Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:12

In een roedel passen honden zich ook aan!!! Als de alfa aangeeft dat het zo is zal de rest van de roedel zich daar aan aanpassen. Anders moeten ze ook uit de roedel. Dus geen aanpassings vermogen vind ik te kort door de bocht.

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:13

Quellian schreef:
Dieren NOOIT bij kids laten idd.

Heel erg dit... Ik zou gék worden!

Ben ik het helemaal mee eens

Groetjes

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:14

slimmerik schreef:
tess_84 schreef:
Dat ligt grotendeels aan de opvoeding, en op latere leeftijd is daar zo goed als niets meer aan te veranderen. Als mensen zich goed zouden informeren voor ze een hond aanschaffen, zouden veeeel van die ongelukken gewoon niet gebeuren.

Door deze uitspraak bevestig je dus dat het terecht is dat deze hond is afgemaakt. De hond is hiermee ook niet gestraft. Is mooie pijnloze dood.

Sorry hoor, maar werd er door de politie niet bevestigd dat de hond nooit eerder agressief had gereageerd?

windhond

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:14

Ik vind het afgrijselijk en ik moet er ook de hele dag aan denken.

Maar als ik hier de reacties lees dan zie ik precies wie hier zelf kinderen heeft en wie niet. (zal nu een hoop reacties over me heen krijgen)Ik heb een dochtertje van 2 en ook (grote)honden. Maar als mijn honden mijn dochter wat zouden doen hebben ze een groot probleem.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je kinderen je alles zijn maar dat begrijp je pas als je ze zelf hebt.

Ik wens die mensen heel veel sterkte.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:17

tess_84 schreef:
Sorry hoor, maar werd er door de politie niet bevestigd dat de hond nooit eerder agressief had gereageerd?

Eén keer is genoeg.... En idd laten we niet doorzeiken over die rothond. De mensen konden er niets aan doen: gewoon diep triest ongeluk...... (denk 5de keer dat ik dit in dit topic beweer maar sommigen zijn zo eigenwijs)

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:25

De beste stuurlui staan weer eens aan wal.. makkelijk roepen achteraf dat de ouders maar beter op hadden moeten letten. Net of niemand ooit eens een fout maakt, of even niet oplet, of wat dan ook. Dat kindje is dood, aan stukken gebeten aldus Wendel.. ik word er echt naar van. Het idee dat je je kindje zo aantreft.. afschuwelijk, daar kom je nooit overheen.
Als het om een moordenaar gaat, is geen straf hoog genoeg en vinden een hoop mensen de doodstraf zelfs terecht. Maar o wee als een hond die zoiets heeft gedaan, wordt afgemaakt, dan is dat ineens onterecht en zielig voor de hond.. wat moet je dan doen, hem bij een ander gezin plaatsen en wachten tot het weer een keer mis gaat??

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:28

goh, ik probeer niet eens meer om het uit te leggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:28

Vreselijk zeg.. én hun kindje, én hun hond kwijt..

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:30

Een mens weet normaalgezien wel dat hij geen ander mens moet vermoorden he. Een hond echter... Die hond heeft het waarschijnlijk niet met opzet gedaan. En ik ben niet voor de doodstraf, vind dat een achterlijke manier van straffen. Dus voor een hond moet het al helemaal niet. Want wij halen een hond in huis, en we wéten dat hij instincten heeft. Dan moet je die hond geen spuitje geven als hij zijn instincten volgt. Je moet er proberen voor te zorgen dat hij die instincten niet kan volgen.
Maar goed, ik heb er genoeg van

windhond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:32

tess_84 schreef:
Ik zou me vreselijk schuldig voelen, maar je maakt je eigen hond daar toch niet voor dood. Ik zou het niet kunnen alleszins...

Jij hebt zeker zelf geen kinderen.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:33

tja... erg spijtig verhaal!!

Veel mensen vergeten dat honden roedel dieren zijn! Baby nog niet sterk genoeg om voor zijn plek in de roedel te vechten en moet het zo bekopen, spijtig... Hond heeft baby waarschijnlijk als indringer gezien

EDIT:
het is trouwens bij de wet verplicht om je hond af te laten maken, de mensen hebben er weinig over te zeggen gehad

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:34

windhond schreef:
tess_84 schreef:
Ik zou me vreselijk schuldig voelen, maar je maakt je eigen hond daar toch niet voor dood. Ik zou het niet kunnen alleszins...

Dat doet helemaal niet ter zake.

Ik zeg gewoon dat ik mijn hond niet zou kunnen afmaken, in tegenstelling tot sommige mensen hier, die beweren dat ze hun hond eigenhandig zouden afmaken.

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:36

Dit is geen discussie meer het lijkt meer op een speculatie.

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:36

tess_84 schreef:

Voor een hond die een keer uithaalt naar iemand, omdat ie wordt getreiterd of zo, kan ik begrip opbrengen, mits het geen doorbijten is.
Voor een hond die een baby uit de wieg haalt en aan stukken bijt, is geen enkele uitleg of excuus mogelijk.

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:37

tess_84 schreef:

Ik zeg gewoon dat ik mijn hond niet zou kunnen afmaken, in tegenstelling tot sommige mensen hier, die beweren dat ze hun hond eigenhandig zouden afmaken.

praten is altijd makkelijker dan doen, dus zo serieus kun je zulke opmerkingen ook niet nemen
[/quote]

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:37

Bohjal schreef:
tess_84 schreef:

Voor een hond die een keer uithaalt naar iemand, omdat ie wordt getreiterd of zo, kan ik begrip opbrengen, mits het geen doorbijten is.
Voor een hond die een baby uit de wieg haalt en aan stukken bijt, is geen enkele uitleg of excuus mogelijk.

waar staat dat het kindje aan stukken is gebeten?

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:41

Dat zei Wendel, ik geloof op de vorige pagina. Heeft zij uit betrouwbare bron.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:42

jep klopt mijn vader is politie en die is vandaag daar geweest.Hij heeft de zaak in onderzoek. Dus ik kan me helemaal kwaad maken over mensen die gaan speculeren terwijl ze maar verhalen horen die van geen kant kloppen.

windhond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:43

[/quote]

[/quote]

Als je zelf kinderen zou hebben zou wel anders reageren maar dat begrijp je pas als je ze zelf hebt.

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:48

Wendel, dat zal voor je vader (en de andere politiemensen) ook wel aangrijpend zijn denk ik. Die zijn natuurlijk wel wat gewend, maar zoiets is nou niet bepaald dagelijkse praktijk (gelukkig).

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:48

kan de betreffende post niet vinden, maar geeft niet. Ik had het alleen niet in het originele bericht zien staan. En zo is het ook niet op het nieuws geweest, maar geeft niet!

Honden blijven honden en ze stammen gewoon echt af van wolven en husky's/herders komen daar weer dichterbij in de buurt dan een lief jack russeltje (en ook die kunnen veel schade aanrichten)

Het maakt het er niet leuker op, de mens word weer eens hard met de neus op de feiten gedrukt en het is naar dat het op zo'n manier moet.

Of je nou kinderen hebt of niet, je bent ook wel een *piep* als je je hond eigen handig afmaakt... Volgens ons heeft niemand het recht om te bepalen over leven of dood en in mijn ogen doe je dat dan wel!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:49

tess_84 schreef:
Een mens weet normaalgezien wel dat hij geen ander mens moet vermoorden he. Een hond echter... Die hond heeft het waarschijnlijk niet met opzet gedaan. En ik ben niet voor de doodstraf, vind dat een achterlijke manier van straffen. Dus
voor een hond moet het al helemaal niet.
Want wij halen een hond in huis, en we wéten dat hij instincten heeft. Dan moet je die hond geen spuitje geven als hij zijn instincten volgt. Je moet er proberen voor te zorgen dat hij die instincten niet kan volgen.

Mijn god ze ziet de hond echt hoger in rang dan de mens.........triest.... geen woorden meer aan vuil maken.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:50

Wendel schreef:
jep klopt mijn vader is politie en die is vandaag daar geweest.Hij heeft de zaak in onderzoek. Dus ik kan me helemaal kwaad maken over mensen die gaan speculeren terwijl ze maar verhalen horen die van geen kant kloppen.

Als je vader er als onderzoeker bij betrokken is lijkt het me niet zo netjes om dan hier jouw versie(speculatie) weg te zetten over het in stukken bijten van het kindje

Onn topic...vreselijk ongeluk...moet een levende hel zijn voor de ouders om dit mee te maken.

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:51

Het is sowiezo een onverantwoord iets om met een baby huisdieren zoals een kat of hond te hebben. Een kat misschien iets minder, maar met een baby en hond is dat gevaarlijk. En vooral doordat honden altijd dat instinct hebben, en dan kun je zeggen wat je wil over dat de hond zich aanpast, maar dat 5 van de tien keer niet zo.

Het is heel erg voor de moeder en de family, maar deze hond heeft iets, al was het maar de kleinste prikkel gehad, om deze baby wat aan te doen. En helaas, kunnen we dat niet omdraaien.

Maar om nou te zeggen dat de schuld bij de hond ligt is dom, wie weet wat hem daar an toe heeft gezet. Het is en blijft, een dier. En met dieren neem je risico´s.

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:52

slimmerik schreef:
tess_84 schreef:
Een mens weet normaalgezien wel dat hij geen ander mens moet vermoorden he. Een hond echter... Die hond heeft het waarschijnlijk niet met opzet gedaan. En ik ben niet voor de doodstraf, vind dat een achterlijke manier van straffen. Dus
voor een hond moet het al helemaal niet.
Want wij halen een hond in huis, en we wéten dat hij instincten heeft. Dan moet je die hond geen spuitje geven als hij zijn instincten volgt. Je moet er proberen voor te zorgen dat hij die instincten niet kan volgen.

Mijn god ze ziet de hond echt hoger in rang dan de mens.........triest.... geen woorden meer aan vuil maken.

Wij geloven graag dat we van hoger rang zijn dan verschillende dieren, maar in werkelijkheid ligt dat heel anders hoor