Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:51

@ Russel:

Nouuu. Ik geloof dat er andere oplossingen zijn. Bestellen bij een postorder bedrijf is vaak duurder dan kopen in de winkel (zeker als je bestelt op afbetaling).

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:51

faye schreef:
@Chiqa, als jouw uitkering wegvalt en je je spaarcentje op moet maken, ben ik benieuwd hoe jij er na een aantal jaar voor staat. Je hebt namelijk niet altijd de mogelijkheden en zekerheden vwb vermogen (tenzij je een paar miljoen op de bank hebt, maar dan is het diep triest dat je een uitkering trekt)
Misschien heb je mazzel gehad, maar dat garandeert niets voor de toekomst.


Mijn uitkering valt niet weg hoor Knipoog ben ervoor verzekerd, kostte een paar centen maar dan heb je wel wat.
Sja slim met geld omgaan he Knipoog

Whiz schreef:
Maar ik zie dit topic niet meer de goede weg opgaan. Iedereen reageerd hier steeds emotioneler en worden steeds hateljiker tegenover elkaar. .. Sterker nog.. ik denk dat dit zo wel de hele middag door kan gaan. Ik lees niks inhoudelijks meer hier.


Absoluut, laten we er maar mee stoppen, ieder zn ding.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:53

Hurrycane schreef:
met een WAO uitkering zit je aan allerlei regels gebonden waardoor je niet zomaar kunt gaan werken. Kan wel maar dan loop je het risico je uitkering kwijt te raken. Op zich is dat natuurlijk niet erg als je dan maar werk vind waarmee je fatsoenlijk rond kunt komen maandelijks. Met 10 of 20 uur in de week lukt dat natuurlijk niet. Risico? Je gaat uit de WAO en komt deels in de WW. Gevolg? Je gaat er vrijwel zeker financieel nog verder op achteruit.
Werk je een tijdje en gaat het vervolgens weer niet dan kom je mogelijk terug in de WAO maar op basis van het dan laatst verdiende loon. Grote kans dat dat (nog) minder is dan dat het was.
Zulke regels stimuleren natuurlijk ook niet he?! Hoe graag sommige mensen misschien ook willen.. niemand wil een dief van eigen portemonnaie zijn.


Inderdaad, zo gaat het bij mijn pa dus ook. Alles wat hij kan doen gaat hij momenteel gigantisch op achteruit... Hij is na 26 jaar bij BAT ontslagen. Hij wacht nu tot zijn WW is afgelopen, dan kan hij in principe weer alles gaan doen.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:53

Schimmelig schreef:
lies schreef:
Of JIJ wilt niet luisteren. Mijn oma had geen keus, moest in het bedrijf van mijn opa werken en de beste man verloor een been en brak zijn heup. Ja, dan houdt het wel een beetje op he? En toen ging ie ook nog dood. En nu zit mijn oma op een serviceflat, met een AOW en geen cent te makken. Eigen schuld?


Nee, overmacht Knipoog
Niemand kan daar iets aan doen. Ik geloof dat ik dat al eerder heb gezegd Lachen


Nou nee hoor, je zei iets als;
"IK zorg wel voor mijn oude dag"
Daaruit kan ik toch wel halen dat je het nogal dom van mijn oma vindt, dat ze niet voor haar oude dag heeft gezorgd. Mijn antwoord daarop was ook iets als; Tijden veranderen.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:54

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:
Je hebt een aantal keer 'oplossingen' gegeven, waarin duidelijk wordt dat je iedereen maar dom vind, die in de schulden komt. Jij zegt daarmee: 'kijk mij eens, ik ben beter dan de rest' Zoiets zal je misschien niet letterlijk zeggen, maar dat heb je wel met andere woorden continue neergezet, en daar word ik misselijk van!


Dan heb je totaal de verkeerde interpretatie gehad. Het is nooit mijn bedoeling geweest mensen 'dom' te vinden. Dat woord heb ik ook nooit gebruikt. Je vindt mij overal zo direct, dan had ik dat er ook wel neergezet als ik dat had gevonden. EN inderdaad, ik draag af en toe een alternatief aan, wat is daar mis mee? Scheve mond


Ik zeg ook niet dat je dat letterlijk hebt gezet, maar zo'n indruk krijg ik van jou.
Jij geeft zo makkelijk antwoord op situatie, wat die de mensen hadden kunnen doen, dat je mij (en misschien nog vele anderen) de indruk geeft dat jij jezelf als een perfect mens ziet.
Dat irriteert mij ernorm, en begin ik boos te worden als ik jouw berichten lees.
En het nadeel daarvan is, is dat ik jou als persoon ga aanvallen. Ik heb in mijn leven genoeg onzin gehoord, en jouw berichten vallen voor mij daar ook onder.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:56

Schimmelig schreef:
lies schreef:
Daar gaat het niet om. Of armoede een keuze is (van mijn oma in dit geval), is jouw stelling. Nee dus.


Armoede vind ik wel een keus in NL. Als het niet je eigen keus kan zijn (neem je oma), dan vind ik het een keus van de personen waar jij 'aan overgelaten' bent (familie).
Waarom zou de staat verantwoordelijkheid moeten nemen? Eigenlijk hoeft dat helemaal niet. Dat ze het NL doen, is een PRÉ Ja

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:58

lies schreef:
Nou nee hoor, je zei iets als;
"IK zorg wel voor mijn oude dag"
Daaruit kan ik toch wel halen dat je het nogal dom van mijn oma vindt, dat ze niet voor haar oude dag heeft gezorgd. Mijn antwoord daarop was ook iets als; Tijden veranderen.


Ik heb het totaal bij mijzelf gehouden en niet slecht bedoeld i.v.m. je oma Bloos!
Daar heb jijzelf iets uitgehaald. Ik heb daar niks in die trant gezet. Je hebt er gewoon teveel achter gezocht. Als ik nml zoiets had gevonden, had ik het er duidelijk neergezet. Ja

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:00

Schimmelig schreef:
Armoede vind ik wel een keus in NL. Als het niet je eigen keus kan zijn (neem je oma), dan vind ik het een keus van de personen waar jij 'aan overgelaten' bent (familie).
Waarom zou de staat verantwoordelijkheid moeten nemen? Eigenlijk hoeft dat helemaal niet. Dat ze het NL doen, is een PRÉ Ja



Kortom, het is haar oma's keus niet (overmacht) Lachen
De verzorgingsstaat is inderdaad een 'PRE' die veel mensen voor lief nemen. Wat schort er precies aan die opmerking Quellian?

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:01

Schimmelig schreef:
russel schreef:
Okey, je huisgenootje zit daar nog, dus jullie delen de flat? Dus ook de huur? Dan heb je weer meer te besteden toch? Maar als jullie samen in die flat wonen, heb jij dan nog wel recht op huursubsidie? Dat je vriend zijn flat zelf betaald, logisch, maar wie doet de boodschappen? Ik weet nog niet of hij meer dan alleen die SF heeft, lijkt me wel want daar alleen van kan je niet leven, zeker niet met 2-en. Dan heb je nog een weduwen en wezen uitkering en ik denk dat het wel invloed heeft als je dan bij iemand anders inwoond. Overigens kan ik mij heel erg goed voorstellen dat je alles nog even bij het oude laat als je pas 3 maanden samenwoont, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die daar over vallen? Helemaal volgens de regels is het nl niet en idd is het makkelijk, je houdt nu geld over en om dit stilzwijgend voort te laten duren, huisgenootje daar te laten, huisje op jouw naam incl huursubsidie, uitkering en vriendje met eigen inkomen. Kan mij voorstellen dit zo lang mogelijk te laten voortduren, wij zijn niet roomser dan de paus!!! Maar vanuit jouw positie mag je niemand veroordelen dat de armoede eigen schuld is, zeker niet als je zelf tot de bedelstaf behoord. Klinkt hard, maar de centjes die je nu krijgt en volgens jouw je recht zijn, zijn wel de centjes van de staat, die moet jij nog gaan verdienen eer je ze zelf mag opsoeperen. Vanuit jouw positie kun je nl niet praten over armoede, er is nl nu iemand die voor jouw zorgt. Als jij je geld over de balk gooit, kookt hij eten voor je en heb je een warme douche, kachel en bedje. Je huisgenood houd je huis woonbaar en als jouw centjes naar de Neckermann gaan, betaald je huisgenoot je huisbaar omdat zij niet op straat wil komen te staan omdat jij een huurachterstand opbouwd. Dus met andere woorden heb jij nog wat achter de hand. Wees je bewust dat er mensen zijn die er alleen voor staan.


Wij hebben samen recht op huursubsidie inderdaad (huisgenoot plus ik)
Ik krijg GEEN wezen-uitkering ((daar heb ik geen recht op!) al eens eerder gezegd in het topic)
Van ST kan ik prima leven (ookal is het weinig), mijn vriend krijgt SF plus lening van de IB.

Natuurlijk mag ik mijn huisgenootje laten zitten, die staat tenslotte ingeschreven en heeft ook een huis nodig (zou ik haar anders op straat moeten zetten) Verward

Ik hoop dat ik zo de vragen heb beantwoord? Lachen



Hier klopt iets niet, dus je huisgenoot heeft geen inkomen? Van alleen een ST kan jij geen huis betalen en ik heb ook ST gehad, dus weet hoeveel dat is. Geen woningbouwvereniging neemt jouw aan met een inkomen op het niveau van ST. Dat jullie samen op die woning staan ingeschreven dat kan, ben je ook voordeurdeler. 21 is misschien de leeftijdsgrens voor Wezen uitkering, maar dan is er weer een ander vangnet. Ik heb nl het gevoel dat je iets achterhoud. Wellicht ook nog iets van eigen vermogen? Dan heb je nl geen recht op een bijstand. Dan bestaat er nog iets van een schoolverlatersuitkering. Maar welke uitkering je ook hebt, daar mag je niet zomaar zonder gekort te worden mee samenwonen. Mij maak je niet wijs dat je van alleen in je eentje zonder hulp van anderen met het bedrag van de ST moet rondkomen. Is nl onder het wettelijke minimum en als je Nederlandse bent, heb je recht op een bijstandsniveau, dus er is iets....

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:02

Er zijn in dit topic een aantal voorbeelden genoemd van hoe het kan gebeuren dat je opeens in een heel andere financiële situatie terecht komt.

We kunnen het er ook wel over eens zijn dat leven van de bijstand geen vetpot is. Vooral als je daar al een aantal jaren in zit is het wel heel moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. In het begin heb je nog wel kleren van je rijkere periode en is je huis ingericht maar er komt een tijd dat je echt nieuwe kleding nodig hebt, de wasmachine vervangen moet worden. Bovendien is het echt niet leuk dat je aan veel dingen die voor anderen normaal zijn niet mee kan doen. Jouw berekening eerder in dit topic dat jij daar makkelijk van rond kan komen klopt niet. Je hebt bijvoorbeeld geen rekening gehouden met vervoer. Of wonen al jouw vrienden en familie op fietsafstand. Bovendien wat als je fiets dan gestolen wordt. Je hebt ook geen bedrag gereserveerd om te sparen voor een nieuwe wasmachine. Want in veel gemeentes krijg je daar echt geen extra geld meer voor. Geld voor sport is er niet. Een boek lezen kan ook niet want zelfs de bibliotheek kan er dan niet meer van af. Postzegels voor de verplichte sollicitaties heb je ook al niet meegerekend. Een dagje zwembad kost maar 2,50 schrijf je ergens. Maar van welk potje moet dat dan komen. Je etensbudget is al zo krap dat het daar echt niet meer vanaf kan.

Nu zullen er altijd mensen zijn die frauderen. Lekker bijklussen en voor zich zelf een aangename financiële situatie creëren. Maar de eerlijke mensen die zich wel aan de regels houden en zich ongans solliciteren maar geen baan krijgen omdat een werkgever ze te oud vind, ze niet helemaal gezond zijn of wat dan ook hebben het echt heel moeilijk.

Denk je werkelijk dat iemand vrijwillig voor een zo'n situatie kiest?

Zelf ben je jong en gezond je studeert. De hele wereld ligt nog voor je open. Je verwacht te zijner tijd een goede baan te krijgen, een koophuis te kunnen kopen met je vriend en lekker te kunnen leven.

Maar ook jou kan het gebeuren dat je gaat scheiden, daardoor je huis niet meer kan betalen. Geen betaalbure huurhuizen op korte termijn beschikbaar zijn. Tegelijkertijd je baan verliezen. Helaas zijn er op dat moment weinig banen in de sector waar jij werkzaam bent. Je wordt overal afgewezen omdat je te oud bent. Dit kan te maken hebben met te duur zijn maar ook omdat werkgevers denken dat je niet meer zo snel leert en dus nieuwe taken moeilijker oppakt, je niet meer om te vormen bent naar hun bedrijfscultuur. Te hoog bent opgeleid voor de lagere banen en voor de hogere banen de verkeerde werkervaring hebt. Tot overmaat van ramp kan je ziek worden. Nou voor je het weet zit je in de bijstand. Dan krijg je van de maatschappij het etiketje loser opgeplakt en al helemaal geen baan meer.

Je stelt dat je aangevallen wordt in dit topic. Terwijl alleen maar gezegd wordt hoe andere mensen iets zien. Bovendien hoe denk je dat bijvoorbeeld de moeder van Quellian zich voelt als je die dingen die je in dit topic schrijft recht in haar gezicht zou zeggen. Denk je dat als zij een keus had dat ze dan van een uitkering zou leven? Haar dochter heeft meer dan een full time baan.

Overigens heb je echt geen recht op huursubsidie. Om huursubsidie te ontvangen moet je ingeschreven staan op het adres waarvoor je huursubsidie wil ontvangen. Je dient ingeschreven te staan op het adres waar je daadwerkelijk woont. Jij woont bij je vriend dus hoor je daar ingeschreven te staan. Dit houd automatisch in dat de huursubsidie voor het andere adres zou ophouden.
Bovendien moet je daar wel degelijk invullen met hoeveel personen je een huishouding voert.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:03

russel schreef:
Hier klopt iets niet, dus je huisgenoot heeft geen inkomen? Van alleen een ST kan jij geen huis betalen en ik heb ook ST gehad, dus weet hoeveel dat is. Geen woningbouwvereniging neemt jouw aan met een inkomen op het niveau van ST. Dat jullie samen op die woning staan ingeschreven dat kan, ben je ook voordeurdeler. 21 is misschien de leeftijdsgrens voor Wezen uitkering, maar dan is er weer een ander vangnet. Ik heb nl het gevoel dat je iets achterhoud. Wellicht ook nog iets van eigen vermogen? Dan heb je nl geen recht op een bijstand. Dan bestaat er nog iets van een schoolverlatersuitkering. Maar welke uitkering je ook hebt, daar mag je niet zomaar zonder gekort te worden mee samenwonen. Mij maak je niet wijs dat je van alleen in je eentje zonder hulp van anderen met het bedrag van de ST moet rondkomen. Is nl onder het wettelijke minimum en als je Nederlandse bent, heb je recht op een bijstandsniveau, dus er is iets....


Alles klopt! Voor wezen 21 plus is er geen vangnet! Lachen
Van ST is de woning prima te betalen. Mijn ST bedraagt de uitwonende beurs. Daarnaast heb ik een oppas baantje. Mijn huisgenootje heeft een bijbaantje in de horeca.
De woning heb ik overgenomen van mijn overleden vader.
Ik heb totaal geen eigen vermogen Nagelbijten / Gniffelen
Er was geen erfenis o.i.d.
Ik wil geen bijstandsuitkering aanvragen

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:04

russel[quote="russel schreef:
Okey, je huisgenootje zit daar nog, dus jullie delen de flat? Dus ook de huur? Dan heb je weer meer te besteden toch? Maar als jullie samen in die flat wonen, heb jij dan nog wel recht op huursubsidie? Dat je vriend zijn flat zelf betaald, logisch, maar wie doet de boodschappen? Ik weet nog niet of hij meer dan alleen die SF heeft, lijkt me wel want daar alleen van kan je niet leven, zeker niet met 2-en. Dan heb je nog een weduwen en wezen uitkering en ik denk dat het wel invloed heeft als je dan bij iemand anders inwoond. Overigens kan ik mij heel erg goed voorstellen dat je alles nog even bij het oude laat als je pas 3 maanden samenwoont, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die daar over vallen? Helemaal volgens de regels is het nl niet en idd is het makkelijk, je houdt nu geld over en om dit stilzwijgend voort te laten duren, huisgenootje daar te laten, huisje op jouw naam incl huursubsidie, uitkering en vriendje met eigen inkomen. Kan mij voorstellen dit zo lang mogelijk te laten voortduren, wij zijn niet roomser dan de paus!!! Maar vanuit jouw positie mag je niemand veroordelen dat de armoede eigen schuld is, zeker niet als je zelf tot de bedelstaf behoord. Klinkt hard, maar de centjes die je nu krijgt en volgens jouw je recht zijn, zijn wel de centjes van de staat, die moet jij nog gaan verdienen eer je ze zelf mag opsoeperen. Vanuit jouw positie kun je nl niet praten over armoede, er is nl nu iemand die voor jouw zorgt. Als jij je geld over de balk gooit, kookt hij eten voor je en heb je een warme douche, kachel en bedje. Je huisgenood houd je huis woonbaar en als jouw centjes naar de Neckermann gaan, betaald je huisgenoot je huisbaar omdat zij niet op straat wil komen te staan omdat jij een huurachterstand opbouwd. Dus met andere woorden heb jij nog wat achter de hand. Wees je bewust dat er mensen zijn die er alleen voor staan.


Wij hebben samen recht op huursubsidie inderdaad (huisgenoot plus ik)
Ik krijg GEEN wezen-uitkering ((daar heb ik geen recht op!) al eens eerder gezegd in het topic)
Van ST kan ik prima leven (ookal is het weinig), mijn vriend krijgt SF plus lening van de IB.

Natuurlijk mag ik mijn huisgenootje laten zitten, die staat tenslotte ingeschreven en heeft ook een huis nodig (zou ik haar anders op straat moeten zetten) Verward

Ik hoop dat ik zo de vragen heb beantwoord? Lachen
[/quote]


Hier klopt iets niet, dus je huisgenoot heeft geen inkomen? Van alleen een ST kan jij geen huis betalen en ik heb ook ST gehad, dus weet hoeveel dat is. Geen woningbouwvereniging neemt jouw aan met een inkomen op het niveau van ST. Dat jullie samen op die woning staan ingeschreven dat kan, ben je ook voordeurdeler. 21 is misschien de leeftijdsgrens voor Wezen uitkering, maar dan is er weer een ander vangnet. Ik heb nl het gevoel dat je iets achterhoud. Wellicht ook nog iets van eigen vermogen? Dan heb je nl geen recht op een bijstand. Dan bestaat er nog iets van een schoolverlatersuitkering. Maar welke uitkering je ook hebt, daar mag je niet zomaar zonder gekort te worden mee samenwonen. Mij maak je niet wijs dat je van alleen in je eentje zonder hulp van anderen met het bedrag van de ST moet rondkomen. Is nl onder het wettelijke minimum en als je Nederlandse bent, heb je recht op een bijstandsniveau, dus er is iets....
[/quote]

Pff, ik wil niet weten wat ze nog meer uitspookt om aan geld te komen.
Het maakt verder niet uit wat je tegen haar zegt, ze verdraaid het toch wel weer. Net een klein kind die geen gelijk krijgt.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:05

Nou ja, dit is idd een discussie zonder eind. Je zal niet toegeven dat je wél vindt/vond dat mijn oma een keuze heeft (zie post van Quellian) en ik kan niet bewijzen dat je dat wel vindt/vond, want je blijft draaikonten. Maar je doet het met weinig overtuiging hoor, anders was ik allang opgehouden.
Je zou misschien de politiek in kunnnen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:06

Ik vind dat mensen hier allemaal zo'n beetje zitten te oordelen over elkaars situatie. Nou, de situatie van een ander is altijd minder erg, dan wanneer je ZELF in diezelfde situatie zit!

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:06

Chiqa schreef:
faye schreef:
@Chiqa, als jouw uitkering wegvalt en je je spaarcentje op moet maken, ben ik benieuwd hoe jij er na een aantal jaar voor staat. Je hebt namelijk niet altijd de mogelijkheden en zekerheden vwb vermogen (tenzij je een paar miljoen op de bank hebt, maar dan is het diep triest dat je een uitkering trekt)
Misschien heb je mazzel gehad, maar dat garandeert niets voor de toekomst.


Mijn uitkering valt niet weg hoor Knipoog ben ervoor verzekerd, kostte een paar centen maar dan heb je wel wat.
Sja slim met geld omgaan he Knipoog

Whiz schreef:
Maar ik zie dit topic niet meer de goede weg opgaan. Iedereen reageerd hier steeds emotioneler en worden steeds hateljiker tegenover elkaar. .. Sterker nog.. ik denk dat dit zo wel de hele middag door kan gaan. Ik lees niks inhoudelijks meer hier.


Absoluut, laten we er maar mee stoppen, ieder zn ding.



Nee, niet slim met geld omgaan, zo een dure uitkering kunnen betalen en dat is mazzel. Anderen die minder bedeelt zijn niet afrekenen daarop. JIj heb mazzel met een grote M, zoals ik al in een eerdere post aangaf die man die nu ook WAO heeft, maar wel eentje die 3 keer ons inkomen is, van harte gegund, maar hij heeft ooit wel zo veel verdiend dat hij zichzelf zo kon verzekeren, heeft niks met slimheid te maken!!!! Jantje Modaal kan dat niet betalen, die zijn dan de pineut. Vals dat je je zelf daar mee vergelijkt.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:06

lindsey schreef:
Overigens heb je echt geen recht op huursubsidie. Om huursubsidie te ontvangen moet je ingeschreven staan op het adres waarvoor je huursubsidie wil ontvangen. Je dient ingeschreven te staan op het adres waar je daadwerkelijk woont. Jij woont bij je vriend dus hoor je daar ingeschreven te staan. Dit houd automatisch in dat de huursubsidie voor het andere adres zou ophouden.
Bovendien moet je daar wel degelijk invullen met hoeveel personen je een huishouding voert.


Je kent mijn situatie niet
Ik woon pas drie maanden samen, dus waarom zou ik mijn eigen woning nu opgeven?

Moet je zien hoeveel studenten er zwart huren, omdat ze zich nergens kunnen inschrijven. Natuurlijk ook allemaal fraudeurs Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:07

lies schreef:
Nou ja, dit is idd een discussie zonder eind. Je zal niet toegeven dat je wél vindt/vond dat mijn oma een keuze heeft (zie post van Quellian) en ik kan niet bewijzen dat je dat wel vindt/vond, want je blijft draaikonten. Maar je doet het met weinig overtuiging hoor, anders was ik allang opgehouden.
Je zou misschien de politiek in kunnnen?


Haha!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:07

Schimmelig schreef:
[

Ik wil geen bijstandsuitkering aanvragen
[/quote]


Kan ook niet daar heb je namelijk geen recht op.
Je studeert dus bent je niet beschikbaar voor werk.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:08

lindsey schreef:
Schimmelig schreef:
[

Ik wil geen bijstandsuitkering aanvragen
[/quote]


Kan ook niet daar heb je namelijk geen recht op.
Je studeert dus bent je niet beschikbaar voor werk.


Maar ik ben een wees Knipoog
Volgens Russel was er een vangnet? Nou waar dan??

Karl66

Berichten: 29790
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:10

Schimmelig schreef:
Armoede zien veel mensen tegenwoordig als: klagen over de Neckerman rekeningen
Ik bedoel echter, armoede als in bv. 'moeten besparen op je dagelijkse voorzieningen, eindjes aan elkaar moeten knopen, een laag bedrag te besteden in de maand aan bv. eerste levensbehoefte zoals eten'



Dit bedoel je met je verhaal niet aanpassen Verward

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:10

Schimmelig schreef:
russel schreef:
Hier klopt iets niet, dus je huisgenoot heeft geen inkomen? Van alleen een ST kan jij geen huis betalen en ik heb ook ST gehad, dus weet hoeveel dat is. Geen woningbouwvereniging neemt jouw aan met een inkomen op het niveau van ST. Dat jullie samen op die woning staan ingeschreven dat kan, ben je ook voordeurdeler. 21 is misschien de leeftijdsgrens voor Wezen uitkering, maar dan is er weer een ander vangnet. Ik heb nl het gevoel dat je iets achterhoud. Wellicht ook nog iets van eigen vermogen? Dan heb je nl geen recht op een bijstand. Dan bestaat er nog iets van een schoolverlatersuitkering. Maar welke uitkering je ook hebt, daar mag je niet zomaar zonder gekort te worden mee samenwonen. Mij maak je niet wijs dat je van alleen in je eentje zonder hulp van anderen met het bedrag van de ST moet rondkomen. Is nl onder het wettelijke minimum en als je Nederlandse bent, heb je recht op een bijstandsniveau, dus er is iets....


Alles klopt! Voor wezen 21 plus is er geen vangnet! Lachen
Van ST is de woning prima te betalen. Mijn ST bedraagt de uitwonende beurs. Daarnaast heb ik een oppas baantje. Mijn huisgenootje heeft een bijbaantje in de horeca.
De woning heb ik overgenomen van mijn overleden vader.
Ik heb totaal geen eigen vermogen Nagelbijten / Gniffelen
Er was geen erfenis o.i.d.
Ik wil geen bijstandsuitkering aanvragen


Steeds duidelijker wordt het, steeds meer euries komen er om de hoek kijken, als alles op een rijtje staat zullen we eindelijk begrijpen waarom je deze mening hebt, maar dan is hij toch niet reeel, heb je uiteindelijk meer dan je doet voorkomen.

Ik heb een hekel aan mensen die zich armer voordoen dan ze zijn, die proberen alleen maar steeds voor een dubbeltje op de eerste rang te staan, maar het is ook niet eerlijk om te doen dat je niets hebt en toch wel genoeg zodat je anderen het gevoel moet geven dat ze falikant verkeerd bezig zijn met hetzelfde beetje maar in werkelijkheid toch minder hebben..... en dat is het addertje waar zij dan weer in stinken.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:11

Vanessa24 schreef:
Pff, ik wil niet weten wat ze nog meer uitspookt om aan geld te komen.
Het maakt verder niet uit wat je tegen haar zegt, ze verdraaid het toch wel weer. Net een klein kind die geen gelijk krijgt.


Pardon Scheve mond

Ik denk dat excuses wel op zijn plaats zijn! Je hebt geen enkel benul van mijn situatie, ookal heb je alle posts gelezen...
Ik verdraai helemaal niks. Nooit gedaan. Misschien heb ik mij schuldig gemaakt aan foute formulering, maar jullie hebben je zeker schuldig gemaakt aan dingen zoeken die er gewoon NIET zijn Lachen

Anoniem

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:12

Schimmelig schreef:
@ Russel:

Nouuu. Ik geloof dat er andere oplossingen zijn. Bestellen bij een postorder bedrijf is vaak duurder dan kopen in de winkel (zeker als je bestelt op afbetaling).



Dat aanbod is voor de minder bedeelde man, niet echt super sortering wordt ik niet blij van en is goedkoper dan in een gewone winkel, zeker als je met een tientje per maand mag aflossen.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:13

russel schreef:
Steeds duidelijker wordt het, steeds meer euries komen er om de hoek kijken, als alles op een rijtje staat zullen we eindelijk begrijpen waarom je deze mening hebt, maar dan is hij toch niet reeel, heb je uiteindelijk meer dan je doet voorkomen.

Ik heb een hekel aan mensen die zich armer voordoen dan ze zijn, die proberen alleen maar steeds voor een dubbeltje op de eerste rang te staan, maar het is ook niet eerlijk om te doen dat je niets hebt en toch wel genoeg zodat je anderen het gevoel moet geven dat ze falikant verkeerd bezig zijn met hetzelfde beetje maar in werkelijkheid toch minder hebben..... en dat is het addertje waar zij dan weer in stinken.


Ehm. Ik probeer zeker niet voor een duppie op de eerste rang te zitten (ook snap ik niet echt waar dat op slaat).
Zoveel euri's zijn er trouwens niet hier Doei!
Ik heb ook mijn vaste lasten, verzekeringen, net als iedereen.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:15

Karl66 schreef:
Schimmelig schreef:
Armoede zien veel mensen tegenwoordig als: klagen over de Neckerman rekeningen
Ik bedoel echter, armoede als in bv. 'moeten besparen op je dagelijkse voorzieningen, eindjes aan elkaar moeten knopen, een laag bedrag te besteden in de maand aan bv. eerste levensbehoefte zoals eten'



Dit bedoel je met je verhaal niet aanpassen Verward


Er staat precies wat ik bedoel anders hoor.
Dit soort kapriolen moeten maken, omdat je de Neckerman rekeningen hebt liggen.
Misschien foute formulering, of verkeerde interpretatie.

Nu ik hem doorlees is het foute formulering van mijn kant. Er had moeten staan (de tekst die jij bold maakte) ''EN DAARDOOR'' Bloos
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-06 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt