AmyJamess schreef:Ik vroeg me af of jullie nu ook verschil op de weg merken?
Ik heb namelijk het idee dat het hier (regio twente) deze week een stuk rustiger op de weg is dan anders.
Yep, vond het in het noorden ook een stuk rustiger
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Rennie89 schreef:Ik schrok mij gisteren dood… 2,20 minimaal voor een liter diesel, de wegenbelasting is al een vermogen maar binnen een week ca 50 cent er bij is niet normaalik zit nu “gelukkig” in de ziektewet dus hoef weinig te rijden maar jeetje… rijd normaal rond de 30.000 km per jaar minimaal… om te janken… OV is geen optie voor mij, moet midden in de nacht ook naar werk kunnen en ik raak panisch van het OV.
Met de fiets naar het station is ook geen optie?
AmyJamess schreef:Ik vroeg me af of jullie nu ook verschil op de weg merken?
Ik heb namelijk het idee dat het hier (regio twente) deze week een stuk rustiger op de weg is dan anders.
Zeeuwsemeid schreef:Ik heb helemaal in het begin gezegd me druk te maken over reiskosten ivm medische redenen. Ik heb nu taxi vervoer toegewezen gekregen vanuit de verzekeraar. Godzijdank, want ik kan de benzine prijs niet betalen.
Ik heb iets meer dan een halve tank in de auto, en mijn auto gaat dus niet meer van zijn plaats tenzij het voor noodgevallen is en voor de rest word het fietsen.
Ik heb een Wajong, en met de stijgende kosten van de energie en boodschappen is de auto gewoon iets wat ik niet kan betalen. Als dit lang gaat aanhouden zal het me niks verbazen als ik mn auto ga moeten verkopen en dan kan ik helemaal nergens meer heen. Ik heb autisme en angststoornissen en helaas is het OV voor mij niet te doen![]()
Ik hoop dat de Nederlandse overheid iets gaat doen aan de stijgende kosten. (ik kom al bij de voedselbank, en ben al aangemeld bij alle potjes en instanties die de gemeente levert)
OleJon schreef:AmyJamess schreef:Ik vroeg me af of jullie nu ook verschil op de weg merken?
Yep, vond het in het noorden ook een stuk rustiger
Zeeuwsemeid schreef:Ik heb helemaal in het begin gezegd me druk te maken over reiskosten ivm medische redenen. Ik heb nu taxi vervoer toegewezen gekregen vanuit de verzekeraar. Godzijdank, want ik kan de benzine prijs niet betalen.
Ik heb iets meer dan een halve tank in de auto, en mijn auto gaat dus niet meer van zijn plaats tenzij het voor noodgevallen is en voor de rest word het fietsen.
Ik heb een Wajong, en met de stijgende kosten van de energie en boodschappen is de auto gewoon iets wat ik niet kan betalen. Als dit lang gaat aanhouden zal het me niks verbazen als ik mn auto ga moeten verkopen en dan kan ik helemaal nergens meer heen. Ik heb autisme en angststoornissen en helaas is het OV voor mij niet te doen![]()
Ik hoop dat de Nederlandse overheid iets gaat doen aan de stijgende kosten. (ik kom al bij de voedselbank, en ben al aangemeld bij alle potjes en instanties die de gemeente levert)
tamary schreef:Als je je auto vrijwel stil zet, bel dan even je garage voor advies qua goedhouden benzine en accu. Anders start auto zometeen niet meer als je na maand of wat hem nodig hebt.
8nnemiek schreef:Zeeuwsemeid, als je de auto een tijd niet meer wil gebruiken maar ook liever niet wil verkopen dan kun je hem tijdelijk schorsen, dan betaal je geen wegenbelasting en verzekering dus dat scheelt een hoop maandelijkse kosten. Aan de andere kant, als je hem verkoopt en er bijvoorbeeld een (evt elektrische) scooter voor terug koopt dan houd je misschien nog geld over.
SjonnieZ schreef:8nnemiek schreef:Zeeuwsemeid, als je de auto een tijd niet meer wil gebruiken maar ook liever niet wil verkopen dan kun je hem tijdelijk schorsen, dan betaal je geen wegenbelasting en verzekering dus dat scheelt een hoop maandelijkse kosten. Aan de andere kant, als je hem verkoopt en er bijvoorbeeld een (evt elektrische) scooter voor terug koopt dan houd je misschien nog geld over.
Dit advies is gevaarlijk. Als de auto gestolen wordt dan heb je namelijk een vet probleem.
Als je dit al doet.. zorg dan dat de auto ergens staat waar geen derden bij kunnen komen en maak hem onklaar voor gebruik.
8nnemiek schreef:SjonnieZ schreef:
Dit advies is gevaarlijk. Als de auto gestolen wordt dan heb je namelijk een vet probleem.
Als je dit al doet.. zorg dan dat de auto ergens staat waar geen derden bij kunnen komen en maak hem onklaar voor gebruik.
Volgens mij mag een geschorste auto sowieso niet op de openbare weg blijven staan. Maar 'onklaar' maken is een goede tip inderdaad.
mvdende schreef:Kennelijk ontbreekt dat juist....![]()
Die €200 voor de minima als compensatie lijkt hij ondertussen óók al vergeten te zijn.....
Ze onthouden alleen de dingen die hun uitkomen, maar niet de dingen die ze geld gaan kosten....
Niet mijn keuze dit kabinet. Heb trouwens ook helemaal geen zin in de gemeenteraad verkiezingen volgende week, maar niet stemmen = óók niet mogen klagen, dus zal ik de komende dagen eens in de verkiezingscampagne van mijn gemeente duiken...
karuna schreef:https://www.gld.nl/nieuws/7589447/vecht ... enzinepomp
Gaat lekker met de lontjes van mensen, gewoon eigenlijk onverantwoord dergelijke acties te houden nu de prijzen zo hoog zijn
mvdende schreef:karuna schreef:https://www.gld.nl/nieuws/7589447/vecht ... enzinepomp
Gaat lekker met de lontjes van mensen, gewoon eigenlijk onverantwoord dergelijke acties te houden nu de prijzen zo hoog zijn
Gaat al de hele week zo. Tinq is gewoon onverantwoord bezig. Ik had er óók gestaan als het hier zou zijn geweest. €1,17 VS €1,95 is toch wat lekkerder tanken.
Zebrastreep schreef:Mensen goed nieuws!!
https://nos.nl/artikel/2420635-kabinet- ... te-steunen
Maar pas vanaf 1 juli dus tot die tijd iedereen nog lekker krom laten betalen voor brandstof en energie. Al kan het zijn dat het dan blijvend is dat zou wel mooi zijn!