Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissJ schreef:Als dit kabinet niet demissionair was, dan was deze kamer er niet.Zijn toch hypothetische situaties.
Nienke schreef:Dus: een demissionair kabinet moet lopend beleid blijven uitvoeren. Stel nou dat het kabinet niet demissionair was; en er werd evengoed vanuit de kamer een zelfde motie als nu ingediend, kan die motie dan wel geaccepteerd worden?? (dit volgens degenen die vinden dat de motie nu niet geaccepteerd kan worden, ik vind namelijk dat dat wel mogelijk is). Dan hebben we eigenlijke en rare situatie, want dan is een kabinetsbeleid 'veiliger' bij een demissionair dan bij een missionair kabinet ?!?!
steeffie schreef:Hier was mijn reactie op gericht..zo logisch is het imo namelijk niet dat een links persoon lijsttrekker word van een rechtse partij
MissJ schreef:steeffie schreef:Hier was mijn reactie op gericht..zo logisch is het imo namelijk niet dat een links persoon lijsttrekker word van een rechtse partij
*zucht*
Als we nou eens niet allemaal zo aan woordn**kerij doen. Wat Sundancer alleen maar probeert te zeggen, was dat Rutte volgens haar voor VVD begrippen wat linkser is. Is dat nou zo moeilijk?
Sundancer schreef:
Kijkt naar beneden.... dus...
MissJ schreef:steeffie schreef:Hier was mijn reactie op gericht..zo logisch is het imo namelijk niet dat een links persoon lijsttrekker word van een rechtse partij
*zucht*
Als we nou eens niet allemaal zo aan woordn**kerij doen. Wat Sundancer alleen maar probeert te zeggen, was dat Rutte volgens haar voor VVD begrippen wat linkser is. Is dat nou zo moeilijk?
Rawr schreef:Nee, je vergeet dat normaal gesproken een kabinet een meerderheid vormt en dus het kabinetsbeleid altijd veilig is omdat ze simpelweg meer stemmen hebben. Dat is hier niet het geval (D66 is weg, remember?)
steeffie schreef:Mystica schreef:Maar Verdomk had gewoon gelijk. Ze wilde de uitzettingen niet staken omdat dat in feite hetzelfde zou zijn als een generaal pardon. Dit hele gedonder is toch begonnen doordat zo veel mensen vonden dat de asielzoekers veel te lang in onzekerheid werden gelaten? Nee, lekker voor ze dan als alles uitgesteld wordt. Nog meer onzekerheid.
Dus als jij een asielzoeker was geweest, dan had je liever gehad dat je vandaag Nederland uitgezet zou worden in plaats van dat ze er nog een paar weken/maanden mee wachten in afwachting van een evt. generaal pardon, waarbij je dus voorgoed in Nederland kan blijven??!
Ik weet niet of ik voor of tegen een generaal pardon ben maar het is toch belachelijk dat een minister een motie van de kamer negeert! Helemaal als het een demissionair kabinet is imo.
Ik zie het probleem van het wachten met uitzetten ook niet zo. Wie word er nou slechter van als je deze kwestie overlaat aan een nieuw kabinet?
Imo is dit eerder een kijk-eens-hoe-ver-ik-mijn-macht-kan-uitspelen-spelletje van mevrouw Verdonk
Sundancer schreef:VVD had het veel beter gedaan, als Rita Verdonk lijstrekker was geweest, en niet die Mark Rutte (Zie die Rutte beetje als een linkse rakker)
Verder had de VVD veel beter campagne moeten voeren, dan hadden hun meer stemmen gehad.
krackertje schreef:Sundancer schreef:Ja joh, naar die half miljoen mensen luisteren ze gewoon nietDat zijn toch wilders stemmen......
Dan toch nog te weinig stemmers en dus onvoldoende mensen die achter het uitzetten staan.
Er leven in nederland toch wat meer mensen dan die half miljoen.
Adriana schreef:Dat is nou eens een goed idee een referendum, eens kijken wat er dan gebeurd. Kunnen we weer allemaal naar het stemhokje.
Adriana schreef:Ik doelde ook op een generaal pardon. Dat is waar maar vorige week stond er een bericht op teletekst dat men nu het cijfer 36.000 ergens voor gebruikte. Geen idee waar dat nou weer weg kwam.