Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Water heb ik niet zo in huis, dat komt uit de kraan. Als jullie dus cola ofzo onder drinken scharen, dan heb ik er wel 3 liter staan (staan nog fles wijn, paar blikjes radler, wat cola, en paar blikjes monster voor grotduiken). Dus dan valt het mee.
Een radio heb ik niet, ik luister alleen naar de radio in de auto, dus zou niet weten wat ik er mee in huis moet. Heb echt totaal geen behoefte aan muziek luisteren thuis.
Zoolgangster schreef:Hier heeft krakkemikige wederhelft 6 ieniemienie waterflesjes gehaald. Nou zou je zeggen, dan haal je ff grotere. Ben alleen vorig week omgevallen met de fiets, en heb overbelaste handen en polsen en rug. Dus ik hoop dat ze nog even wachten met de oorlog/watersnood/stroomuitval voordat ik eindelijk de grotere waterflessen gehaald heb en liefst nog een noodradio erbij.
fohadie schreef:Marcella schreef:Ik woon op 54 vierkante meter met 3 katten.
Jij was dan ook niet een vd personen die zei geen ruimte te hebben.
germie schreef:Hier nog steeds niets gekocht of wat dan ook. Zou niet weten waar ik het moet laten, geen ruimte voor. En het kost ook nog eens geld. Als iemand vindt dat je een noodpakket voor 72 uur in huis moet hebben, dan mogen ze het ook financieren.
mvdende schreef:Ik ben het ergens wel met Germie eens...
Want niet alleen wordt er gevraagd om water en eten in huis te hebben, eigenlijk wordt er óók van je verwacht dat je een noodradio op batterijen,zaklamp met batterijen en kaarsen en lucifers in huis hebt.
Dit zijn toch wel dingen die zeker niet ieder huishouden standaard heeft, zeker een noodradio niet.
Ik had van de week even naar z'n noodradio gekeken en die zijn toch minimaal €30-€50. Niet iedereen vindt het tof z'n bedrag uit te moeten geven voor "het minimale geval dat" tis toch geld wat je in een tas propt en er niks meer mee kan....
Een goede zaklamp op batterijen is ookal niet vanzelfsprekend dat iemand dat in huis heeft. Ik heb een paar "kinder" zaklampen van minimaal 15 jaar oud, maar echt een goede zaklamp waar een beetje fatsoenlijk licht uit komt heb ik niet. Voor het "dagelijkse" gebruik van een "zaklamp" heb ik een usb oplaadbaar hoofdlampje. Prima als er gewoon stroom voor handen is, binnen 1 dag leeg (en zeer waarschijnlijk geen stroom voorzieningen ten tijde noodgeval) dus onbruikbaar voor in het noodpakket.
Een beetje fatsoenlijk zaklamp met zwengel kost tegenwoordig €20-€30
Daarnaast dan kaarsen en lucifers, welke ik absoluut nooit in huis heb, want ik heb een godsgruwelijke bloedhekel aan kaarsen en lucifers krijg ik nooit aan de gang (slechte motoriek, die dingen breken bij mij altijd of na 10x zachtjes langs doosje halen is de kop "op".) Dus die zou ik óók moeten aanschaffen
Al met al, alleen voor deze paar dingen ben je al z'n €60 kwijt.
Ik vind dus inderdaad dat onze overheid z'n burgers hierin best tegemoet mag komen door het landelijk verstrekken van een aantal strikt noodzakelijke artikelen zoals dus een noodradio, zaklamp, watertabletten/filter en dat soort dingen.
Voorlopig heb ik dus maar een heel klein stukje van een noodpakket in huis en Voorlopig óók niet van plan om een +- €100 uit te gaan geven aan alle artikelen die op de lijst van "noodzakelijke artikelen" staat...
Tis namelijk behoorlijk paniekvoetbal op het moment en geld wat er niet is.. is er niet.
senna21 schreef:Deze waardevolle aanvulling op je noodpakket, door Merlijn Twaalfhoven
Let op! Kabinet vergeet belangrijkste onderdeel van het noodpakket!
Namelijk: Zorg dat je je buren kent.
Tijdens een noodsituatie of een ramp komt alles aan op samenwerking: wie kan iets dat nodig is? Wie heeft iets dat nodig is? Wie kent iemand die nodig is?
Dat een blik erwtensoep je gaat redden, dat is een heel kleine kans. Dat je op elkaar bent aangewezen kan ik je garanderen.
De illusie: vertrouw niemand, wees op jezelf aangewezen.
De beste voorbereiding? Oefen je in afhankelijkheid. Ken elkaar.
Tieme schreef:germie schreef:Hier nog steeds niets gekocht of wat dan ook. Zou niet weten waar ik het moet laten, geen ruimte voor. En het kost ook nog eens geld. Als iemand vindt dat je een noodpakket voor 72 uur in huis moet hebben, dan mogen ze het ook financieren.
mvdende schreef:Ik vind dus inderdaad dat onze overheid z'n burgers hierin best tegemoet mag komen door het landelijk verstrekken van een aantal strikt noodzakelijke artikelen zoals dus een noodradio, zaklamp, watertabletten/filter en dat soort dingen.
Voorlopig heb ik dus maar een heel klein stukje van een noodpakket in huis en Voorlopig óók niet van plan om een +- €100 uit te gaan geven aan alle artikelen die op de lijst van "noodzakelijke artikelen" staat...
Tis namelijk behoorlijk paniekvoetbal op het moment en geld wat er niet is.. is er niet.
Benzz schreef:mvdende schreef:Ik vind dus inderdaad dat onze overheid z'n burgers hierin best tegemoet mag komen door het landelijk verstrekken van een aantal strikt noodzakelijke artikelen zoals dus een noodradio, zaklamp, watertabletten/filter en dat soort dingen.
Je bent wel op de hoogte dat de overheid het huishoudboekje van de Nederlanders beheerd? Waarom zouden de rest van Nl voor jouw noodpakket moeten betalen?