Ayasha schreef:Electra63 schreef:Ik hoorde net op het nieuws dat Turkije deze inval ook heeft veroordeeld.
En dat er nagedacht wordt over het afsluiten van de Zwarte Zee.
Dat zou wel een enorme hulp zijn voor Oekraïne, niet?
Gaat geen verschil maken. De Zwarte Zeevloot van de Russen ligt er al (die is gestationeerd in Sebastopol) en aangezien Oekraïne nauwelijks een vloot heeft, heeft Rusland de Zwarte Zee in handen. Logistiek laat Rusland via het land lopen (en wellicht via de Wolga), dat gaat niet over zee.
Marigold schreef:Als Oekraïne leger ondersteuning vraagt van andere landen en Amerika zou dat doen dan komen twee tot de tanden gewapende grootmachten rechtstreeks tegenover elkaar te staan met alle gevolgen van dien.
Biden heeft eerder al aangegeven geen Amerikaanse troepen naar Oekraïne te zullen sturen, dat maakte de beslissing van Poetin ook een stuk makkelijker.
Juttertje88 schreef:Ik ben zelf echt doodsbang dat alles hier ook wordt platgebombardeerd... en dat het hier er ook echt uit ziet als oorlogsland. Economisch ben ik juist minder bang...
Sommigen zullen vinden dat ik mij aanstel, anderen begrijpen mij misschien wel.
Is er toevallig iemand hier op bokt die meer kennis heeft van dit onderwerp en die mij misschien (hopelijk) gerust kan stellen? Ik slaap er zelfs slecht van....
Nederland is niet in oorlog, dus hier gaat niets gebeuren. Dat zou pas het geval zijn als Rusland een NAVO- of EU-land aan zou vallen, maar dan krijgt 'ie heel Europa en de VS op z'n dak. Dat gaat Poetin niet doen, dan hebben we ofwel een nucleaire optie, ofwel de Russen worden in de pan gehakt.