verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke politieke partij ga jij stemmen 22 november?

VVD
110 (11%)
D66
54 (5%)
Groenlinks/PvdA
179 (18%)
PVV
209 (21%)
CDA
8 (0%)
SP
34 (3%)
FvD
24 (2%)
PvdD
35 (3%)
CU
8 (0%)
Volt
57 (5%)
JA21
2 (0%)
SGP
3 (0%)
DENK
2 (0%)
50Plus
2 (0%)
BBB
116 (11%)
BIJ1
6 (0%)
Piratenpartij
3 (0%)
BVNL
7 (0%)
NSC
66 (6%)
Splinter
11 (1%)
LP
1 (0%)
LEF
Geen stemmen
Samen voor Nederland
Geen stemmen
Andere kleine partij
3 (0%)
Ik stem niet/mag nog niet stemmen/blanco
35 (3%)

Totaal aantal stemmen: 975

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:20

_San87_ schreef:
Ja, dat idd. Wilders kan het niet alleen, in zijn speech gaf hij ook aan binnen de kaders van de grondwet te willen werken.

Ik denk dat de partijen in de coalitie wel remmend gaan werken.

Maar goed, wie zal het zeggen.

En ik denk dat DAT precies is waarom zo veel mensen PVV hebben gestemd. Niet omdat het allemaal rascisten zijn, maar normale mensen die het vertrouwen kwijt zijn in de andere optie op rechts en dit als beste kans zien om wel gehoord te worden.

karuna
Drukke kabouter

Dat vroeg ik me ook al af. En de veiligheid van iedereen om hem heen -O-

Wintu

Laten we eerst maar eens zien hoe het gaat, hij zit er niet alleen en inderdaad, andere partijen zullen wel remmend werken. Hij weet ook wel dat hij binnen de grondwet moet blijven, misschien is hij op een andere positie dan oppositieleider wel wat milder.
Maar hoe dan ook, PVV stemmers afserveren is gewoon niet ok.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:21

Tiggs schreef:
Doubtless schreef:
Wat een trieste dag. Ik schaam me kapot (plaatsvervangend).

Ik maak me vooral heel veel zorgen.

Ik ook.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:21

Ik vind het een zeer zorgelijke dag.
De vreemdelingenhaat krijgt meer voet aan de grond in Nederland. Verder weg van de redelijkheid en het samen willen oplossen...

Ik kan er niet veel anders van maken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:22

karuna schreef:
Dat vroeg ik me ook al af. En de veiligheid van iedereen om hem heen -O-

Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Niks met Geertje. Vind hem afgrijselijk maar wel verdrietig die bescherming.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:23

Wintu schreef:
Laten we eerst maar eens zien hoe het gaat, hij zit er niet alleen en inderdaad, andere partijen zullen wel remmend werken. Hij weet ook wel dat hij binnen de grondwet moet blijven, misschien is hij op een andere positie dan oppositieleider wel wat milder.

Dat doet niemand toch? Las 1 opmerking een pagina terug. Maar verder lees ik enkel dat mensen de behoefte aan verandering begrijpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:26

PSvanLot schreef:
Waar ik vooral bang voor ben, als Wilders premier zou worden, hoe gaan ze de veiligheid van deze man garanderen?

Maar dan word er gesproken over rechts die zijn gevaarlijk.
Maar zijn veiligheid is niet in gevaar door rechts.

Was het bij pim ook niet.

En bij baudet ook niet.

Dus als zijn leven echt in gevaar komt is het des te duidelijker hoe belangrijk het juist is dat hij gewonnen heeft.
En de politiek heeft zitten slapen na de moord op fortuin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:26

Ik denk dat het wel meevalt. Wilders zal wel bijdraaien. En natuurlijk zullen er dan dingen veranderen. Het geeft wel aan dat men de vvd gewoon meer dan zat is. Zijn er toch nog mensen die aan het verleden actieve herinneringen hebben.
Ik weet ook niet of Wilders premier gaat worden. Hij wil het mogelijk wel graag.

Maar dat het vertrouwen in de standaard partijen weg is, dat is wel duidelijk. En wees eerlijk, Rutte heeft de ene na de andere crisis veroorzaakt en niets opgelost.
Of het Wilders wel lukt, dat is natuurlijk de vraag, maar men is het gewoon meer dan zat.
En voor het klimaatgeneuzel is de pvv zeker een goede partij.
Maar in de coronacrisis liepen ze te veel mee met lockdowns die gewoon bewezen niets geholpen hebben, maar dat toegeven doet geen enkele partij. Dat vind ik wel een slecht punt van de PVV. Want de vrijheid van gezonde mensen is afgenomen, de qr-codes en vaccinaties hebben mensen buiten gesloten. Ik ben dat nog niet vergeten en de PVV was er ook niet faliekant op tegen, dat waren alleen FVD en BVNL.
Maar een aantal andere punten die ze hebben ben ik het wel mee eens en tja, dan moet je kiezen he wat zwaarder weegt.

Het zou mij alleen niets verbazen als we over 2 jaar weer naar de stembus mogen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:27

stitchlover schreef:
_San87_ schreef:
Ja, dat idd. Wilders kan het niet alleen, in zijn speech gaf hij ook aan binnen de kaders van de grondwet te willen werken.

Ik denk dat de partijen in de coalitie wel remmend gaan werken.

Maar goed, wie zal het zeggen.

En ik denk dat DAT precies is waarom zo veel mensen PVV hebben gestemd. Niet omdat het allemaal rascisten zijn, maar normale mensen die het vertrouwen kwijt zijn in de andere optie op rechts en dit als beste kans zien om wel gehoord te worden.

Denk ik ook. Polarisatie, ontevredenheid, vertrouwensverlies, dan krijg je uitslagen die niemand echt serieus zag gebeuren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:28

senna21 schreef:
Ik vind het een zeer zorgelijke dag.
De vreemdelingenhaat krijgt meer voet aan de grond in Nederland. Verder weg van de redelijkheid en het samen willen oplossen...

Ik kan er niet veel anders van maken.

Nou ik dus ook. En dan moet je met respect over extreem rechts praten. Maar straks komt de ellende en dat gaan we allemaal voelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:30

DuoPenotti schreef:
PSvanLot schreef:
Waar ik vooral bang voor ben, als Wilders premier zou worden, hoe gaan ze de veiligheid van deze man garanderen?

Maar dan word er gesproken over rechts die zijn gevaarlijk.
Maar zijn veiligheid is niet in gevaar door rechts.

Was het bij pim ook niet.

En bij baudet ook niet.

Dus als zijn leven echt in gevaar komt is het des te duidelijker hoe belangrijk het juist is dat hij gewonnen heeft.
En de politiek heeft zitten slapen na de moord op fortuin.

De VVD heeft hier volgens mij wat laten liggen...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:31

Raineri schreef:
Wintu schreef:

Dat doet niemand toch? Las 1 opmerking een pagina terug. Maar verder lees ik enkel dat mensen de behoefte aan verandering begrijpen.

Dat laatste lees ik ook bij velen niet.

PSvanLot

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:37

Ik ben straks bij de uitslagen van de gemeentes heel benieuwd hoe daar gestemd is.

Neem bijvoorbeeld hier in Brabant het plaatsje Budel, dorp met een goede 9000 inwoners waar gemiddeld 1500 mensen in het AZC verblijven en waar ook best wat overlast ervaren wordt.

Denk dat daar PVV extreem groot gaat zijn en dat kan ik dan ook wel weer begrijpen.

Ik ben helemaal niet tegen het opvangen van asielzoekers, maar ik denk dat er echt veel beter over nagedacht moet worden qua belasting van dorpen en gemeentes.

denisesilver

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:44

Nou, half bokt helemaal gelukkig. Ik hoop maar op 6 maanden regeren en dan weer een demissionair cabinet. Of een land dat helemaal (nog verder) naar de gedver gaat...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:45

PSvanLot schreef:
Ik ben straks bij de uitslagen van de gemeentes heel benieuwd hoe daar gestemd is.

Neem bijvoorbeeld hier in Brabant het plaatsje Budel, dorp met een goede 9000 inwoners waar gemiddeld 1500 mensen in het AZC verblijven en waar ook best wat overlast ervaren wordt.

Denk dat daar PVV extreem groot gaat zijn en dat kan ik dan ook wel weer begrijpen.

Ik ben helemaal niet tegen het opvangen van asielzoekers, maar ik denk dat er echt veel beter over nagedacht moet worden qua belasting van dorpen en gemeentes.

Daar ben ik het mee eens. Zet eens een AZC in Wassenaar neer (bij wijze van spreken).

Maar mbt arbeidsmigranten: daar zitten de bedrijven niet waar ze werken. En als die bedrijven geen goedkope arbeid kunnen krijgen, zijn ze zo failliet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:49

Ik weet zeker dat in mijn gemeente veel PVV stemmers zijn.
Wij hebben hier een zogenaamd aso AZC. Dus voor asielzoekers die o.a. een crimineel verleden hebben.

Ik woon er niet ver vandaan. Het winkelcentrum en vooral de pin automaten worden regelmatig overgenomen. Maar heb echt nooit iets vervelends mee gemaakt.

Tot nu nooit overlast van gehad.
Dus helemaal snap ik het niet.
Maar veel mensen hier zijn er tegen.

Elke verkiezing wordt de PVV hier altijd flink gesteund.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:51

Zonder arbeidsmigranten ligt er veel werk stil. Zelfs met arbeidsmigranten is er al een enorm personeelstekort.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:51

fransje23 schreef:
Zonder arbeidsmigranten ligt er veel werk stil. Zelfs met arbeidsmigranten is er al een enorm personeelstekort.

Absoluut

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:52

Voor meneertje wilders die nu al roept dat het ondemocratisch is zonder zijn partij te reageren: 77% van de Nederlands heeft niet op hem gestemd.

Let that sink in. :)F

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:53

OutOfTheWood schreef:
Voor meneertje wilders die nu al roept dat het ondemocratisch is zonder zijn partij te reageren: 77% van de Nederlands heeft niet op hem gestemd.

Hahaha omdenken

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:53

PSvanLot schreef:

Ik zit in Westerwolde (waar Ter Apel in ligt), hier was PVV vorige keer ook al de grootste, en ben bang dat dat dit keer alleen maar erger gaat worden. En misselijkmakend als ik het vind kan ik het ook nog wel begrijpen.
Steeds weer komen er beloftes dat de problemen rond het asielzoekerscentrum daar nu echt opgelost gaan worden, en er gebeurt niets. Dit resultaat was gewoon goed te verwachten na jarenlang pappen en nathouden en de problemen lekker ver van de randstad en rijkere stukken Nederland weg houden.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:54

daantjuhhh schreef:
OutOfTheWood schreef:

Hahaha omdenken

We moeten ergens positiviteit zoeken. :Y)

PSvanLot

fransje23 schreef:

Maar een arbeidsmigrant is geen asielzoeker. Wij hebben hier in het dorp een aardige groep arbeidsmigranten. Zij worden gehuisvest door het bedrijf waar ze werken en wonen niet in een AZC.

idylle

Sky schreef:
Berdien schreef:
Ik ben echt verbijsterd. Zoveel stemmen voor de PVV. Hoe dan. Hóe dan.

Ik ook. Mijn vriend wilt nu emigreren :+

Afbeelding
:+