germie schreef:Zo is het helaas wel. De rijken kunnen eenvoudiger weg komen, misschien niet altijd per vliegtuig, maar hebben wel meer mogelijkheden om onder te duiken, elders te gaan zitten, enz. Geld opent deuren. De armen kunnen dat niet. De armen willen waarschijnlijk ook blijven leven, maar hebben minder kansen. Die bom op de kop willen ze waarschijnlijk echter niet.
Maar ineens is het coronanieuws verdwenen, terwijl men wel doorgaat met allerlei wetten en definitieve qr codes. Daar hoor je niets meer over, maar het gaat wel door. Ook was er ineens een protest tegen de oorlog met duizenden mensen, maar mocht protesteren tegen de coronamaatregelen niet.
Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen iets anders belangrijk vinden en het oude al weer vergeten zijn. Gronings gas is net zo'n discussie, ik las al weer dat 75% van de Nederlanders vindt dat er wel weer meer gas uit Groningen gehaald mag worden. Dat zijn dan vast niet de mensen die er wonen. En de wedervraag en belofte over ruime compensatie voor de mensen daar wordt geheel vergeten.
Ik begrijp dat Oekraine het meest belangrijke nieuws is, maar dat er niets anders meer is vind ik te ver gaan. Er spelen zeker nog andere dingen waar ook veel mensen zich zorgen om maken. Het is een en en en situatie.
Eigenlijk is de msm best interessant om te volgen. Waarom is iets belangrijk?
Waarom is het melden dat het grootste vliegtuig ter wereld vernietigd is belangrijk? Maar heeft iemand er al een foto van gezien? Zijn de filmpjes van de geldinzamelingsacties die je nu te pas en te onpas langs ziet komen wel echt en van nu?
Dan nog een vraag aan de autorijders? En aan de wc rol hamsteraars van 2 jaar geleden:
Is benzine hamsteren anders dan de wc rollen 2 jaar terug? Waarom deed je dat?
Ik zou niet weten hoe ik benzine kon hamsteren. Staan die mensen dan met megaveel jerrycans aan de pomp? Was net tanken in Belgie en daar is het nu ook al 1,84 per liter, echt niet normaal meer. En tegelijkertijd komt er een foto voorbij van een kennis in Spanje die 1,21 moest aftikken. We worden hier echt gepiepeld met die torenhoge accijnzen. Oók op onze energierekening die explodeert.
Jammer dat dáár geen massademonstraties voor op gang komen. De mensen hebben hun prioriteiten verkeerd liggen.