Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:03

_San87_ schreef:
Foaly schreef:
De stap van 'geen luxe uitjes' naar 'geen uitjes' is anders niet zo heel groot. Ik bedoel, fietsen huren en patat eten? Weet je wel wat dat kost? Nee hoor, laat ze maar lekker in dat ACZ blijven.

Echt hoor. En dan verbaasd zijn dat die jongeren uit verveling rotzooi gaan trappen :=

Vervelen is nooit een excuus om rotzooi te trappen of anderen neer te steken.

Het verbaast mij wel dat het zo uit de klauwen kon lopen, die escalatie is imo een ernstige tekortkoming van de begeleidende instanties geweest, met het COA voorop.

Hetgeen Fabers departement is. Ze schiet dus zelf tekort. Maar dat snapt ze nog niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:07

rien10 schreef:
_San87_ schreef:

Vervelen is nooit een excuus om rotzooi te trappen of anderen neer te steken.

Het verbaast mij wel dat het zo uit de klauwen kon lopen, die escalatie is imo een ernstige tekortkoming van de begeleidende instanties geweest, met het COA voorop.

Hetgeen Fabers departement is. Ze schiet dus zelf tekort. Maar dat snapt ze nog niet.

Zij was vorig jaar nog geen minister, toch?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:06

Electra63 schreef:
Misschien zijn de relschoppers wel de autochtone bewoners, die geen buutelanders op hun dorpsfeest willen hebben ?
Je weet wel, die ook toekomstige opvanglocaties in brand steken of varkenskoppen aan een hek hangen.

We weten het niet.....

De precieze aanleiding weten we misschien niet, maar wat er gebeurt is wel. Blijkbaar was er sprake van een steekpartij en zijn 3 bewoners van het AZC opgepakt. Over het algemeen pakt politie toch echt de daders op en niet de slachtoffers.

https://nos.nl/l/2565781

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:14

[quote="8nnemiek"]Dat dus.

En bij kermissen is het toch altijd trammelant? In onze vorige woonplaats lag een van de grootste kermissen van Nederland, en daar liep rond die dagen altijd extra politie en politie te paard, puur vanwege de relletjes en tokkies die zich niet wisten te gedragen. Maar dat haalde het nieuws niet, want daar zaten geen asielzoekers tussen.[quote]

Precies dat...net als elke keer bij voetbalwedstrijden....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:17

Maar als er een budget is met het specifieke doel om uitjes te organiseren, en het is genoeg om met zn allen naar de Efteling te gaan, waarom daar dan niet gebruik van maken? Omdat er autochtone Nederlanders zijn die dat niet kunnen? Dat is toch geen reden, als die Nederlanders dat budget hadden gehad dan hadden ze ook niet gedacht 'oh maar er zijn asielzoekers die niet naar de Efteling kunnen dus laten wij dan ook maar niet gaan.'

Wat ik denk ik nog het kwalijkst vindt hieraan en aan die lintjesrel is dat Faber zich niet lijkt te realiseren wat het COA doet en waarom het bestaat. Je kunt wel faliekant tegen asielzoekers zijn, maar ze zijn hier nu eenmaal en je zult er wat mee moeten. Deze minister ondermijnt zo gewoon haar eigen organisatie en lijkt daar nog trots op te zijn ook.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:20

journee schreef:
Electra63 schreef:
Misschien zijn de relschoppers wel de autochtone bewoners, die geen buutelanders op hun dorpsfeest willen hebben ?
Je weet wel, die ook toekomstige opvanglocaties in brand steken of varkenskoppen aan een hek hangen.

We weten het niet.....

De precieze aanleiding weten we misschien niet, maar wat er gebeurt is wel. Blijkbaar was er sprake van een steekpartij en zijn 3 bewoners van het AZC opgepakt. Over het algemeen pakt politie toch echt de daders op en niet de slachtoffers.

https://nos.nl/l/2565781

Wat zou de Efteling zelf hiervan denken? Ik vermoed dat er op de dag dat een groep potentiele overlastgevers en messentrekkers een uitje naar de Efteling krijgen, er heel weinig "reguliere" bezoekers naartoe zullen gaan. Het blijkt nu niet door te gaan -de Efteling heeft toch ook een heel andere doelgroep, het is een sprookjespark voor kinderen.

Foaly

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:28

Maar dit zijn dus NIET die messentrekkers, wat al een paar keer is gezegd :=

Bovendien is de Efteling al lang niet meer alleen voor kinderen en is er veel meer te doen dan alleen het Sprookjesbos.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:31

verootjoo schreef:
Cer schreef:
Want het had natuurlijk ook echt niet anders gekund en niemand zag dit van tevoren aankomen?

Ze gaan elk jaar op een uitje :? Wat is het probleem?
Het probleem is dat Faber dit nu blijkbaar voor het eerst hoort. En dat het op dezelfde dag van de kermis is.

Inderdaad: wat is het probleem? Ik vind het doorgeslagen gezeur, helemaal als het gelijk weer over arme kindertjes gaat die zoiets niet kunnen betalen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:35

anjali schreef:
Wat zou de Efteling zelf hiervan denken? Ik vermoed dat er op de dag dat een groep potentiele overlastgevers en messentrekkers een uitje naar de Efteling krijgen, er heel weinig "reguliere" bezoekers naartoe zullen gaan. Het blijkt nu niet door te gaan -de Efteling heeft toch ook een heel andere doelgroep, het is een sprookjespark voor kinderen.

Tuurlijk joh, nog meer drama: overlastgevers/messentrekkers?!. Serieus wat een PVV reactie, bah.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:38

Foaly schreef:

Bovendien is de Efteling al lang niet meer alleen voor kinderen en is er veel meer te doen dan alleen het Sprookjesbos.
Ik schreef dan ook: "POTENTIELE" messentrekkers. Maar, het feit dat men een groep net precies op die dag wil verplaatsen, geeft aan dat men de mogelijkheid ziet dat zoiets weer kan gebeuren. En als dit allemaal leuke vriendelijke mannen zijn, dan is het jammer voor hen dat door het wangedrag van anderen uit hun groep een forse dosis wantrouwen is ontstaan, naar de hele groep.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:39

Potentiële messentrekkers? Bah!
Als je handen hebt ben je een potentiële messentrekker. Ik. Jij. Iedereen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:58

anjali schreef:
Foaly schreef:

Ik schreef dan ook: "POTENTIELE" messentrekkers. Maar, het feit dat men een groep net precies op die dag wil verplaatsen, geeft aan dat men de mogelijkheid ziet dat zoiets weer kan gebeuren. En als dit allemaal leuke vriendelijke mannen zijn, dan is het jammer voor hen dat door het wangedrag van anderen uit hun groep een forse dosis wantrouwen is ontstaan, naar de hele groep.

De artikelen die ik erover heb gelezen spreken allemaal over jongeren of minderjarigen. Dan denk ik aan kinderen, pubers, jongens en ook meisjes.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:01

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 11:13

anjali schreef:
Foaly schreef:

Elk mens is een potentiële messentrekker, en elke dag loopt de Efteling daar vol mee.

Wat de Efteling zal denken? ‘Ha, lekker weer veel kaarten verkocht vandaag’ :$
Het zou trouwens wel lekker zijn als er daardoor niemand meer komt, dan kom ik ook om te genieten van een rijloze Efteling :+

En het zijn trouwens kinderen… geen mannen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-05-25 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:17

Anjali, het zou handig zijn als je je eerst fatsoenlijk inleest voordat je commentaar gaat geven. Het gaat niet om mannen, niet om potentiële messentrekkers, maar om jongeren. Bovendien weet je niet of het om 'wantrouwen' gaat, misschien vertrouwen ze juist de dorpsbewoners niet om deze groep met rust te laten na de opstootjes van vorig jaar, en is daarom besloten om het uitje op die dag te organiseren.

Mooie actie, die Gofundme, ik hoop dat het inderdaad alsnog door kan gaan :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 11:20

Laten we trouwens niet vergeten dat Faber behalve asielzoekers het verder wel heel normaal vindt om de kosten voor haar kapper van 400€ voor op de video door de belastingbetaler te laten betalen :+

Dan zou ik denken dat op zich zo’n uitje er wel vanaf kan, maar goed, wie ben ik hè.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:21

Wel duidelijk dat jullie niet uit deze regio komen en er geen last van hebben.

Als je er in wil verdiepen lees dan eens de verhalen van de winkeliers, de ouders die hun dochters niet meer alleen door het dorp kunnen laten gaan, de buschauffeurs..

Het zijn jonge mannen en tot je 18de ben je kind ja, maar zo jong zijn deze niet meer. Maar
Het is maar net wat je wil lezen en welke bril je op hebt.

Denk dat de meeste mensen helemaal niks tegen asielzoekers hebben, maar deze groep is overgeplaatst uit ter Apel omdat ze daar niet te handhaven waren en zetten nu hier de boel op stelten. Dat zijn geen zielige mensen..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:37

Geen zielige mensen.
Wie? Degenen die opgepakt zijn door de politie? Degenen die eventueel naar de Efteling zouden gaan ? Of denk jij dat dat dezelfde groep is? Wie zijn “ze”?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:52

Ik denk dat Pinacolada in (de buurt van) het dorp waar dit AZC staat, woont.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:01

_San87_ schreef:

Dat denk ik ook. En ik denk ook dat je flink last kan hebben van een AZC. Overlast. Criminaliteit.
Maar als er dan iets gedaan wordt om die overlast te verlichten, is het weer niet goed. Daar ageer ik tegen.
Is de Efteling de meest handig gekozen optie? Ik denk het niet. Misschien was iets educatiefs, zoals het holocaust museum, een gedenk monument, gezien 4 en 5 mei een betere keuze geweest.
Iets van educatie over oorlog. Niet in slachtofferschap blijven hangen. Ik noem maar iets.
Maar dat er -wat dan ook- georganiseerd wordt is een goede zaak. Het alternatief is opsluiten. En dat kan niet, het zijn geen veroordeelde gevangenen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:06

Nou, ik vermoed dat als men een groep Oekraiense vluchtelingen ,dat zij meestal vrouwen en kinderen uit een oorlogsgebied, naar de Efteling had willen laten gaan, dat er dan geen enkel protest zou zijn gekomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:07

anjali schreef:
Nou, ik vermoed dat als men een groep Oekraiense vluchtelingen ,dat zij meestal vrouwen en kinderen uit een oorlogsgebied, naar de Efteling had willen laten gaan, dat er dan geen enkel protest zou zijn gekomen.

Ik begrijp je woorden maar ik snap niet wat je bedoelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:10

rien10 schreef:
_San87_ schreef:

Dat denk ik ook. En ik denk ook dat je flink last kan hebben van een AZC. Overlast. Criminaliteit.
Maar als er dan iets gedaan wordt om die overlast te verlichten, is het weer niet goed. Daar ageer ik tegen.
Is de Efteling de meest handig gekozen optie? Ik denk het niet. Misschien was iets educatiefs, zoals het holocaust museum, een gedenk monument, gezien 4 en 5 mei een betere keuze geweest.
Iets van educatie over oorlog. Niet in slachtofferschap blijven hangen. Ik noem maar iets.
Maar dat er -wat dan ook- georganiseerd wordt is een goede zaak. Het alternatief is opsluiten. En dat kan niet, het zijn geen veroordeelde gevangenen.

Ik denk dat de meeste mensen hier wel vinden dat deze groep lekker een dagje weg had moeten kunnen gaan. Zelf zou ik ook de Efteling niet kiezen, maar als het COA dat geschikt acht, wie ben ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 12:18

anjali schreef:

Hoe zijn Oekraïense vluchtelingen anders dan de andere tientallen nationaliteiten die hierheen vlucht?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:23

verootjoo schreef:
anjali schreef:

Hoe zijn Oekraïense vluchtelingen anders dan de andere tientallen nationaliteiten die hierheen vlucht?

Dat dat echte vluchtelingen zijn, geen "gelukszoekers" uit veilige landen die hier uit dank voor de opvang crimineel gedrag vertonen.