Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Loretta schreef:Voldoe je als vrouw niet aan het schoonheidsideaal moet je nu ook al oppassen.
Cis vrouw verliest baan omdat klant haar aanzag voor trans.
https://m.youtube.com/watch?v=nauz7001Q0U
Het nivo van dat in nazi Duitsland iedereen met een grote neus een jood was.
Nog een Godwin.
_San87_ schreef:janderegelaa schreef:Nog een Godwin.
Weet jij wat de wet van Godwin is, überhaupt? En in welke context je deze moet plaatsen?
janderegelaa schreef:Dat weet ik precies en het slaat echt helemaal nergens op. Wie dit in vergelijk met de Jodenhaat/vervolging wil trekken moet misschien eens een geschiedenisboek pakken. Dat was echt vele malen erger. En dat wil niet zeggen dat dit niet erg is maar het is zeker niet te vergelijken.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Weet jij wat de wet van Godwin is, überhaupt? En in welke context je deze moet plaatsen?
Dat weet ik precies en het slaat echt helemaal nergens op. Wie dit in vergelijk met de Jodenhaat/vervolging wil trekken moet misschien eens een geschiedenisboek pakken. Dat was echt vele malen erger. En dat wil niet zeggen dat dit niet erg is maar het is zeker niet te vergelijken.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Weet jij wat de wet van Godwin is, überhaupt? En in welke context je deze moet plaatsen?
Dat weet ik precies en het slaat echt helemaal nergens op. Wie dit in vergelijk met de Jodenhaat/vervolging wil trekken moet misschien eens een geschiedenisboek pakken. Dat was echt vele malen erger. En dat wil niet zeggen dat dit niet erg is maar het is zeker niet te vergelijken.
VuurVleugels schreef:Kijk, daar is Koning Invalideren weer. Er als de kippen bij om anderen te vertellen dat niet zij, maar alleen hij weet hoe de wereld in elkaar steekt! Tatoeër je geliefde woord lekker op je voorhoofd en laat de validiteit van andermans argumenten maar over aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Die kunnen dat prima zelf ontkrachtigen of bevestigen, zoals dagelijks in de media voorbij komt.
Citaat:Timothy Ryback (1954) is directeur van het Institute for Historical Justice and Reconciliation in Den Haag. Als wetenschapper verdiept hij zich al 35 jaar in nazi-Duitsland. Vorig jaar verscheen zijn boek The Takeover. De lezer volgt Adolf Hitler een halfjaar op de voet, tot aan zijn benoeming tot rijkskanselier in januari 1933. Het is een spectaculair journalistiek verslag, dat je het gevoel geeft erbij te zijn geweest. De machtsovername door Hitler blijkt een stuk toevalliger dan vaak gedacht. Hij stond vlak voor zijn benoeming emotioneel, financieel en politiek aan de rand van de afgrond.
Kan die geschiedenis ons iets leren over onze eigen tijd? Wat kunnen we verwachten? Hoe zal de toekomst eruitzien? Ryback publiceerde in de afgelopen maanden een viertal artikelen in The Atlantic over de opkomst van Hitler en de nazi’s. Ryback is historicus, maar je voelt aan je water dat publicatie nu iets te maken moet hebben met de ontwikkelingen in de Verenigde Staten onder het bewind van de Amerikaanse president Donald Trump. Ik hoop dat hij zich wil uitspreken over een vergelijking waar vrijwel niemand zijn vingers aan durft te branden.
VuurVleugels schreef:Kijk, daar is Koning Invalideren weer. Er als de kippen bij om anderen te vertellen dat niet zij, maar alleen hij weet hoe de wereld in elkaar steekt! Tatoeër je geliefde woord lekker op je voorhoofd en laat de validiteit van andermans argumenten maar over aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Die kunnen dat prima zelf ontkrachtigen of bevestigen, zoals dagelijks in de media voorbij komt.
ruitje schreef:De wet van Godwin is omdat hij vond dat vergelijkingen afbreuk doen aan de ernst van de Holocaust he...
Het intrigeert mij dat het, zodra je daarover begint, zo hard aangevallen word.
Waarom is dat? Iemand mag de Holocaust toch vele malen erger vinden dan wat er in de VS gebeurd?
Nog een side note, ik vind persoonlijke aanvallen die gaan over emand moet zich laten tatoeëren, in samenspraak met de Holocaust persoonlijk wat ongepast.
Qimm schreef:Alleen word er een vergelijking getrokken tussen mensen 'klasseren' op basis van uiterlijke kenmerken.
Vrouwen die te mannelijk lijken worden dus maar voor transgender aangezien ook als ze dat niet zijn. Zoals mensen met een grote neus automatisch als Joods werden aangeduid.
Op basis van de aanname over hun persoon, worden en werden deze mensen benadeeld. Ik zie een duidelijke overeenkomst tussen deze 2 voorbeelden.
Het gaat in deze vergelijking helemaal niet over de Holocaust. Hooguit op de aanloop er naar toe.
Maar laten we vooral eens afwachten of het deze keer misschien wel met een sisser afloopt. We hebben vast geleerd van de geschiedenis.
janderegelaa schreef:VuurVleugels schreef:Kijk, daar is Koning Invalideren weer. Er als de kippen bij om anderen te vertellen dat niet zij, maar alleen hij weet hoe de wereld in elkaar steekt! Tatoeër je geliefde woord lekker op je voorhoofd en laat de validiteit van andermans argumenten maar over aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Die kunnen dat prima zelf ontkrachtigen of bevestigen, zoals dagelijks in de media voorbij komt.
Je zegt een hoop en je zegt toch helemaal niets. Ik vind dat echt een gave.
Qimm schreef:Alleen word er een vergelijking getrokken tussen mensen 'klasseren' op basis van uiterlijke kenmerken.
Vrouwen die te mannelijk lijken worden dus maar voor transgender aangezien ook als ze dat niet zijn. Zoals mensen met een grote neus automatisch als Joods werden aangeduid.
Op basis van de aanname over hun persoon, worden en werden deze mensen benadeeld. Ik zie een duidelijke overeenkomst tussen deze 2 voorbeelden.
Het gaat in deze vergelijking helemaal niet over de Holocaust. Hooguit op de aanloop er naar toe.
Maar laten we vooral eens afwachten of het deze keer misschien wel met een sisser afloopt. We hebben vast geleerd van de geschiedenis.