Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Hoeveel vrouwen/meisjes zijn er vermoord door allochtonen en hoeveel door autochtonen? En dan moorden binnen het gezin/de relatie er even uitlaten want ik zou het graag weten voor soortgelijke gevallen als nu.
_San87_ schreef:Maar dit is geen asielzoekers probleem, dit is een mannenprobleem.
Ponytante schreef:2 pagina's betweterig over taxiservice/overnachten/Gps-tracking etc. Bah!
Sunnda schreef:Misschien goed voor mensen om te weten dat de psychologie achter dit soort 'ik deed dit anders' en 'waarom fietste ze dan ook alleen' een normaal mechanisme van het brein is om afstand te creeëren van de gebeurtenis en zo jezelf gerust te kunnen stellen: 'mij overkomt dit niet, want...'
anjali schreef:Volgens de mediaberichten die ik heb gezien is Lisa wel vermoord maar niet sexueel misbruikt. Niet dat ze daar nou nog wat aan heeft natuurlijk....Het is een vreselijke situatie die het gevoel van onveiligheid wat er toch al was onder vrouwen nog versterkt.
_San87_ schreef:Kaja schreef:In dat geval is mijn antwoord nee, voor mij is dat nimmer een vraag.
In dat geval moet deze discussie toch veel breder getrokken worden dan enkel de asielzoeker? Dan gaat het dus over de man. Niet de asielzoeker, niet de witte Nederlander, maar de man.
Electra63 schreef:Alles is te googlen/te vinden.
https://www.adviesraadmigratie.nl/actue ... op-een-rij
Maar misdrijven zoals op Lisa, die vind ik zo snel niet.
Je loopt meer risico om omgebracht te worden door je (ex-)partner dan door een asielzoeker.
BeFunny schreef:Tenzij die asielzoeker je (ex-) partner is![]()
De problemen die sommigen ondervinden van Asielzoekers dat is wel een andere discussie.
Lisa kwam de verkeerde tegen op het verkeerde moment net als bijvoorbeeld bij Anne Faber zo was.
Tussen de asielzoekers zitten er ook van die gekkies tussen net als onder de gehele bevolking. Daarmee zijn niet alle asielzoekers zo.
Kaja schreef:_San87_ schreef:In dat geval moet deze discussie toch veel breder getrokken worden dan enkel de asielzoeker? Dan gaat het dus over de man. Niet de asielzoeker, niet de witte Nederlander, maar de man.
Ik vind een discussie over ‘de man’ ansich onzinnig en te breed. Maar ik begrijp je wel. De problemen onderkennen is zeker noodzaak. Maar als ik zie hoeveel narigheid er nog buiten alle media wordt gehouden mbt overlast van asielzoekers, maakt dat voor mij de emmer wel vol is. Sterker nog, die loopt over na het verlies van de 17 jarige Lisa. Het wordt tijd dat we ingrijpen op asiel, de grenzen moeten dicht. En wil je van het geld wat overblijft van asiel inzetten op educatie van de man? Voor gelijkwaardigheid en het feit dat het niet normaal is dat er zo met vrouwen omgegaan wordt? Prima! Aanpakken die klaplopers. Begrijpen doe ik het niet, alle mannen hebben toch ook een moeder?
BeFunny schreef:Nouja in zekere zin is ook niet te ontkennen en in die zin mag het wel benoemd worden.
Asielzoekers vanuit andere werelddelen hebben anderen normen en waarden en velen zijn opgevoed in een wereld waar vrouwen onder geschikt zijn. En opgegroeid op een plek waar geweld de orde van de dag is. Ze passen zich aan tot achter hun voordeur.
BeFunny schreef:Eens @ _San87_. Maar hier is er wel al heel veel veranderd.
De Asielzoekers komen letterlijk uit een land waar onderdrukking gaande is. Waar ze niet beter weten dan vrouwen zijn eigenlijk slaven en hebben maar te doen wat de man zegt. Ze weten niet beter. Of ze weten het wel maar hebben zo altijd geleefd. En komen hier en moeten zich hier aanpassen aan de westerse cultuur. Wat voor jou en mij logisch is. Maar als je gewend bent om je vrouw te slaan of erger dan veranderd dat niet in 1 keer
Kaja schreef:Nee genoeg is genoeg. Het moet klaar zijn nu! Mijn mannen thuis hoeven niet opgevoed te worden hoor, dat doe ik zelf wel! De overheid moet maar eens ingrijpen op de gewetenloze groep, de wandelende tijdbommen. Die we binnen laten omdat ‘regels nu eenmaal regels’ zijn! We staan zelf van alles toe! Eeuwig durende onderzoeken, slappe straffen en een huis van bewaring waar iedere klaploper een eigen cel moet hebben. Alsjeblieft zeg!
De discussie moet over asiel gaan, want als die grenzen dicht gaan, blijft er geld over voor onze eigen kinderen om die van educatie én woningen te voorzien!