Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Achterom schreef:"onze wolf Bram". Mooi, hij is dus van de PVDD, schadeclaims mogen dus die kant op?
Hoe weten ze nu dat het hun wolf Bram is als ze niet gezenderd mogen worden?![]()
Wordt wel een beetje met twee maten gemeten daar.
Oorspronggedrag kende ik ook niet, interessant.
Citaat:Vandaag in Spijkers met Koppen ! 12.00 en 14.00 uur op NPO Radio 2
Wolf Bram is een lastpak, maar wat je moet eigenlijk doen als je oog-in-oog staat met een Bram? Bioloog Diederik van Liere en Gedeputeerde Harold Zoet verschillen van mening!
tienus63 schreef:PvdD café in Doorn 25 september asCitaat:Samen met de werkgroep van de PvdD Utrechtse Heuvelrug organiseer ik aankomende woensdagavond 25 september een PvdD café: een gezellige avond (met uiteraard diervriendelijke hapjes) met dit keer onze wolf Bram als onderwerp!
Statenlid van de partij en voorvechter van vreedzaam leren leven met de wolf Jesseka Batteau komt spreken. Ook zal ecoloog Rick van Malssem zijn verhaal doen! Hij heeft veel ervaring met de wolf in Zweden (en het veilig houden van dieren zoals schapen) en je hebt misschien wel eens wat van hem gelezen in de nieuwsbladen over Bram. (Hij organiseert excursies op de Veluwe, zie ook Groep Wolf )
Toegang is gratis, graag wel even aanmelden via de agenda op https://www.pvddheuvelrug.nl
[ Afbeelding ]
Eliana schreef:Vandaag op radio 1 ook weer een tenenkrommend stuk. Er is een kinderboek geschreven over de wolf. Ze gaven wel toe dat er ook schapen werden doodgebeten, maar.. wij mensen vermoorden veel meer schapen door ze op te eten en je moet maar een wolfwerend hek neerzetten. Zo kortzichtig weer..
tienus63 schreef:Zojuist via app Meldingen wolven in Westerveld
Koe gepakt in Wapse
[ Afbeelding ]
@&€*##
Gewoon een volwassen koe!Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
GDG schreef:tienus63 schreef:Zojuist via app Meldingen wolven in Westerveld
Koe gepakt in Wapse
[ Afbeelding ]
@&€*##
Gewoon een volwassen koe!Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Weet iemand er meer vanaf, ofd eze manier van doden van oorsprong is hoe wolven normaal gesproken doden (en hebben deze dieren echt niet ook nog een keelbeet)?
Van vroeger uit ken ik vooral de docu's van de katachtigen (leeuwen bijv) die bij mijn weten toch echt wel vrij vlot voor de keelbeet gaan. Wel ook hangen in de achterhand, om de prooi neer te krijgen, maar toch eigenlijk altijd wel ook die keelbeet om de prooi definitief uit te schakelen.
Zijn de meeste aanvallen (op deze manier) in NL door solitaire wolven en is dat dan de reden dat het zo gebeurt? Dat als het een roedel is de een in de achterhand hangt en de ander de keelbeet doet en dat een solitaire wolf liever aan de voorkant wegblijft?
En waarom eigenlijk? Want je bent daar toch eigenlijk kwetsbaarder tov de hoeven?
SusanH schreef:Die koe dat moet toch werk van meerdere wolven zijn. Vreselijk om aan te treffen.
Jet schreef:Elisa2 schreef:
Hoe weten ze nu dat het hun wolf Bram is als ze niet gezenderd mogen worden?![]()
Wordt wel een beetje met twee maten gemeten daar.
Oorspronggedrag kende ik ook niet, interessant.
Ik weet niet of je bewust oorsprongedrag intypte, maar het gaat om overspronggedrag.
Citaat:Austerlitz Utrecht
21-09-2024
14.00 uur
Wolf gezien de oude postweg in Austerlitz
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
tienus63 schreef:@tieme, ik denk dat er een selectief deurbeleid geldt voor die bijeenkomst. Je dient je sowieso van te voren aan te melden…..
tienus63 schreef:Wolven in Griekenland pakken massaal honden.
Wolven vallen geen honden aan ? Een plaag in Noord Halidiki, Griekenland, zo'n 88 km van Thessaloniki!!!
Kan helaas niet de vertaling sturen, maar via google vertalen en de fotos wordt het duidelijk!!!
Bron
https://www.facebook.com/share/p/JE5WV2 ... tid=K35XfP
Geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/JE5WV2ziDArZCtqj/?
rover_ schreef:Bijzonder artikel weer op nu.nl :
Veel mensen vinden wolvenwelpen schattig. Maar eenmaal volwassen vallen ze soms ook vee aan. Dat is ook de natuur, zegt milieufilosoof Martin Drenthen.
"Omdat je bij het verlies van biodiversiteit niet zo makkelijk kunt zeggen met hoeveel minder soorten je kunt voordat een heel ecosysteem in elkaar stort", legt Backes uit. "In ecosystemen hangt de ene soort met de andere samen. Als je schakels (zoals de wolf in dit geval, red.) eruit haalt, dan functioneert het op een gegeven moment niet meer. Maar wanneer is niet precies te zeggen."
Waarom we wolven ooit zijn gaan beschermen: 'Mens is niet meer heerser over natuur' https://www.nu.nl/wolf/6328492/waarom-w ... atuur.html