anjali schreef:@Tiquira Jill: Ik heb inmiddels eens geinformeerd bij personen die nog ouder zijn dan ik (ik ben van 1953) en er zit toch wel wat in, er zijn wel mannen die zulke vrouwen willen. Ken je de film The Stepford Wives? De mannen daar hebben hun vrouwen laten veranderen in robots die inderdaad het gedrag vertonen zoals boven beschreven.
Ik merk nog steeds wel dat vrouwen de neiging tot pleasen hebben en het gedrag gaan vertonen waarvan ze denken dat een man dat wil. Volgens mij zit dat er aardig hardnekkig in, en..krijgen meiden dat onbewust nog steeds mee via bijv. films/ rolmodellen etc. Sex wordt ook nog regelmatig verward met liefde.
Als ik het topic zo lees dan besef ik dat mijn moeder me redelijk feministisch heeft opgevoed en daar ben ik haar dankbaar voor. Zij heeft altijd benadrukt dat vrouwen echt niet minder dan een man zijn, dat je je niet afhankelijk moet maken van een man en dat je vooral moet doen waar je zelf gelukkig van wordt. Maar goed, zij is dan al wel van de generatie die zich al meer los gemaakt heeft van het geloof. Ik weet niet hoe het bij mijn oma's zat, behalve dat mijn ene oma enorm veel kinderen had.