US Capitol bestormd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:36

cp112 schreef:
En hij ging vervolgend op het officiƫle presidentiƫle account gewoon weer verder met die opruiing. Groot gelijk voor Twitter.

Dat heb ik niet meegekregen. Als dat zo is en hij blijft aanzetten tot actie, dan snap ik het beter ja.

fleurtjeuh

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:16

Is het niet zo dat door een 'nieuwe' wet in Amerika de bedrijven verantwoordelijk gehouden kunnen worden wat anderen op hun platform plaatsen?
Of is die wet er uiteindelijk toch niet gekomen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:27

Het heeft niets te maken met de vrijheid van meningsuiting, Trump mag zeggen wat hij wil maar Twitter bepaalt wat hij op Twitter zegt.
Een van de eerste dingen die ik zei trouwens, toen Trump president werd: Wat een idioot medium om als staatsman politiek te bedrijven.
Ik vind het echt dom en gevaarlijk dat regeringen en staatshoofden social media gebruiken om hun punt te maken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:34

fleurtjeuh schreef:
Is het niet zo dat door een 'nieuwe' wet in Amerika de bedrijven verantwoordelijk gehouden kunnen worden wat anderen op hun platform plaatsen?

Klopt idd, of dat nou erdoor is weet ik zo niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:38

Dan vind ik het helemaal niet gek dat ze trump en aanhang eraf gooien.
Heeft niks met de mond snoeren te maken dan.
Ten eerste had trump zich te houden aan de regels van het medium waar hij op postte en ten 2e wil zo'n bedrijf natuurlijk niet aangeklaagd worden omdat ze opruiende berichten toelaten en zo zelf mede verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de rellen.
Tenminste, als het echt klopt met die wet.
Iemand die dat weet toevallig?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:55

Nicky1963 schreef:
Leven volgens de stand van de maan, natuurlijk, compleet logisch!

In Anglo Saksische landen noemen ze zulke mensen toch lunatics?!

_O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:30

Koekie73 schreef:
Maar definitief bannen in het licht van vrijheid van meningsuiting vind ik lastig nu.

Trump heeft de vrijheid om zijn mening te uiten, maar dat maakt Twitter nog niet verplicht om die mening te moeten publiceren. De vrijheid van meningsuiting is een grondrecht wat burgers beschermt tegen ingrijpen door de overheid, maar Twitter is de overheid niet en mag dus prima regels op hun eigen platform stellen.

Inmiddels is zijn eigen account geblokkeerd. Daarna ging hij door op de POTUS-account en daarop zijn die tweets verwijderd. Daarna heeft een campagnelid van Trump zijn account aangepast (foto van Trump en naam aangepast) en de inloggegevens aan Trump gegeven, en die account is nu ook geblokkeerd, net als TeamTrump. (campagneaccount)

cp112 schreef:
fleurtjeuh schreef:

Klopt idd, of dat nou erdoor is weet ik zo niet.

Die wet is er (nog) niet. Dat is waar Trump mee aan het dreigen was destijds.

Zoolgangster schreef:
Nicky1963 schreef:
Leven volgens de stand van de maan, natuurlijk, compleet logisch!

In Anglo Saksische landen noemen ze zulke mensen toch lunatics?!

_O-

:')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:34

Een grote reddit account van Trump aanhangers is nou ook geschorst:

https://www.nu.nl/tech/6100944/reddit-s ... eweld.html

Je kan namelijk Trump wel schorsen op de social media, maar als zijn aanhangers elkaar nog ongestoord kunnen opstoken en afspraken kunnen maken om samen te gaan demonstreren en rellen, dan levert dat nog niks op.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:47

Ik denk toch ook wel dat het werkt om ergens de angel uit te halen Karl. Tuurlijk zijn er ook veel aanhangers, maar als trump geen medium krijgt om zijn verhaal te doen dan is dat alvast wel stap 1 denk ik. Tuulijk komen er nu andere wegen, maar ik denk wel dat het werkt. Al is er eerst olie op het vuur, op langere termijn zal het werken

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:58

Karl66 schreef:
Een grote reddit account van Trump aanhangers is nou ook geschorst:

https://www.nu.nl/tech/6100944/reddit-s ... eweld.html

Je kan namelijk Trump wel schorsen op de social media, maar als zijn aanhangers elkaar nog ongestoord kunnen opstoken en afspraken kunnen maken om samen te gaan demonstreren en rellen, dan levert dat nog niks op.

Ze kunnen nog altijd lekker ouderwets een eigen phpbb forum gaan hosten of welk ander script dan ook. Kunnen ze elkaar ook gezellig ontmoeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:01

De echte diehard Trump-aanhangers zitten toch allang niet meer op reddit, de echt heftige fora zijn namelijk tijden geleden al verbannen. Die zitten op 8chan en discord, waar veel minder tot niet wordt meegekeken.

Wbt Twitter, ik vind het komisch om te bedenken hoe stampvoetend woest hij geweest moet zijn toen hij dit hoorde. Las ergens dat hij 9 andere accounts had geprobeerd aan te maken die allemaal gelijk geblokkeerd werden. Ik vind het vanuit Twitter wel echt een hele zwakke move. Vanuit de gebruikers wordt al 4 jaar opgeroepen om iets te doen aan de wildgroei van nazisme en extreemrechts op het platform en ze hebben alleen maar toe zitten kijken. Nu het eigenlijk geen verschil meer maakt verbannen ze hem voor gezichtsbehoud, ipv gelijk toen bleek dat hij Twitter gebruikte om oorlogen mee uit te lokken en zijn extreemrechtse achterban te voeden.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:03

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:04

Emmaa_ schreef:
De echte diehard Trump-aanhangers zitten toch allang niet meer op reddit, de echt heftige fora zijn namelijk tijden geleden al verbannen. Die zitten op 8chan en discord, waar veel minder tot niet wordt meegekeken.

Wbt Twitter, ik vind het komisch om te bedenken hoe stampvoetend woest hij geweest moet zijn toen hij dit hoorde. Las ergens dat hij 9 andere accounts had geprobeerd aan te maken die allemaal gelijk geblokkeerd werden. Ik vind het vanuit Twitter wel echt een hele zwakke move. Vanuit de gebruikers wordt al 4 jaar opgeroepen om iets te doen aan de wildgroei van nazisme en extreemrechts op het platform en ze hebben alleen maar toe zitten kijken. Nu het eigenlijk geen verschil meer maakt verbannen ze hem voor gezichtsbehoud, ipv gelijk toen bleek dat hij Twitter gebruikte om oorlogen mee uit te lokken en zijn extreemrechtse achterban te voeden.

Ik vind het ook wel heel erg too little too late. Nu Trump zichzelf volledig heeft geisoleerd wordt hij opeens verbannen. Beetje het gevoel van, ja maar eerder durfden we niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:26

Sure, de diehard fans kan hij vast nog bereiken. Maar ik denk dat het een belangrijke mijlpaal is in de zin dat hij niet meer het grote publiek kan overtuigen, mensen die twijfelen, niet zo extremistisch denken.

Dat moet behoorlijk wat schelen lijkt me.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:55

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:56

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:02

daantjuhhh schreef:
Skessa_ schreef:

Jesus. Wat een koekwous

Gekkenhuis. Ben bang dat 'we' nog niet van hem af zijn. Benieuwd ook wat Baudet voor inspiratie opdoet hierdoor :+
Als het niet zo triest was, zou het bijna vermakelijk zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:37

Emmaa_ schreef:

Het gaat erom dat het moeilijker wordt om de massa van zijn aanhangers te activeren. Die massa zit namelijk niet in de krochten van internet, maar bijvoorbeeld wel op reddit. Daarom is het dus ook goed dat naast de Twitter-ban van Trump, het door reddit ook moeilijker wordt gemaakt.

@ladybird, natuurlijk helpt het dat hij geband is. Maar als je daar stopt en denkt dat het genoeg is, dan gaan zijn aanhangers gewoon door.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:44

Koekie73 schreef:
Gekkenhuis. Ben bang dat 'we' nog niet van hem af zijn. Benieuwd ook wat Baudet voor inspiratie opdoet hierdoor :+
Als het niet zo triest was, zou het bijna vermakelijk zijn.

Ik ben het boek 'Mijn meningen zijn feiten' over Baudet aan het lezen. Tot nu toe heeft hij, vanwege zijn megalomane persoonlijkheid een hoop fouten gemaakt. Ik hoop echt dat het hem niet gaat lukken die neiging in de toekomst te bedwingen, want dan staat ons nog een hoop narigheid met fvd te wachten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:45

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:18

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:52

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:36

Afbeelding

:')