Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:30

anjali schreef:
rien10 schreef:
Herinneren jullie je die uitzending van (naar ik meen) het programma Paradijsvogels nog? Een mevrouw in Friesland had haar hele huis met aluminiumfolie behangen, ze had zelfs een hoedje gemaakt van folie. Dit alles om zich te beschermen tegen stralingen.
Ik geloof ook dat ze overal elektriciteitskabels had lopen. In ieder geval klopte er iets niet aan het huis.
Zij was echt geestesziek. En dat word nu eenmaal een wappie of een gekkie genoemd. Hele trieste bedoening.

Dat programma heb ik niet gezien.Maar iets als electromagnetische velden en dergelijke onzichtbare stralingen bestaan wel degelijk. Er is apparatuur waarmee je die kunt meten. En deze stralingen kunnen zeker schadelijke invloed op je lichaam hebben. De ene persoon is er gevoeliger voor dan de ander.

Dan begrijp je me verkeerd. Ik ontken niet het bestaan van straling. Sterker nog, ik werk er iedere dag mee. Radio, internet, etc. Ik weet ook dat er mensen gevoelig voor zijn.
Ik doel op het behangen van je huis met aluminium folie. Van een complot theorie achter het kunnen voelen/gevoelig zijn voor straling. Het opzetten van een Aluminium hoedje om dit tegen te gaan. Het niet inzien wat het daadwerkelijk is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:32

Cer schreef:
Ik lees dat hij “waarschijnlijkheidsrekening” doet, dat ga ik eerst googlen.. :D
Het is ook een getuigen expert bij rechtszaken dus in eerste instantie zou ik zijn ideeën niet afwijzen, denk ik. Hoogleraar op de VU, daar nemen ze ook niet zomaar de eerste de beste denk?

Ook mijn idee dus.

Maar als een Maurice hetzelfde roept, dan is Maurice een complotdenker. Dus het maakt ook nog wat uit wie iets roept of ontdekt in data. Want zowel Maurice als deze hoogleraar onderbouwen wel wat ze ontdekt hebben en geen ook aan dat het niet direct een 100% feit of conclusie is, maar dat er extra onderzoek nodig is.
En wat je dan ook ziet is dat als ze het melden dat dan de eindverantwoordelijken (luister de podcast) direct zeggen: er is niets aan de hand.
Sta je dan wel open voor andere meningen? Toen ik schreef over bepaalde nadelen van pcr-onderzoek werd er door sommigen direct gezegd dat ik er totaal geen verstand van heb en onzin verkondigde. Nee, ik ben geen hoogleraar, maar ik heb er tijdens mijn studie toch echt wel mee gewerkt, en daarmee heb ik er wel iets meer kennis van dan de gemiddelde persoon. Maar nee, je ziet hier ook weer de vooroordelen.
Maurice=heeft ongelijk
Hoogleraar=heeft mogelijk wel gelijk.

En er komt langzaam toch wat meer aan het licht. Er was dus wel sprake van censuur:
https://nos.nl/artikel/2534757-zuckerbe ... censureren
Er wordt kennelijk door iemand bepaald wat desinformatie is en wat niet. Maar wat als dan achteraf blijkt dat de zgn. desinformatie toch wel informatie was? En satire ook weghalen? Werden daar mensen beledigd? Of was het gewoon echt een mop? Ik ben tegen beledigen van mensen, maar wanneer gaat dan een geintje over in beledigen? Dat is ook een groot grijs gebied.

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:38

Ik vind dat Ricky Gervais altijd hele goede bits heeft over censuur op grappen, maar dat is verder geen conspiracy

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:41

En als we eens kijken in het wolventopic op bokt. Er wordt gesteld dat staatsbosbeheer schapen of runderen uitzet om wolven rustig te houden om dat de reetjes 'op' zijn. Is dit dan een complottheorie of niet?
En waarom mag er bij dat meisje niet gesproken worden over een bijtincident? Dat is toch ook censuur?

Is dan het gevaar van de wolf ook al een complot?
Ik zie hier vooral dat er een grijs gebied is waar nog veel onbekend is en dat dus de voorstanders soms harder roepen dan tegenstanders en andersom.

Het geeft ook weer aan dat 'DE complotdenker' niet bestaat en gekkies dus ook niet. NIemand is dan raar of vreemd of weet ik veel wat. Iedereen is normaal en een mens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 11:44

Satire word door mensen lang niet altijd als zodanig herkend, Facebook heeft in coronajaren meer dan 20 miljoen berichten over desinformatie over covid verwijderd, dat zonder druk van overheid. Wat betreft wolven, geen idee. Wel zijn er al maanden sommige wolven niet meer gesignaleerd, er bestaan vermoedens dat een aantal daarvan illegaal gedood zijn. Er is er al eentje gevonden die in het bos begraven was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:51

Nee Germie, niet iedereen is "normaal" (wat ik daaronder versta is een functionerend lid van deze maatschappij). Er zijn bewezen niet normalen in ons midden. Mensen met een psychiatrische aandoening. Dat iedereen een mens is en als mens respect verdient daar ga ik heel ver in mee. Niet helemaal. De heer Riduan T. verdient mijn respect niet, om maar een voorbeeld te noemen.
Het gevaar van de wolf is uiteraard geen complot, voor het gevaar zijn namelijk bewijzen te vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:54

germie schreef:
En waarom mag er bij dat meisje niet gesproken worden over een bijtincident? Dat is toch ook censuur?

Als dat vanuit de overheid gehandhaafd en vervolgd zou worden wel, is daar sprake van?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:57

Er was zo'n fijne, interessante discussie en nu gaat het weeeeeeeer over Corona :'(.... kunnen we er alstjeblieft mee ophouden :(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:58

rien10 schreef:
Nee Germie, niet iedereen is "normaal" (wat ik daaronder versta is een functionerend lid van deze maatschappij). Er zijn bewezen niet normalen in ons midden. Mensen met een psychiatrische aandoening. Dat iedereen een mens is en als mens respect verdient daar ga ik heel ver in mee. Niet helemaal. De heer Riduan T. verdient mijn respect niet, om maar een voorbeeld te noemen.
Het gevaar van de wolf is uiteraard geen complot, voor het gevaar zijn namelijk bewijzen te vinden.

Als je het over die personen hebt, ja, dan ben ik het met je eens.
Maar er wordt hier op bokt soms ook gesproken over mensen die wel normaal zijn en gewoon functioneren in de maatschappij alsof ze niet goed zouden zijn. Iedereen is min of meer afwijkend zeg maar. Je hebt geen steekje los als je adhd hebt, of autisme, of een keer een andere mening dan een ander, maar al deze mensen kunnen gewoon functioneren en zijn inderdaad geen gevaar voor anderen. Iedereen is anders, anders reed iedereen in dezelfde blauwe Opel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:02

germie schreef:
En als we eens kijken in het wolventopic op bokt. Er wordt gesteld dat staatsbosbeheer schapen of runderen uitzet om wolven rustig te houden om dat de reetjes 'op' zijn. Is dit dan een complottheorie of niet?

...ik probeer de wolventopics (meervoud) te mijden.
Wat ik herken, is het gebruik van verkleinwoorden. "De reetjes", en het casual taalgebruik "ze zijn op".
...ik zie niet dagelijks reëen, maar ze zijn volgens mij niet uitgestorven wegens overbejaagd door de wolf.
Enfin: de stand van de herten is gewoon te controleren.

Dat mensen bang zijn voor wolven, allah.
Maar in sommige topics slaat de angst om in soort agressie - kan gebeuren.
En de vorm van de agressie is met enige regelmaat het standpunt van een ander verdraaien (waarbij ook regelmatig verkleinwoorden vallen) en vervolgens niet alleen het standpunt, maar ook de andere persoon compleet belachelijk maken.
(Dit voorbeeld voelt voor mij als de verdachtmaking "Zo denken die mensen: het zijn maar reetjes, onbelangrijk, en nu ze op zijn - want zo praat je over onbelangrijke dieren - zetten 'ze' andere dieren in. Want iets aan de wolf doen willen 'ze' niet."
Terwijl er volgens mij nog steeds herten zijn, al gedragen ze zich anders dan vóór de wolf. En over onwil is het laatste woord ook nog niet gezegd. Laat staan dat herten onbelangrijk zouden zijn...)

Citaat:

?
Het is toch een bijtincident...? Als in: er is wolvenspeeksel aangetroffen. Het neefje van de Mechelse herder heeft tanden gebruikt.
(Als het dier het meisje had willen opeten hadden er andere wonden gezeten...)

Wie beweert "dat dat niet mag"?
En wat dan nog...? (Oud Nederlands volkslied zingt van "Toont uzelf een vrouw van moed, in 't houden van uw wetten..." dwz: we hebben vrijheid van meningsuiting, gewoon gebruiken.)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:31

pmarena schreef:
Maar eerlijk gezegd vind ik zo'n reactie vergelijkbaar extreem met de mensen die direct roepen dat het dikke onzin is en echt niet kan kloppen. Ook al is dat mijn eerste reactie ook, dat ik er direct een andere theorie over heb. Maar dan kan je nog wel de mogelijkheid openhouden dat iemand nu iets vertelt dat in de toekomst misschien wel (deels) erkent gaat worden op 1 of andere rare manier.... denk ik dan :)

Eens. En ik denk dat ze elkaar versterken. De waarheid ligt vaak in het midden. Sommige mensen hebben zo’n rotsvast vertrouwen in de overheid, anderen wantrouwen per definitie alles wat vanuit autoriteiten komt. Ik denk dat overheden in principe het beste met de burger voor hebben, maar dat maakt niet automatisch dat ze geen discutabele dingen doen of geen fouten maken en dat het goed is dat te benoemen en alert op te zijn.

Mensen die wantrouwen uitspreken gekkies of wappies noemen helpt denk ik niet. Volgens mij duw je ze dan sneller in het complotdenken. Daar worden ze immers wel gehoord.

Als je met elkaar in gesprek blijft en interesse toont in elkaars gedachtes, beweegredenen en meningen kom je volgens mij veel verder. De absolute waarheid of het absolute goede bestaat niet. Het is arrogant te denken dat jij of de omgeving waarin je je bevindt de enige zijn die wel gezond verstand hebben (is overigens een menselijke gedachte, maar je kunt wel leren je er bewust van te zijn).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:50

Ik gebruik de termen Gekkie of Wappie ook wel. Maar niet bij mensen die een twijfel uitspreken. Wel bij mensen die er volkomen van overtuigd zijn dat (om maar een zijstraat te noemen) de overheid wolven fokt om ze uit te zetten (dat doen ze omdat Corona de mensen "er niet onder kreeg" dat moeten de wolven nu doen). Ik doe dat ook bij mensen die willens en wetens Corona "een griepje" noemen. Dat is bovendien ook echt fout, het is een SARS :D Nee, dat doe ik niet, maar ik zou het wel vaak willen.

Ik blijf er bij; wappies bestaan. Maar eigenlijk zou ik ze "mensen die in de war zijn" of "mensen die de waarheid zo zien, dat ze menen gelijk te hebben" moeten noemen.
Of gewoon geestelijk gestoord, want die mensen zijn er gewoon.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:54

rien10 schreef:
Qimm schreef:
Ik vind het altijd wel grappig dat de info die je hebt uit wetenschappelijke onderzoeken niet waar is, maar Pietje van TikTok weet echt hoe het zit en die geloven we wel zonder twijfel...

En dat snap ik dus echt niet. Dat gaat er bij mij niet in. Hoe werkt je brein dan? Wat zie of hoor je dan wat ik niet zie, niet snap.
Ergens in de hersenen gaat er een afslag mis, maar hoe, wat, waarom?

Misschien heeft het er ook mee te maken in welke bubbel je zit? Disclaimertje: ik weet dat er ook genoeg complotdenkers onder wo-opgeleiden zitten, maar misschien speelt dit wel mee.

Want ik weet hoe wetenschap 'werkt'. Ik heb een wo-studie gedaan en er zitten wetenschappers en artsen in mijn vriendenkring. Dus ik weet dat het doodnormale mensen zijn. En als ik een keer iets niet begrijp of weet, heb ik een kort lijntje om het na te vragen. Dat is misschien heel anders dan als jij in een bubbel zit met heel praktische mensen, die artsen etc. als heel slimme of bijzondere of gewoon heel andere mensen zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:56

rien10 schreef:
Ik gebruik de termen Gekkie of Wappie ook wel. Maar niet bij mensen die een twijfel uitspreken. Wel bij mensen die er volkomen van overtuigd zijn dat (om maar een zijstraat te noemen) de overheid wolven fokt om ze uit te zetten (dat doen ze omdat Corona de mensen "er niet onder kreeg" dat moeten de wolven nu doen). Ik doe dat ook bij mensen die willens en wetens Corona "een griepje" noemen. Dat is bovendien ook echt fout, het is een SARS :D Nee, dat doe ik niet, maar ik zou het wel vaak willen.

Ik blijf er bij; wappies bestaan. Maar eigenlijk zou ik ze "mensen die in de war zijn" of "mensen die de waarheid zo zien, dat ze menen gelijk te hebben" moeten noemen.

Ik val niet in de wappie-categegorie hoor, maar ik vind het echt knetter denigrerend om dit soort stempels te plakken. Je bent niet beter dan de ander, alleen andersdenkend. Accepteer dat die mensen er zijn, verdiep je in een andere gedachtengang (en nee, daar hoef je dan verder niets mee) of negeer het, maar plaats jezelf niet boven anderen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:56

Maar kom op zeg; kinderbloed drinkende politici; wolven fokken om mensen naar je hand te zetten; corona in het drinkwater verspreiden om mensen naar je hand te zetten. Dat heeft m.i. niets met een bubbel te maken, maar met een twister in je brein.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:57

Dan moet je ook nog goed kijken of een woord niet 'het woord' geworden is om iets te benoemen. Tomtom is het woord voor navigatie geworden, ook al heb je genoeg navigatiesystemen van een ander merk. Veel mensen gebruiken gewoon 'Tomtom'. En zo is het ook met 'Googlen', terwijl iemand Bing gebruikt.
Ik kan daar in ieder geval wel doorheen prikken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:57

996981 schreef:
pmarena schreef:
Maar eerlijk gezegd vind ik zo'n reactie vergelijkbaar extreem met de mensen die direct roepen dat het dikke onzin is en echt niet kan kloppen. Ook al is dat mijn eerste reactie ook, dat ik er direct een andere theorie over heb. Maar dan kan je nog wel de mogelijkheid openhouden dat iemand nu iets vertelt dat in de toekomst misschien wel (deels) erkent gaat worden op 1 of andere rare manier.... denk ik dan :)

Eens. En ik denk dat ze elkaar versterken. De waarheid ligt vaak in het midden. Sommige mensen hebben zo’n rotsvast vertrouwen in de overheid, anderen wantrouwen per definitie alles wat vanuit autoriteiten komt. Ik denk dat overheden in principe het beste met de burger voor hebben, maar dat maakt niet automatisch dat ze geen discutabele dingen doen of geen fouten maken en dat het goed is dat te benoemen en alert op te zijn.

Er is alleen wel en verschil tussen alert zijn / andere mening hebben / de overheid wantrouwen en complotdenken.

Om maar de wolf-discussie als voorbeeld te gebruiken, men mag zeker vinden dat wolf niet op zijn plek is in Nederland, al dan niet uitgeroeid / afgeschoten moet worden omdat het gevaar vormt voor de bevolking. Je hoeft het hier niet mee eens te zijn maar het is gewoon iemand zijn mening. Echter zodra men beweert dat het gemuteerde wolf-hybrides zijn en ook nog bewust fokt en uitgezet door de overheid om depopulatie toe te passen met als bewijs foto's welke niet bij het verhaal horen en niet eens in Nederland zijn gemaakt, hoe wil je hier een discussie over voeren? Als de tegenpartij wel met een stelling komt maar geen bewijs heeft op wantrouwen na?

Zag laatst iemand op FB beweren dat nieuwe slimme lantaarnpalen in gemeente X schadelijke 5G uitstralen, hoe wil je hier open voor staan als de basisfeiten al niet kloppen?

Fake news is geen mening en wantrouwen is geen bewijs zeg maar.

Janneke2 schreef:
...ik zie niet dagelijks reëen, maar ze zijn volgens mij niet uitgestorven wegens overbejaagd door de wolf.

Nogmaals, wat maakt het uit wat jij wel en niet ziet in een gebied waar helemaal geen wolven zijn? :')

Drop the act "Janneke"
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 30-08-24 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:58

Goof schreef:
rien10 schreef:

Ik val niet in de wappie-categegorie hoor, maar ik vind het echt knetter denigrerend om dit soort stempels te plakken. Je bent niet beter dan de ander, alleen andersdenkend. Accepteer dat die mensen er zijn, verdiep je in een andere gedachtengang (en nee, daar hoef je dan verder niets mee) of negeer het, maar plaats jezelf niet boven anderen.

Oh, ik was me er niet bewust van dat ik mijzelf boven een ader plaatste.
Lees mijn post nog eens goed. Ik zeg hetzelfde als jij.
Edit, nee, niet hetzelfde. Ik gebruik die termen wel. Jij niet denk ik aan jou post te lezen. Maar nuance is er zeker bij mij.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 30-08-24 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:58

rien10 schreef:
Maar kom op zeg; kinderbloed drinkende politici; wolven fokken om mensen naar je hand te zetten; corona in het drinkwater verspreiden om mensen naar je hand te zetten. Dat heeft m.i. niets met een bubbel te maken, maar met een twister in je brein.

daar ben ik het mee eens.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:01

germie schreef:
Dan moet je ook nog goed kijken of een woord niet 'het woord' geworden is om iets te benoemen. Tomtom is het woord voor navigatie geworden, ook al heb je genoeg navigatiesystemen van een ander merk. Veel mensen gebruiken gewoon 'Tomtom'. En zo is het ook met 'Googlen', terwijl iemand Bing gebruikt.
Ik kan daar in ieder geval wel doorheen prikken.

Ik ook. Maar dat is het lastige met geschreven woord. Als ik het woord Wappie gebruik in spreektaal hoor je mijn toon ook, zie je mijn lichaamstaal. En hier zie je alleen het woord staan.
Kortom; als ik eerlijk ben, gebruik ik de woorden wappie en gekkie en alu-hoedje.
Net zoals ik Macrobiotische-zemelcake gebruik, of Gerda, of Anne-Fleur.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:03

Of special snowflakes :D. Ik probeer dat soort termen wel te vermijden. Ik zie eerder onzekere mensen, daar heb ik meer begrip voor. En ja er zijn grenzen aan mijn begrip, zoals inderdaad voor keiharde criminelen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:06

Maar even over het fokken en uitzetten van de wolf hè. Is er bewijs dat het niet zo is? Het is heel makkelijk om te zeggen “die mensen zijn knetter gek” maar waarom zouden wolven niet uitgezet kunnen worden? De wolf is een beschermde soort. Wat doen we vaker met beschermde soorten? Vermeerderen doormiddel van fokprogrammas.

Het wantrouwen rondom de wolf heeft de overheid echt helemaal aan zichzelf te danken. Alles wat de ingehuurde wolfexperts beweerden dat ábsoluut niet zou gebeuren komt tot nu toe uit. Daarop volgt niks van rectificatie of communicatie over wat het plan is nu de wolf zich toch anders gedraagt dan verwacht.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:08

En het probleem is ook een beetje, dat soms het complotdenken echt gewoon schadelijk is. En dat mensen gevaarlijke dingen doen. Politici- en journalisten bedreigen. Onderzoekers en wetenschappers bedreigen. Relaties met naasten kapotmaken.

Dus ja, aan de ene kant moet er begrip zijn, maar aan de andere kant gebeuren er wel dingen die schadelijk zijn. Of kwetsend. @germie, om jou als voorbeeld tegeven - er is herhaaldelijk gevraagd of je wil stoppen over Corona. Mensen geven aan dat ze naasten hebben verloren, zelf veel last ervan hebben gehad. En tóch haal je het steeds weer naar boven. Wat is de moeite om het even te laten rusten?

@Cer - er is een verschil tussen oordelen op de persoon en oordelen op de inhoud. Dat laatste wordt veel gedaan, maar geinterpreteerd als het eerste. En, ik vind dat mening geven nooit een vrijbrief moet zijn om kwetsend, polariserend of controversieel roeptoeterend te zijn. Rondom een gevoelig onderwerp als Corona, waar veel mensen heel veel leed hebben ervaren, is het heel verdrietig als iemand dat allemaal aan de kant gooit. Voor mijn gevoel moet er heel veel (kritiekloze) ruimte zijn voor het ene geluid - wat soms tekeer gaat als een olifant in een porseleinkast - en moet het andere geluid heel voorzichtig (want alles is kwetsend) en niet inhoudelijk (want niet empathisch) reageren. Waar het ook vandaan komt, hoe iemand zich ook voelt, er zijn wel algemene respectvolle grenzen en die worden soms wél overtreden. Zielig of niet, daar mag wat van gezegd worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:08

Is er bewijs dat het wel zo is. Waar zijn de fokkerijen. Wie fokt ze. Waar komt de financiering van dat vermeende project vandaan?
Uiteraard kunnen wolven uitgezet worden. Het wordt met meerdere dieren gedaan, dus waarom niet met wolven. Die theorie klopt als een bus.
Omdat het wantrouwen jegens de overheid betreffende wolven correct is, maakt het fokken verhaal nog geen waarheid.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:10

996981 schreef:
Maar even over het fokken en uitzetten van de wolf hè. Is er bewijs dat het niet zo is? Het is heel makkelijk om te zeggen “die mensen zijn knetter gek” maar waarom zouden wolven niet uitgezet kunnen worden? De wolf is een beschermde soort. Wat doen we vaker met beschermde soorten? Vermeerderen doormiddel van fokprogrammas.

Het wantrouwen rondom de wolf heeft de overheid echt helemaal aan zichzelf te danken. Alles wat de ingehuurde wolfexperts beweerden dat ábsoluut niet zou gebeuren komt tot nu toe uit. Daarop volgt niks van rectificatie of communicatie over wat het plan is nu de wolf zich toch anders gedraagt dan verwacht.

Een eigenschap van complotten is dat ze nooit lang kunnen bestaan - als er mensen bij betrokken heeft, komt het vroeg of laat uit, en is het geen complottheorie meer, maar een complot. Je kan zelfs berekenen hoe lang iets geheim blijft aan de hand van hoeveel mensen ermee te maken hebben. Er is echt geen enkele reden om een fokprogramma van deze soort geheim te houden.

Er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht, zelfs bij de overheid, zelfs bij wetenschappers. Ze maken soms niet al te handige beslissingen, op basis van soms beperkte informatie. En die pakken zelfs soms niet uit zoals ze willen. Het zijn net mensen, die gekke politici. En ohja, dan heb je ook nog eens verschillende belangen. Als je het voor de ene groep goed doet, is de andere groep boos. Het volk bestaat niet, en je kan nooit iedereen tevreden maken. Ga maar oplossen :)!
Laatst bijgewerkt door nps op 30-08-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt