Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:07

AmyJamess schreef:
Ik vroeg me af of jullie nu ook verschil op de weg merken?
Ik heb namelijk het idee dat het hier (regio twente) deze week een stuk rustiger op de weg is dan anders.

Yep, vond het in het noorden ook een stuk rustiger

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:09

purny schreef:
Rennie89 schreef:
Ik schrok mij gisteren dood… 2,20 minimaal voor een liter diesel, de wegenbelasting is al een vermogen maar binnen een week ca 50 cent er bij is niet normaal }:0 ik zit nu “gelukkig” in de ziektewet dus hoef weinig te rijden maar jeetje… rijd normaal rond de 30.000 km per jaar minimaal… om te janken… OV is geen optie voor mij, moet midden in de nacht ook naar werk kunnen en ik raak panisch van het OV.

Met de fiets naar het station is ook geen optie?

Ik woon op 7 km fietsen van station Den Haag Holland spoor vandaan, niet echt een omgeving waar je graag als vrouw midden in de nacht wil rondfietsen alleen ;) daarbij, ik voel mij extreem onprettig tot paniek aan toe met het OV (voornamelijk trein). Dus sowieso
al geen aanrader :Y) auto is simpelweg enige optie voor mij. Met het OV zou alleen gebeuren in uiterst uitzonderlijke situaties. Oja, en ik heb niet eens een fiets :') al 6 jaar niet meer gefietst geloof ik. Als ik in de stad moet zijn ga ik met auto of tram (overdag dus).
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-03-22 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:12

AmyJamess schreef:
Ik heb namelijk het idee dat het hier (regio twente) deze week een stuk rustiger op de weg is dan anders.

Yep in heuvelland merk ik het door de week ook.. 70km lijkt wel het nieuwe 80km.
In het weekend daarentegen was het weer even druk en werd er even hard gereden als normaal.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:13

Wie zei ook alweer dat ze het niet hoger dan 2.50 zouden laten gaan?

Zondag plaatste ik deze foto,de euro 100+ tanken wij
Afbeelding

Inmiddels is het nu 2.589....

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:14

Ik heb helemaal in het begin gezegd me druk te maken over reiskosten ivm medische redenen. Ik heb nu taxi vervoer toegewezen gekregen vanuit de verzekeraar. Godzijdank, want ik kan de benzine prijs niet betalen.

Ik heb iets meer dan een halve tank in de auto, en mijn auto gaat dus niet meer van zijn plaats tenzij het voor noodgevallen is en voor de rest word het fietsen.

Ik heb een Wajong, en met de stijgende kosten van de energie en boodschappen is de auto gewoon iets wat ik niet kan betalen. Als dit lang gaat aanhouden zal het me niks verbazen als ik mn auto ga moeten verkopen en dan kan ik helemaal nergens meer heen. Ik heb autisme en angststoornissen en helaas is het OV voor mij niet te doen :(
Ik hoop dat de Nederlandse overheid iets gaat doen aan de stijgende kosten. (ik kom al bij de voedselbank, en ben al aangemeld bij alle potjes en instanties die de gemeente levert)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:15

Eilinora schreef:
Wie zei ook alweer dat ze het niet hoger dan 2.50 zouden laten gaan?

Zondag plaatste ik deze foto,de euro 100+ tanken wij
[ [url=m/E3qdRd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels is het nu 2.589....

Hier is die al over de €2.60 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:18

Zeeuwsemeid schreef:
Ik heb helemaal in het begin gezegd me druk te maken over reiskosten ivm medische redenen. Ik heb nu taxi vervoer toegewezen gekregen vanuit de verzekeraar. Godzijdank, want ik kan de benzine prijs niet betalen.

Ik heb iets meer dan een halve tank in de auto, en mijn auto gaat dus niet meer van zijn plaats tenzij het voor noodgevallen is en voor de rest word het fietsen.

Ik heb een Wajong, en met de stijgende kosten van de energie en boodschappen is de auto gewoon iets wat ik niet kan betalen. Als dit lang gaat aanhouden zal het me niks verbazen als ik mn auto ga moeten verkopen en dan kan ik helemaal nergens meer heen. Ik heb autisme en angststoornissen en helaas is het OV voor mij niet te doen :(
Ik hoop dat de Nederlandse overheid iets gaat doen aan de stijgende kosten. (ik kom al bij de voedselbank, en ben al aangemeld bij alle potjes en instanties die de gemeente levert)

Ik neem aan dat voedsel belangrijker is dan een auto? Dus dat dat je die dan sowieso moet gaan verkopen? Je zou een scooter bijvoorbeeld in de plaats daarvan kunnen kopen dan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:19

OleJon schreef:
AmyJamess schreef:

Yep, vond het in het noorden ook een stuk rustiger

Hier is het opvallend én rustiger én een deel HSL geworden.
Buiten de spitsuren is er véél minder klootjesvolk in doorsnee autos op de weg en de nieuwere limousines rijden sneller over de legere snelwegen. Tijd kost nog steeds meer dan brandstof voor de beterverdieners.

Ben benieuwd wat het effect op de automarkt zal zijn en wanneer. Of je straks nog een scooter kán kopen van wat je oude tuut opbrengt.

@AmyJamess wacht tot vanavond met posten; is het weer meer ;)

Nee, serieus, er líjkt nu een stabilisering, zelfs een ontspanning (lees daling), in de speculatie te zijn. Kijken of dat ook gelíjk doorwerkt aan de pomp.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:29

Zeeuwsemeid schreef:

Als je je auto vrijwel stil zet, bel dan even je garage voor advies qua goedhouden benzine en accu. Anders start auto zometeen niet meer als je na maand of wat hem nodig hebt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:36

tamary schreef:
Als je je auto vrijwel stil zet, bel dan even je garage voor advies qua goedhouden benzine en accu. Anders start auto zometeen niet meer als je na maand of wat hem nodig hebt.

Makkelijkste/beste is 1 accupool loskoppelen.
Zijn op ebay/amazon ook ´onderbrekers´ voor pakweg 3,95. Zet je op de + pool. Draai de knop een paar slagen los en de verbinding is verbroken. Weer vast en bedrijfsklaar met een niet leeggelopen accu.

8nnemiek

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:48

Zeeuwsemeid, als je de auto een tijd niet meer wil gebruiken maar ook liever niet wil verkopen dan kun je hem tijdelijk schorsen, dan betaal je geen wegenbelasting en verzekering dus dat scheelt een hoop maandelijkse kosten. Aan de andere kant, als je hem verkoopt en er bijvoorbeeld een (evt elektrische) scooter voor terug koopt dan houd je misschien nog geld over.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:55

8nnemiek schreef:
Zeeuwsemeid, als je de auto een tijd niet meer wil gebruiken maar ook liever niet wil verkopen dan kun je hem tijdelijk schorsen, dan betaal je geen wegenbelasting en verzekering dus dat scheelt een hoop maandelijkse kosten. Aan de andere kant, als je hem verkoopt en er bijvoorbeeld een (evt elektrische) scooter voor terug koopt dan houd je misschien nog geld over.

Dit advies is gevaarlijk. Als de auto gestolen wordt dan heb je namelijk een vet probleem.
Als je dit al doet.. zorg dan dat de auto ergens staat waar geen derden bij kunnen komen en maak hem onklaar voor gebruik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:58

Taxi’s trekken het ook amper met dat vastgestelde tarief.
Zag vanmiddag ergens een chauffeuse dat ze voor een tank 120 euro moet aftikken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:59

Bizarre prijzen dit. En alle producten moeten vervoerd worden dus ik verwacht dat alles alleen maar duurder en duurder gaat worden ;(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:02

SjonnieZ schreef:
8nnemiek schreef:

Dit advies is gevaarlijk. Als de auto gestolen wordt dan heb je namelijk een vet probleem.
Als je dit al doet.. zorg dan dat de auto ergens staat waar geen derden bij kunnen komen en maak hem onklaar voor gebruik.

Volgens mij mag een geschorste auto sowieso niet op de openbare weg blijven staan. Maar 'onklaar' maken is een goede tip inderdaad.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:25

8nnemiek schreef:
SjonnieZ schreef:

Volgens mij mag een geschorste auto sowieso niet op de openbare weg blijven staan. Maar 'onklaar' maken is een goede tip inderdaad.

Dat zet je er in eerste instantie niet bij in je advies.
Nu weet ik dat wel, maar wanneer je advies geeft is het beter om zo volledig mogelijk te zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:33

Dat lijkt me een beetje onnodig om een complete uitleg te geven van hoe schorsen werkt. Dat is makkelijk te googlen. Het was trouwens niet als advies bedoeld, alleen als idee van wat er zoal mogelijk is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:41

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:45

mvdende schreef:
Kennelijk ontbreekt dat juist.... :+

Die €200 voor de minima als compensatie lijkt hij ondertussen óók al vergeten te zijn.....

Ze onthouden alleen de dingen die hun uitkomen, maar niet de dingen die ze geld gaan kosten....

Niet mijn keuze dit kabinet. Heb trouwens ook helemaal geen zin in de gemeenteraad verkiezingen volgende week, maar niet stemmen = óók niet mogen klagen, dus zal ik de komende dagen eens in de verkiezingscampagne van mijn gemeente duiken...

Die gaat via de gemeente en aanvullende instanties. Check dus even de site van je gemeente.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:46

karuna schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7589447/vecht ... enzinepomp

Gaat lekker met de lontjes van mensen, gewoon eigenlijk onverantwoord dergelijke acties te houden nu de prijzen zo hoog zijn

Gaat al de hele week zo. Tinq is gewoon onverantwoord bezig. Ik had er óók gestaan als het hier zou zijn geweest. €1,17 VS €1,95 is toch wat lekkerder tanken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:49

:') En dat voor 40 euro korting..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:50

mvdende schreef:
karuna schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7589447/vecht ... enzinepomp

Gaat lekker met de lontjes van mensen, gewoon eigenlijk onverantwoord dergelijke acties te houden nu de prijzen zo hoog zijn

Gaat al de hele week zo. Tinq is gewoon onverantwoord bezig. Ik had er óók gestaan als het hier zou zijn geweest. €1,17 VS €1,95 is toch wat lekkerder tanken.

Hoezo Tinq?

De mensen gedragen zich zo achterlijk.

Dat is net als zeggen die weg is gevaarlijk want er gebeuren vele ongelukken terwijl de weg breed en overzichtelijk is en de ongelukkig gebeuren door kamikaze acties.. Nee de weg is niet gevaarlijk maar de mensen die hem gebruiken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:54

Tsja ik was bij Veenendaal de eerste dag, en zat nu dichtbij Eerbeek maar na de eerste berichten van Kampen en de ellende daar besloten niet eens moeite te doen. Ik kom liever niet in dergelijk gedrag van anderen terecht.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:07

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:23

Zebrastreep schreef:
Mensen goed nieuws!!

https://nos.nl/artikel/2420635-kabinet- ... te-steunen

Maar pas vanaf 1 juli dus tot die tijd iedereen nog lekker krom laten betalen voor brandstof en energie. Al kan het zijn dat het dan blijvend is dat zou wel mooi zijn!

Ja ik hoorde het op de radio en dacht jeeeej. Maar 1 juli is dan wel weer echt ver weg..... Maar goed. Beter iets dan niets dan maar.