Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:07

Echwel schreef:
Dus weer kijken naar wat niet kan ipv oplossingen..

Heb heel wat negatiefs nu in gedachten, maar weet dat ik tegen een betonnen muur praat

Laat gaan, sommige mensen hebben een probleem voor iedere oplossing.

Ik ben de initiatieven in mijn buurt aan het uitzoeken, eens kijken wat ik kan doen. :)

Popstra

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:52

Gelukkig zie je nu juist heel veel goede lieve mensen die heel veel doen voor de vluchtelingen uit Ukraine. Vooral mensen die zelf weinig hebben steken hun handen uit hun mouwen en nemen ook mensen in huis. Gister nog gezien een oudere alleenstaande dame van 60 wonend in een 2 kamer flat die 5 mensen in huis had genomen en voor ze zorgde. Zij zelf had een uitkering van 350€/maand....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:06

Popstra schreef:
Gelukkig zie je nu juist heel veel goede lieve mensen die heel veel doen voor de vluchtelingen uit Ukraine. Vooral mensen die zelf weinig hebben steken hun handen uit hun mouwen en nemen ook mensen in huis. Gister nog gezien een oudere alleenstaande dame van 60 wonend in een 2 kamer flat die 5 mensen in huis had genomen en voor ze zorgde. Zij zelf had een uitkering van 350€/maand....

Wat mooi… <3

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:25

Phonix schreef:
Komt ook door het het geld dat het kost om te vluchten en de mogeligheiden.

Toen wij naar huis wilde na de terrorist aanvallen op Sri Lanka kosten elke vliegticket minimaal 3000 euro. Zo veel geld heb natuurlijk niet iedereen.

Wat ik interessant vindt met oorlog, is dat als je rijk bent kom je misschien een beetje verder, maar de waarheid is dat geld weinig betekend. Arm en rijk staat ineens naast elkaar.

Als je rijk bent kun je een ticket boeken naar de Antillen en daar rentenieren. Als je niks hebt dan ben je nergens welkom. Dan kun je beter zsm een bom op de kop krijgen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:32

de Rooy vrachtwagenbedrijf hier in Eindhoven heeft veel Oekraïense chauffeurs, sommige zijn terug om te vechten, sommige blijven hier, hun families wil de Rooy ophalen en onderbrengen. Mooi initiatief.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:38

elnienjo schreef:
Phonix schreef:

Toen wij naar huis wilde na de terrorist aanvallen op Sri Lanka kosten elke vliegticket minimaal 3000 euro. Zo veel geld heb natuurlijk niet iedereen.

Wat ik interessant vindt met oorlog, is dat als je rijk bent kom je misschien een beetje verder, maar de waarheid is dat geld weinig betekend. Arm en rijk staat ineens naast elkaar.

Als je rijk bent kun je een ticket boeken naar de Antillen en daar rentenieren. Als je niks hebt dan ben je nergens welkom. Dan kun je beter zsm een bom op de kop krijgen.

Je spreekt voor jezelf hoop ik :? gatverdamme joh!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:40

elnienjo schreef:
Phonix schreef:

Jij bent ook wel het zonnetje in huis {:} :j.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:41

speurneusc schreef:
de Rooy vrachtwagenbedrijf hier in Eindhoven heeft veel Oekraïense chauffeurs, sommige zijn terug om te vechten, sommige blijven hier, hun families wil de Rooy ophalen en onderbrengen. Mooi initiatief.

Als we het over dezelfde hebben...

https://www.bd.nl/meierij/strafzaak-dre ... ~a95319c8/

dan heeft hij al goud geld aan ze verdient en dan is dat mooie initiatief ook alleen maar schijn en om zijn goedkope volk te houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:42

Godsamme ik dacht dat ik kampioen zwartgalligheid was maar blijk gigantisch outmatched :')

Wat een ellende als je zo tegen alles aan kijkt.

Absolem

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:53

Ik heb ruimte om mensen op te vangen. Maar ik heb er geen inkomen naar. Los van het feit dat de woningstichting dan volledig uit z'n naad zou gaan en mij een boete op zou leggen. Ik kan nu al amper mijn eigen eten betalen met die achterlijke inflatie ellende. Het leven is gewoon niet betaalbaar meer.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:54

DuoPenotti schreef:
speurneusc schreef:

dan heeft hij al goud geld aan ze verdient en dan is dat mooie initiatief ook alleen maar schijn en om zijn goedkope volk te houden.

Tja de Rooy echt geen filantropische instelling daar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:42

elnienjo schreef:
Phonix schreef:

Met welk vliegtuig wil jij naar de Antillen als alle infrastructuur is ingestort en de luchthavens zijn ingenomen? Die ene die wordt voortgetrokken door eenhoorns? :') Wat moet het toch mooi zijn om in een sprookjeswereld te leven, ver weg van de realiteit.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:45

Over kerst las ik een boek over de rijkste joden in Berlijn die probeerde te vluchten voor de tweede wereld oorlog. Ze ging met de boat naar Cuba, maar daar mocht maar 30 mensen het land binnen. De rest mocht nergens komen en de boat ging terug naar Europa. Meesten hebben het niet overleefd. Zo makkelijk is vluchten ook niet, al ben je rijk…

https://historiek.net/amerika-stuurde-i ... rug/43458/

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:57

Helaas zag ik toch net wel een schandalig bericht voorbij komen op Instagram van de pagina VKmag.

In mijn stad nog wel de benzine bij de Tango op door het hamsteren 8)7

Toevallig heb ik daar donderdag ook getankt omdat ik afgelopen vrijdag een stuk moest rijden en ik dacht dan is het maar klaar. Maar verschrikkelijk hoe aso mensen toen al aan het doen waren. Voordringen , elkaar heel boos aankijken en woorden vielen er ook wel.

Was er ook nog 1 pomp buiten werking gesteld.

Als we ons hier al zo druk maken om benzine ben ik bang dat het niet goed gaat komen met een aantal Nederlanders als hier echt oorlog uitbreekt :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:02

elnienjo schreef:
Phonix schreef:

Zo is het helaas wel. De rijken kunnen eenvoudiger weg komen, misschien niet altijd per vliegtuig, maar hebben wel meer mogelijkheden om onder te duiken, elders te gaan zitten, enz. Geld opent deuren. De armen kunnen dat niet. De armen willen waarschijnlijk ook blijven leven, maar hebben minder kansen. Die bom op de kop willen ze waarschijnlijk echter niet.

Maar ineens is het coronanieuws verdwenen, terwijl men wel doorgaat met allerlei wetten en definitieve qr codes. Daar hoor je niets meer over, maar het gaat wel door. Ook was er ineens een protest tegen de oorlog met duizenden mensen, maar mocht protesteren tegen de coronamaatregelen niet.
Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen iets anders belangrijk vinden en het oude al weer vergeten zijn. Gronings gas is net zo'n discussie, ik las al weer dat 75% van de Nederlanders vindt dat er wel weer meer gas uit Groningen gehaald mag worden. Dat zijn dan vast niet de mensen die er wonen. En de wedervraag en belofte over ruime compensatie voor de mensen daar wordt geheel vergeten.
Ik begrijp dat Oekraine het meest belangrijke nieuws is, maar dat er niets anders meer is vind ik te ver gaan. Er spelen zeker nog andere dingen waar ook veel mensen zich zorgen om maken. Het is een en en en situatie.
Eigenlijk is de msm best interessant om te volgen. Waarom is iets belangrijk?
Waarom is het melden dat het grootste vliegtuig ter wereld vernietigd is belangrijk? Maar heeft iemand er al een foto van gezien? Zijn de filmpjes van de geldinzamelingsacties die je nu te pas en te onpas langs ziet komen wel echt en van nu?

Dan nog een vraag aan de autorijders? En aan de wc rol hamsteraars van 2 jaar geleden:
Is benzine hamsteren anders dan de wc rollen 2 jaar terug? Waarom deed je dat?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:32

Welke QR code :')

De maatregelen zijn zo goed als weg , waarom ben je er dan nog zo mee bezig?

Ik ben blij dat corona nu even van de radar is verdwenen , wel minder blij door de oorlog dan liever corona nieuws

De hele wereld heeft nu wel wat anders te doen dan bezig te zijn met dat soort wetten en codes.

En nee de halve bevolking in Nederland vindt niet dat er weer gas uit Groningen gehaald moet worden. Dat vindt jij en een kleine aanhang.

Laat het eens los zou ik zeggen , wat moet dit je leven beheersen zeg. De meesten hebben corona lekker losgelaten. Zou je ook moeten doen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:34

Zebrastreep schreef:

Ik ben blij dat corona nu even van de radar is verdwenen , wel minder blij door de oorlog dan liever corona nieuws

De hele wereld heeft nu wel wat anders te doen dan bezig te zijn met dat soort wetten en codes.

En nee de halve bevolking in Nederland vindt niet dat er weer gas uit Groningen gehaald moet worden. Dat vindt jij en een kleine aanhang.

Laat het eens los zou ik zeggen , wat moet dit je leven beheersen zeg. De meesten hebben corona lekker losgelaten. Zou je ook moeten doen

Feit is dat er in mei een contract word ondertekend dat als er nog een keer een pandemie komt feitelijk Brussel gaat bepalen wat er met jouw lichaam gaat gebeuren. Dit word echter niet gedeeld op het nieuws etc want niet meer belangrijk

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:40

Daks schreef:
Zebrastreep schreef:

Feit is dat er in mei een contract word ondertekend dat als er nog een keer een pandemie komt feitelijk Brussel gaat bepalen wat er met jouw lichaam gaat gebeuren. Dit word echter niet gedeeld op het nieuws etc want niet meer belangrijk

Hoewel ik redelijk septisch naar de coronacrisis keek is dit natuurlijk een regelrechte leugen.
Lees dat document alstjeblieft even door en dan zie je dat je totale onzin uitslaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:41

Voor het zelfde geld maken wij een volgende pandemie niet meer mee.

Dus nee ik ligt daar niet wakker van. De kans dat we een raket op onze kop krijgen is groter dan dat ik nog een pandemie mee ga maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:50

germie schreef:
Zo is het helaas wel. De rijken kunnen eenvoudiger weg komen, misschien niet altijd per vliegtuig, maar hebben wel meer mogelijkheden om onder te duiken, elders te gaan zitten, enz. Geld opent deuren. De armen kunnen dat niet. De armen willen waarschijnlijk ook blijven leven, maar hebben minder kansen. Die bom op de kop willen ze waarschijnlijk echter niet.

Maar ineens is het coronanieuws verdwenen, terwijl men wel doorgaat met allerlei wetten en definitieve qr codes. Daar hoor je niets meer over, maar het gaat wel door. Ook was er ineens een protest tegen de oorlog met duizenden mensen, maar mocht protesteren tegen de coronamaatregelen niet.
Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen iets anders belangrijk vinden en het oude al weer vergeten zijn. Gronings gas is net zo'n discussie, ik las al weer dat 75% van de Nederlanders vindt dat er wel weer meer gas uit Groningen gehaald mag worden. Dat zijn dan vast niet de mensen die er wonen. En de wedervraag en belofte over ruime compensatie voor de mensen daar wordt geheel vergeten.
Ik begrijp dat Oekraine het meest belangrijke nieuws is, maar dat er niets anders meer is vind ik te ver gaan. Er spelen zeker nog andere dingen waar ook veel mensen zich zorgen om maken. Het is een en en en situatie.
Eigenlijk is de msm best interessant om te volgen. Waarom is iets belangrijk?
Waarom is het melden dat het grootste vliegtuig ter wereld vernietigd is belangrijk? Maar heeft iemand er al een foto van gezien? Zijn de filmpjes van de geldinzamelingsacties die je nu te pas en te onpas langs ziet komen wel echt en van nu?

Dan nog een vraag aan de autorijders? En aan de wc rol hamsteraars van 2 jaar geleden:
Is benzine hamsteren anders dan de wc rollen 2 jaar terug? Waarom deed je dat?

Ik zou niet weten hoe ik benzine kon hamsteren. Staan die mensen dan met megaveel jerrycans aan de pomp? Was net tanken in Belgie en daar is het nu ook al 1,84 per liter, echt niet normaal meer. En tegelijkertijd komt er een foto voorbij van een kennis in Spanje die 1,21 moest aftikken. We worden hier echt gepiepeld met die torenhoge accijnzen. Oók op onze energierekening die explodeert.
Jammer dat dáár geen massademonstraties voor op gang komen. De mensen hebben hun prioriteiten verkeerd liggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:53

Zebrastreep schreef:

Ik denk juist dat het overgrote deel van Nederland wel gewoon Gronings gas wil. Dat de Groningers tegen zijn snap ik wel, die worden niet voldoende gecompenseerd voor hun schade. Terwijl er ondertussen met miljarden naar allerlei buitenlandse projecten en klimaathobby's gaat.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:57

DuoPenotti schreef:
speurneusc schreef:

kom je nu met iets uit 2020?? tis 2022 hoor mocht je dat nog niet opgevallen zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:57

Gister op nieuwsuur kwamen fragmenten voorbij en daar werd verteld of het de waarheid was of gewoon nepnieuws. Het zou fijn geweest zijn als dit ook zo getoond zou zijn de afgelopen Corona crisis. Maar dat is een ander onderwerp

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:59

purny schreef:
Gister op nieuwsuur kwamen fragmenten voorbij en daar werd verteld of het de waarheid was of gewoon nepnieuws. Het zou fijn geweest zijn als dit ook zo getoond zou zijn de afgelopen Corona crisis. Maar dat is een ander onderwerp

Ander onderwerp maar het klopt ook niet, ik heb op tv wel zulk soort dingen gezien over corona. Misschien keek ik naar andere zenders maar het was er zeker

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:00

Daks schreef:
Zebrastreep schreef:

Precies en ook het probleem Duitsland bezoeken met Janssen+booster is nog niet opgelost.
Verder is er nog steeds testen voor toegang, een muilkorf in het ov, dus nee, het is nog niet dat we weer vrij zijn. De zgn. tijdelijke wet is ook weer even per 1 maart stilzwijgend verlengd.

Dat wordt nu allemaal onderschaduwd door Oekraine, maar het is er nog wel. En ja, daar maak ik me wel zorgen om. Want dat gaat over onze toekomst. Dat gaat over onze overheid waar mensen zgn. vertrouwen in moeten hebben. Dat gaat over iets waar Nederland zelf over kan beslissen. Over een oorlog niet. Het is dus nu een en en en om je zorgen om te maken.
Ik zeg niet dat het niet erg is wat er in Oekraine gebeurt en helaas raakt het ons ook. En kan het ons ook nog meer gaan raken. Maar ik maak me wel degelijk ook zorgen om het normale leven, het leven zoals we horen te hebben, de toekomst, gewoon weer een reis kunnen plannen, een lange termijn visie kunnen hebben en dat uit kunnen voeren. Dat is door corona verder weg dan het ooit was. Verder weg dan door de dreigementen van Rusland en Oekraine. We hebben nu helaas een en en en situatie. En ja, daar maak ik me dus wel zorgen om.

En onder de bokkers waren ook wc-rol hamsteraars. Waarom is dat anders dan benzine hamsteren? Die vraag staat ook nog open.

Overigens, ik heb NOOIT gezegd dat er zomaar weer gas uit Groningen gehaald mag worden. ;) Laat ze eerst ons Groningers maar eens goed compenseren.

Verder heb ik familie in Rusland wonen. Die waren hier enige weken geleden en hebben besloten toen het wat dreigender werd om eerst niet terug te gaan. Dus zitten nog in Nederland. En kunnen nu ook niet terug.