers , dan is patat veel handelbaarder en heb je er meer plezier in dan dat geklloi met bestek....een kroket snijden , manman dat is toch wel het toppunt hoor Clown

Zo haal je alle lol uit het eten met al die nuffige regeltjes.
En moest je die kinderen met die stijve ouders dan met die afgunst zien kijken joh , als wij gewoon (netjes) met onze vingers die patatjes weg zaten te werken , dan waren ze nog extra lekker Knipoog

Ook dat bedisselen dat sommige ouders doen , dat je eerst bvb. je groente op moet eten , dan je aardappels , en dat je dan pas vlees krijgt. Krijg ik ook de nare kriebels van , laat me dat lekker zelf uitzoeken Boos!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:08

Ik eet ook eerst groente, dan piepers en dan pas vlees. Maar ik ben ook de enige van het gezin die dat wil Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:27

Ja dan is het je eigen keuze , dat is anders Tong uitsteken

Stel je voor dat in jouw geval , je opgedrongen wordt dat je alles in omgekeerde folgorde op moet eten , daar word je toch niet goed van... ik word al pissig als ik eraan denk Haha!

Zo hadden we vroeger ook vrienden van m'n ouders , met 3 kinderen , waar we dan wel eens naartoe gingen op zondag weet je wel. Ouders op de bank , wij spelen met z'n allen , en 's avonds patat eten. Kroketje erbij enzo... gelukkig mochten wij gewoon normaal eten van m'n ouders , maar met die 3 kids was het een drama hoor , die mochten echt niks

Eerst dit , dan pas dat , geen mayo en curry door elkaar roeren want dat was ongepast (ik ben niet van de curry dus had de behoefte al niet , maar wou het bijna doen alleen al uit protest Tong uitsteken ) , kroket kregen ze pas als de patat op was , ouders maar kleppen en kleppen op de bank en allang nadat eten op was mochten die kids dan eindelijk van tafel als de ouders genegen waren om eindelijk de borden weg te zetten... dan wordt eten toch iets naars hoor imo.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:31

pmmarena, ik ben het helemaal met je eens!!!!

Trouwens, mijn 2-jarige dochter laat ook haar korstjes wel eens liggen en ik maak daar helemaal geen punt van. Deed ik vroeger zelf ook wel eens (en dat is ook goed gekomen). Ze lust vrijwel alles en doet vrijwel nooit moeilijk met eten/drinken, dus ik ga niet moeilijk doen over een paar korstjes. En ik merk juist dat als je er geen strijd van maakt, ze prima meewerkt tijdens de maaltijden. En dat vind ik veel belangrijker dan mijn 'macht' te doen gelden om een paar van die rotkorsten op te eten. Haha! Haha! Haha!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:32

mm, ik heb bijna hetzelfde.
Hoewel wij wel drinken aantafel. Maar alleen melk dan!
Idd geen tv ofzo.
Maar vaatwasser uitruimen of klusjes doen, dat heb ik dan weer niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:55

Hihi die paar rotkorsten daar ben ik het ook mee eens hoor , als het af en toe eens voorkomt zou ik dat ook niet zo'n ramp vinden , soms zitten er ook vieze zwarte korsten aan Knipoog

Maar als het stelselmatig elke dag met een klaaglijk smoelwerk wordt van nee die lust ik niet , waarna je er al snel op kan wachten dat vervolgens andere dingen ook ineens niet meer geblieft worden totdat er alleen nog hagelslag op de bammetjes gaat....dat zal me toch ook niet gebeuren Haha! Opvreten die korsten Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:59

pmarena schreef:
Hihi die paar rotkorsten daar ben ik het ook mee eens hoor , als het af en toe eens voorkomt zou ik dat ook niet zo'n ramp vinden , soms zitten er ook vieze zwarte korsten aan Knipoog

Maar als het stelselmatig elke dag met een klaaglijk smoelwerk wordt van nee die lust ik niet , waarna je er al snel op kan wachten dat vervolgens andere dingen ook ineens niet meer geblieft worden totdat er alleen nog hagelslag op de bammetjes gaat....dat zal me toch ook niet gebeuren Haha! Opvreten die korsten Knipoog

Hihihi Haha! Haha! Haha! , maar dan worden het van die jengelkinderen inderdaad. Daar pas ik ook voor.
Gelukkig is Nikki juist een heel vrolijk kindje, die heel graag met de ouderen meedoet. Dus een kwestie van het goede voorbeeld geven en het gaat prima. Maar al die superstrenge regeltjes en volgordes, nee hoor.
Maar volgens sommigen hier ben je dan onopgevoed. Knipoog
Gelukkig weet ik zelf wel beter. En ik heb dan ook een kindje wat met plezier aan tafel gaat en lekker gezond kan eten (net als haar papa en mama).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:01

Daarom , zolang dat goed zit denk ik ook : het is ook maar een mens die haar eigen voorkeuren mag hebben , zolang het maar binnen de perken blijft Ja

Moet wel van 2 kanten af gezellig blijven Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:07

Zo had m'n vader een tijd terug trouwens nog eens een leuk verhaal , hij zit in de bouw.

Was hij ergens op karwei bij een collega geloof ik , aten ze daar aan tafel brood , met 2 zoontjes van de collega erbij. 1 een jaar of 6 , de ander een jaar of 3. Dus collega zet brood op tafel , kaas en worst. Kids allebei *splet* een boterham op het bordje. Pa vraagt wat ze erop willen , kaas of worst. Oudste ventje wil worst. *splet* plak worst erop , mooi. Pa vraagt aan jongste ventje wat die op brood wil. Hagelslag. Ja dat is er niet , kaas of worst. Nog steeds hagelslag. Beetje klagend , van mamma mag het wel. Pa pakt plak worst , wil je die op brood ? Nee. *lipje* Nou dan niet , ventje kreeg dus niks op brood , die had pech Haha!

Hij wilde alsnog graag die worst maar dorst het niet te vragen , blijkbaar was hij bang dat hij die droge boterham ook nog kwijt zou raken dan *LOL*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:10

Nadya schreef:
pmmarena, ik ben het helemaal met je eens!!!!

Afbeelding

Haha! Haha! Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:12

Nadya schreef:
Trouwens, mijn 2-jarige dochter laat ook haar korstjes wel eens liggen en ik maak daar helemaal geen punt van. Deed ik vroeger zelf ook wel eens (en dat is ook goed gekomen)

Ik ben vroeger echt door allerlei fases gegaan... Wel korsten, geen korsten, wel boter, geen boter etc Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:14

Heeeeeey Nicolletje!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ja, ik heb ook zo mijn fases gehad...... En nu zit ik in de fase wel korsten, maar geen boter!! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:16

pmarena schreef:
Zo had m'n vader een tijd terug trouwens nog eens een leuk verhaal , hij zit in de bouw.

Was hij ergens op karwei bij een collega geloof ik , aten ze daar aan tafel brood , met 2 zoontjes van de collega erbij. 1 een jaar of 6 , de ander een jaar of 3. Dus collega zet brood op tafel , kaas en worst. Kids allebei *splet* een boterham op het bordje. Pa vraagt wat ze erop willen , kaas of worst. Oudste ventje wil worst. *splet* plak worst erop , mooi. Pa vraagt aan jongste ventje wat die op brood wil. Hagelslag. Ja dat is er niet , kaas of worst. Nog steeds hagelslag. Beetje klagend , van mamma mag het wel. Pa pakt plak worst , wil je die op brood ? Nee. *lipje* Nou dan niet , ventje kreeg dus niks op brood , die had pech Haha!

Hij wilde alsnog graag die worst maar dorst het niet te vragen , blijkbaar was hij bang dat hij die droge boterham ook nog kwijt zou raken dan *LOL*

Ah, arm klein jongetje.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:17

Hihi ik vind dat juist wel goed , niet dat betuttelen van die kids maar gewoon lekker simpel...vind nuchtere mannen met kinderen ook altijd een heerlijke combinatie Lovers

De enige fases die ik heb gehad is volgens mij met prik...
dan was het weer een paar jaar sinas , dan weer een paar jaar cola , en zo wisselde dat af.

Oja en toen ik echt klein was (peuter) wilde ik altijd dolgraag de vetrandjes van vlees , van sudderlapjes enzo die bonken vet , kan ik me ook nog wel herinneren.... ik gruwel nu echt al jarenlang alleen al bij de gedachte , walgelijk !!!! Brrrrrr , jech ! Misselijk

Ik haal verdorie zelfs die witte randjes van leverkaas af , of van ham enzo , getsie die lillende lebberdingen Scheve mond

Dat vind ik overigens wel een aso gewoonte hoor , die randjes eraf te zitten prutsen zo aan tafel , maar ik vind dat echt naar Scheve mond Haha!

Boter doet me niks , dat laat ik dan ook maar weg altijd voor het gemak.
Ik vind van een brood de korst (het kontje) altijd het lekkerst , jammie ! Vingers aflikken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:21

Maar dat jochie was 3 jaar, he? Dan testen ze natuurlijk hun grenzen nog erg af (hoort bij hun ontwikkeling). Ik zou zo'n kind in eerste instantie droog brood laten eten, maar dan na een tijdje toch wel wat beleg er op doen, hoor.
Maar ja, ik ben een hele zorgzame moeder, hoor. Mijn vriend is daar ook wat makkelijker in, denk ik.
Dat is het broodnodige verschil tussen mama's en papa's, vermoed ik. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:23

Ik hou sowieso niet van vlees, ik gruwel er van (mede ook door de bio-industrie). Maar ik ga toch echt gewoon met mensen aan tafel zitten, die het wel eten. Ik vind niet dat ik anderen kan opdringen om geen vlees in mijn buurt te eten. Ieder zijn ding, hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:27

Daarom vind ik vaders ook altijd zo leuk , die zijn toch wat "lomper" zeg maar , ik vind dat wel lachen Haha!

Je hebt er natuurlijk ook tutjes van pappa's bij , maar de doorsnee mannelijke man is ook een wat simpeler pa , zo van als een kind iets doms doet en valt ofzo en begint te huilen , dat pa dan zegt ja eigen schuld , je weet dat dat niet mag , en kind stopt met huilen en gaat weer lekker verder klooien.

In hetzelfde geval met een mutsige mamma is het van o arm schatje doet het pijn *tuttuttut* en kind zet het krijsen nog even 2 tandjes harder Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:30

Hahahaha Haha! Haha! Haha! Haha!
Nou, ik ben alleen een mutserige mama als Nikki echt keihard valt. Bovendien herken ik haar aanstelhuiltje uit duizenden!!!
Daarmee houdt ze me niet voor de gek. Meestal moet ik dan effe wegduiken, omdat ik dan zo hard moet lachen.
Ze is soms een rasechte actrice, hoor, die had al een paar Oscars moeten verdienen voor haar steengoeie performances. Haha! Haha! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:40

Die knop zou elke mamma geïnstalleerd moeten krijgen , aanstelhuiltjes herkennen OK dan!

Er zijn weinig geluiden zo enorm irritant als een blèrende dramakoter , poeh Scheve mond

Bij sommige is het idd. wel weer lachwekkend ja als ze denken dat ze je kunnen foppen Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:46

Joh, we lachen ons soms suf als ze echt de actrice uit gaat hangen. Ze kan dan ook zo'n blik op haar hoofdje toveren.
Wij negeren dat (dan is het heel snel over), maar in de praktijk duiken we dus vaak heel even weg omdat we regelmatig zelf in de lach schieten bij die kop die ze dan trekt. En als ze dat ziet, dan gaat ze het natuurlijk vaker doen. Haha! Haha! Haha!
Compleet negeren is vaak de beste manier, is het zo over.

Maar ja, op die van ons zit echt een koppie, die de hele trukendoos soms uit de kast trekt. Doe je niets aan, dat heet temperament. En dat vind ik stiekem toch ook wel weer heel erg leuk. Tong uitsteken Haha! Haha! Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:52

Ik zat me vandaag om wat vor reden dan ook Verward te bedenken dat mijn pa ook zo is geweest:
1x vraag ik het aardig, 2e keer minder aardig en de 3e keer ben ik ronduit irritant.
(Volgens mij had het iets met mijn paard te maken Bloos daar doe ik het ook bij, maar dan anders natuurlijk)

Dat voorbeeld van de worst had hij ook kunnen doen ongeveer.
Of gewoon het hele stuk (vlees, brood etc) van je bord halen "Niet? Dan eet ik het zelf op"
En dan denk je weer: he ships Gestoord

Dat wat Pmarena zei over bij vriendinnetjes eten herken ik ook wel, dan was ik al nerveus als ik per ongeluk wat zou knoeien en natuuuuurlijk gebeurde dat, en dan dat vriendinnetje helemaal geschkt: "Ohooo een vlek!" Nagelbijten / Gniffelen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:03

pmarena schreef:
In hetzelfde geval met een mutsige mamma is het van o arm schatje doet het pijn *tuttuttut* en kind zet het krijsen nog even 2 tandjes harder Knipoog

Volgens mij deden mijn beiden ouders dat niet Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie het ze niet doen in ieder geval, en ook kan ik me niet herinneren dat ze dat bij mijn zusje deden Bloos

Mijn zusje en ik zijn volgens mijn ouders nooit echt lastig (huilerig) geweest, wel noemde mijn pa ons "een stel draken" ...

Mijn zusje bijvoorbeeld die heeft een tijdje de gewoonte gehad om een hap vlees te eten, "GATVER" (die lustte toen alleen kroketten en tomatensoep, nu eet ze bijna alles, dus dat is ook goedgekomen) en dan spuugde ze het als mijn ouders de andere kant op keken zo in de pan Bloos!
Waar mijn groente nog in lag Bloos!
En dan zei ik: "ik moet die groente niet meer, dat is voorgekauwd!"

Arme ouders Ach gut maar volgens mij moesten ze stiekem best lachen...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:16

pmarena schreef:

Walgelijk zo'n vader. geen geduld en geen begrip! De manier waarop je beschrijft hoe hij alles op de borden mikt staat mij niet aan dan hoef ik ook niet bij hem te eten.

Ik vind ook dat jullie doen alsof als je wel tafelmanieren hebt het aan tafel zitten stijf is en ongezellig..... Integendeel! Ik heb mijn hele leven met smaak gegeten, het eten was altijd gezellig en een goed samenzijn. Alleen we aten wel altijd netjes, met mes en vork, maar het voelde nooit aan als stijf. het is maar net wat je gewend bent, ik ben blij dat ik deze manieren heb meegekregen, want wat ik hier soms lees vind ik echt walgelijk, sorry.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:17

Ik vind het een beetje irritant dat iedereen maar aanneemt dat omdat je regels aan tafel hebt, het meteen een stijve boel is. Ik geloof dat een aantal andere mensen dat ook al gezegd heeft, waaronder Lielle, maar de aanname wordt nog steeds gemaakt.

Omdat wij thuis vroeger regels aan tafel hadden, zoals rechtop zitten (wat vooral goed is voor je rug!!) en met twee handen eten etc., was dat op een gegeven moment zo standaard dat je het automatisch deed. En het is er heus niet ingedrild ofzo hoor. Het kwam vaak genoeg voor dat wij met onze ellebogen op tafel zaten en dat er niks van gezegd werd, kan weleens gebeuren, maar werd het een gewoonte dan werd je er toch wel weer even aan herinnerd dat dat niet de bedoeling was. En met 'zeg eens wafel' (elleboog van tafel) was dat alleen maar grappig. Wij gingen elkaar daar onderling ook gewoon mee 'pesten', hardstikke gezellig dus. Clown
Ik mocht vroeger ook gewoon met mijn handen eten toen ik heel klein was, maar ik wilde per se met bestek Haha!. Frietjes aten we nooit, alleen eens in het jaar als we naar Amsterdam gingen ofzo en dan lekker uit zo'n zak. Vork

Het was bij ons ook nooit een strijd aan tafel, we wisten gewoon dat we moesten eten wat er gekookt was, dus dat deden we dus ook. En als we iets écht niet lekker vonden, wisten mijn ouders dat heel goed en dan hoefden we daar ook echt niet veel van.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een heel gezin met elkaar op de bank voor de tv zit te eten. Het eten is zo ongeveer het enige moment dat je met zijn allen samen kunt zijn. Als je dan voor de tv gaat zitten, vindt er totaal geen enige vorm van communicatie meer plaats. Ja, over het programma dat op staat misschien.